10.9.16

Saka Yang Mai Mana Entah

Sebelum Den lanjuti, Den ucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha. Maaf Zahir Batin.

Den dah kerap mendapat Kes Kes Saka. Walhal pada logiknya ia tidak sepatut turun pada Mangsa kerana ada lagi Waris yang teratas atau di atas dalam senarai penerima Saka atau Singgahan Saka.

Biasanya di zaman Moden ini, di musim perayaan barulah kita ada kelapangan untuk balik ke Kampung melawat Sanak Saudara.

Ada antara yang balik kampung membawa bersama Jin Jin dari permainan Sihir samada mereka sedar atau tidak. Yang tidak ialah mungkin pendinding mereka masih utoh cuma belum ada kaedah membalas kembali secara otomatis.

Harus di ingat Saka di bela oleh Pemilik Asal yakni Tok Nenek kita dahulu antara lain ialah sebagai pelindung khianat orang kepada ahli keluarga mereka.

Bila sampai kampung .. Saka Saka yang belum memilih Tuan selepas kematian Tuan biasanya akan bertindak melawan Jin Jin Sihir. Ia suatu Sayembara. Jika Jin Sihir banyak maka Jin Saka akan bergabung menumpaskan.

Takan Free bro. Mau kincin pun bayar beb. Bila dah tolong mesti mau bayar. Maka ini kekadang bila kita scan dalam dalam kenapa lak dia ni dapek sako walhal ado lagi Warigh yang atas atas.

Kalau sako monang takpo lak juga. Ini mati hidup nyawa nyawa ikan. Dio amik le ubek Life Saver. Darah. Amik Darah lagi cepat pulih dari makan hidang seperti telur ayam kampung dan minyak ke hapa.

Darah mano plak. Tak main la dari Tabung Darah. Dari darah Haid le . Kalau takdo atau raso kelat ko.. mula la dia bagi Love Bite kat Peha ke atau mano mano. Kalau kat leher tu bukan. Tu laki dio punya kojo.

Lobam ni biasa bulat merah kebiruan. Kalau ada Garis halus kek tongah konfirm Pelesit. Kalau takdo biasanya Polong dan Species yang lain. Nak buang sonang jo. Baca An - Nas 3x kek tapak tangan kanan. Tokapkan pada bekas lobam. Kalau kek leher tu biar aje ...ada gak banggo berlagak cam power.

Sako yang menolong tu pun jilake juga. Bilo dio raso cam best jo, lekat terus. Walaupun ikut schedule pakcik atau makcik kito giliran membelonya.

Kalau dio monang 50 50 , tu yang menenggek jo. Kira upah la. Kalau kalah KO tu takdo lah panjang cerito. Kalau monang tu atas dio lah. Kalau dia raso nak dia, ikutla kito sebagai Pewaris baru. Dapat la SANAD cam orang sekarang berguru nak bersanad siap banding bandingkan Sanad Guru dio lebih Aula dari Sanad Guru orang lain.

Jangan Lupo ... Sihir ni cerita tak habis beb. Satu Gagal pasti akan ada Hantaran Sihir Baru samada Bomoh yang sama atau Lain atau keduanya sekali bergantung pada Budget si Hasad Dengki tadi. Kos la ni tinggi beb sobab inclusive of GST.

Lazimnya dari sihir dapek lak Sako. Dapek 2 in 1 le. Untung badan. Untung Batu Timbul, Untung Sako Mampuih.

Itu cerita lain la pulak. Biasolah style Den. Cerito mana pernah habis. Ada je part One Part Two atau lupa nak sambung sampai merajuk la yang baco. Macam Den tak tahu. Rasain lo.

Jadi Awas bila balik Kampung !

Ada Sako Whatsup Den 0123623594.

Den hanya perlu Gambar Nama Tarikh lahir dan Alamat jo. Bin atau Binti sama aja.

Sekarang moden tak yah tulis buku buku dah. Sonang Den nak rujuk kalau ada kes berulang.

Kalau Kes Orang Ketiga. Lebih baik kasi jo gambar semua yang terbabit.

Den pakai Tab so Huduh na kalau bercakap, bosar 8 in Tab Den ni, kang orang ingat Den telingo Mammoth. Maka Whatsup jo.

0123623594.


No comments:

Post a Comment