8.11.10

Penggunaan Bahan Alami dalam Perubatan II

Seperti yang DEN tekankan takdolah DEN diajar menjadi hakim....itu halal ini haram cam
musuh DEN namo Pak Wahab. Kita khalifah Allah..so jangan jumud..Alam Sekitar explore le. Nabi Muhammad s.a.w pun dah bersabda ..Kamu lebih tahu urusan dunia kamu sendiri.

Ada negeri dianugerahkan Allah penuh dengan akar kayu. So pasti ada hamba hambaNya yang Allah kurniakan kelebihan mengetahui akan serba sedikit kegunaan bahan2 tersebut. Walau di zaman Rasulullah s.a.w tiada janganle kata itu Bidaah. Maka berkembangle ilmu Allah s.wt..dan tersebarlah dan terserlah Ilmu allah s.w.t yang tiada hujungnya.

Begitu juga ada negeri yang di penuhi batuan batuan yang high grade seperti batu2 permata dan paling murah kristal. Ini semua adalah kurniaan Allah..Janganle cepat jatuh hukum Haram..Dulu Pak Mertua DEN jual batu akek permata pun kena serbu, katanya haram..last2 keluar dalam TV ada perawat guna Jade..boleh pula..So ada double standard. Pada DEN barang2 alami ini seperti batu kristal atau jenis permata dan kayu memang boleh memerangkap dan menyimpan aura zikir dan doa. Boleh juga diisi khadam apa jenis pun. Sebab mereka itu hidup..Batu permata masak memang tak boleh. Namun ada beza pula antara bahan alami yang memang ada mempunyai khasiatnya yang tersendiri.

Apa yang perlu kita fahami itu semua menunjukan kebesaran Allah..kalau korang rasa menda2 tu yang power..maka faham2 lah hukum yg membawa syirik ni. Macam kita yakin kita baik pening sebab makan Panadol atau Paracetamol.

Oleh kerana dunia sudah menjadi tanpa sempadan..maka bahan2 ini mudah bertukar2 negeri..Kayu Koka Laut dan Darat terbang mai Malaysia...begitu juga kristal atau Jade dari negara luar pun mai sini...permata dari Burma pun mai..So terpulangle...carilah yang ahli..supaya tak kena tipu...Ilmu menengok batu ni pun banyak rentaknya. Contoh menilai batu delima merah...jangan asal rendam dalam air terus aje air jadi merah maka terus nak beli Rm 2 juta..Mengikut kawan DEN yang memang Ahli dalam bidang ni...itu Bullshit. So nasihat DEN hati hatilah..tu belum geliga lipan tembus pandang dll. belum bab bulu perindu dan Buloh perindu. Ramai sudah terCONE.

Belum masuk bab barang2 alami yang di tanam dan tumbuh liar. Pasti ada beza.

17 comments:

  1. Assalamualaikum tok,
    Lawa blog tok skang ni..dah tukar background..

    ReplyDelete
  2. salam Tok ... sedar tak sedar, hampir setiap kita sekarang ni ada memiliki batu kristal warna jernih tu, dikenali dgn nama quartz ... semua brg elektronik ada, jam, handfon, komputer, laptop, ipad, tv, astro decoder ... semua ado ... sifat alami dia, apabila dikapit dengan dua keping logam dengan tekanan tertentu, ia akan bergetar (dgn getaran halus) dan menghasilkan elektrik (halus) pula ... saiz yang dipotong akan menentukan kadar frekuensi nya pula (10MHz, 100MHz dsb) ... pak wahab n the geng juga guna kristal ni (tak sedar barangkali), he he he ... satu lagi, itu yg ado isi ayat atau jin kat handfon, ado batu kristal dalam tu ...

    ReplyDelete
  3. mcm tau jer tok ni anak murid dio muleh tgk tasbih kayu yg digunakan untuk berzikir muleh nampok cahaya(nur zikrullah).Sapo nork tau.elok poie ramai2 amik Kursus yg tok Sifu anjurkan bulan 11 ,2010 ni.sajo tolong promote...minta izin ya Sifu.

    ReplyDelete
  4. Salam Tok dan semua pembaca,

    background baru cam omeh....

    ReplyDelete
  5. salam...tok muleh ajar x cemano nk ksi btu tuh prngkap aura2 zikir?

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah banyak manfaat kita dapat dari blog ini selain cerita2 yang mendebarkan ya Tok. Penjelasan yang begitu jelas.
    Masa esei belajar CVT dulu, Prof Dr Norhisham pun mengkaji dari sudut frekuensi bende2 yang digunakan dalam perubatan alternatif, antaranya bunga, kristal dan warna2. Dari situ jelas betapa luasnya ilmu Allah dan Allah memberi ilmu kepada sesiapa yang dikehendaki-NYa.
    Susah kalau ada golongan yang begitu mudah menghukum dan berbicara dalam bidang yang mereka tiada ilmu di dalamnya. Maaf Tok dan semua pembaca, esei berceloteh panjang...

    ReplyDelete
  7. Terima Kasih Fakeh....

    Den pertahan setakat kemampuan yang Allah beri...dari segi perubatan

    ReplyDelete
  8. salam tok.nak tanya tentang freqency dan magnetic field.kedua telapak tangan saya ni ada semcm tenaga seakan repel bila diketemukan kedua telapak tangan. mcm magnet south n south atau north to north.akan di repel antara keduanya..apakah ni smua>? adakah ni permainan "benda benda" smua.atau semcm tenaga freqency magnetic field. telapak terasa sebal panas dan tolak menolak sesama kedua telapak tangan.dan saya tak tau untuk apa anugerah ini skira ia baik dan skira tidak bagaimana menghilangkan nya.

    ReplyDelete
  9. terima kaseh fakih atas perjuangan mu......InsyAllah di berkati.....
    Sama2 pertahankan sunnah........InsyAllah kita akan menang satu hari nanti....apa yg aku klentong ni ha....

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum tok..
    Perjuangan tok bukan setakat perubatan tok..tok boleh satukan kita semua dan lancarkan perang saraf..slow2 melalui perubatan kita sebarkan dan kuatkan islam..lawan yang mengarut2..sambil2 berubat sambil2 berdakwah..pertahankan Al-quran dan sunnah..sedarkan masyarakat sambil berbakti walaupun lambat tapi biar berkesan..saya 200 percent sokong tok..kita slow2 grow up..selagi nyawa dikandung badan kita pegang kuat2 panji2 islam..mana darul2 yang sama perjuangan atau pertubuhan2 yang ikut jalan sunnah kita buat sekutu..minta Allah SWT beri kita petunjuk hidayah..takkan tunggu Isa anak Maryam turun baru nak menentang semua angkara Dajjal tu..kita ade sekutu yang kuat seluruh dunia tok cuma belum united..YA ALLAH,KUATKAN HATI KAMI UNTUK TEGAKKAN ISLAM YANG TERCINTA..BERIKAN KAMI HIDAYAHMU UNTUK KAMI JUNJUNG TINGGI AGAMA RASUL KAMI MUHAMMAD SAW..AMIN..

    ReplyDelete
  11. InsyAllah.... untuk berjuang menjadi tentera Allah menentang Dajjal, memerlukan rohani yang besar....macam mana nak dapat rohani yg besar?....kenalah berguru.....itulah jalannya..

    ReplyDelete
  12. Mmm..TGNA pun kiranya geng Asri la..tak gitu?

    Kalau tak salah, Tok pun setuju kan nama Allah boleh dikongsi oleh puak Kristian. Bab ni..ikhlas saya bukan dipihak Tok.

    Dan setahu saya, TGHarun Din yang berani mempertahankan kalimah itu. Yang lain banyak menyepi.. Tok boleh tolong clarify??

    Dajjal ni semestinya yang mengelirukan..itu pasal dajjal suka 2 puak bergaduh..senang masuk jarum..Lastly, terciptalah pengikut setia nya dikedua-dua puak itu..

    ReplyDelete
  13. sdr zulfikar: TB x setuju nama Allah boleh dikongsi.

    TG Harun Din pun x setuju. TGNA pulak setuju.

    bukan pasal suka bergaduh, pasal mesti 1 pihak sahaja yg betul bab akidah pokok.

    dajjal lagi suka kalau kita buat tak tahu. kalau benci di hati itu selemah2 iman, buat tak tahu, itu apa pula?..

    ReplyDelete
  14. Tak semua tahu TGNA ada background pengajian asas di Deobandi, salah satu tempat Wahabi bertapak.

    ReplyDelete