8.8.16

Ilmu Juga Tahu Memilih Tuan

Ramai betul yang dewasa ini menjual ilmu.

Den tahu ramai juga yang so call Mahaguru, Tok Guru, Muallij, Prof Dr dan entah ke hapa gelaran duk jaja jaja ilmu. Harap Janggut je lebat.

Cerita come come ..last last .. tulis tidak dibenarkan mengamal tanpa Ijazah Guru.
Mesti Transfer Duit dulu baru ada Ijazahnya. Opah ko.

Sampai Yasin 40 yang Den punya Group buat PDF pun ada yang jual Rm 300. Agak agak le bro. Yang beri Ijazah pada Ibu Den tu lama dah meninggal. Free aje.

Risau plak Den nak kongsi Amalan. Kang ada Geng asal ada ayat semua nak jual plagiat tambah sana sini sikit. Tak pasal pasal Wali Songo punya nama kena petik.

Aruah Mursyid Den takda pernah jual apa apa Amalan pun. Murid sendiri je le kena fikir sendiri.

Kalau nak jual ilmu .. kaya le. Satu Amalan Rm 200 pun dah cukup kaya.

Akhirnya Murid pun jaja ilmu. Murid atas murid pun jaja ilmu juga. Guru plak ciplak amalan orang pi jual. Ramai ciplak dari Web Indonesia.

Amik amalan , dia sendiri tak amal. Pastu jual , olah sedikit sana sini.

Sendiri mau ingat. Ilmu yang bermanafaat panjang faedahnya ... sampai dah alam barzah sana pun dapek pahalo. Kalau dah berbayar ... Push Stop.

Den tak citer soal ilmu Matematik, sains ke hapa. Faham ajelah blog apa ni kan.

Waima berguru biar berlaga lutut. Baru ada Ummph.

Balik balik soal kos dia belajar. Aik mengungkit ke ? Tak nampak Pahala yang Allah sediakan untuk penuntut ilmu ke ? Apakah kos dia belajar nak pindah pada murid murid ? Membongak jo.
Cakap ajelah nak cari makan, kan senang. Allah lebih tahu apa yang ada dalam sanubari.

Ingat Kos Syeikh Abdul Qadir Jilani..masa kecik aje dah 40 Dinar. Kalau SAQJ tu cas pada murid murid dia camtu rasa rasa patut ke ?

Pada Den, lupakan aja Guru camni. Lebih lebih yang main transfer transfer energy ke hapa. Ada jaminan tak di Cilok baik punya oleh Jan Jin Jun ?

Alang alang nak jual ilmu baik yang ado prepaid. Boleh Top Up ma.

Orang dulu nak cari Guru .. Berpuasa, Solat Hajat biar di Tunjukan Allah siapa Guru untuk kita. Baru ada Barokah.

Citernya BAROKAH atau Berkat aje .. Itu Aje.




19 comments:

  1. Assalammualaikum Tok,

    Saya nk tya, ilmu2 yg tok ijazahkn tu bila kita dh jazamkn kl sekian lama kita x amalkn kena jazamkn semula ke tok ataw bleh terus bca cm biasa. Cth cm bismillah 6 atau ayat kursi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasanya kalau sekadar 2 tahun ke bawah ... boleh aje teruskan. Kalau lama sangat tinggal tiada salahnya menjazamkan kembali supaya sebati.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Terima kasih, tok masih buat rawatan lg ke?

      Delete
  2. Salam tok
    Tumpang tanya rasa malu dan takut jumpa orang ni ada jin ke tok?

    ReplyDelete
  3. Salam tok
    Adakah rasa malu @ takut jumpa dengan orang ni ada jin dalam badan?dulu saya ada belajar ilmu kebatinan tapi masa tu saya jahil..bila saya tahu ilmu saya ambik tu salah saya buang dan tak amal.dah lama dh sy tngal 5 thun dh kot tok..orang cakap kalau belajar ilmu yang salah ni nanti makan diri..ujian selepas tu mcm bertimpa2 tok..adakah ada jin dalam badan saya?
    Sekarang dh tahap teruk says rasa tok,saya rasa macam kena sial.nauzubillah..g mana2 orang cakap saya malu,sampai orang cakap benda tak patut.jiran hari2 mengata sya malu2..saya ni orang tengok comel tok..tapi tak tahu kenapa sebab comel pon macam sial..nauzubillah..mungkinkah sebab ada jin?

    ReplyDelete
  4. sekarang saya dok amal yassin 7 mubin tok..sudah seminggu lebih dh..saya kena aniaya ni jiran dok cari pasal mengata kat saya hari2 siang malam nak cari pasal dengan saya..dia dok rumah dia cakap saya ni malu dan xxxxx.dia dok rumah dia saya dok rumah saya macam tak loqic saya rasa tok..macam saya ni buat salah besar..saya tak tahu nak letak mana maruah saya ni hari2 mengata siang malam..
    Saya niat buat yassin 7 mubin saya niat Ya Allah Ya tuhanku kau matikanlah mereka yang menganiayaku dan keluargaku dengan segera..
    Saya minta ijazah tok amal dengan yassin 7 mubin ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yakin dan Tabaruk pada Kalam Allah yang Mulia.Ingat Ayat tidak memberi bekas.

      Delete
  5. Untuk sesuatu yang kita hilang punca... amalkan Ayat Seribu Dinar 11 x sehari . Insyaallah

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum tok, mohon ijazahkan saya yasin 40 tok. Ibu saya baru meninggal dunia pada 26 mac lalu akibat disihir dan sekarang hampir seluruh ahli keluarga saya terkena sihir oleh individu yang sama. Saya bukan bertujuan membalas dendam,tapi ingin berikhtiar untuk hentikan kerja syirik individu itu. Makin ramai yang dikhianatnya. Mohon diijazahkan yasin 40 kepada saya tok.

    ReplyDelete
  8. terimakasih Tok atas ilmu yg diberi...

    ReplyDelete
  9. No whatsapp tu blh gune lg Ker???

    ReplyDelete