26.5.11

Den pi Umrah

insyaallah today, Jumaat 27. May.2011 Den bersama isteri akan ke tanah suci Mekah. Sejuta kemaafan
Kami pohon jika ada salah dan silap kami selama ini.


DARUL SAKA masih dibuka sepenuh masa , pagi sehingga malam.
Perawat ialah Pak Mertua Den yg di kenali juga sebagai

Pak Wan HP : 0193461946.
Pembantu, Adi : 0129845176

19.5.11

DEJAVU

Dejavu adakah ia berkaitan dengan Keabadian Masa - Suatu Hipotesis ?

Apa yang selalu menjadi kesalahan ialah bila seseorang itu merasa pernah menjadi seseorang di zaman dahulu...Ini adalah fahaman reinkarnasi Hindu dan banyak agama lain...Macamana pula orang Islam terjebak ? Suka melayan perasaan..maka syaitan akan mengujudkan bayangan seolah2 kita di zaman silam dalam watak berbeza..ianya secara khayalan atau mimpi. So ianya BATHIL.

Dejavu biasanya suatu pengalaman yg di rasai oleh Diri Terperi samada didalam mimpi atau kembara rohani yg di sengaja atau tidak..Maka bilamana kita melalui pengalaman secara zahir..baru kita terlintas bahawa kita rasa rasa memang pernah ke sesuatu tempat. Katakan kita bermimpi ke sebuah rumah di suatu tempat...2 tahun kemudian memang benar kita ketempat tersebut maka pasti kita terasa seolah dah pernah pergi ketempat tersebut

Kursus Sifat 20 Tahap 2 serta Mengenal Diri Tahap 1

Insyaallah Kursus Sifat 20 tahap 2 akan diadakan di darulsaka pada 20-22 hb Mei.


Maka dengan ini Darulsaka ditutup sementara untuk rawatan. ( Jumaat sehingga Ahad ) Tapi kalau santau tu boleh le..

Syukur kursus telah berjaya dilaksanakan..memang pening kepala..tetapi sekurang kurangnya terbuka sudah sedikit akan rahsia rahsia diri...Asas kepada martabat tujuh serta penghayatan kepada Zat Sifat Asma Afaal..

6.5.11

Keabadian Masa - Suatu Hipotesis

DEN dulu ada bertanya kepada aruah Guru dan guru2 yg telah sampai kepada makam hakikat
akan bab ini. Dalam pengajian keabadian masa ianya amat luas dan hendaklah dikumpulkan beberapa cabang ilmu untuk memahaminya. Tidak dapat tidak ianya mesti bermula dalam pengajian sifat 20 yang mendalam bukan setakat menghafal. Guru biasanya membahagikan ia kepada 4 wajah. Pembahagian 4 ini pecah kepada beberapa ilmu cabang yang biasa diguna oleh pendekar..perawat..ahli sufi. Keseluruhannya tetap berbalik kepada bermulanya semua ini dari satu titik. Berkembang ia kepada 4 sifat maani sebelum di cernakan lagi 3 sifat maani. Bertitik tolak dari kandungan ibu yang berpaksi kepada Wahdaniyat.

Penjelasan dalam penulisan amat sukar sebab itu tiada sebarang dokumen bertulis mengenai ilmu keabadian masa. Ianya melangkaui ilmu Rahsa dsbnya. Perlu dilalui baru kita faham. Ianya sebagai suatu catatan kepada DEN sahaja incase suatu waktu kelak DEN terlupa..