26.7.10

Kaifiat Menjazam Tahlil - Lailahaillallah




Akhirnya DEN dapek satu ilmu baru...Ilmu menampal. Confirm bab ni DEN le siput segala siput.

Ini adalah Kaifiat menjazamkan Tahlil sebanyak 70,000x kalimah Tauhid. Buek masa ni tak habis lagi kaifiat nya...Sebab DEN tak dapek nak upload yg sanadnya yg sepatutnya DEN lotak kat bawah sekali...Bangang le katakan...Pueh dah DEN try...Takpo pelan pelan kayuh..

Kaedah ini lengkap dengan Sanad dan Tertibnya...memang boleh kita menjazam ikut kaedah biasa tapi kurang umphhh... Amalan membina satu juzuk Tahlil yakni ( 70,000x di gelar satu juzuk ) ini adalah basic yang wajar untuk setiap orang Islam...amatlah baiknya sebagai anak yang soleh..membuat satu Juzuk untuk Ibu dan satu Juzuk untuk Ayah...Suami membuat satu Juzuk untuk isteri dan Vice versa, Ayah membuat satu juzuk untuk setiap anak...




Jumlah zikir Tahlil ini hanya 100 kerana ianya sebagai asas aje...kalau kurang dari tu...elok gak korang rendam kepala di dalam loji Indah Water. Biasa dibuat orang 500 atau 1,000 in one sitting atau lebih. Pastinya didalam wuduk. Bila sudah habis ...atau mini duk merayu2 seksi di katil tu..ataupun muka suami Poyo jo ditempat peraduan eloklah tamatkan dengan bacaan di atas dengan wirid di bawah sebagai penutup.

Kebiasaan Wirid begini dibaca juga beramai2 didalam Majlis Aurad...so kalau ada 70 jemaah...x 1,000 maka cukuplah 70,000 sekali bacaan Aurad....Sebab itu dalam Islam ...berjemaah ini amat dituntut..






Tiada tuhan yang berhak disembah melainkan Allah, Muhammad itu Rasul(pesuruh) Allah, (Salawat dan salam ke atasNya), Inilah Kalimah yang Haq, di atasnya kami hidup dan di atasnya kami meninggal dunia, dengannya dibangkitkan kami Insya Allah Ta’ala dengan rahmatNya dan kemuliaanNya daripada golongan orang yang benar.


Dan Penghulu-penghulu kami yang mulia, Sayyid Ahmad Bin Idris, dan Sayyid Ahmad Bin Muhammad Ad-Dandarawi dan Khalifah kepada seluruh para Arif Billah, Sayyid Muhyiddin (Abdul Qadir Jilani) dan Penghulu kami Qutubul Alam Khidir Alaihissalam,

(Al-Fatihah)


Maka tertunai sudah janji DEN untuk menurunkan kaedah menjazamkan Tahlil. Sesungguhnya atas limpah Rahmat Allah yang meliputi alam dan seisinya...DEN mengijazahkan kaifiat ini untuk sesiapa jua yang berminat.




Andaikata dalam korang sedang asyik masyuk berzikir..tetiba datang apa yang dikatakan fana...kalau korang nak lari dari fana...teruslah berselawat beberapa kali sehingga jiwa yg meruntun menjadi tenang...dan sebelum menyambung kembali, eloklah beristigfar dan teruskan suluk anda...Dalam keadaan fana..anda akan tidak menerima binasa, namun bukan itu yang di cari.


NOTA : Inilah asas kepada segala asas dalam Agama Islam...so Back to Basic.





55 comments:

  1. Subhanallah, Alhamdullillah.
    Terima kasih Tok.

    ReplyDelete
  2. Teman kita si Lebai Sufi al Kedahi memulakan 40 hari keluar bersama jemaah tabligh....mengharapkan doa kengkawan supaya mujahadah dia di restui Allah s.w.t dan merupakan peluang terbaik beliau menjazamkan amalan amalan

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..
    terima kasih tok..

    ReplyDelete
  4. Wah tok dah terer tampal2..

    ReplyDelete
  5. Tok

    Jin tu camano tok?

    Sbb den dlu penah nmpak anak jin 2 ekor atas kepalo kawan den. den rasa jo jin sbb perut dio boncit xpakai baju. warno dio oren.. warno dio terkeluar2 siket..

    betul ke tu jin tok?

    ReplyDelete
  6. Thanks Tok.
    Moga selamat perjalanan Si lebai tu dan sahabatnya.

    ReplyDelete
  7. Salam Selasa.

    ALHAMDULILLAAH. Insya'ALLAH. Yaa ALLAH Yaa ROBBI, Makbulkanlah, PerKenankanlah Doa Dan Hajat kami, Amiiinn Yaa ROBBAL "AALAMIIINN.

    Salam Sentosa.

    ReplyDelete
  8. Semoga berjaya hendaknya Tok Lebai Sufi kita.

    ReplyDelete
  9. salam tok....ini tahlil dari sanad mana tok?atau gabungan dr dua sanad?

    ReplyDelete
  10. Mohon ijazahnya....
    macamana tertib mengamalnya, perlu ada wuduk, lepas sembahyang atau bila2 masa, perlu ikut tertib spt diatas utk setiap kali baca.

    ReplyDelete
  11. new interface...koko smart tok...

    70x3=21
    1.diri sendiri
    2.emak
    3.ayah

    moga2 dapatlah kita buat...Ya Allah bantulah kami untuk taqarrub padamu

    ReplyDelete
  12. Terima kasih tok, sbb akhirnya tok turunkan jugak ilmu ni... agaknya sanad gabungan Ahmadiah, Naqsyabandi dan Qadiriyyah ?

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah, Terima kasih Tok. Turun juga amalan berat di timbangan, ringan di lidah. `Berat dari segala yang berat, Ringan dari segala yang ringan'. Minta izin dijazahkan. Wassalam

    ReplyDelete
  14. Assalamu'alaykum tok.. maaf bertanya, zikir tahlil adakah dari amalan Syatariyah? pernah guru saya mengajar amalan ini kpd murid2... maaf dan terima kasih atas perkongsian ilmu

    ReplyDelete
  15. syukur al-hamdulillah, kaifiat telah diperturunkan dgn doa penutup sekali.mohon diamalkan dgn izin tok.

    ReplyDelete
  16. Terima Kasih Tok, Mohon amal.

    ReplyDelete
  17. salam,

    time kaseh tok..mohon amal.

    doakan moga saya tak fana` bila bc tahlil tu tok..
    ( mohd jeffri )amiin....

    ReplyDelete
  18. Saya mohon terima amalan tahlil ni yer tok..

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  19. tok, sy mohon diijazahkan..
    terima kasih..

    ReplyDelete
  20. TKasih Tok...atas keSudian Tok menurun iLMU kpd kami, dgn penuh keSabaran dan tak jemu-jemu, w/pun ada ramai gak yg menentang.
    Moga Allah jua yg membalas budibaik Tok dgn sebaik-baik balasan ..Amin!

    ReplyDelete
  21. terima kasih.....Tok...ambo....nak minta izin amal. Jazakallah...

    ReplyDelete
  22. Assalaamualaikum Tok...ambe terima amalan ini daripada Tok. Qobiltu.

    ReplyDelete
  23. Salam tok,
    da lamo sayo ni duk tgk2 je,
    kali ini saya nak menghulur tangan bersalam dengn tok dan mohon izin untuk mengamalkan amalan ini,
    saya terima ijazahnya ye tok..
    syukran

    ReplyDelete
  24. Terima kasih Tok.....back to basic...

    ReplyDelete
  25. Salam kwn2,
    keluar 40 hari adalah amalan mulia. mereka yg mampu bole keluar teruskan usaha itu.mana2 yg tak mampu keluar dari rumah, maka keluar lah dari kepompong diri dan nafsu amarah kepada lawamah, mulhamah dan mutmainah sebelum meneruskan kepada radiah, mardiah dan kamilah.

    Jika tabligh kabir diluar sana menyampaikan kepada org lain tentang sunnah Allah maka yg tak mampu sampaikan lah tabligh saghir kepada semua anggota zahir dan diri batin tentang hakikat insan supaya kita bole persembahkan kepada Allah diri kita yg sebenar dan sebersih kita lahir kedunia dahulu. kita persembahkan diri zahir dan batin kita sebersih kain putih semasa kita menemuiNya nanti.

    mana satu yg kita utamakan adakah tabligh kabir atau saghir? mari kita sama2 bertabligh, salam.

    ReplyDelete
  26. Syukran Tok , moga RahmatNya kpd Tok dengan melimpah ruah ...

    ReplyDelete
  27. Salam Tok,
    Izinkan sy utk beramal dgn amalan ini.

    ReplyDelete
  28. salam tok...

    cuba tok terangkan sikit mcm mana yg tok maksudkan ngan fana tuh......kadang2 ada yg syoq sendiri pastu merasa kononnya fana...padahal syaitan yg fana' kan dia....

    maaf kalau salah faham..

    ReplyDelete
  29. Aisey, tok testing interface ker?

    Terima kasih atas segala limpahan ilmu yang diberi, semoga tok dan warga DS semua berada di bawah naungan RahmahNya selalu.

    Terima kasih juga pada tuan antidevil atas renungan yang sungguh bermakna itu,

    Berkenaan dengan fana, bolehkah fana dicapai melalui tafakur? Contoh, keasyikan memerhatikan alam ciptaanNya di mana segala Keagungan dan Kebesarannya tersurat, melahirkan satu perasaan dimana diri jadi hanyut dan merasakan seolah-olah diri, dunia dan alam tak lagi ada dan yang ujud hanya Dia sahaja semata-mata...Apakah ini juga fana?

    ReplyDelete
  30. benar pakwan...hati2 dgn fana KOSONG...biar Allah yg isikan kefanaan kita dgn makrifat dan kasih sayangnya...

    harus beza spiritual islam dgn spiritual yg lain...spiritual islam menundukkan nafsu (kehambaan) ttp spiritual yg lain mentuhankan nafsu..menjadikan KEAKUAN (nafsu) semakin kuat...

    hati2 dgn program ESQ...

    ReplyDelete
  31. Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..
    Semoga kita semua diampuni dan diredhaiNYA terutamanya untuk TB n keluarga..amin amin amin Ya Allah..

    ReplyDelete
  32. terima kasih tok. saya terima ijazhnya.

    ReplyDelete
  33. Asas tabligh ada pada Solat..so marilah menghayatinya....tabligh lah pada diri sendiri dahulu....

    ReplyDelete
  34. Salam Tok. Mohon ijazahkan buat diriku Tok. Mohon halal fiddunya wal akhirah. Qoobaltu.

    ReplyDelete
  35. saya terima ijazah ni Tok.. mintak halal dunia akhirat ea tok

    ReplyDelete
  36. salam...sapa2 tlg tnjuk jln dr mana sy nk mula..

    ReplyDelete
  37. Tu...tajuk ni dah tulis..back to basic....ucapkan kalimah lailahaillallah.....

    ReplyDelete
  38. lailahaillallah..pastu..haqqa wasidqa msa ble lak??..sy org bodoh..pengetahuan sy mengenai tuhan adlh tidak tahu apa2 mengenai dia..sy cuma knal nama shj..

    ReplyDelete
  39. darul saka xde buat pape program ke berdekatan ngan kawasan rawang?..kota kemuning tu x brape familiar lee...

    ReplyDelete
  40. alhamdulillah...makasih TGB...saya pohon ijazah amaln tahlil ni...

    ReplyDelete
  41. Tok. Ana menerima ijazah sanad zikir Tahlil ini dgn sempurna

    ReplyDelete
  42. Salam Tok, alhamdulilah...den terima ijazah amalan zikir Tahlil ni. Jazakallahu kasiraa tok.

    ReplyDelete
  43. saya terima ijazah ni Tok.. mintak halal dunia akhirat ea tok

    ReplyDelete
  44. Assalamualaikum WBT
    Tok,

    Saya mohon izin menerima ijazah ini..moga Allah memlipat gandakan pahala dan ilmu atas usaha tok ini...ameen.

    ReplyDelete
  45. Salam Tok, saya terima ijazah ini.Amin.

    ReplyDelete
  46. Salam Tok. Saya terima ijazah ini. Semoga bersama kita diperolehi Rahmat dari Allah. Amin

    ReplyDelete
  47. Assalamualaiku Tok, Saya terima ijazah ni semoga beroleh keberkatan dan afiat dari ALLAH di dunia dan akhirat.

    Pertanyaan..dari fakir yang hina ini kalau saya ingin memohon ijazah untuk sekeluarga bagaimana caranya Tok ??

    ReplyDelete
  48. terima kasih tok .. saya terima ijazahnya dari tok. semoga berkatnya sampai bila bila.

    ReplyDelete
  49. assalamualaikum...

    Subahanallah tok, terima kasih atas ilmu ini dan pengijazahannya, saya tidak pernah membaca di mana-mana buku tentang menjazam kalimah tahuhid ni...Allah hu Akbar...

    ReplyDelete
  50. minta diijazahkan dan diamalkan tuk ya

    ReplyDelete
  51. minta diijazahkan dan diamalkan tuk ya

    ReplyDelete