28.7.09

BUSUNG

Suatu Penyakit dan Mainan Sihir yang amat digeruni kerana kesan fizikal yang kelihatan yang memberi trauma kepada pesakit dan Mangsa.

Busung ada 2 jenis...

a) Sakit Diri - Yakni Sakit yang tiada unsur sihir
b) Sihir
c) Terlangkah ludah tok batin atau mainan bunian

Busung akibat sihir ini biasanya ada 2 jenis

a) Busung Angin
b) Busung Berisi

Busung Angin biasanya dimasukan melalui lubang angin batin disebelah bawah...jarang sekali dari lubang angin batin sebelah atas...Apabila Penyihir berniat untuk mengenakan Busung Angin...maka beliau akan membentuk suatu corong berbentuk Kon segitiga...Biasanya dipasang 2 Kon serentak di dua belah lubang angin batin disebelah bawah...Kaedah mengepam angin tersebut mengikut penuntutan Penyihir terbabit...Biasa katak digunakan...Katak ditiup....melalui buluh yang dimasukan kedalam mulut katak...Ditiup perlahan-lahan sehingga naik menggelembung katak tersebut...kemudian dikunci...ada juga penyihir yang tidak menguncinya...Setelah dihembus...Penyihir yang berkemampuan tinggi akan menutup laluan Angin Batin tersebut..maka sukarlah dipulihkan kalau setakat kaedah rawatan biasa...kerana Penyihir telah mengunci mati laluan Angin Batin..Namun tidak ramai yang mahir...

Biasanya Penyihir yang mahir kaedah kunci ini tidak perlu menggunakan katak pun..itu hanya melecehkan dan mengelikan Penyihir...Takde benda lain ke nak main....

Beza kunci dengan tidak kunci....ialah bila dikunci..mangsa akan sentiasa dalam keadaan kembung yakni membusung sentiasa...
Jika tidak di kunci, perut mangsa akan mula surut bila perut katak tersebut menyusut...Akan kembung kembali bila ditiup kembali..begitulah seterusnya...

Kaedah penggunaan katak ini hanyalah salah satu contoh...

Untuk rawatan...hendaklah diterbalikan Kon tersebut atau dibuang terus...dan dibesarkan lubang angin batin tersebut...Apa2 barangan yang digunakan oleh penyihir hendaklah dimusnahkan oleh perawat mengikut pengajian masing-masing...
Mangsa hendaklah dibekalkan dengan Air doa untuk menguatkan kembali jasmani dan batin...Hendaklah di betulkan kembali 7 sifat maani mangsa dan juga laluan 4 nafas..nafas tanapas ampas nupus...

BUSUNG BOLEH DIKEMBALIKAN ---- Ini yang menjadi favorit DEN...boleh sahaja dipindahkan kembali kepada Bomoh...pengupah atau sesiapa sahaja yang berkenan dihati...Kalau terkena secondary type ni yang sukar dipulihkan ( Mangsa yang tidak berkaitan )..Perawat perlu Scan sedalam-dalamnya untuk merungkai punca sebenar busung...Primer or Sekunder..

Busung Berisi ialah Busung yang mempunyai ISI selain dari udara...Kaedah ini akan menyebabkan mangsa dan orang disekeliling MUAL...kerana busuk dan terasa seolah ada benda bergerak...Busung sebegini wajar ditangani dengan baik...Perut berisi macam2 seperti daging menjadi busuk...berlendir dll...

Busung boleh mengakibatkan kematian...

9 comments:

  1. Ada tak first aid sebelum dapat berjumpa perawat yang betul mampu merawat

    ReplyDelete
  2. Kasi minum air Yasin40...kalau boleh cari kain putih macam kain kapan tu...Ambil ikut saiz perut...pastu balut....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok saya nak tanya, saya dah tiga hari sakit perut, masuk hari keempat perut saya masih sakit lagi dan muntah, adakah saya terkena busung, dan ada tak cara untuk saya cegah, tolong saya darul saka

      Delete
    2. Tok saya nak tanya sikit, saya dah tiga hari sakit perut dan masuk hari keempat perut saya sakit lagi dan muntah, adakah saya terkena busung, dan ada tak cara untuk saya cegah, tolong saya darul saka

      Delete
  3. yasin 40 sama x dgn yasin 7 mubin?
    tok, saya mahu bw ibu saya jumpa tok..harap sgt tok dapat bg contact untuk temu jani di pusat rawatan one darul saka....ibu saya mengalami busung angin...
    email saya: exxo_oxxe@yahoo.com

    iza, shah alam.

    ReplyDelete
  4. saya mengalami bintik 2 satu badan.bila jumpa doktor mrk panggil patyrasis rosea.masalanhnya selain badan saya berbintak seperti campak bezanya xda air, perut saya mengelembung xsurut2 walaupun xmakn seharian....macam maner sy nak buat dan kenapa boleh jadi badan berbintik n membuncit???

    ReplyDelete
  5. As Salam

    tok saya nak tanya ni...saya penah buat amalan pemusnah sihir dari 1 forum ni..then macam dapat imbasan serta pertolongan dari "orang" yang tidak dikenali yang tarik kertas bergulung2 dari telinga kiri, keluarkan gas kelabu/lendir dari bahagian2 badan..then last sekali bila suma kertas tu dah terkeluar kuar pulak macam binatang macam cicak@katak..pastu muntah lendir last tu ada macam ada keluar kertas kecil dr dalam perut..tu pun busung ke tok..perlu tak rawatan susulan..tq tok..

    ReplyDelete
  6. alamat di KL ada TOK ?? bayaran macam mne?? non-muslim dpt pg tak??

    ReplyDelete