8.7.11

BERSIH BERDARAH - 2

Untuk yang terasa nak buat kecoh esok dan nak gaduh, bayangkan dahulu beberapa perkara seperti

1) Anak korang umur 5 tahun di penggal kepalanya.

2) Akak dan adik pompuan korang kena rogol dan dipenggal kepala.

3) Korang pula dapat peluang one to one dengan budak lain agama umur 4 tahun. Korang pun kerat kepala dia dan hirup darah dia supaya hilang badi.

4) Kote korang kena tikam dengan senjata tajam atau kena tembak.

5) Korang imagine le sendiri.

So kalau korang nak mende2 ni terjadi pergilah berhimpun BERSIH. Mudah mudahan tercapai hajat korang.

Mano2 yg kono katok dgn FRU tu den ucapkan Padan Muko. Semuga Allah memelihara Anggota anggota FRU yg bertugas menjaga keamanan. Tak lupo keselamatan anggota bersenjata. Dah memang tugas dorang.

Kalau nak aman. Duduk aje rumah, buat solat dhuha dan berzikir atau beromen dengan bini ada gak gelinya.

Jangan lupa walau semua melayu yg hadir dalam BERSIH bukan semuanya islam, byk yg dah murtad, dorang pandai mengaji , takbir dll. Sebab itu Yg di Pertuan Agung dinasihatkan oleh pihak berwajib untuk menasihatkan BERSIH agar diadakan perhimpunan di stadium bukannya berarak atau demo. Sebab segalanya mungkin.

Satu lastik atau bom petrol seperti yg dijumpai baru baru ini dilontar di khalayak ratusan ribu manusia pasti suasana jadi kelam kabut.

Mana mana ustaz yg cakap demo tu di bolehkan . kasi kentut sama dia, islam melihat keamanan itu lebih baik dari segalanya. Bahkan islam tidak suka kita berdiri di lembah yg curam dikuatiri jatuh. Kalau terjadi apa2 ustaz2 ni boleh buat apa. Entah2 lari 18 batu sejam. Sekali den sekeh ustaz2 yg cakap demo dibolehkan baru terkentut. Kalau perang nanti, siapa nak jaga janda2 ustaz yg cun melecun, bilo ustaz kono totak. Den jugak jadi mangsa.

28 comments:

  1. ramai melayu senang-senang jer kena cucuk idung. Tu lah, akhir-akhir zaman ni elok ler pakat-pakat baca surah al kahfi. harap-harap terbuka hati boleh kenal mana haq mana yang bathil...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Dato, betul tu. Ingat2 lah dajjal dah melewar dimana2. nak kena cucuk hidung macam lembu ikut lah depa.

      Delete
  2. whahhhaha.. btul tu tok.. baik duk umah plok bini lagi best

    ReplyDelete
  3. Nak buat guanno...Melayu kan mudah lupa..lagi alpa..senang terpedaya..Susah sikit dah tak ketahuan punca.. Bantuan syaitan pun sanggup diterima, inikan pula si-dajjal yg 'indah' jelmaannya..
    "Penghancur punggungku tergolong dari 2 kalangan manusia. Si fasik yg pandai berkata-kata, dan para ibadah yg bodoh. Si fasik akan menyembunyikan kefasikannya dgn. kata-katanya.Sementara si pengibadah akan menyembunyikan kebodohannya dengan ibadahnya."- Saidina Ali Abu Talib.

    ReplyDelete
  4. den tak poie pun tok. den dongar nasihat tok. he he he

    ReplyDelete
  5. saya bukannya suka demo-demo nih... tapi maaf ya tok, saya rasa tok dah "terover" dalam kata-kata...

    saya bukannya berani... cuma saya rasa perlu untuk terus menghormati...

    salah silap, harap maafi...

    ReplyDelete
  6. Jin BERSIH takdo ko tok yang ikut demo?

    ReplyDelete
  7. wah sedapnya beristrehat di rumah meluangkan masa2 bersama2 keluarga hehehe

    ReplyDelete
  8. mmg betul la tu tok... rasa saya lebih baik tambahkan amalan menuju ke syurga.... x gitu tok?

    ReplyDelete
  9. Naga Melayu... respek awak punya comment... best!

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum,

    Pada pendapat saya yang jahil ini, semua ini berlaku atas ketentuan Allah s.w.t. Tiada sesuatu pun terjadi diatas dunia melainkan telah tertulis di dalam Luh Mahfuz.

    Jika ditentukan Allah s.w.t bahawa akan tumbangnya kerajaan sekarang pada satu masa, maka akan jatuh juga. Tiada yang bersifat Baqa' (kekal) melainkan Allah sahaja.

    Bangsa Melayu hebat kerana Islam. Bila Islam dipinggirkan, maka bangsa Melayu tiada beza dengan bangsa2 yang lain, malahan lebih hina dari Yahudi yang kaumnya telah turun ramai Nabi dan Rasul di kalangan mereka.

    Kita cuma ada Islam yang diturunkan oleh junjungan Rasulullah Muhammad s.a.w, rahmat Allah ke atas sekelian alam ini. Selagi berpegang kepada Al Qur'an dan Sunnah,berpandukan kepada Al Jamaah, maka insyaAllah akan selamat dunia akhirat.

    Saya tidak berani menuduh org Islam yang terlibat dalam perhimpunan itu adalah salah dan fasik, kerana mereka bertanggungjawab atas perbuatan mereka sendiri. Itu adalah urusan mereka dengan Allah s.w.t. Jikalau mereka sudah rasa cukup yakin bahawa mereka berada di landasan benar dan rela mengorbankan diri demi berjuang, semoga Allah memberikan Rahmat kepada mereka jika benar dan memberikan hidayahNya jika mereka sudah terpesong.

    Saya yang tidak tahu apa2 ini hanya duduk diam je. Ilmu tak cukup di dada, kudrat tak kemana. Biarlah saya menjaga perilaku dan amal ibadat saya dari berkata2 terhadap saudara Islam yang lain. Kelak nanti tuduhan akan jatuh ke diri kita sendiri, Na'uzubillah.

    ReplyDelete
  11. aduihh..xyah la lucah2 sgt..terkedu den nk jwb ngan ank ppuan den darjah 2 pe benda yg tok belagak tulis tuu..igt nk tunjuk blog berilmu kt ank bini...

    ReplyDelete
  12. minta izin copy komen "Naga Melayu" ye.. tq

    ReplyDelete
  13. Salam .. Bersihkan diri lebih utama, bersihkan syirik yang banyak bersarang di hati, bersihkan amalan yang banyak bertentangan dengan sunnah, bersihkan percakapan yang banyak tersyirik, bersihkan diri dari syirik yang tersembunyi...Ini wajib dilakukan sebelum maut menjemput.

    ReplyDelete
  14. Satu lagi agenda Yahudi nk tgk Islam berpecah belah kat negara model Islam la sangat makin berjaya..bergaduh la sesama Islam klau nk tgk ape yg TB tulis nii bakal terjadi..Nauzubillah min zalik

    ReplyDelete
  15. bahasa biarlah beradab, jangan tuduh menuduh..minta Allah berikan hidayah semoga kita berada di jalan yang benar. Ya Muqallibal qulub thabbit qalbi ala dinika waala toa'tika

    ReplyDelete
  16. Agama cuma sah apabila berhimpun empat perkara iaitu Iman, Tauhid, Makrifat dan Syariat. Kalu dah setakat ikut syariat jer, mana ler hebatnya agama jadi agama syok sendiri je.
    Tuan hamba jgn risau dekat dah masa peperangan tu dan kita lihat kat mana ustaz2 dan ustazah2 glamour nak lari.

    ReplyDelete
  17. Saya sekeluarga PULANGKANKAN apa saja ilmu yang saya ambil daripada tok belagak

    ReplyDelete
  18. kepada semua DERMAWAN ISLAM..

    http://luuuuve.blogspot.com/2011/07/kepada-semua-dermawan-islam.html

    ReplyDelete
  19. Salam'alaik Tok Belagak. Semoga Tok sentiasa dalam taufik hidayah Allah swt Pemilik segala semuanya.
    Saya pun kurang setuju kalau orang yang berhimpun ni membuat kekacauann dan rusuhan, tapi banyak gambar dan video yang tunjuk polis yang banyak buat kacau dan memukul orang yang berhimpun tu, jadi saya jadi tak suka kepada polis yang bersikap kurang ajar dengan memukul orang yang tak bersalah. Salah ke kita menegur pemerintah, yang sudah terang-terang menipu rakyat, memanipulasi rakyat? Sabda Rasulullah saw, orang yang dizalimi dan orang yang zalim pun kita kena tolong. Tolong orang yang zalim dengan cara menasihati, menegur, berdoa semoga orang tersebut tidak terus zalim kepada org lain. Semoga Malaysia dikurniakan Allah swt pemerintah yang soleh, yang cintakan kebenaran, kedamaian dan memerintah semata-mata mengharapkan rahmat Allah swt. Semoga Allah melindungi kita semua dari bala bencana, kefakiran, kesombongan dan memngurniakan kita semua kehidupan yang aman damai sejhatera. Ameen.

    ReplyDelete
  20. Kan sudah berlaku kematian. Dan ada yg buat lakunan kematian seolah dialah arwah Baharudin. Walhal dia hanya berlakun dan di rakam. Pelakunnya ialah Suhardi. Maka berlakulah fitnah

    ReplyDelete
  21. Hek eleh kurt, nak pulangkan apa ? Ilmu ? Ilmu Allah ma. pilihan masing2. entah 2 terpengaruh dengan Mail Kacip yg blog dia dahulu pernah di kata orang diarahkan Jakim untuk ditutup. sekarang ni pun blog baru. Guna limau haram, silat haram, last2 Ustaz Harun Din pun dia kata sesat.

    ReplyDelete
  22. haha selute TOK...nk belajar ilmu pon jiwang2 gak..

    ReplyDelete
  23. Alhamdulillah.
    Point Tok sayy dpt tangkap, Alhamdulillah.
    Yang utama adalah mengelakkan perkara atau perbuatan yang boleh menimbulkan fitnah.
    Boleh untuk berdemo, menunjukkan/meluahkan perasan kerana diri/sahabat dizalimi, tetapi kena ikut cara yang sesuai dan cuba sedaya upaya untuk tidak menimbulkan fitnah, InsyaAllah.

    "Ya Allah, kami berlindung denganMu daripada azab kubur, kami berlindung denganMu daripada azab neraka jahanam, kami berlindung denganMu daripada fitnah kehidupan dan kematian dan berlindung denganMu daripada Al-Masih Dajjal".

    ReplyDelete