30.3.11

Rahsia Selawat

Ramai bonar tanyo bab ni. Den kato tanya guru. Guru plak kata rahsia dan bolum sampai maso....Rasanya setelah pi kursus ramai yang sudah mengerti akan rahsia ini...Rahsia Selawat Diri dan Selawat Rasul....

22 comments:

  1. assalamualaikum,

    apa khabar tok? semoga tok sekeluarga dan ahli keluarga darul saka dalam keadaan yang sihat dan dirahmati Allah. terima kasih bebanyak yer tok... lama tak baca nukilan dari tok. terima kasih bebanyak tok.

    ReplyDelete
  2. den tunggu dgn penuh khusyuk,,, sabar itu indah

    ReplyDelete
  3. Selawat Tafrijiyah ok x tok?

    ReplyDelete
  4. kelebihan selawat (tahap org biasa2)

    Rasulullah S.A.W telah bersabda bahwa, "Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail A.S. telah berkata kepadaku.
    Berkata Jibril A.S. : "Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar."
    Berkata pula Mikail A.S. : "Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu."
    Berkata pula Israfil A.S. : "Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu."
    Malaikat Izrail A.S pula berkata : "Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku cabut ruh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut ruh para nabi-nabi."
    Apakah kita tidak cinta kepada Rasulullah S.A.W.? Para malaikat memberikan jaminan masing-masing untuk orang-orang yang berselawat ke atas Rasulullah S.A.W.
    Dengan kisah yang dikemukakan ini, kami harap para pembaca tidak akan melepaskan peluang untuk berselawat ke atas junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W. Mudah-mudahan kita menjadi orang-orang kesayangan Allah, Rasul dan para malaikat.

    ReplyDelete
  5. salAM....
    BLOG NI CUN,, CUMA PAPE AYAT KE HADIS KE .. JGN LUPa TULIS atleast perawi hadith and if possible tingkat hadith sohih, hassan ke pape ke kay...


    jadi kalau ane @ kite2 tengok hadith2 cam selawat kat atas ni,,,, baru lebih ummmPPh

    ReplyDelete
  6. Assalamu'alaikum tok, ahlul ds dan para pengunjung,

    Nak tambah soalan lagi kat sini, saya terdengar ada sorang pakcik ni cakap lebih kurang camni... 'selawat boleh mengganti guru sementara belum bertemu dengan guru mursyid'...apa maksudnya yang sebenar tok? Betul ke apa yang dikatakannya ini? Bagaimana? Terima Kasih.

    ReplyDelete
  7. Wahabi kata sapa baca selawat syifa, tafrijiyyah dsbnya bid'ah sesat masuk neraka.
    Nampak sgt dorang anti Rasulullah S.A.W orang berselawat kerana cintakan Rasulullah.

    ReplyDelete
  8. mded.... hadis riwayat mana ek? tok, nak minta pendapat tok, tentang menghisap rokok? apa pandangan tok?

    ReplyDelete
  9. nak tau jer... kang kalau saya guna masa orang tanya, takut orang tanya soalan tu saya tak leh jawab...

    ReplyDelete
  10. mded ni tok belagak ke? bukan kan?

    ReplyDelete
  11. Tuan mded...Salamun Alaik...janji Malaikat kepada Muhammad; Janji Muhammad kepada Allah.... terima kasih daun keladi....sebab tak puas...'M' is dead = Ahad

    ReplyDelete
  12. boleh guna untuk scan guna mata hati bila dah jazam selawat...salah 1 kaedah scan.
    cubelah

    ReplyDelete
  13. tok bilo lg nak buek kursus...minat den nak ado senjato ghaib

    ReplyDelete
  14. ....Allahhum masolli ala Saidina Muhammadin fil awwalinn,
    wasolliwassallim ‘ala Saidina Muhammadin fil aakhirin....

    ReplyDelete
  15. Selawatlah banyak2. Jangan banyak songeh tanya dalil. Dapat dalil nanti, baru nak selawat ker? Atau setakat kata "oooo.. selawat ni ada dalilnya rupanya, takpe lah, raya tahun depan baru den berselawat, nak tengok bola dulu..".

    ReplyDelete
  16. Salam Tok nak tanya skit. saya minta maaf la kalau salah tempat. tok main saham emas under apa punya? yang tu ja nak tanya.. Assalamualaikum.

    ReplyDelete
  17. bukan main saham emas la. tok jual emas la syiling dan emas ketul

    ReplyDelete
  18. tok bukan main saham emas.... tok jual emas fizikal maa.... ada duit dapat emas kekekeke

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum Tn Guru dan otai

    terlebih dahulu bayu mohon ampunmaaf mara menghadap ,sudah kian lama tidak hadir

    Allahu

    ReplyDelete