17.7.11

Mengisi Senjata

Rasanya baik juga dikongsikan kaedah mengisi senjata. Senjata apa ye ?

Susahnya nak tulis, disebabkan tahap bangang dlm IT. Den tak berapa gemar tulis ayat quran dalam rumi.

Den rasa kita buek pengisian pada senjata seperti keris atau golok. Sebaiknya kita buek pada senjata kosong dahulu. Senjata lama ni kekadang ada taikonya. Yg den definasikan senjata lama ni ialah umurnya 100 tahun keatas.

1. Al fatihah pada Nabi Muhammad s.a.w
2. Al fatihah pada Guru yg punya amalan.

Selawat asal - 3x
Selawat Rasul - 11x

letakan senjata bahagian hulu disebelah kanan kita. Yg bahagian tajam di kiri.
Kalau Golok pula sama juga cuma bahagian tajam mengadap arah keluar.

1. Baca Basmallah penuh 121 x ( utk penyatuan rasa senjata dgn diri haruslah membaca alif yg hilang ) . Namun sudah cukup sempurna tanpa alif yg hilang, kerana alif itu hanya hilang pada ilmu tidak pada hakikatnya.

2. Waqulja al haq quwazahaqol batilu innalbatila kanazahuqo - 13 x

3. Wa iza Batosh tum Batosh tum Jabbarin. - 13 x

4. Kejap lagi , Den nak mula meeting tingkat 42 tower 1.

5. Innafatahna nalakafathammubina - 13 x

6. Wa ufau widu amri illallah - 13 x

7. Kaf ha ya ain sod Kufitu Ha mim ain sin kof Humitu - 13 x.

8. Ilahi unsurni ala aqdahi bihaqqi bismillah wabillah waminallah waillallah - 13 x


Di isyaratkan ia di baca mulai malam Jumaat sehingga 3 Jumaat yg depan. Maksudnya 3 minggu yakni 21 hari . Setiap kali habis bacaan. Pegang senjata dan tarik nafas serta zikir Allah 33x atau lebih dan hembus Hu pada senjata dari ujung senjata ke pemegang. Ulang 3 atau 7 x zikir nafas ini.


Ado pendekar buat tiap malam Jumaat walau pun dah sempurna amalan. Pada Den baik buek amalan Bosi Kursani. Mini pun sayang. Amalan biasa dilakukan setiap tahun yakni bulan muharram.

Insyaallah ado murid den dapek buek dalam arabic dgn maksudnya sekali, kalau tak dapek, taulah den mengajarnya nanti, maka den akan tepekan disini.

24 comments:

  1. Suspen betulla.

    ReplyDelete
  2. pelbagai jenis senjata yup, jenis tikam contoh keris, pisau, tombak. jenis libas/potong contoh parang, pedang. jenis senjataapi contoh pistol, senapang, mesingan, meriam @jenis peluru contoh bom tangan, peluru berpandu, scud, bazooka dll.

    kalau tangan kosong masuk kategori senjata leh isi jugak ka tok kasi efek cam senjata fizikal hehehe contoh bagi berat, bisa, berapi, dll

    ReplyDelete
  3. pedang, keris, parang n sewaku dengannya..hehe

    ReplyDelete
  4. isi pada batu cincin ke tok.. atau pun parang ke

    ReplyDelete
  5. Chup, chup, chup

    Senjata moden aci dak???

    ReplyDelete
  6. salam tok .. tlg ajar Nur Ilmu Lam ..

    ReplyDelete
  7. knplah semenjak 2 ni berminat betul nak memilik senjata lama n baru....

    lama = rencong aceh, tumbuk lada, badik, keris, pedang dan lain2

    baru = pisau benet ak47, crossbow, katana, airgun, dan lain2..

    pisau benet ak47 pun leh isi jugak ke tok

    ReplyDelete
  8. senjata 'pusaka' turun temurun tu Tok. ekekekeke..

    ReplyDelete
  9. kalo nak isi kat cincin atau kunci umah muleh ker TB? pasal brg tue mmg 24jam usung kalo kuar umah.

    ReplyDelete
  10. senjata yang di panggil kipas nandung....yeah...ok la tue tok 30 hb nnt bley ajor skali....

    ReplyDelete
  11. terbaik kalau senjata tu jenis yg tak nampak dimata kasar tapi kalo sekali zas yang terkono jer yang tahu aduh duh duh sakitnyer...... yg itu best, kalo itu yg tok nak kongsi, saya awal awal lagi nak he he he....saya terima ijazahnyer ha ha ha ha ......tak sabar tb, teruskan......bg sekali penawarnya bisanya nyer tok.

    ReplyDelete
  12. isi pada batu cincin la best tok, lagipun mudah di bawak kemana2 aha

    ReplyDelete
  13. sekali tok nak citer psal senjata isi minyak jaro kuikui

    ReplyDelete
  14. Salam Selasa.

    Syakirin:

    HeHeHe, Kalau PARANG, BarangKali Itu Syeikh Mail Kacip Pun Bisa Jugak Bikin Itu PARANG Mau DiRitualkan Untuk PengISIannya, HeHeHeee.....

    Salam Sentosa.

    ReplyDelete
  15. for me parang... pas tu pedang / keris... namun ianya terpulang pada hemat dan budi bicara tok.. maaf tok, sekadar cadangan...

    ReplyDelete
  16. Pada benda2 yg mudah dapat la tok..mcm parang,golok.

    ReplyDelete
  17. tok nk tulis ayat al-quran buleh pakai nih http://www.arabic-keyboard.org/ mana tau dapat menolong.

    ReplyDelete
  18. AlifMimYaNun FaAlifDalZaiLamAlifNun:
    JANGAN LA KAITKAN SAYE NGAN MAIL KACIP PULOK YE.. HEHE

    ReplyDelete
  19. Saya nak amalkan tapi ada yg saya tak tahu. Boleh terangkn cara membaca alif yang hilang?

    ReplyDelete
  20. hehehehe itu kene jadi ahli lah kekeke

    ReplyDelete
  21. salam, macamana amalan besi kursani tok?

    ReplyDelete
  22. boleh x disampaikan pada orang lain artikel nie..?

    ReplyDelete