19.5.10

Menguasai Ilmu Amanah

Salah satu ilmu tahap tinggi yang lebih tinggi dari semua ilmu tenaga dalam di dunia. samada mereka berkumpul bersama...tidak akan mampu menandingi ketinggian ilmu Amanah. Ilmu ini hanya boleh di miliki oleh orang Mukmin sahaja. Wahabi tidak boleh.

Ianya boleh menjadi tanda aras seseorang itu bertaraf guru atau tidak. Menguasai 2 cabang Ilmu AMANAH ini amatlah sukar dan amat jarang seseorang dapat menguasai kedua dua ilmu AMANAH ini serentak. Satu nya bersifat Fizikal dan satu lagi Metafizik. Kedua-duanya boleh di buktikan melalui kaedah tertentu mengikut aturan ilmu tersebut.

Ilmu ini pada dasarnya bermula dari ADAM...yakni KOSONG atau ALIF DAL MIM.( Allah Berdalil Muhammad ). Banyak supanatural yg bergelar supergrandmaster dari kaedah Reiki dan pecahannya yang mereka ingat, dapat di Islamkan dengan menambah perkataan berbau Islamik samada di depan atau dipangkal perkataan Reiki...atau pun ditukar keseluruhan namanya...( Namun perlulah diingat BABI kalau disamak ke hapa tetap ia BABI ) mungkin ada mencedok sereba sedikit kefahaman yang masih berupa ilmu dengar dengar sahaja tanpa memahami dan mendalami dan melazimi ilmu itu sendiri.


Memang agak kasar sikit perkataan DEN ..namun kebenaran tetap perlu dinyatakan..Tak kiralah seorang yg bertaraf ustaz yg mempelopori sesuatu ilmu berlandaskan ciplakan dari Tibet atau Pendita Jepun. Islam itu lengkap. Allah maha pengasih..pasti dan wajib ada pada Islam ilmu yg melebihi semua ilmu berdasarkan kaedah tenaga dalam atau mana2 pendita shinto atau tibet atau apa jua. Ingat itu...Wajib kita percaya dgn Akal dan tasdik di hati ISLAM is perfect. There is no alternative....only ISLAM.

Sehingga ada yang menjadi seolah ajaran sesat HU di jadikan seperti lambang YIN dan YANG..ada dalam internet, ada Hu di sebelah gelap ada Hu di sebelah cerah. Semuga Allah memberi petunjuk kepada mereka. Mereka ini telah terpedaya sebagaimana puak nasrani terpedaya dengan permainan halus kaum yahudi...lihat sahaja betapa Nasrani berpecah pecah dan berlambang lambang yang pelik....sekarang ia
menular kepada ISLAM..tapi DEN yakin ALLAH akan memelihara satu satunya agama yang telah di RedhaiNYA seperti yang termaktub
Ygcdtytgdtdhtffxbrrtrgfddalam al Quran. Akan ada hambanya yang mampu menghurai akan keindahan ISLAM dari sudut2 yang telah ditentukan mengikut ilmu yang di turunkan.

Suatu masa nanti kalau Umat Islam tidak sedar...pasti Islam itu akan menjadi perlambangan yg di buat oleh tangan-tangan orang Isam sendiri. Mereka mengolah Reiki dan sebagainya untuk menjadi ISLAMIK. Islam dah lama ada ilmu sebegini bahkan Rahsia huruf Ba itu sendiri semasa Adam a.s di jadikan telah menjadi nama kepada benda2 yg mana para malaikat sendiri tidak tahu. Maka nasihat DEN..belajar jangan kepalang ajar..tahu sedikit terus nak olah jadi pelik2..kita bertanggung jawab atas ilmu yg kita modified atau sebarkan.

Atas dasar itulah DEN berani cakap..kalau di kumpulkan semua SUPER grandmaster seluruh dunia samada yg kafir atau Islam tidak dapat mengalahkan DEN dalam bab Ilmu AMANAH walaupun mereka berganding bahu serentak...tak kiralah mereka berangan menyedut seluruh energi sehingga di sedut semua energi 7 petala langit dan 7 petala bumi. Masih ia di bawah tapak kaki kiri DEN sahaja. Nah ...satu cabaran sudah diberi..bila2 masa sahaja DEN sanggup melayani sayembara BAB ilmu AMANAH, tetapi kalau kurang dari 7 orang serentak...dont waste my time. Akan DEN tunjukan kehebatan Ilmu ISLAM..tak yah habis beribu2 belajar Ilmu Supergrandmaster. Cukuplah letakkan Ikhlas kepada Allah Taala dan kita sentiasa di dalam ( perhatian ALLAH taala - suatu kalimat yg aruah Guru selalu sebut...yg tiba2 diingat kembali oleh murid kepada Wali Allah yg baru berpindah Alam minggu lepas, Ustaz Wan Asrul. Wali ALLAH ini salah seorang penguasa ILMU AMANAH ) .

Masih DEN ingat beberapa tahun dahulu bila DEN duk kutuk Geng2 mengarut dari Tibet dan Jepun ni...Mereka siap hantar energy le kununnya...Masa tu fDEN dalam Komuter dari seksyen 18 Shah Alam...Kebetulan DEN Tgh Smebelit..So DEN just kaut je energy yg depa hantar tu masukkan dalam Usus kecik dan besar...terus lega DEN melepas...he..he...sampai sekarang puak2 tu still tak puas hati...Macam
yang DEN cakap..tarik le ilmu DEN..sebab ikut kata mereka ..mudah ajer mengosongkan ilmu seseorang...itu semua temberang taik minyak
je..Akhirnya DEN juga bertambah menjadi Super SAIYA Supergrandmaster Sifu segala Sifu aka WONG BO HONG...


Penceritaan ini mungkin akan menjadi terlalu panjang atau setakat satu rangkap sahaja lagi kerana DEN menunggi isyarat samada boleh atau tidak didedahkan Ilmu AMANAH ini pada umum. Terlebih lagi DEN ado cerito temberang yang lain lagi...yg DEN alami malam tadi..lain sungguh permainannya sehinga DEN terpaksa menggunakan Zikir Alif yang empat...ZAT SIFAT ASMA' A'FAAL meletak zikir itu pada martabat Wahdiah dalam mengatasi Ilmuan pada martabat Ruh (Alif) di sudut hati...Bersedialah..kerana Bioskop sudah menempah Filem DEN untuk di tayangkan di layar perak sedikit masa lagi.
Mungkin akan memecah rekod BOX Office atau mungkin akan rugi...Sama macam manusia yg di beri modal nafas oleh ALLAH RABBUL JALIL utnuk digunakan semsa menjadi khalifah di alam ini...apakah di guna modal tersebut sehingga RUGI atau UNTUNG atau BREAK EVEN ( yg biasa di capai dengan zikir nafas )


Setiap umat Islam merupakan putera dan puteri khalifah. Apabila menjadi mukmin barulah layak memegang amanah seorang khalifah Allah di mukabumi.

107 comments:

  1. SALAM....

    Sifu & The Geng...emm boleh x Sifu perluaskan lagi butiran2 Ilmu ini untuk pengetahuan kami disini ya...emm sebab x pernah lagi dgr ada Ilmu sedemikian rupa...

    Harap dapatlah dikupas dgn rupagaya yg bijaksana....Terima kasih Sifu..

    "SIfu..Ajarlah ku Sifu".....

    ReplyDelete
  2. menarik bunyinya ilmu ni...
    kupas sket lagi tok, ramai yang berminat nak tau lanjutannya ni...

    ReplyDelete
  3. ramai lagi yg x tau tentang amanah ni rupanya...alamat berbungkus la esok..hahahahaha..elok gak tok ajar kat anak murid tok benda ni...tp bukan semua yg akan dpt memahaminya...semoga tok sihat dan dapat menyebarkan ilmu allah ni...

    ReplyDelete
  4. Satu pendedahan yg dasyat...

    ReplyDelete
  5. salam tok..adakah ilmu ini berkaitan amanah yang Allah bagi pada diri kita zahir dan batin..sepertimana perjanjian Roh kita dengan Allah sebelum kita dilahirkan ke dunia..

    ReplyDelete
  6. wah master jmazli nampaknya dah mendalami ilmu amanah ni... moga2 dgn rahmat dan kasih sayangNYA dapat juga kami memahami intipati ilmu amanah ni nanti...

    tok, iklan dah tamat ni hehehe...

    ReplyDelete
  7. buat saudara noza..terima kasih tetapi saya juga sedang belajar dan mendalami ilmu amanah ini. semoga kita2 sama dapat petunjuk drnya.

    ReplyDelete
  8. buat jmazli...kongsi2 sikit...nanti bley tok blagak kupas :)

    ReplyDelete
  9. ambo dan sahabat semua berdoa agar Tok diberi izin oleh Allah untuk membuka ilmu ni kepada umum. semoga kami diberi kefahaman, InsyaAllah.

    ReplyDelete
  10. "Bersedialah..kerana Bioskop sudah menempah Filem DEN untuk di tayangkan di layar perak sedikit masa lagi."

    Harap ado tiket2 diskaun sempeno Perayaan Hari Gawai ni.

    ReplyDelete
  11. Assalamualaukum... tumpang belajo ye tok.."sapaikanlah dariku walaupun satu ayat",maksud hadist nabi Saw.

    ReplyDelete
  12. salam semua. walaupun terserlah kebelagakkan tok namun huraian tok ni sgt logik. tabik tok!

    ReplyDelete
  13. Salam Tok ada ke cara untuk bertemu hamba Allah yang "Bakal" mencurahkan "Amanah" Allah tu kepada kami yang dhoif ini...camne nak tau "dia" wasilah kita?

    ReplyDelete
  14. Salam..
    DEN.. mohon tunjuk ajar dari sahabat2 semuo... TQ

    ReplyDelete
  15. mari kita sama2 pulangkan apa saja ilmu yang di ajar oleh tok belagak. banyak ilmu yang diajar oleh tok belagak adalah bathil. saya bukan buat tuduhan sembarangan kalau nak tahu silalah datang kita buat temu janji dan akan dibuktikan.

    call aje 019 3619305

    ReplyDelete
  16. tok, kira ilmu yg ada kat gambar dlm ni salah la ye?

    http://i882.photobucket.com/albums/ac30/xpdc27/kuikui.jpg

    ReplyDelete

  17. moga Tok dikurnia kesihatan yang baik untuk terus lagi mara ke hadapan .. Amin

    ReplyDelete
  18. Kan tok dah cakap, dia tengah tunggu isyarat, boleh tak ilmu ini dihebahkan...

    ReplyDelete
  19. asalamualaikum,
    mana ko tau bathil?mail kacip?..jngn cari masaalah bro.kang kono timpa buah durian kang.

    ReplyDelete
  20. Seminar Bulan Jun bila pulok..? kalo ada den nak join la.. nak belajar ilmu Allah..

    ReplyDelete
  21. ha..ha...ilmu allah kembali pada allah le mail kacip...ko just cakap ko ada mandi kencing atau tidak je...ingat jangan menipu...itu namanya MUNAFIK....jom le jumpa sabtu ni ada kursus....ramai saksi ma..tapi ko beli jubah baru dan gosok gigi...kalau tak den terajang ko ke bawah...

    Ilmu batil cam mandi kencing tu akan terbongkar jua...

    ReplyDelete
  22. Assalamu 'alaikum Tok, terima kasih atas penerangan, memang rasa bersemangat bila membacanya dan sudah sewajarnya yang hak pasti mengatasi yang batil.

    ReplyDelete
  23. tok seminar bulan 7 mintak bagitau tarikh awal2 tok..dpt den beli tiket awal..

    ReplyDelete
  24. MB(mulut busuk)Mail Kacip,
    Tak faham bahase ke, kan dah dijemput datang ke PrO DS, datang je la, karpet hari2 vacuum, ado air bio aura, untung2 time ko datang ado makan2, konyang perut, Astro ado, penchak silat ado, mcm2 ado, bolehle nanti ko menatap muko TB, hensem ma, jauh hensem dari ko.

    ReplyDelete
  25. Pernah dengar tetapi tak tau macam mana.nak tau jugak.

    ReplyDelete
  26. mcm dia berani nk dtg sabtu ni tok...kite tgk je....nak naik kapal terbang pon dia gayat kot...hahahha

    ReplyDelete
  27. waa sabtu ni...kena pi tgk ni...

    ReplyDelete
  28. .hahhha abg art....dio tak buleh dtg bang...sebab dio sembang kek sini jo lebey....bukan ado JANTAN pon nak poie DS tu....

    ReplyDelete
  29. setan jamban dah sub kat mail kacip lumur taik kat kepala orang.

    ReplyDelete
  30. Moga Ilmu Amanah memberi manfaat kepada kita semua.

    ReplyDelete

  31. camno la dio or anak murid dio tak boleh berpikir pasal najis nie, yg membatalkan wuduk ...

    ReplyDelete

  32. ishkk komen apsal mail kacip pun dah tercampur dengan posting ilmu Amanah ...

    ReplyDelete
  33. bukannya ilmu amanah wajib di cari ?

    Mail kacip mai...den sediakan makan pagi tghari beriani..dan minum ptg

    ReplyDelete

  34. haha .. sabar2 Tok ... To sediokan makan minum pg ptg, sapo lak nak sediokan baju dio , kang satu DS berbau .. :p

    ReplyDelete
  35. sedap tuu..makan dapat sembang dapat..

    ReplyDelete
  36. Seronok ni tok .... teruskan .. teruskan ...Ilmu Allah ni maha luas ...belajaq kena belajaq ...mudah-mudahan segala usaha tok untuk berkongsi pandangan tentang ilmu Allah ni dipermudahkan.
    Wassalam

    ReplyDelete
  37. Mail kacip dgn keilmuan air kencingnya, klau bersih suci sure kita dah dengar cerita sungai2 air kencing yg mengalir kat syurga..banyak la ko punya bathil..ungka pun x mandi air kencing dia sndiri

    ini bukan bwh tapak kaki kiri Tok ni..bwah tapak kaki kiri den je..murid plg kokak Tok Belagak...aduh malunyaaa

    ReplyDelete
  38. salam tok..tok ni memang belagak betul la. respect la sama tok.seswai ngan nickname tok.
    sy dok KK gak,sy rasa sy tau saper mail kacip tu. buat mail kacip..silo la scan sy.nnt tau la apa pakaian sy.
    tok..ilmu yg tok turunkan banyak yg sama ngan ilmu yg arwah atok sy ajarkan.cuma sy ni jarang beramal. so..sy mintak izin tok ijazahkan sy semua ilmu yg ada dalam blog ni..utk refresh blk.ble ye tok.

    ReplyDelete
  39. tgkla tuh...tok bermurah hati utk menjamu mail kacip x cukup makan dengan beriani dan minum petang...

    tidakkah disini pon kita nampak...

    Ya Allah kau limpahkan Ilmu Amanah ni kepada pembaca2 Darul Saka.Ameennnn

    ReplyDelete
  40. salam

    sayang sekali tak dapat pergi pada hari Sabtu nie... mungkin belum ada rezeki berjumpa tok dan rakan2... semoga Allah akan menemukan kita semua di hari lain...amin...

    ReplyDelete
  41. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  42. walaubagaimanapun...semoga tok diberi kekuatan meneruskan drama di atas... bertambahlah ilmu kita semua lagi.. amin..

    dan semoga yang bathil.. ada ketahuan dan kembali kepangkal jalan..

    memang tak dinafikan begitu susah memastikan ilmu yang bathil dan hak.. tetapi jika cara ilmu itu mengunakan kencing untuk jadi mandian maka dengan ilmu saya yang cetek nie.. saya katakan itu adalah ilmu yang bathil.. wauallahua`lam

    semoga Allah melindungi kita semua dari terjerumus kedalam jurang kebatilan.. amin..

    wassalam

    ReplyDelete
  43. Assalamualaikum tok belagak dan warga darul saka

    Masalah yang hari tu timbul semula. dah cuci bersih. tapi beberapa hari kemudian tok bomoh tu tambah balik jin dalam badan. mahu ja saya titik orang yang buat tu. siap kantoi buang telur dekat rumah. xserik serik orang yang buat pada pesakit tu. dah terlantar sampai seminggu masih juga nak
    berdengki dengan pesakit.

    Apakah cara lebih afdal untuk orang sedemikian.
    orangnya terlalu lemah lembut dan islamik. tapi
    kenakan penduduk kampung. Geram rasa di hati membuak buak bila tengok pesakit sembahyang dalam keadaan menjerit jerit. kesian saya nak tengok nak beramal pon jin kacau.

    ReplyDelete
  44. hafez:
    1. kaut semua jin bomoh tu (haq Allah)
    2. kaut n tarik ilmu batil bomoh tu (haq Allah)
    last resort...ko makrifat tikam jer jantung bomoh..(brutel tul den ni)
    TAPI SEMUA DENGAN IZIN ALLAH...

    ReplyDelete
  45. Ginilah FENDY, kelmarin ada satu makcik tipun DEN...katanya kena sihir berulang kali sampai sakit kaki tangan dan seluruh badan..

    Den cakap..berubat dengan siapa pun sama aje...mudah je nak buang sihir..tapi sure mangkuk hayun tu akan ulang lagi..SO semasa masih dalam rawtan.....balas je..bacalah YAsin ke solat hajat ke...dia kata dia tak nak...hilang pahala...

    Den cakap..kalau dah nak beramal ibadat yg wajib seperti solat pun payah disebabkan sihir ( memang takan kusyuk punyalah )...nak pahala apa..nak pahala senang aje...berzikir je kalimah tauhd..dunia dan seisinya ALLAH kasi ganjaran...
    Cuma kalau kita balas atau pulangan balik...kita tak dapat pahala disebabkan sihir tu aje..pahala amalan still kita dapat...

    Itulah payah kalau beramal masih mengharap sesuatu seperti pahala...

    Fendy..ko bunuh je...

    ReplyDelete
  46. PancaBAIDURI, MAIL THE TAIK MAN mana muleh SCAN...DAH diselubungi NAJIS ma...Hidung dia pun dah mangli...

    Lepas penipuan dia ni terbongkar boleh le dia apply kerja sebagai pencari mayat ke hapa dgn PDRM menggantikan Anjing Polis..

    ReplyDelete
  47. Salam Hafez Effandy,
    Saya tambah sikit lagi.... tarik @ kaut sekali peralatan permujaan yang tok bomoh tu ada seperti
    1. Keris
    2. Cincin
    3. Patung
    4. Mangkuk
    5. Darah
    6. Abu Mayat dll
    Sekadar berkongsi

    ReplyDelete
  48. "Itulah payah kalau beramal masih mengharap sesuatu seperti pahala..."

    Hehehe. Inilah bezo Aliran Musyahadah. Beramal kerano Allah semato2. Tapi ramai Wahhabi kato bidaah, sobab banyak ayat2 al-Qur'an dan Hadis yang suruh mintak syurgo dan berlindung dari nerako.

    Bagi Den mudah ajo. Bab mintak syurgo dan berlindung dari nerako tu syariat, perintah Allah, wajib mintak.

    Tapi beramal mesti kerano Allah semata2, sobab Allah tidak layak disekutukan dongan sesuatu, tak kiro dongan ganjaran pahalo atau pembebasan dari nerako sekali pun.

    Makcik tu kalau botul nak pahalo, jangan mengadu kono sihir. Musti redho. Musti pandang sihir tu sobagai kifarat mencuci dosa2. Tapi tak sanggup jugak. Nak berubat jugak. Cakap lain buek lain.

    Mengaku ajolah kito ni bukan level Nabi Ayub as...

    Hafiz terpulanglah pado ekau. Ekau dah bagi peluang Penyihir tu bertaubat. Tapi penyihir tu dah makan upah, musti dio hantar sihir lain.

    Kalau botul dio nak bertaubat, kono ganti balik duit upah tu. Kono tutup bisness. Tak boleh cari makan dongan sihir laie.

    ReplyDelete
  49. betul tu tuan DSemgka....sy sokong sepenuhnya...hehe

    ReplyDelete
  50. Nafas adalah Amanah yang tidak ditunaikan oleh ramai termasuk ambo dek kejahilan. Moga Allah bagi izin kat Tok untuk buka dan bagi kefahaman kepada kita untuk menujuNya.

    ReplyDelete

  51. umur, kesihatan dan ilmu juga amanah Allah s.w.t :)

    ReplyDelete
  52. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  53. Salam..

    Tuan2.. yang dirahmati oleh Allah swt.. kejayaan manusia hanya sanya adalah dalam agama. sejauh mana dia taat pada perintah Allah swt. dengan cara ikut sunnah nabi saw.. maka itulah orang yang berjaya.. kita sebagai ummat akhir zaman ada tugas dan misi yang penting. iaiti mengajak manusia yang jauh dari Allah dekat kepada Allah swt. Kita umat Nabi saw. telah diwarisi tugas kenabian. kerana selepas kewafatan nabi saw tidak akan turun lagi nabi dan rasul untuk mengajak manusia kembali kpd Allah swt. walau pun kita tahu di akhir zaman nabi isa akan turun bunuh dajjal tapi baginda turun bukan sebagai nabi tetapi adalah sebagai umat nabi saw sama status dengan kita.

    Ayuhlah.. wahai sahabat2 ku sekalian marilah kita bertebaran keserata alam utk mengajak manusia yang sesat kembali ke pangkal jalan menuju kepada keredhoan Allah swt.

    Untuk mengajak manusia kepada Allah bkn tugas ulamak sahaja. tapi tugas kita semua yang dianugerahkan oleh Allah nikmat islam, nikmat iman, nikmat Aqal, nikmat Ilmu Dll.

    Cuba kita renung sejenak apakah yang telah kita sumbangkan pada agama kita berbanding dengan nikmat yang telah Allah Taala bagi pada kita setiap detik. Setiap kali kita bernafas, Allah Taala tak minta kita bayar 1 sen pun.. kita melihat...kita mendengar...dll.. semuanya Allah swt. tak mintak kita bayar pun... tapi apakan sumbangan kita yang kita telah curahkan utk membalas budi nikmat kurniaan dariNya..??? Apakah kelakuan kita sehari-harian dapat mengembirakan Allah dan Rasul..??? tepuk dada tanyalah Iman dan Amal kita....

    Ketahuilah wahai sahabat2 ku bahawasanya ada lagi nikmat yang lebih hebat dari nikmat syurga.. so.. kalo nak tahu tanya lah tok belagak.. mesti tok belagak tahu..!!

    W'salam..

    ReplyDelete
  54. Allah bertanya kepada penghuni-penghuni syurga apakah yang lagi yang kamu ingin, lalu mereka katakan mereka sudah berpuas hati dengan apa yang ada dlam syurga. Maka Allah pun menunjukkan ZatNya dan mereka mendapati bahawa melihat Zat Allah itulah nikmat yang terhebat.

    Semoga kita semua mendapat RahmatNya untuk mendapat nikmat itu, kerana apalah sangat amal ibadah kita. Kalau Allah menggunakan keadilanNya, selayaknya kita dalam neraka sahaja. Ya Allah, ya Rahman, Ya Rahim...

    ReplyDelete
  55. kacippp....ouhh kacip...dtg esok tau....beriyani gam tau....

    ReplyDelete
  56. Syarat serang balas: Akan binasa jika tak membalas.

    Jika hal begini, hukum dah jadi wajib membalas serangan.

    ReplyDelete

  57. ilmu Amanah wajib di cari , boleh huraikan lagi Tok ;)

    ReplyDelete

  58. Tak sabar nak tunggu filem dari Tok mengenai " Zikir Alif yang empat" ... duit dah ado nak tompah ticket nie .. ;)

    ReplyDelete
  59. salam bro...and geng kapak darul saka..Ini sekadar berkongsi dari ilmu yang cetek nih...Kalo macam tu lah patient tu...Ese komen mara aje lah yer..Buat serangan balas...Serangan balas tu dah ada dalam blog qiyai sifu nih....Dah memang hati busuk...Busuk jugak..Takkan ada sifat simpati punya...Lain lah kalo Allah dah beri petunjuk dan hidayah pada dia...Serangan balas agar Insaf dari buat bende kotor nih ...Entah ape-ape lah busuk macam telor buruk...Biar rasa macam maner rasa apabila dia menganiayai org lain....

    ReplyDelete

  60. lebai selamba, serang balas agar insaf ekkk ... dulu omak liley selalu ckp kek liley, kalau kito buek org, kito jgn buek dio, biar Allah yang balas, nasib ler liley nie degil skett .. takde le amik 100% apo omak eden posan tu, eden tengok kes, kalau kes cangini meme patut di balas, yer la... cam abah eden cakap kek eden "dalam tubuh badan manusia tu tgk apa yg subur, kalau itu yg subur itu lah dio", ponat eden pikir apo ko bondo bapak eden cakap kat eden ni tak roti apo yg subur dan tak subur nie, lamo2 eden pk eden dah dapek jawapannya iaitu ... di dalam manusia tu ada seketul daging dimana kalau busuk atau kotor daging tu maka busuk dan kotor lah seluruh anggota badan dan seluruh jiwanya ... her her her ...balas3 ...

    ReplyDelete
  61. Kepada Mail Kacip,

    Islam adalah agama yang bersih suci dan menitik beratkan kesucian.

    Perubatan Islam juga begitu, hanya menggunakan bahan-bahan yang suci dan bersih.

    Sekiranya anda masih mengatakan bahawa anda berada di jalan Haq, dengan menggunakan najis dalam kaedah rawatan anda, maka ada sesuatu yang tak kena dengan diri anda.

    Perlulah anda buat medikal checkup dengan pakar, dan juga checkup dengan perawat Islam yg original, sebab penyakit anda ada juga kaitan dengan otak anda yang dah terkena sentuhan jin.

    ReplyDelete
  62. Ilmu mengosongkan ingatan yang spesifik, dalam istilah ilmu metafizik, dikenali sebagai "Blank Slate".

    Adik beradik pukau/hipnosis juga.

    Cara nak elak, pendinding diri ayt-ayt Al-Quran n zikrullah.

    ReplyDelete
  63. Rujukan, sekadar pengetahuan untuk memahami selok belok mereka, agar diri dapat terjaga dari mereka.

    http://www.wingmakers.co.nz/Blank_Slate_Technology.html

    ReplyDelete
  64. seorang kawan berguru di sebuah pusat perguruan dgn mengolah nafas sbg peningkatan energi dan membangkit aura..meditasi mirip yoga iaitu mengosongkan minda dan perasaan...

    aku tanya,ada tak zikir2 yg diijazah dan di praktikkan?dia jawab tak perlu...just relax,bangkit aura...jin boleh lari...aku jadi hairan...relax je jin boleh lari..?..mmg sah dah sesat budak ni..kawan aku tu makin asyik dgn meditasi hingga amalan syariat agama semakin menjauh...

    aku hanya beristigfar...Ilahi anta maksudi....

    TB truskan pencerahan zikir alif dan alif berbaris...

    ReplyDelete
  65. Ya Tok saya pun nak tahu zikir tu.

    ReplyDelete
  66. Maaf Tok, tak kenalkan diri, saya baru jadi anak murid Tok, kek UIA. dan saya selalau hantar mail kat tok bertanyakan beberapa hal.ni dah berani sikit nak sampok.

    ReplyDelete
  67. Salam Tuan Guru Tok Belagak..

    saya pun nak tahu jugak "Ilmu AMANAH"

    sekian terima kasih.

    ReplyDelete
  68. selamat kepada bakal anank2 murid Tb untuk harini sabtu...gambateee :)

    ReplyDelete
  69. adoi...harap2 muleh join class julai nanti...AMIN...

    ReplyDelete
  70. teknik mengosongkan minda tak boleh diamalkan, dibuatnya nyawa di tarik masa minda tengah kosong. Mana ingatan kita kat ALLAH?

    so berhati-hati dgn ilmu jenis ini. Just zikir le..... kembali kepada ISLAM.

    ReplyDelete
  71. Tok, mail kacip mengato Tok kek blog dio

    ReplyDelete
  72. DS, tu tactic dia nak suruh korang ramai2 masuk blog dia ... yg pastinya org yg baca sure tak percaya lah cakap si kacip tuh .. kalau alquran, yassin & sejadah dibakar atas alasan diprint oleh company bukan islam sebab tu banyak yg singgah .. apa makananya tuh ...

    oh jangan lupa siMail ni pun ada buat silap mata cucuk mata iblis sampai buta ... itu dia clain ler .. aku yg tak tau apa2 ni pun pk secara logic ajer .. mental org tua ni rupanya ...

    ReplyDelete
  73. aku sokong saudaraku rozaimy...zikir lebur di dlm fana...

    mail kacip c limau mandarin dah berkokok kat blog dia...skrg tak tenang dah tu...rahsianya dah terbongkar...

    ReplyDelete
  74. Memang betol cakap Tb.ambo dah terkena dan tersedut jin ketika ambil dan mengikuti perguruan minda bawah sedar.Blog ini amat sangat popular harap kawan kawan yang ambil dan pernah mengikuti perguruan ini p check dgn Tok Belagak untuk langkah seterusnya..bahaya sebab ilmu ini bila dah sebati dalam urat dan darah.

    ReplyDelete
  75. Pertama kali saya tengok orang dengar azan menangis teresak-esak. Pesakit seorang yang rajin membaca al quran, berjemaah di masjid, puasa dan melakukan amalan sunat. Saya pon turut sebak dikala azan berkumandang dia menangis. Saya paksa juga dia sembahyang. Bila sembahyang ,Allahuakbar, sembahyang sambil menjerit.
    Saya dan pesakit ada berjumpa dengan guru saya.
    Guru pon sependapat dengan tok belagak kerana orang yang buat itu dah jadi kafir (menyengutukan Allah)

    ReplyDelete
  76. tapi saya hairan... kenapa manusia kadang-kadang terlalu bersikap begitu. Sedangkan isteri(hobi yang sama menurut orang kampung) orang yang buat itu dah meninggal. Aib sekali kematiannya, dek kerana tidak boleh membuang beberapa bulan sehingga terkeluar melalui mulut. Nauzubillah.

    Harapan Allah beri petunjuk pada orang tersebut.

    ReplyDelete
  77. salam...
    macam mane nak set appointment utk rawatan dgn Tok Belagak??

    ReplyDelete
  78. azham ...pegi je ke Pro darul saka kat kota kemuning Shah Alam....
    Layanan dari TB dan TPB memang first class punya.....
    (teringat satu masa dulu pi berubat kat satu perawat islam #####.....bini dia punya la sombong.....nak tak nak je layan kite....)

    ReplyDelete
  79. korang pergi ke blog mail kacip ramai2 akan menyebabkan hits blog dia meningkat...spo jgn pergi keblog dia...nanti jadi goblog

    ReplyDelete
  80. salam, tok tak dapek isyarat hijau ko laie nak tabligh kan ilmu amanah ni kat umum... tajuk pilem baru dah keluaq pagi nih...

    ReplyDelete
  81. salam tok... aku ada cadangan, apa kata tok citer secara berkias je.

    ReplyDelete
  82. ilmu amanah ni kira ilmu rajawali kan....? huh.. teringat M.NASIR seh... rajawali...

    ReplyDelete
  83. "Apabila menjadi mukmin barulah layak memegang amanah.."

    Nampaknya Tok tak dapat izin Allah untuk hebahkan ilmu amanah ini. Untuk yang mukmin jer. Yang ramainya Muslim, termasuk la ambo. Nur Islam hanya sampai ke hati, masuknya belum. huhuhu

    ReplyDelete
  84. siddiq - laa ilaha illa Allah
    amanah - muhammad rasul Allah
    tabligh - adam safi Allah
    fatanah - ..... sirri wali Allah

    yolah terangwulan... samo lah kito, den pun takat mengaku islam juo... ikut sipir orang baharik dedulu ni... mereka yang ditugaskan utk tabligh menyampaikan akan ilmu amanah yang siddiq benar ini wajib atas mereka fatanah bijaksana... mereka fatanah asbab senantiasa 'terima' musyahadah akan isyarat-petunjuk-huda dariNya...

    mereka yang terpilih utk menerima amanah pulak harus pula mencapai tahap mukmin dan tiadalah mukmin selagi belum bersifat muhammad kerana muhammad lah wasilah yang menyata amanah Allah pada adam...

    adam pula bukan sembarangan adam melainkan adam yang telah kembali/tifhul maknawi/telah disucikan... yakni yg telah zahir nur pada qalbinya, barulah layak atasnya menanggung amanah yang sekelian ciptaanNya yang lain tiada mampu...

    adam yang pilihan utk kamil sempurna menanggung amanah ini, jadilah mereka itu insan sirri wali Allah sebagai pimpinan khalifah Allah di dunia ini...

    kita sekelian bani adam ni (c20 le)... masih banyak hijab dan kelam nafsu... polan-polan kayohhhhh baimbai...
    tahkik kan ilmu siddiq - laa ilaha illa Allah, barelaan lah...

    ReplyDelete
  85. nuuuggle nuggle..:)) he he he...

    ReplyDelete
  86. Salam Bang H........jika nampak saya ada sifat2 amanah sudi kiranya temukan saya dengan orang yang berbahagia di sisi Allah yang menyimpan Ilmu amanah tersebut.Jika tidak maka sedarlah saya akan keadaan saya ketika ini.aasreal@gmail.com

    ReplyDelete
  87. ilang dah pak mail taik...tak terkata dia nak membalasnya....busuk laa

    ReplyDelete
  88. nampaknya pos ni hanya untuk memberitahu tentang kewujudan ilmu amanah saja. bukan untuk diterangkan.

    ReplyDelete

  89. malam td liley mimpi Tok terangkan pasal ilmu Amanah nie, kemudian liley cakap oo baru la paham apa dia ilmu amanah nie... tp tu dalam mimpi lah, tp bila bangun tu ingat yg tu ajer, tk ingat apa yg Tok ckp ... her her her ... jadi masih le tk paham :P

    ReplyDelete
  90. Den dah tunjuk dah pada setengah pesrta kursus baru baru ni...live telecast....siap murid Den tunjuk apa yg dia nampak dalam kubur

    ReplyDelete

  91. Tok , liley nak tengoklah siksa kubur, setan diri nie masih menebal...:|

    ReplyDelete
  92. SALAM...

    Sifu & The Geng....

    wowss...dah ada live action dlm kursus yg terbaru ni SIfu..leh nampak dlm kubur..huhuhu..x kesempatan eden nk join..Sifu...kalau tiada aral melintang..nk r join kursus2 camni..cam liley nk tgok..emm eden pom nk tgok gak Sifu...kiro register awal2 ni Sifu... :P

    Sifu..Ajarlah ku Sifu....

    ReplyDelete
  93. salam,

    Jgn lupe malam nie 26/05/2010

    TV3 ILMU ALAM GHAIB

    Tangkap nangis beb..haha
    jin pon pandai bolakon nangis2 huhuhu..

    ReplyDelete
  94. salam,
    dari khabar yg den dongar mereka yang bonar mewarisi ilmu amanah ini sememangnya 'boleh' live telecast bahkan boleh 'menyampaikan' muridnya ke hadrat makrifat Allah dalam 'semalam' kaji... bi'iznillah... yolah dah tahap "Allah telah nyata...Muhammad hanya sandiwara..." ... Adam kembali kosong...

    murid tu harus lulus tahap mukmin dulu la... tu yg den bolum pas-pas laie... insyaAllah adolah rozki den...

    bang abidamia, nama orang yg berbahagia tu kan abang dah tahu... kebanyakan kami hanya reti nama panggilannya yo... betuoh tuan...

    ReplyDelete
  95. tok boleh tak saya minta no telepon.saya antar email tak jawab2 pun.

    ReplyDelete
  96. kalau ada no tel,tolong email kat saya,..lunatichaos@yahoo.com

    ReplyDelete
  97. Semua email dalam 2 bulan ni den dah jawap....

    ReplyDelete
  98. assalam tok,..macamana nak jadi orang mukmin tok?sila la ajar saya yang bodoh lagi hina nie tok...

    ReplyDelete
  99. ilmu amanah nie,amanah yang dipertaruhkan tu ye tok,buah cempedak ditepipagar
    ambil galah tolong jolokkan
    saya budak baru belajar
    kalau salah tolong tunjukkan,

    ReplyDelete
  100. tok, sy mohon keinzinan mengamalkan amaln2 dan ilmu2 yg tok turunkn di blog ni tok. Teringin jadi anak murid tok.

    alhamdulillah.terima kasih tok.

    ReplyDelete