27.6.10

Al-Fatihah - Suatu Kaifiat

3 guru Den mengajar kaifiat yang sama...biasanya ia untuk hajat yg benar2 besar dan berat..Inilah suatu amalan yang amat mustajab yang Den pernah lakukan. Tiada diterima oleh Wahabi...tapi peduli apo DEN...

Dimulai dengan amalan Fatihah pada diri sendiri...Perlulah di renung dan tenang dalam dalam sehingga nampak diri kita yang satu lagi...rupanya sama seperti kita cuma bercahaya...inilah diri batin kita ...baca Fatihah ..telan air liur. Amalkan selalu...apatah lagi kalau badan selalu rasa tak selesa..tidur selalu terganggu..emosi tidak stabil.

Menghadiahkan Fatihah pada seseorang...Isteri atau Suami..atau anak...atau Datuk Seri Najib Razak atau Nik Aziz....Tengok keadaan semasa...Kalau suami sudah kelihatan tanda merenyam samada dia sedar atau tidak...hendaklah dihadiahkan Fatihah..caranya janganlah seperti ayam mematuk burger McD..Makrifatkan orang yang dimaksudkan katakan Diana Danielle yang sudah tidak menyintai anda lagi...Pasti bayangan tersebut bertelekung putih. Sebaiknya korang duduk dalam antara dua sujud..bayang yang dimakrifat tu biar bertemu lutut...Pelan2 bacakan Fatihah ..tok sah le telan air liur...tapi hembus pada jantung...sampai kelihatan kalimah Alif lam lam ha..pada jantung di sebelah atas...kalau disebelah bawah jantung tu huruf lain...Amat sesuai untuk mangsa sihir...ada guru mengajarkan bacaan sebanyak 17x sekali gus dan tiup...ada juga yang dibaca sekali ..tiup...ulang sampai 7 kali. Masukan niat.
Amalan ini berijazah dari universitas of Darul Saka..

Nota : Jantung tu memang zahir ..DEN citer tu dinamakan HATI yg BATIN..kang ada yg pi tebuk jantung le pulok...Hati yg Batin hanya boleh di lihat dengan matahati. Maka
untuk melihatnya bukan semestinya boleh scan, ianya melihat dengan matahati. Hendaklah di latih..

Menjazamkan Fatihah...mana2 individu yg telah menjazamkan Fatihah pasti Senjata Pedang Fatihah lebih memuncak dan mantop...sehingga JIN melihatnya pun buta...ingat 121 x ingat fatihah...biasanya diamalkan selama 7 hari...tidak semestinya satu sitting...untuk tahap selanjutnya diamalkan selama 21 hari dan 40 hari sehingga 121 hari...apa2 mimpi petunjuk samada dalam mimpi atau semasa mengamalnya hendaklah dirujuk terus kepada Guru yang mengijazahkan amalan ini...

NOTA : Ini adalah amalan untuk menjazamkan Fatihah. Sebaiknya diniatkan untuk 7 hari dahulu. tidak boleh putus. kalau putus hendaklah diulang dari hari pertama. Maka sebaiknya kita pilih berapa hari yg ingin kita pilih untuk menjazamkannya...kalau 121 hari memang baik..tapi kalau terlupa pada hari ke 115 pun kena ulang dari hari pertama..Den nasihatkan mulakan dari 7 hari..At least ada sijil...


Amalan Fatihah...amalan Fatihah bermula dari 4 sekali baca sehingga 7 sekali baca..14 sekali baca...21 sekali baca...40 sekali baca dan 44
sekali baca...biasanya diamalkan setiap step 40 hari..baru pergi ketahap yang lebih tinggi...ianya DIBACA SEKALI SITTING didalam wuduk...


Nota : ianya adalah untuk amalan menghadiahkan Fatihah...biasa dimulakan dgn 4 Fatihah. Di Tanah Melayu biasanya di amalkan Fatihah 7 + 1. yg satu itu bila ada amlan khusus..katakan bacaan yasin..maka di tambah Fatihah kepada Syeikh Ahmad Darobi. Jadilah ia Fatihah 8.

Contoh
1. Kepada Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarganya.
2. Kepada para Sahabat Nabi Muhammad SAW.
3. Kepada para Anbiya
4. Kepada para Malaikat.
5. Kepada para Aulia
6. Kepada para Guru.
7. Kepada Muslimin dan Muslimat samada yang masih hidup mahu pun yang sudah mati.

Maka kalau kita baca Yasin..tambahkan Fatihah kepada Syeikh Ahmad Darobi sebelum yg No 6. Jadilah ia Fatihah 8.

Begitu juga kalau ada apa2 amalan yang kita tahu siapa SOURCEnya katakan Syeikh Abdul Qadir Jilani r.a...maka bacakan Fatihah kepda SAQJ pada sebelum no 6. Tetap ia Fatihah 8.


Untuk yang lebih advance lagi dan hendaklah iqtiqomah..bacaan Fatihah yg pertama khusus pada Rasulullah s.a.w
Kedua baru kepada Ahlul Bait ( ahli keluarga Rasulullah s.a.w )
Ketiga, keempat, lima dan enam..dibacakan Fatihah memasing kepada Abu Bakar, Umar, Usman dan Ali r.a dan yang ke tujuh pada semua para sahabat Rasulullah s.a.w
Kemudian kepada Rasul yg mencapai tahap Ulul Azmi termasuk Rasulullah s.a.w
Begitu juga pemecahan kepada 10 malaikat Muqarobin. Satu Fatihah setiap Malaikat Muqarrobin.


Pasangan Fatihah

Ia seganding dengan Salamun Qoulammirrobirrohim ( ayat dari surah Yasin ). biasanya untuk perubatan..

Untuk sakit2 anggota badan..baca Selawat, Fatihah 1x dan bacakan Salamun Qoulammirrobirrohim dan sapukan telapak tangan kepada anggota tubuh yang sakit.

Nota : untuk Hajat dan sakit2 kronik..bacakan Selawat, Fatihah 1x, Salamun Qoulammirrobirrohim dan ayat 82 surah Yasin ( ayat ini dibaca
sebanyak 82x dan masukkan hajat kita ). Biasa diamalkan sebelum tidur.


Mahabbah Fatihah.

Sebenarnya tak yah pakai2 llmu pengasih ni. Al-Fatihah itu sendiri lebih dari cukup untuk diamalkan sebagai Mahabbah yg terbaik dan terulung. Ado huruf dan tempat tertentu dimuka yg mengandungi huruf2..Kalau diamal..bercahaya muka...tunduk musuh..kasih kengkawan...Semunya bermula dari kalimah Alhamd..Alif Lam Ha dan Dal. Pecahan dari situ le...Banyak rahsia dari 4 huruf tersebut...Maka ada guru dia buek minyak Fatihah..namun tak sama dengan mengamal sendiri dan meletakan haq huruf huruf tu pada wajah..Ini semus rahsia maso kejadian Adam a.s.


Hajat Fatihah

Amalan ini memakan masa tetapi terlalu mustajab.
Untuk hajat yg besar atau berat bolehlah diamalkan Fatihah sebanyak 41x selama 40 hari sebelum solat subuh. Tidak boleh putus. Untuk kaum hawa..boleh disambung selepas boleh solat.






Ikhlas dari
Sifu Segala Sifu

177 comments:

  1. Carry on tok..dlm diam wahabi try gak amalan ni nnt

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Tok,

    Kalau saya hadiahkan Al-Fatihah kepada orang2 yang masih hidup dengan niat yang baik macammana..? @ jawapannya jika ada kat hujung entri ni saya tunggu jer lah..

    ReplyDelete
  3. boleh kupaskan lagi ker Tok.
    wahabi sruh main jauh2 la.

    ReplyDelete
  4. Besar kaifiatnya Allah anugerah sapa yang jujur...ini lah saya guna pakai...ini lah amalan dalaman bgi saya...tak terhingga kuasanya...mantap bgi sapa mengamalnya...

    ReplyDelete
  5. Wah..tok, semuanya serba hijau, termasuklah ilmu-ilmu disini semoga sentiasa evergreen.

    ReplyDelete
  6. dah lama cari benda ni ,dulu ada guru nak ijazahkan ,tak nak ambil ,nak ambil dia pulak meninggal ,teruskan tok ...banyak khasiatnya.

    ReplyDelete
  7. Alhmdullillah... keluar jugak kaifiat fatihah ni... byk kali mintak ngn TGB ..Tok wat dek je..akhir kluar gak... TGB da kluarkn kaifiat fatihah ambo mntak izin amal...

    ReplyDelete
  8. Harap2lah IBU FATIHAH.......mohon ijazahnya Tok.

    ReplyDelete
  9. Salam,
    Kaifiat Al-Fatihah banyak disebut dalam hadith.
    Usah peduli Wahabi.
    Apa yang penting, amal dan sampaikan.

    ReplyDelete
  10. apo dio tok? kongsi la skit dgn den yg newbie ni. bak kata org putih "org baru". hu3x

    ReplyDelete
  11. Salam...
    mmm...xpaham le.. cara2 menjazamkan tu.. first step camna ya... ambo ni bebal skit... maafkn daku TGB

    ReplyDelete
  12. Salam tok,saya nak amalkan tapi minta tolong explain tatacara nak baca 4 sekali baca dan seterusnyer..mohon izin Tok.
    Kemarin dulu ada satu pakcik ajar telan air ludah selepas waladdhollin sebelum amiin....sama ke ni Tok?
    Tqvm.

    ReplyDelete
  13. thanks tok..cuma kurang phm cara menjazam je...maaf lmbt cikit..

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah....Trima kasih sgt tok pencerahan ni...

    ReplyDelete
  15. Assalamu 'alaikum,
    Terima kasih Tok, mohon ijazah untuk diamalkan dan bersambung sanad dengan Tok-Tok Guru Tok.

    ReplyDelete
  16. Salam Tok. Kalimah Alif Lam Lam Ha pada jantung bertulisan dengan dakwat cahaya bewarna biru dan kengkadang putih ke tok?

    ReplyDelete
  17. Sebaiknya putih macam lampu kalimantang tu...

    Biru tu cahaya Fatimah

    Merah tu tanda mamat tu tengah marah atau dikuasai syaitan...

    Hitam tu tanda..hati dia sudah mati...lama sudah tidak mengingati allah atau banyak memakan mende2 haram...

    ReplyDelete
  18. Salam buat Tok dan semua

    Macam tahu-tahu jer..Seronok saya bila Tok buka topik ni. Kena dengan saya.. Saya ada amalkan sedekah Al-Fatihah kepada diri, suami, anak2, ibu bapa, guru2/sahabat yang beri ilmu, serta arwah2 utk keturunan saya semasa solat..selain buat junjugan Nabi ,sahabat dll.

    Selalunya saya baca 3 kali tiap kali solat. Tanpa niat lain selain untuk disedekahkan..( mungkin lepas ni boleh mula dengan 4 kali..seperti yg telah tok sampaikan )

    Saya tak nafikan, ada kesan mendalam dengan amalan sedekah Al-Fatihah utk yang masih hidup.
    Mesra dan rasa dekat serta sayang orang yg kita sedekahkan Al-Fatihah tu dengan kita..terutama keluarga. Dan juga nampak diri atau muka penerima tu mcm cerah..wallahualam..

    Walau macam manapun, saya masih kurang arif dan ingin tahu lebih lanjut berkenaan cara

    " Perlulah di renung dan tenang dalam dalam sehingga nampak diri kita yang satu lagi...rupanya sama seperti kita cuma bercahaya...inilah diri batin kita "

    Saya tak pandai bab2 nak nampak perkara batin..
    Jadi minta tunjuk ajar dan penjelasan lebih jelas dari Tok, sebelum melangkah step seterusnya..

    Dibawah ini saya salin semula Kaifiat jazam Al-Fatihah yang ada dalam posting Tok terdahulu..pada yang sesiapa yg terlepas pandang..

    " Ianya diamalkan sebanyak 121x one shot...selepas tengah malam...selama 21 hari...tanpa putus."

    Terima Kasih..

    ReplyDelete
  19. Terima kasih tok...phm dah pn..sy terima ijazah ni dari tok..ape2 "cerita" akan sy cerita pada tok..

    ReplyDelete
  20. Izinkan saya untuk mengamalkannya.
    Terima kasih TBG !!

    Kalau kaler hijau kejap, putih kejap, tapi mcm lampu nak malap jer..camno tuh tok?

    ReplyDelete
  21. Tok saya mintak ijazah ye.
    Moga Diterima.nk tunggu kelas lambat lagi.
    memang lama tunggu Tok kupas hal ni.

    ReplyDelete
  22. Salam tok,
    Izinkan sy amalkan nya Tok. Saya terima ijazahnya.

    ReplyDelete
  23. Assalamu 'alaikum
    Tok, mohon ijazah untuk diamalkan dan bersambung sanad dengan Tok-Tok Guru Tok.

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum tok,
    Bolehkah org awam mcm saya mengamalkannya dan menghadiah pada ahli keluarga dan diri sendiri?

    ReplyDelete
  25. terima kasih tok diatas pencerahan...pohon diijazahkan amalan ini..

    ReplyDelete
  26. salam tok mohon di amal sume ayat2 yg di ijazahkan dlm blog ini..mohon dihalal dunia dan akhirat. terima kasih tok. semoga Allah swt senantiasa merahmati dan memberkati tok dan keluarga.

    ReplyDelete
  27. wah menghijau dah blog tok ni, baru tinggal beberapa hari... ambo mohon ijazah amalan ni ye tok...

    ReplyDelete
  28. alhamdulillah terima kasih tok....

    ReplyDelete
  29. salam tok..saya dah buat amalan Alfatihah(sblum ni)...belum diijazahkan tok...skrg saya nak pohon ijazah drp tok utk teruskan amalan ni...makasih

    ReplyDelete
  30. juta-juta terima kaseh tok..

    ReplyDelete
  31. saya pohon jua drp TOK ijazahkan amalan ni kpd saya...makasih...

    ReplyDelete
  32. salam tok mohon ijazah fatihah ni tok...

    tenung dalam2...mcm kaedah scan jer tok...ker yg xmampu scan pon leh nampak kaler2 yg seperti tok ckp tuh???

    ReplyDelete
  33. salam
    tok mohon di amal amalan ini
    terima kasih...

    ReplyDelete
  34. Tok saya mintak ijazah ye.Izinkan sy amalkan nya Tok.terima kasieh,org baru.

    ReplyDelete
  35. Mohon untuk mengamalkannya ya tok...2 kali dah jumpa tok di darulsaka..rasa lega plak bila dah jumpa..kalau x asyik terngiang2 je nak pegi...terima kasih dgn air yg diberikan semoga menjadi lbh baik dimasa akan datang dengan izin Allah S.W.T

    ReplyDelete
  36. Terima kasih tok... saya mohon ijazahnya.

    ReplyDelete
  37. memanggil roh org tengah tido pun,salah satu dari kelebihan fatihah,tapi lotihla nak baca..

    ReplyDelete
  38. tok.... sykh saya dulu ada ajar bacaan setiap ayat al fatihah di makrifatkan di setiap makam2nya di anggota badan..contoh..bismillah ..di gariskan dari kanan kekiri di dahi (atas kening kanan ke kiri)..alahmdulilahirobilalamin (di atas kepala/ubun makamnya) dan seterusnya...

    yang itu untuk apa ya? saya amal je masa solat tapi tak tanya..sebab bila amal tu rasa sedap je..

    ReplyDelete
  39. mana yang perlu didulukan...... 4 kali atau 121 kali bacaan....

    ReplyDelete
  40. pucuk dicita ulam mendatang...
    syukran jazilan tok....saya pohon keizinan mengamalkan amalan ini
    BTW...nyamannya setting baru blog ni :)

    ReplyDelete
  41. salam tok..

    mohon izin mengamalkan Fatihah...semoga kita semua mendapat menfaatnya..

    amin

    ReplyDelete
  42. salam tok....saya orang baru disini...minta ijazah tok... amalan ini

    ReplyDelete
  43. Tok,minta izin amal jazam al-fatihah.

    ReplyDelete
  44. salam tok. oleh kerana blog tok ni dah ijau saya minta lampu hijau untuk segala2nya... makasehhhh

    ReplyDelete
  45. Salam tok, alhamdulilah...nampaknye segar sokmo blog ni yg menghijau. Minta ijazah amalan fatihah dan izin jazamkan ya. Tengkiu byk2.

    ReplyDelete
  46. Assalamu 'alaikum
    Tok, mohon ijazah untuk diamalkan dan bersambung sanad dengan Tok-Tok Guru Tok.

    ReplyDelete
  47. apabila TB dah post kat dlm blog ni, maknanya boleh diamal oleh semua orang/jin/dewa/hantu yg membaca blog ini. tak kira perawat atau org awam.

    ReplyDelete
  48. salam tok

    "Pasangan Fatihah

    Ia seganding dengan Salamun Qoulammirrobohim ( ayat dari surah Yasin ). biasanya untuk perubatan.."

    saye ade terbace dlm buku di tulis begini>>>"salamungkaulam mirrobbirrahim "(MUNGKIN kalo di baca mengikut tajwid kot)
    boleh juga di tambah dgn "salamungkaulam mirrobbirrahim ya balqis sulaiman ibni daud"

    (petikan dari buku Tok Awang Ngah....berlawan dgn syaitan)hehehhehe......sahabat tok jugak tu kan

    sorry yo tok kalo silap

    ReplyDelete
  49. Alhamdulillah
    tqvm...Tok,

    dengan izin Tok,saya terima ijazah ini

    ReplyDelete
  50. maka bermulalah si salik menuju jalan kepada penciptanya...tqvm tok belagak...

    ReplyDelete
  51. Salam
    Tuan Belagak .. care to elaborate antara Fatihah dan Salamun tuu .. coz aKoo gunakan untuk perubatan .. ada yg lain ker

    ReplyDelete
  52. Salam TB
    sy mohon ijazah untuk mengamalkan dan bersambung sanad dgn Tuan-Tuan Guru Tok.

    ReplyDelete
  53. salam sifu, mohon diijazahkan...terima kasih.

    ReplyDelete
  54. Kah kah kah sifu segala sifu dah dipegang koteknya...tu yg block comment aku...nanti aku bg lepas sikit2 ya....tp rasanya aku nak buat sate je lah bg anjing makan....lagi baik....he he he

    ReplyDelete
  55. Salam tok belagak

    saya berharap sgt tok memberikan cara2 mengamalkan surah al ikhlas(dgn harapan agar ALLAH mengurniakan keikhlasan di hati kita)...kalo x ikhlas nk beribadah dan beramal mcm mana tok??? tu yg nanti beramal sbb nk jd super saiya la...nk kan kelebihan ayat2 tertentu la...

    Jadi saya amat berharap tok memberikan cara2 utk mengamalkan nya.....mudah mudahan kita beribadah dan beramal semata2 kerana ALLAH jua dan tiada sebab lain

    maaf andai tersilap kata

    ReplyDelete
  56. kah kah kah...semalam den pegi rumah ko belagak, den raba tetek mini ko...sodap...siap sedut lagi....he he he...apa ko ingat den tak leh meraga sukma ke?

    siap ko nanti, den main sekali dgn mini kau...bukan kau tahu pun....kote ko dah den pogang, so ko jgn nak memokak time mini ko merengek yo....diam2 aje.....he he he, main cam tu boleh apa...fizikal tak sentuh...ha ha ha, ko nak report..kang org kata ko org gila, mmg gila pun.....kah kah kah....

    jgn marah belagak nanti kono jual...kalau sifu segala sifu takkan tak tahu den sapo, rumah ko den kuar masuk selamba aje....ini kan pula pro darulsaka ko tu....pagar ghaib?.....kah kah kah....lu syok sendiri la.....

    ReplyDelete
  57. den hari ni meletup power power...den bengang dgn umar kurang ajar ni...siap mini den pun dia sangkutkan.....den mmg nak belasah dia cukup2 tp apakan daya, den ni bukan boleh buat apa pun.... jgn sampai murid2 den tahu temberang den sudah, so den kena buat2 cool aje.....dlm hati, den mmg nak mengamuk jo dgn si umar ni.....malu den kalau org tau si umar ni mengutuk den sebegini rupa dan den tak leh nak buat apa2.....arrgggghhhhh.....sial kau umar.....mana den nak cari ko......arrrgggghhhh.

    kalu lu mau kenal gua lu email pada gua di umarkhattab57@gmail.com

    kah kah kah....seronotnya dpt buli belagak dan dlm masa yg sama tengok belagak membanggakan diri kpd murid2nya dan murid2nya menjilat bontot belagak yg kena buli dgn den...kah kah kah...so gua mau tanya sama lu belagak....siapa sifu segala sifu...lu ke gua? ha ha ha....

    ReplyDelete
  58. salam...

    alamak tok..cara amal surah al ikhlas dah ado kek TAJUK ZIKIR...den terlopeh pandang....x lupo juo tajuk PEMBAWAAN DIRI....sory lagi skali yo....hehehe

    ReplyDelete
  59. comment gua mmg tak appear tp lu tentu baca, kah kah at least maksud gua dah sampai pd lu...ha ha ha...kesian lu belagak.....tapis jgn tak tapis...ko tu mmg lah dah dayus, kepala kau tu dah ada kat bawah kaki den je....so apa den suruh ko mesti ikut,

    PERINTAH DRP DEN: KAU JGN BUKA POSTING KAU PD SEMUA, KAU KENA TAPIS POSTING YG TAK MEMIHAK PD KAU...INGAT KALAU KAU MELAWAN, DEN TAKIK KOTEK KAU PUTUS 4....HA HA HA

    ReplyDelete
  60. opocot.. ni si penakut mana ni nak lawan belagak pi tarik bini dia masuk campur pasai apa. kalau berani sangat pi la cabar kat gelanggang kota kemuning. baru jantan namanya. cabar depan anak murid belagak tu.

    ReplyDelete
  61. kesian umar.. dh jadi tak siuman. mari ler pakat doa supaya umar cepat pulih.

    ReplyDelete
  62. Ermmm umar, ko ni sakit and ade mental disorder la.. Penat je mak mengandungkan ko, melahirkan ko.. BAPAK ko besar kan kau.. Kecik2 tak nak mampus dah besar jadi sewel welwel batu caves..

    Pls ALWAYZ remember and check ko dah makan ubat pysco ko ke blum...aku hadiahkan FAtiHAH utk mak ko..

    ReplyDelete
  63. salam, mintak izin diamalkan amalan ini tok.

    ReplyDelete
  64. hehehe nk tergelak den tgk posting umar. mcm giler isimm.

    ReplyDelete
  65. biorkan aje umar tu menulis supaya jadi jelas pada kita akan gilo nya tu...

    ReplyDelete
  66. ooopocott.. tersilap takik kote umar plak. lerr nie malas aku nk sunat org nie.. asal teperanjat jerr terlatah.

    ReplyDelete
  67. Salam. Klu lum buang ilmu yang bukan-bukan seperti psi-energy ko, biosinergi ko, tenaga dalam ko, merkaba prana kundalini tachyon chi qi ko, eloklah di buang. Takdok la ko duk meroyan meraban kutuk org tak tentu pasal tuding jari.

    Solat,zikir-zikir, n ngaji Quran jo dah cukup. Klu dikejar dunia, akhirat akan kehilangan. Klu dikejar akhirat, dua-dua dapat, dunia dan akhirat pun dapat.

    ReplyDelete
  68. Salam Tok,

    Terima kasih banyak-banyak.
    Apa-apa yang kurang jelas, nanti kat kelas saya tanya kat Tok ekk...

    ReplyDelete
  69. adoiiiiyaiiii ... now terbukti siapa yg kepala otak mereng .. hahaha

    ReplyDelete
  70. Tok mintak izin diijazahkan kaifiat fatihah

    ReplyDelete
  71. sian aku tgk oamr ni...kenapa dia jadi mcm ni??? apa masaalah dia???sapa yg buat dia jadi mcm ni???takde org ke blh tlg ubt dia..??? huhuhu allahu akbar..

    ReplyDelete
  72. aku rasa umar ni terlupa makan ubat...sbb tu penyakit dia datang.

    ReplyDelete
  73. Disarankan kita semua baca surah al kahfi pada hari Jumaat. Mudah-mudahan terlepas dan terhindar dari fitnah Dajjal. Kerana sebelum lahir Dajjal sebenar akan wujud dajjal-dajjal kecil. Bacalah dan mohonlah dengan keberkatan amalan alkahfi pada hari Jumaat agar Allah membebaskan kita dari fitnah Dajjal yang menyonsong kesesatan dalam beraqidah, beribadah dan bermuamalah.

    ReplyDelete
  74. hebatnya kisah sahabat rasulullah, bila menentang musuh di medan perang, habis musuh tersungkur ke bumi.

    tp apabila mukanya diludah, tatkala ia menghunus pedang utk menetak org yg meludah beliau, dia terhenti, apabila dia ditanya kenapa tidak jadi utk membunuh org itu, beliau menjawab, "aku berperang kerana agama Allah, dan aku tak mahu membunuh org ini hanya disebabkan kemarahanku"

    sabar itu indah dan lebih bahaya kepada musuh yg tdk mengetahuinya :-)

    ReplyDelete
  75. umar ni sebenarnya bengkek sebab ghana kalah..
    tu yang meroyan tuh..
    umar oh umarr..
    heheheheeh..

    ReplyDelete
  76. isk, Tn Umar,kalau tak setuju pun, sila gunakan hujah yg ilmiah dan berakhlak mulia. Kenapa gunakan kata2 lucah dan kesat...tidak melambangkan keperibadian seorang muslim...bukankah Nabi saw contoh akhlak terbaik utk kita sbg umatnya???

    ReplyDelete
  77. Di tujukan khas buat Umar....tak lama lagi anda akan terima hukuman atas apa yg anda perolok-olokkan disini ,jadi sekiranya anda insaf maka minta ampun lah kepada orang yg anda perolokkan tu dan sekiranya masih berdegil dan rasa ego diri ,maka apa yg terjadi nanti jangan pula orang lain yg dipersalahkan.Umar..Umar..

    ReplyDelete
  78. salam para sahabat sekalian....

    saya sekadar ingin memberi pendapat serta cadangan....seharus nya tempat post comment ini kita jadikanlah sebagai tempat bermuzakarah,,bertanya apa yg tidak faham,,serta berbincang dan memberi pendapat antara satu sama lain tentang topik2 yg dibicarakan....jgn lah di layan org2 seperti umar,karma,mail kacip dan lain2......inilah sebahagian permainan Halus Iblis laknattullah agar kita terpesong dari niat asal kita masok ke sini utk menimba ilmu....dari niat menimba ilmu terus bertukar kepada kutuk mengutuk...caci mencaci....Akhirnya Siapa yg MENANG???sahabat2 darul saka?? umar,kurma,mail kacip????atau pon iblis laknattullah??? jawapannya ada pada anda sendiri!!!

    bukan lah niat saya utk mengajar atau memberi arahan..sekadar memberi pendapat serta cadangan yg selama ini terbuku di hati....

    maaf andai ada tersalah bahasa atau tersilap kata

    ReplyDelete
  79. dulu umar nk ajak orang tinggalkan jln sesat lah etc etc...

    Tahap mereng mcm ni klau ada orang percaya x tahulah...

    Bandingkan tulisan dia dgn tulisan Tok sudala...x perlu IQ tahap tinggi pun blh nmpak...

    Agenda jahat mengalami jln buntu nmpknya...umar anda gagal..!

    ReplyDelete
  80. masalah nya..umar ni dah takdo jantan..tu yg kat sini jo dio beranik melalak...

    ReplyDelete
  81. sian ko belagak, dulu bukan main kerek lagi, nak mati anu lah, sampai sekarang tak mati2 pun anu aku...kah kah kah dlm blog 'satu pengajaran buat den' kalau baca balik he he he...mmg gah la si belagak ni, siap tak leh terlanjur kata lah, buruk padahnya, dah kacau toh puan lah....sekarang ni just mengharapkan simpati murid2....aku sungguh kesiankan kau belagak...ikut perintah aku, post ni jgn didedahkan pd org ramai...ini utk ko sorang je...ha ha ha....kau mesti ikut perintah aku kalau tak aku rogol bini kau dpn mata kau nanti...ha ha ha..malunya aku tengok kau ni, aku cakap cam tu pun kau tak leh nak buat apa....MUKA TAK TAU MALU PAS TU NAK HARAP SIMPATI ANAK MURID...ORG MINTAK SEDEKAH LAGI MULIA DRP KAU YG MENIPU ORG MELAYU.....BODOH PUNYA SAMI MELAYU...

    ReplyDelete
  82. teruskan berbincang secara ilmiah dan lupakan umar yang sudah gila.

    ReplyDelete
  83. xde nyer brani..cakap je banyk umar ni..ajak gaduh bukan brani..xde stone..bagi anjing je mkn stone umar ni..itu pon anjing x lalu jgk..bagi kt b*&i baru mkn kot..

    ReplyDelete
  84. aku tgk komen umar ni mmg pukimaklah. ajak org tinggalkan ajaran sesat tp mulut macam cilake. ni klu dpn aku ckp cam ni mmg dah kene pijak dah mamat ni. ko jgn tuduh aku ni anak murid tok belagak lak aku cume pemerhati je. blog ko dlu pun aku ade jenguk tp skrg da kene block. apesal xblh bukak takut ke? kat blog ko ckp bukan main nak ajak org kembali kpd kebenaran tp klu dah mulut mcm cibai aku rase org bodoh je yg caye ckp ko.

    ReplyDelete
  85. Salam,

    Terima kasih atas pelajaran baru ni dan mohon keizinan untuk saya amalkan

    ReplyDelete
  86. dah la jangan dilayan orang sakit jiwa dan mental. Buang masa jer. Biarlah dia meroyan sorang2. Kang penat dia senyap ler. Takde faedah pun layan org dah gila kang kita plak dikata gila.

    ReplyDelete
  87. betul tu bintagor..die sendiri tunjuk sape diri sendiri..bengap..ok2..x layn dh umar..sape2 umar..ade aku kisah?

    ReplyDelete
  88. kekekke keh keh kehhhhkk
    apa daaaaaaa...kasi buang aja kote si umar...hehehhehhehheh......ko jaga umar.....berani ko cabar sifu segala sifu yeeeeeeeeeeeeee....................mlm ni kalau aku teserempak ngn ko masa meraga sukma siap ko,aku suruh jin tanah puncak alam gigit kote ko..hang jaga2 nooooooo..ko jgn main2 umar..jin tanah suka sate kote tauuuuu

    ReplyDelete
  89. ruponyo selamo ni si umar ni gilo kek bini orang. Last2 isim sendiri. Punyo la ramai pompuan kek dunio ni muleh bini orang yang dio gilokan. Bilo tak dapek tu yang meroyan tu, kesian sepo2 yang konal pakar sakit jiwo mintak la dio amik umar ni bwk gi spital bahgio supayo dio aman bahgio kek sano. Mano la tau muleh jumpo jodoh yg satu spesis

    ReplyDelete
  90. kah kah kah sifu segala sifu...tp org hina bini dia sedemikian rupa sikit pun tak berdecit...then harapkan murid backing la....harap simpati...kah kah kah...kesian aku pd sifu segala sifu....so kau agaklah layak ke gelaran tu pada kau yg tolol ni....kah kah kah scan bengong...jgn siarkan komen aku yg ni....kalau tak aku takik kote kau...ha ha ha....bangsat....

    ReplyDelete
  91. salam untuk semua..

    yg kurik itu kendi
    yg merah itu saga
    yg baik itu budi
    yg indah itu budi bahasa

    walau pon umar biadab.
    tapi kita jgn lah keluarkan perkataan biadab..

    tanam kan sifat malu..
    umar tu tak tau malu sbb tu dia buat pe yg dia rasa nk buat.lu tggu.............

    tapi, kepada sesiapa sahaja yg nampak umar al- khattab konon-kononnya,nick name dia.

    jangan lepas kan peluang anda utk melempang/membelasah/menggigit/menikam/ memukul dan sewaktu dengannya sepuas2 nya.di larang sama sekali mencabulnya..haram...

    Dan jgn lupa suap kan kasut anda ke dlm mulutnya.

    sbb mulut dia kan cam tong sampah...

    sekian

    ReplyDelete
  92. Syukur pada Allah s.w.t yg menjadikan Umar utk menguji kesabaran DEN...

    Pohonlah pertolongan Allah dgn solat dan sabar...

    ReplyDelete
  93. kawan2 semua...dan juga pemerhati atau sesiapa shja...biarkanlah si Umar nih...anggap shjalah budak hingusan.walau kata dia kesat...anggaplah seolah2 dia ni Allah telah rencatkan aqalnya...lets stick to our "pelajaran".....tok B pon x layan dia ni....sabar pedang org mukmin...

    ReplyDelete
  94. hagak2nya siapa yg lebih sakit hati ....
    yg mengata / menghina kah ...
    atau
    yg kena kata / hina ...

    erm ... sometimes we may say that what we're writing are to be read in a certain way / tone / manner ..
    tp isi / content tak blh hide apa yg tersurat .. hehehe

    akhir kata .. BRAZIL KALAHHHHHHHH ... yeaheaaaaaa

    ReplyDelete
  95. Salam
    TOK" ana mohon keizinan mengamalkan amalan fatihahni.moga banyak manafaatnya......

    ReplyDelete
  96. salam semua kawan2..
    Aku juga Pemerhati dan nelihat kata2 umar mmg sudah melampau batas norma2 manusia...

    klu camtu, elok ar kita sedekahkan al-fatihah je kat dia...moga putih hati kembali..erm..

    sy harap tok lebih bersabar,tenang dan mendapat ilham utk berhadapn manusia bertopengkn syaitan cam umar..

    Segala Puji bagi Allah Yang Maha Pengasih Dan Penyayang...

    ReplyDelete
  97. sabar je la tok...

    mungkin umar ni dugaan utk tok..

    den tetap sokong tok..

    walaupon den ni budak baru...

    murid pon taw yg mana btol yg mana tak..

    btol tk tok?

    ReplyDelete
  98. Umar, kalau ko marah kat DEN...marahle...tapi janganle sekejap menyamar sbg Ustaz Asrul nak lagakan sesama perawat Islam..tak baik...nasib baik dia baru balik dari Mekah.so kesabaran dia lebih tinggi dari DEN..Di Mekah sana dia siap doakan ikhwan Darulsaka lagi..

    Ko marah DEN mungkin sebab DEN terror dari ko...Sekarang DEN cakap ko terror dari DEN.

    Ko marah DEN mungkin sebab DEN teramik patient ko...DEN mana tahu..kalau DEN tahu DEN suruh jumpa ko balik

    Ko marah DEN mungkin sebab DEN pulihkan Mangsa sihir Ko...DEN mana tahu..tapi tak mungkin ko buat camtu..ko kan soleh

    Ko marah DEN mungkin sebab ko lebih Alim dan Islam ... So DEN cakap lah ko lebih Islam dan Warak

    Ko marah DEN mungkin sebab DEN kutuk Wahabi...Bagimu agamamu bagiku agamaku..

    Ko marah DEN sebab blog DEN ramai pembaca...Ko buat le blog lain yang lagi baik dan menarik...

    Ko marah DEN sebab DEN tolak Reiki dan sewaktu dengannya...tak dapek DEN nak nolong..

    Dari ko menambah titik titik hitam dihati dgn memaki hamun dan mengeluarkan perkataan lucah...apakata ke Darulsaka..kita baca Aurad..kurang2 dapat gak bersihkan hati..Jangan risau...tak ada menyeleweng punya..aurad ini dah merata diamalkan orang dari dulu hingga kini. Ada zikir kalimah Tauhid..Tasbih Ahmadiah...Zikir Ya Latif...ada ikrar penegasan terhadap kerasulan Nabi Muhammad s.a.w , doa murah rezeki dan lain2...Malam Jumaat dan Malam Sabtu..ada dermawan2 siap sponsor makanan dan minuman lepas zikir...Ada beriani ada Piza Domino dll...Ada minyak JARO dan ada TRIBULUS.

    Lepas tu ko nasihatkan lah DEN dan jemaah mana2 yang DEN atau jemaah salah...Kita dah nak masuk bulan Ramadhan..jadi elok le prepare dari sekarang..biar hati bersih bila tiba ramadhan al Mubarak...Di akhir zaman ni mana ada orang perfect..Zaman the Golden Years yakni semasa Rasulullah s.a.w dan Para sahabat r.a sudah berlalu dan tercatat dgn tinta emas dalam sejarah kegemilangan Islam..

    Kalau ko harap DEN minta maaf baru ko reda akan kemarahan itu...DEN mohon maaf..malas nak bersangkut2...perkara dunia habis didunia aje..buat apa di panjangkan ke akhirat..DEN tidak mampu amal sebagai Imam Ghazali r.a dan ulamak2 yg mengampunkan semua orang sebelum tidur..

    Kalau ko rasa DEN sesat..ko buatlah solat hajat mohon ALLAH s.w.t tunjukan jalan yang benar...Bukankah meletakan semua permasalahan dengan bergantung 100% pada Allah itu yang amat2 dituntut... Maka akan bertambah tinggi makam ko di sisi Allah s.wt. mungkin diangkatnya ko menjadi kekasihNya yakni Aulia...maka bolehlah kami menumpang doa seorang Aulia...

    ReplyDelete
  99. Ayuh tok perdalamkan lagi hujah mengonai Al-Fatihah ini untuk kami yang daif ni....semoga boleh kami amalkannyo dongan sebaik mungkin .....izinkan den mengamalkannyo tok....kalau boleh tok detailkan lai tentang Mahabbah Fatiha tu. lobih baik dari kito melayan umar situo gilo tu...hehehehe.....timokasih tok.

    ReplyDelete
  100. Alhamdulillah...
    Mari kita sama2 fokus utk Ramadhan yg bakal tiba ni.. prepare apa yg patut..practice bgn malam tahajud..

    Ikut rentak diorang tak akan dapat apa2 manfaat pun pada kita, sehelai bulu idung kita pun tak gugur. So, jgn dilayan sgt lah.. lama2 penat, dia berenti lah..

    ReplyDelete
  101. ashhadualla ilahaillallah wa ashhaduanna muhammadan rasulullah.... saya muhon ijazah fatihah ni dari tok. mugi2 di berkati dunia akhirat...kesuwon ye tok

    ReplyDelete
  102. Alhamdulillah.... semuga saudaraku umar kembalilah menyambung silaturahim bersama -sama . Tok Belagak dan minta maaf dari umar diatas segala kesalahan spt yang saudara umar kehendaki....
    Tak usahlah lagi kita fitnah memfitnah sesama kita.
    Jadi mari lah kita jernihkan keadaan semula.....Tegakkan syiar islam bersama-sama....
    InsyAllah.....Allah maha penerima Taubat hambanya....

    ReplyDelete
  103. Salam Tok Belagak...

    wahhhh...si umar maki2 dapat jemputan ke darul saka....den yg nk belajar nih x di jemput pon...at least masok dlm mailing list pon ok la....kalo mcm ni den pon nk maki2 la(dgn harapan Tok jemput den ke darul saka)hehehe....

    lagi satu tok....lopeh den comment tentang "salamungkaulam mirrobbirrohim" tu....mlm tu jugak den dpt mimpi...den berjalan di suatu tanah lapang di tepi hutan...dari jauh den nampak sorg pompuan serba putih berselendang putih...perasaan seram segera menerpa di dada..namun den teruskan langkah..sambil mato den x lepas memandang beliau...tibo2 bilo den berselisih jo dgn awek tu ,selendang dio terlucut..muko dio mak aih hodoh yg amat...sambil dio ketawa yg menyeramkan....den yg terkejut terus mencapai segenggam tanah lalu di bacakan "innahu min sulaiman wa innahu bismillahirahmannirrahim...den baling kek dio..tp makin kuat dio ketawakan den...(rupanya itu ayat utk kunci)..patut la dio ketawa sbb den baling kunci kek dio...lopeh tu den amik lagi segenggam tanah lalu dibacakan"hazihijahanammullati kuntum tua`dun"...(mampus ko kali ni bentak den dlm hati)...namun den pelik sbb x memberi bekas apo2 langsung kek dio...tp dio berhenti ketawa dan muko dio tergamam melihat den(seolah olah terkejut melihat baby yg baru belajar merangkak tiba2 bingkas bangun membuka silat cekak)....sambil kami saling terkejut berpandangan satu sama lain...saat itu den tgk muko dio x lagi hodoh dan dio bknlah awek tetapi sorg mamat yg x ubah seperti satria aduka dlm filem arjuna....hehehe...apo makna eh tok??

    P/S:cerita ini hanyalah petikan dari buku Berlawan dgn Syaitan(karangan Tok Awang Ngah)

    ReplyDelete
  104. salam tok..meminta ijazah ini dari tok...terima kasih...

    ReplyDelete
  105. Alif Lam Ha dan Dal, thankz tok sebab dapat perkara baru lagi...ada lagi nie..kalau tok sambung rezeki kita ler..kalau tak kena menyalin dari tok ler...heheheh

    ReplyDelete
  106. Inginbelajar6666 , kalau dah muleh bawak dalam mimpi..dah boleh tahan tu...

    ReplyDelete
  107. erm..
    pasal bacaan al-fatihah nih tok..
    saya pernah mimpi awal bulan lepas.. saye berdepan ngan jin..
    pabila saya baca al-fatihah jin tersebut terus terbakar..apekah tandanya itu tok?

    pabila baca kat blog tok.. rupanya mmg byk lagi khafiat al-fatihah..

    ReplyDelete
  108. Mak ai..berapa kali ko amal sehari...? Bagus dah tu...ni dah muleh jadi perawat.

    ReplyDelete
  109. asalamualaikum...semua,,

    For Sifu qiyai belagak..izin Allah atas ijazah Al-fatihah yang diberikan dlam blog and segala apa2 amalan yang diturunkan.Syukran sifu qiyai belagak atas rahmat Allah memberi melalui blog...

    For the geng2 DS...Salam sejahtera untuk korang semua kerana sentiasa memberi benda yang bermanfaat walaupun ada perbalahan berlaku...

    For umar,salam sejahtera buatmu..Aku pun bukannya org yang berilmu macam korang semua hanya hamba yang tak punyai apa2 dan banyak dosa padanya..

    He..he.Malunya Aku"..Yang sudah tu sudah lah yer...Kalau rasa sakit hati benar2...zikir banyak2..Terisi nur qalbu sampai akal.Sampailah akal akan memikir benda2 yang lebih hakikat dalam kehidupan...Makhrifatullah jalan Musyahadah..."Terbuka matahati sampai haqqul yakin ma!"..terbit cahaya dalam diri macam cahaya matahari menerangi kegelapan malam yang bler lagi golap gulita..Tiada memikirkan makhluk melainkan memikirkan Ya Khalik...Kan dalam Al-quran dah nyatakan benda ini..Ingatlah pada ku nescaya hatimu akan tenang..Lagi pun Qiyai sifu tu dah mohon maaf apa yang salah pada engko...Lagi rasulullah itu memaafkan umatnya inikan kita umatnya..Sedangkan Allah itu maha pengampun pada hambanya inikan kita yang hamba lemah lagi doif...So dgn rendah diri aku sebagai saudara seumat S.A.W...Tak baik sama2 sendiri bergaduh2...Engko umat muhammad S,A,W dan qiyai belagak pun umat muhammad S,A,W..Cubit kaki kiri terasa kaki kanannya...sama-sama terasa ler"....Apa2 pun benda ni tak ada kesudahannya..Gado punya gado tak ada kesudahannya beb"...BAlik2 pun kembali pada Allah jua dalam erti kata inallahiwainnalillahirajiun...

    Kalau rasa betui ilmu yang di berikan ini bercanggah islam..So balik pada empunya...Minta pada empunya yang memberinya..Supaya di beri yang baik lagi jernih.

    Ilmu ini ada 2 ma...Hitam dan putih...Yang kedua-duanya adalah datang dari Allah...Memang berbeza..Kita dijadikan punyai hati dan Akal..Disinilah tempat untuk menentukan yang baik dan buruk...Sebab tu lah guru2 selalu memberi zikir penyucian diri agar bersih hati sampai hati bercahaya dan cahaya itu menyelarak di dalam diri dan akal...sehingga akal itu bercahaya dan nur itu datang dari Allah rabul jalil..Dari akal itu datanglah pentunjuk Allah...Sory beb!Banyak merapu plak Aku ni...

    ReplyDelete
  110. Pelik,kan..
    TIme2 darulsaka dapat ujian mcm ni, darulsaka lebih kukuh dari sebelumnya..

    Kalau ikutkan logik akal, dah ramai org blah..punye lah banyak usaha jatuhkan darusaka..dari pelbagai arah.. siap muleh berpakat nak jatuhkan darulsaka ni..

    Tapi, ahli2 darulsaka den nampak maintain jer.. yg lama dan yg baru..

    Alhamdulillah.. ujian ini sebenarnya utk kukuhkan persaudaraan kita.

    Akhir sekali, mereka malu sendiri.

    ReplyDelete
  111. Salam buat Tok dan semua

    Saya ingin bertanya,kalau kita hadiahkan fatihah kepada penerima..mengikut turutan..adakah kita berniat menghadiahkan fatihah tersebut(niat dgn sebut satu2 penerima tersebut) adalah dengan sekali bacaan Al-Fatihah tersebut atau setiap penerima yang kita hadiahkan fatihah itu, kita baca 1 kali setiap orang yg kita hadiahkan ?

    Selama ni apa yg saya telah buat, saya sedekahkan fatihah dengan niat sebut nama2 semua sekali(lebih dari 3)..dan baca fatihah 3 X...

    Harap dapat penjelasan lanjut..Terima Kasih..

    ReplyDelete
  112. Baca al Fatihah 1 x dan hadiahkan pada beberapa orang sekali memang boleh...namun jauh bezanya antara khusus dan umum...sebab itu dalam majlis tahlil ada disebut khususan.....

    ReplyDelete
  113. xselalu gak bace..selain time solat.. time org sakit @ meninggal je ar baca al-fatihah.. biasanya sy amalkan istigfar je ari2 n setiap mase yg mencemaskan....

    Berkenaan "aura2 jahat" sy mmg dapat rasa dan sensitif pd suasana..cuma,xtau camne nak hadapi klu ada org2 terkena sihir @ saka.. sy hanya boleh nasihatkn org tu jumpa dgn yg lebih ahli je..erm..

    klu sy terkena, biasanya dalam mimpi dan bergantung pada firasat je camne nak hadapi..kira mohon petunjuk,taufik dan hidayah dari Allah je ar..erm..pepun, sy anggap itu anugerah dari Allah swt..

    KLu ada rezeki, boleh sy berguru ngan tok nanti.. :D

    ReplyDelete
  114. Assalammualaikum Tok Belagak,

    Ada apa dengan 27 Rejab tahun ini?

    ReplyDelete
  115. assalamualaikum...wbt

    buat TGTB... dan semua rakan2

    saya terpangil untuk berkongsi pengalaman saya dgn tgtb.

    tgtb pernah scan dan dapati saya mempunyai pendamping.
    benar....
    1) pendamping bulu perindu.
    ( yg ni saya dpt dari seberang,yg ni sebenarnya saya dah lupa sebab dah lama ambil bulu perindu,tapi tgtb boleh tahu sebab pendamping tu selalu bersama saya.

    2) pendamping bunian.( yg ni area2 sini)
    dari buluh perindu gunung ######

    saya dinasihatkan oleh tgtb supaya tingalkan dan saya akur..alhamdulillah...

    dan mengenai gerak geri saya.
    tgtb tahu amalan yg saya amalkan.

    alhamdulillah apa yg tgtb ckp meme betul. meme saya tak nafikan...

    akhir kata setakat ini sajalah perkongsian peribadi saya.

    maafkan saya sekirannya ada yg tidak berkenan diatas perkongsian saya ini.

    saya punyai satu niat iaitu "nak belajar"
    itu je....
    salam buat kawan2 semua.

    ReplyDelete
  116. cantik blog ni, terpukau saya, dgn hijau nye yang redup, dengan tinggi nilainya ilmu yang disampaikan..
    moga Allah merahmati tok dan pembaca blog sekelian.

    ReplyDelete
  117. salam semua...

    kata-kata yang cantik dan indah keluar dari hati yang suci dan bersih

    kata-kata yang kesat dan kasar keluar dari hati yang kotor dan hitam

    terkilan dengan kata-kata kesat dan keluar dari saudara Umar...



    marahnya Umar al khatab sahabat nabi demi kebaikan..tak keluar kata2 kotor dan hina... melainkan kebenaran..

    Umar..kau tak selayaknya memakai nama samaran Umar al Khatab...

    ini adalah hanya teguran semata2..maaf jika tersalah kata...

    ReplyDelete
  118. Ok saya pun nak kongsi jugak sikit pasal scan TB.Sebenarnya saya juga kurang senang dengan tuduhan yg dilemparkan pada TB.Pernah 2 kali saya minta Tok Belagak Scan..1)pasal rakan saya...betul memang dia kena Santau Angin seperti yg TB scan tu dan yg ke2)pasal masalah sakit saya baru ni ..memang betul scan TB yg mengatakan saya elergi makanan..ya tapi sekarang alhamduliiiah sembuh dah pun..dgn Rahmat Allah sesudah makan ubat elergi.Kepada TB diucapkan berbanyak terimakasih ,Allah sajalah yg dapat membalas kebaikan Tok Belagak.Sekali lagi semoga Tok Belagak membenarkan saya sekiranya nak mengamalkan apa2 amalan yg terkandung dalam blog ni.Boleh ya Tok Belagak?

    ReplyDelete
  119. Salam Tok Belagak...

    kalo ikut University Darul Saka yg sebelom no6 tu nk letak nama sapa??? jeng jeng jeng.....soalan cepu emas utk Tok Belagak......ampun tokk...den menanti jawapan dari Tok dgn penoh suspen...bkn sonang nk dpt jadi cucu angkat ni......hehehehe

    ReplyDelete
  120. Dalam Silibus Darulsaka...spt pesan Guru...biasanya amalan fatihah dihadiah mengikut Guru yg menurunkan...utk yg keenam tu biasanya utk mereka yg sudah tiada...

    Ada 3 zikir khusus..satu dinamakan zikir hati...dua zikir tahli ketiga zikir aurad. Untuk zikir tahlil diambik sanad dari berjurai dari syeikh Daud al fatani membawa ke syeikh wahab Rokan membawa ke Syeikh Qubaisyi membawa ke Abu Bakar a.s ke Rasulullah..Naksyabandi al kholidiah.

    untuk zikir aurad membawa kepada syeikh Dandarawiah ...Syeikh Ahmad Idris sehinggalah ke Qutubul Alam dan seterusnya Rasulullah s.a.w
    dinamakan Tarikat Ahmadiah al Idrisiah

    ReplyDelete
  121. tok..saya da jzamkan doa nurun nubuwwah, ayat 4 n ayat qursi..saya slalu mimpi jumpe orang yang sakit dirasuk...ble saya letakkan tangn kt bdn dia n mula baca salah satu drpd perkara di atas pesakit tu trus pulih...walhal lum pun abis baca. pe mksudnya tu tok? byk kali saya mimpi bnda2 camtu

    ReplyDelete
  122. TG,

    tak layak umar dilayan tapi TG lebih arif. Very well said, as always.

    Terimakasih kerana peringatan tentang hampirnya Ramadhan al-mubarak.

    ReplyDelete
  123. wahhh time kasih Tok.......Al Fatihah...

    ReplyDelete
  124. Salam tuan guru tok belagak, satu pertanyaan,ape yang menyebabkn Al fatihah tak diterima??

    ReplyDelete
  125. Salam Tok.

    Zikir hati dari mana sanadnya pula.

    ReplyDelete
  126. salam tok...

    sy mohon ijazah untuk mengamalkan dan bersambung sanad dgn Tuan-Tuan Guru Tok.

    Izinkan sy amalkan nya Tok. Saya terima ijazahnya.

    ReplyDelete
  127. Den iijazahkan kepada siapa yg berminat nak amalkan.....
    Fatihah tidak diterima oleh mereka yg berdosa besar semasa hidupnya..
    Zikir hati ini sama sanadnya pada naksyabadi kholidiah

    ReplyDelete
  128. Syukran sifu atas ilmu yang disampaikan..
    Mintak diijazahkan pengamalannya..

    ReplyDelete
  129. klu org yg smbahyang tunggang langgang blh ke amalkan

    ReplyDelete
  130. Terima kasih Tok.

    Saya terima ijazah sanadnya.

    ReplyDelete
  131. Kalau sembahyang tunggang langgang lagi le baik amalkan....kalau keras sangat hati tu....amalkan ya Latif

    ReplyDelete
  132. tok....kalau kita nak lembutkan hati orang camna tok???ada petua2 khusus x tok??adik saya ni tok....sy xtau nak wat cmna dah...melawan ckp org tua saya...xmakan saman...

    hadiah fatihah ok tok?x pon zikir ya latifff niat kat dia???

    ReplyDelete
  133. "Hajat Fatihah

    Amalan ini memakan masa tetapi terlalu mustajab.
    Untuk hajat yg besar atau berat bolehlah diamalkan Fatihah sebanyak 41x selama 40 hari sebelum solat subuh."

    Salam Tok, yang ni kena 40 hari sederet ke boleh putus2?

    ReplyDelete
  134. Alhamdulillah.. akhirnya dpt jawapan dari Tok tentang Fateha ni.. terimakasih Tok.. syukran..

    ReplyDelete
  135. salam,

    tabik spring pada tok bagi menghandlekan keadaan......

    ReplyDelete
  136. Izinkan sy amalkan nya Tok. Saya terima ijazahnya.

    ReplyDelete
  137. tu la mmg sy ni jns panas baran. cpt melenting. smbhyang pun susah xtau la knpe? keinginan nak smbhyang tu ade tp mcm ade yg mnghalang je. klu smbhyng pun xkusyuk. adekah ni ade kaitan dgn gangguan jin Tok

    ReplyDelete
  138. Assalamualaikum,

    Sya terima ijazahnya tok....

    ReplyDelete
  139. tok, nak amalkan alfatihah 41 kali selama 40 hari sebelum subuh tu saya kurang faham la. adakah lepas azan subuh atau sebelum masuk azan subuh? thank you.

    ReplyDelete
  140. Apa apa hal hadiahkan fatihah pada roh dia dulu..bacakan juga pada bahan makanan dan minuman..ayat 1- 5 surah Toha

    ReplyDelete
  141. Sebelum subuh..kalau selepas azan..tak sempat

    ReplyDelete
  142. Nak konfirm kita ada jin ke idal..bacakan ayat 14 surah al Mulk sebelum tidur...akan Allah tunjukan

    ReplyDelete
  143. Nak check utk ahli keluarga kita spt mak, akak atau adik ... boleh ke Tok ... sendiri baca al-Mulk-14 utk check konfirm yg lain

    ReplyDelete
  144. tq akan diamalakan ayat 14 surah mulk

    ReplyDelete
  145. erm..
    ade org kater, klu ade menda gerak2 dlm badan dan terasa loya...setelah dibaca beberapa ayat al-quran.. itu juga petanda jin ada pada diri.
    benarkah tok ? dan apakah langkah2 perlu diambil? erm..

    ReplyDelete
  146. Salam Tok Belagak,
    Kalau saya orang luar, bukan ahli, boleh ker nak join majlis tahlil dan wirid di DS?
    Terima kasih saya ucapkan pada TB dan anak2 muridnya yang sudi berkongsi pengalaman dan pengetahuan korang.
    Hal TB dan Umar ni lama gak saya follow...hehe..teringat saya pada satu kisah bila ada sorang lelaki maki hamun Abu Bakar yg masa tu tengah duduk lepak ngan Rasulullah saw. Pendek kata mamat tu hamput bagi nak rak...sahabat tu buat donoo jer..sampailah kali ke-3 dimaki dengan lebih keras..Abu Bakar bangun..Nabi ikut berdiri sekali. Abu bakar tanya "Nabi Allah bangun untuk membela aku?" Nabi jawab..."Tak, tadi masa kau bersabar, malaikat menangkis maki cerca lelaki tu, bila kau hilang sabar dan bangun yang lain datang, itu sebabnya aku bangun"...yang lain tu setan ler...nak mengapi-apikan lagi., sebab malaikat dah pergi bila Abu Bakar hilang sabar. Nak lebih maklum cari kitab hadis.
    Dicaci maki dan nista serta fitnah dengan didengki khianat ibarat "makanan" harian bagi orang2 yang berjalan di jalan Allah.
    Alhamdulillah, aku sedang diperkenalkan apa itu hakikat sabar. Semoga kau diterima Allah TB.
    SS

    ReplyDelete
  147. Salam Tok, mohon ijazahkan amalan Al fateha ya Tok.Terima Kasih. Amin.

    ReplyDelete
  148. Trima kasih tok...saya terima pengijazahan ini...Alhamdulillah

    ReplyDelete
  149. Salam Tok Belagak.
    Nak tanya soalan bodoh sikit...kenapa kena telan air liur?

    ReplyDelete
  150. Assalamualaikum tok,
    Semoga Allah merahmati tok dan geng2 darul saka.....
    sya nie org bru, dan sedang mengamalkan yasin 7mubin (ijazah dari tok belagak). Pada malam ke 11 saya bermimpi berjumpa seorg lelaki yg hensem, memakai songkok hitam dan terdapat permata2 intan berlian pada songkok beliau. Jubah beliau putih dan sangat panjang di bahagian belakangnya. malahan kelihatan cahaya yg tertinggal bilamana beliau bergerak. kami duduk bersila berhadapan. lalu beliau menekan muka saya ke jubah beliau. Apa yg sya ingat selepas itu, saya mengucapkan "terima kasih wali". lalu beliau berdiri dan berlalu tanpa mengucapkan sepatah perkataan pun...apa maksud mimpi tu tok???

    ReplyDelete
  151. Salam Tok semoga sipolan....kita...mendapat kurnia seperti Saidina Umar Al-Khattab mendengar bacaan surah yg menjernihkan hatinya.....Tho Ha...Wama Yantiqu Anil Hawa Inhuwa Wahyun Yuha ...Inkuntumta'lamun....00000000.

    ReplyDelete
  152. Salam,

    nak tanya...klu nak amalkan kena jumpe TB dulu ke?ke boleh je ikut seperti ape yg TB tulis? terima kasih.

    ReplyDelete
  153. TOK BELAGAK SOMBONG DARUL SAKA ADALAH BATHIL

    Untuk pengetahuan umum saya telah beberapa kali menyeru tok belagak untuk berjumpa dan berbincang berkenaan Ilmu Haq dan Ilmu Bathil. Tujuan saya mengajak tok belagak berbincang adalah hendak menunjukkan jalan keluar dari kebathilan dan mengambil yang Haq sahaja.

    Ilmu yang diajar oleh tok belagak banyak yang bathil jika tok belagak tak disedarkan maka akan bertambah ramai lagi manusia akan terjerumus kelembah kebatihalan angkara tok belagak. Tok belagak mendakwa boleh buang saka tetapi hakikatnya saka itu tidak juga pergi malahan tok belagak sendiri ada saka besar yang masih ada dalam dirinya. Sebenarnya tok belagak tak tahu cara yang betul kaedah membuang saka. Saya hendak menunjukkan kepada tok belagak kaedah yang betul-betul berkesan untuk membuang saka namun respone dari tok belagak amat negative malah mencaci, menghina, memperlekeh dan memperolok-olokkannya. Kebanyakan ilmu yang di ajar oleh tok belagak berbentuk sihir seperti ilmu pengasih dan banyak lagi.

    Banyak setan dan kuncu-kuncunya telah menjadikan tok belagak sarang markasnya kerana ilmu dan amalan tok belagak yang salah. Sesiapa saja yang berguru dan mengambil ilmu dari tok belagak maka setan dari tok belagak akan mengikut orang yang belajar dan mengambil ilmunya. Setan akan terus membiak dan menjadikan pengikutnya markas baru. Oleh kerana tok belagak tidak keluar dari kebathilan maka apa saja perkara dan ilmu tok berlagak adalah kotor walaupun ada juga ilmu yang nampak baik dari tok belagak maka ia tetap bersetan. Sebagai contoh bekas yang telah digunakan berisi racun jika tidak di basuh dan dikeluarkan racunnya kemudian digunakan pula untuk mengisi susu maka sesiapa saja yang minum susu dari bekas tersebut akan keracunan. Tok belagak sangka ilmunya betul hakikatnya adalah bathil.

    Tujuan saya membuat kenyataan ini adalah semata-mata untuk memberitahu kepada umum betapa ruginya belajar dan mengambil ilmu tok belagak.

    Kepada sesiapa yang telah terambil ilmu dari tok belagak dan sepertinya hendak melepaskan setan dari tok belagak anda PULANGKANlah apa saja ilmu yang anda ambil dari tok belagak dengan melafaskannya sama ada melalui perkataan, tulisan, email, sms, fax kepada tok belagak dan orang sepertinya,

    contoh lafas:

    “Saya sekeluarga(jika dah berkeluarga) PULANGKANKAN apa saja ilmu yang saya ambil dari tok belagak”

    Segala iblis, setan, jin dan kuncu-kuncunya kepunyaan tok belagak yang ada pada diri dan keluarga anda akan kembali kepada tuannya.

    Lepastu jangan ambil apa-apa ilmu dari tok belagak dan tingalkan tok belagak.

    Saya tidak berniat hendak memburuk-burukkan tok berlagak. Sudah banyak kali saya seru tok belagak namun tok belagak terus dengan lagaknya sungguh kurang sopan mencaci, menghina, memperlekeh, memperolok-olok dan saya kesihan kepada sesiapa yang mengambil ilmu tok belagak akan beroleh makhluk durjana. Sia sia belaka belajar dengan tok belagak.

    Saya bukan buat fitnah atau irihati dengan tok belagak. Saya sedia membuktikan kebathilan tok belagak anda nilaikannya sendiri. Tak cuba tak tahu.

    Kepada sesiapa yang hendak mendapatkan penjelasan secara detail dimana bathilnya ilmu tok belagak silalah buat temu janji Insaallah akan dijelaskan. Call 019 3619305

    ReplyDelete

  154. her her her... apa da wak mail..eh silap ..mail kacip ...

    sejak pergi ke mekah dan balik dari sana liley baca blog Tok ala kadar jer, dan tidak mencatit ilmu2, baru lah hari ni membaca semula posting Tok dan mencatit kembali ke dalambuku yg telah di khaskan. Tetapi buku tu dah renyok le .. yer la asyik bukak tutup je kejenya .. Baca blog Tok ni seperti mengecharge battery yg weak, selain dari datang aurad yg benar2 mengecas, hari lain2 kena lah liley ulang2 baca blog tok ni..agak battery tadi tidak lagi turun naik sekita 10 atau 20 percent ajer .... nak istoqomah dalam beramal ni perlu juga mengecas battery ...

    ReplyDelete
  155. salam,

    hamba minta izin dari tok utk mengamal ilmu ni.terima kasih

    ReplyDelete
  156. Salam Tok, Macam mane nak gunakan pedang fatihah ni? pakai makrifat ke?

    ReplyDelete
  157. salam tok...
    xphm maksub ayat ni tok..bg pencerahan tok..
    "Fatihah tidak diterima oleh mereka yg berdosa besar semasa hidupnya.."
    adakah org yg dah bertaubat x di terima jgk tok?

    ReplyDelete
  158. salam tok, mohon ijazah doa akasah, yasin 40 dan jazam al-fatihah

    ReplyDelete
  159. Salam Tok, mohon ijazahkan amalan Al fateha ya Tok.Terima Kasih. Amin.

    ReplyDelete
  160. Assalamualaikum WBT,

    Tok,
    Saya mohon agar kaedah alfatihah ini, diijazahkan kepada saya...terima kasih tok..

    ReplyDelete
  161. As'kum wbt...

    Tok belagak..Harap2 tok redha/bless and so on and so forth saya mengambil sikit sebyk ilmu dari blog tok ni ye..sy sllu duk visit this blog coz there're something i can take from here...
    to Mail Kacip, klu ada ilmu didada luahkan..jgn camtu. Xrugi share ilmu Allah...Sy paham ada lebih & Kurangnye ilmu Tok Belagak..Tapi Allah menganugerahkan benda yg berbeza2 utk tiap HambaNya...SubhanaNallah.

    ReplyDelete
  162. Assalamualaikum WBT......
    saya mohon agar amalan2 yang telah TB selitkan segala ilmu & panduan kepada semua pengamal n ahli didalam Blog ini dengan harapan TB dapat mengijazahkan segala ilmu kepada saya.... terima kasih.....

    ReplyDelete
  163. salam.....
    saya mohan segala ilmu n maklumat cara serta kaedah yang TB selitkan didalam blog ni muntak diijazahkan kepada saya, agar mejadi amalan serata panduan didalam kehidupan saya.....terima kasih mohon diijazahkan....

    ReplyDelete
  164. salam tok,

    mohon tuk amal, syukur atas penerangan ilmu yang tinggi ini...

    ReplyDelete
  165. salam tok

    mohon keizinan tuk mengamal,

    terima kasih atas ilmu ini.

    ReplyDelete
  166. Assalamualaikum TB. Saya mohon diizinkan untuk mengamal ilmu ilmu yang Tok beri.

    ReplyDelete
  167. salam tok, saya terima ijazah dari tok

    ReplyDelete
  168. salam. tok, mohon diijazahkan amalan ini. terima kasih.

    ReplyDelete