23.9.16

VORTEX : MENYEDUT .. Apakah ia baik atau tidak ?

Malam tadi Den di datangi 2 grup patient. Anaknya masih tak bercakap walau 3 tahun. Den cakap normal le tu, just kasi dia main Tab atau Handphone yang ada permainan dan Video pembelajaran. Minda budak cepat je absorb. Den top up budak tu.. udah aktif semacam jo.

Nanti bila dia tiba tiba boleh berkomunikasi kita akan tokojut sebab Vocabulary dia banyak. Zaman dulu lain le mak bapak kurang interaksi dan tiada alat bantuan.

Dalam pada tu Den terasa cam ada daya sedutan.. masa Den sedang ubek sorang lagi. La KAT BADAN DIA CAM ADA ANGIN PUSAR. VORTEK LE BAHASA BANJAR ALAI setelah Den scan.

Den tanya ..awak ni kalau pegang orang ada sakit ..awak ada terasa ke .. Ye Tok. Tua tak pasal Den. Den kato kek dio.. Awak ni kalau owang ada sakit fizikal awak pegang pun awak terasa..

Kalau ado Sihir lagi la..Kalau ada barang pada seseorang pun silap silap berjangkit.

Yang toruk ..kalau ziarah orang mati pun badan dio sakit sakit.

Sakit tu tak lamo tapi rimas le jugak. Ada yang sendawa, gatal, bisa , pijar , tokontut, menguap dan lain lain. Kadang kadang bergantung pada jenis sakit gak. Kalau yang Extreme boleh demam si Vortex beb.

Den raso kek Blog atau Fb takdo lagi temberang pasal Vortex ni...

Persoalan

1. Dari mana ?
2. Kenapa ?
3. Boleh di tutup ke ?
4. Camna nak elak sakit pada Tukang Vortex
5. Boleh Upgrade ?
6. Boleh Downgrade ?

Tengok la .... kalau ada umur yang panjang .. Den story lagi..

Apa apa hal nak contact Den guna Whatsup jo. Free ma 012 3623594. Guna Sms kredit kurang sebab boli Data Plan Maxis Rm 30 sebulan.

Den hanya perlu Gambar Nama Alamat Tarikh Lahir.

2 comments:

  1. Vortex ni mengancam nyawa tak tok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan tersedut lebih bisa udahle.Di kuatiri kita sendiri ada sakit diri yang kronik seperti Asma ke hapa. Sekali mai semput bercamour bisa yang tak sempat di cernakan boleh KO beb.

      Delete