1.11.10

The Final Armageddon

Mende ni lama dah cerita dalam blog dalam forum dalam mailing list...semuanya keep it secret...yelah ianya melibatkan suatu perjuangan hakiki...suatu martabat. Ada yang bergerak secara senyap ada yang berselindung ..namun matlamat tetap sama. THE LAST ARMAGEDDON.

Kenapa ia bergerak secara senyap...takut ..jauh sekali tidak ? Musuh dalam selimut. Yes.....
Siapakah musuh dalam selimut...siapa kah barua yang merancang agar musuh Islam ini sentiasa di frontline seolah olah mereka ini pejuang pejuang Islam ?


So DEN rasa ramai dah tahu...Pertentangan antara siapa dengan siapa bila disebutkan
THE LAST ARMAGEDDON. Fikir dan berdoalah dengan hati yg tawaduk...amalkan zikir Ya latif...supaya hati kita lembut dan mudah menerima pendapat dan kasih sayang Allah s.w.t.
Kenapa Sir Bolkiah buat mesjid Putih di tempat tersunyi di Kelantan iaitu Danau Tok Uban...Danau Tok Uban itu sendiri menyimpan seribu rahsia dan seribu sejarah...Siapakah Wali Tujuh yang bertapak disitu ? Kenapa..dan banyak lagi benda pelik2 berlaku di Tanah Melayu....


Ramai sudah rakan taulan yg DEN tak kenali berjumpa DEN dan bincang bab ini. Mereka faham perjuangan DEN. Insyaallah DEN akan bertemu korang di Johor jika sudah ditakdirkan kita bertemu..ramai perawat aliran musyahadah yang datang bertemu DEN belajar dari seberang...mantap2 ilmu mereka..bermain dengan tentera Nuh dan Sulaiman...namun kekadang mereka tersentap jua bila bangsa sendiri yang membelot..Alhamdulillah dapat jua DEN tolong..Ini sesuai pesan Sifu DEN...kelak suatu hari pasti ko akan jumpa rakan sealiran..masa hendaklah ditolong mereka....sebab biasanya mereka hanya menguasai 1 dari 4 cabang jalan Musyahadah..berbanding DEN..namun yg penting nawaitu mereka....bantu bila diperlukan.


Memang banyak petunjuk2 yg dijumpai oleh ikhwan2 luar sana. Memang tidak sama apa yg Allah bukakan untuk seseorang..namun jika dicantumkan..pasti ianya semakin jelas. Kartanegara...the Lost world of Atlantis yg berada di Perak..huisss...banyak sungguh..Tamadun Kota
Gelanggi...jalur yg turun ke Pulau Besar....apakah dia ...namun siolnya ada mamat mamat yang buat Keramat le pulok.


Apa kaitan keluarga Panji Alam di Terengganu dengan Megat Terawis dengan Megat Dewa..apa signifikannya ?

Kenapa setengah2 blog seolah sukar di masuki...Yep ads pagarnya...Masa DEN isi blog DEN..ramai yg bermasalah dengan alam ghaib akan rasa pening semcam bila baca blog DEN..so DEN let it go...back to normal.



Ini feedback dari perbincangan mailing list darulsaka

Salam TGB dan para Jemaah sekalian,

The last Armagedon rasanya akan menunjukkan trait yang sama seperti WW1 dan WW2.....kejatuhan ekonomi sedunia Global Depression sehingga mengakibatkan inflasi dan kejatuhan ekonomi......Cumer Global Economic Crisis yang dijangka 2011 @2012 kesannya adalah diluar dugaan kerana membabitkan mekanisme mata wang fiat itu sendiri..............

Ramai pakar-2 ekonomi dunia seperti Harry Schultz, Gerald Celente, Jim Sinclair menjangkakan kejatuhan ekonomi kali ini sebagai "as never been seen in the history of mankind"...kerana ia akan bermula dengan devaluation of USD. Sebaik sahaja USD ranap......ia akan menarik semua matawang lain di seluruh dunia...kerana semua matawang yang divaluekan secara pair, di akhir rantaian itu adalah USD jugak. Dan USD pula dipegkan pada minyak (dagangan minyak).

Dan bila USD ranap, ini akan meninggalkan cuma 2 option untuk US recover balik ekonominya.

Option 1.

-Membiarkan ekonomi US to fix by it self with the principle of classic economy (Adam Smith). Yang mana dengan jumlah USD yang terlalu banyak diprint out melebihi jumlah semua matawang lain di dunia dan hutang yang paling besar dibandingkan dengan hutang semua negara-2 di benua Afrika....................secara realitinya, jika US mengambil langkah ini negaranya akan bangkrap lebih teruk dari Zimbabwe untuk tempoh sekurang-kurangnya 100 tahun yang akan datang.

Option 2.

- Menguasai semua sumber minyak dan membentuk ketidak stabilan politik di Timur Tengah.


Apakah option yang akan diambil oleh US as a desperado at this moment?......Ironinya Iran dilantik mengetuai OPEC pada tahun ini.

29 comments:

  1. Salam,

    kalu bab masjid putih ni, berdiri jgk bulu roma.. masjid putih yg diramalkan seperti di Damsyik tu ker?? mmg byk yg pelik kat Tanah Melayu ni.. cuma Melayu sendiri tak hargai ape itu Melayu, mgkin sbb tak tau harga kot.. org luar yg musuh Islam mungkin tahu hebatnya Melayu, dari Melayu sendiri.. Moga2, ALLAH mudahkan dan memberi rahmat akan perjuangan TOK.. dan moga2 ALLAH pilih saya, anak2 didik TOK dan org Melayu lain utk sama2 berjuang nnt.. so, memasing kene download (ambik ilmu) and activate (amal).. yg penting, IMAN kene betul.. kalu ade ilmu&amal jer, takut mudah kene pesong. Biar kurang Ilmu, asalkan IMAN betul.. sbb ade tahap yakin yg ALLAH boleh hntr bantuan dgn asbab, tanpa asbab dan berlawanan asbab.. moga ALLAH rahmati & selamatkan kita semua

    ReplyDelete
  2. Salaam Ya Tuan

    Apa cerita di sebalik masjid puteh?
    Khabar kan pada kita apa lagi benda-benda yang pelik telah terjadi di Tanah Melayu

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum tok,
    Saya rasa saya faham aper yg tok maksudkan..xper tok..kita semua kuatkan diri memasing..tok bimbing kitaorang..saya 200 percent di samping tok..sy frontline..saya tahu jugak sikit2 pasal ni..ade mase nk cakap2 gak ngan tok..mungkin masanya telah hampir..saya x menyesal kalau mati di jalan Allah..kerana agama Rasulku Muhammad S.A.W tercinta..hidup dan matiku kerana Allah S.W.T

    ReplyDelete
  4. masjid puteh di kelantan tu mungkin yang dimaksudkan masjid brunei, di danau tok uban...ambe penah sampai...walau jalan ranjau berduri...masjid tu nampak lengang..mungkin sbb sy dtg pada pagi hari bekerja...
    ...betul ke tu masjid yang dimaksudkan tok?

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum sahabat2,
    Semasa saya mencari2 tentang benda2 macam ni di internet seolah2 ade satu pihak lain yang cuba redirect saya atau sekat saya untuk buka laman2 tersebut..boleh saudara2 sekalian bagi pendapat atau exp saudara2 sekalian??kadang2 x sampai 5 minit dah tetiba page error ke hape..pelik2..mcm ade org monitor..berhati2 semua..

    ReplyDelete
  6. saya terus berusaha bersama2 berjuang bersama darulsaka

    ReplyDelete
  7. Allahuakbar!!!
    saya rasa mcm ada kaitan ja dgn masjid putih ni,seriously,seolah-olah ada ikatan dgn masjid ni.tapi saya sendiri x tahu kenapa,seolah2 ada yg tersirat disebalik yg tersurat ttg sgala yg berlaku...ohhh

    *bila darulsaka nk buat kursus lagi? nak join kursus,mana tahu kot2 ada jawapan yg sdg dicari...

    ReplyDelete
  8. Salam tok. Apa yang tok ceritakan ni,betul tok. Saya juga tau serba sedikit sejarah dulu dan nama negara dulu di bahagian sini, seperti asal nusantara,nusakancana dan nusarantang. Semuanya akan balik kepada asal. Sebagaimana kesultanan yang sebenar disahkan oleh keturunan Rasulullah, bukan syok sendiri atau melalui keturunan semata-mata sahaja.

    ReplyDelete
  9. kalau dilihat secara halus, tak ada yang pelik, sebab-musababnya sudah terpampang di depan mata cuma ramai yang tidak mahu 'melihat', semuanya akan terungkai dengan jelas apabila tiba masanya

    when the heart is as clear and strong as a polished piece of steel, when what is reflected back is nothing but ALLAH…then, victory will come…

    semoga hakikat yang hilang kembali bercahaya di hati para muslimin dan muslimat sekalian...

    semoga bendera Tauhid berkibar gagah di seluruh pelusuk bumi, amin...

    ReplyDelete
  10. “Akan terus ada sekelompok dari umatku yang akan berjaya di atas kebenaran, tiada membahayakan mereka perilaku orang-orang yang mengkhianati mereka. Mereka terus berjaya hingga datang urusan Allah (hari kiamat), sedangkan mereka tetap berjaya.”
    - HR. Muslim -

    ReplyDelete
  11. Sewaktu Perang Padri di Sumatra yang dipimpin para ulama Harimau Nan Selapan, patahnya perjuangan mereka kerana ada tentera yang belot.

    Tambusai/Dalu-Dalu, pertahanan terakhir tentera padri jatuh ke tangan Belanda apabila ada pengkhianat membuka pintu kota pertahanan yang terkenal dengan nama Kota 7 Lapis.

    Habis dibakar satu kampung oleh Belanda dan dilupuskan langsung dari ingatan orang peristiwa itu. Dua pejuang padri terakhir yang enggan menyerah kalah berkubur di Tanah Melayu.

    Ramai ahli keluarga dan pejuang yang terlibat dengan peperangan ini datang ke Tanah Melayu dan menetap di merata tempat di bumi ini. Anak-anak mereka pula turut sama mempertahankan Tanah Melayu...Tok Gajah, Dato'Bahaman antara mereka yang ada susur-galur dengan pejuang padri...Ada juga yang membuka gelanggang dan pondok-pondok melatih pelapis-pelapis baru...

    Bagi para pejuang yang akan turun ke medan, hayatilah keberanian dan semangat-juang para pemimpin ulama Harimau nan Selapan.

    Walaupun dewasa ini mereka difitnah, dicela dan dikaburkan sejarahnya oleh pihak-pihak tertentu di Indonesia. Malahan, sebuah buku bermotif dendam keturunan turut diterbitkan, namun semangat perjuangan yang dibawa tidak pernah pudar dan sentiasa hidup di dalam hati dan sanubari cucu-cicit mereka.

    Jangan sekali-kali biarkan api ini padam, teruskanlah perjuangan, sambunglah perjuangan mereka ini kerana mereka menentang musuh yang sama dengan apa yang berada di hadapan kita sekarang ini...

    ReplyDelete
  12. salam..sy dah masuk dlm masjid tu...masa sy kecik dulu ade penjaga masjid tu..tp sekarang mcm dah xde..ape cerita masjid ni tok?sy org tok uban..tasik danau tok uban tu..dulu bkn tasik..siap ade geran tanah lg...mistik2...bg pecerahan cikit pasal masjid sultan brunei ni..

    ReplyDelete
  13. alhamdulilah.. saya tak pernah tahu pun pasal masjid putih kat danau tok uban ni.. jumpa kat blog

    http://merahsilu.blogspot.com/2007/07/akhirnya-masjid-brunei-di-danau-tok.html


    http://merahsilu.blogspot.com/2007/07/danau-tok-uban-pula.html

    tqvm TGTB

    ReplyDelete
  14. Ada baiknya jika saya kongsikan video ini. Semoga Allah memberi petunjuk kepada kita.

    Part 1 - http://www.youtube.com/watch?v=diwYMmCcrX8

    Part 2 - http://www.youtube.com/watch?v=i00FZzmBV60&feature=related

    ReplyDelete
  15. tok.. kalau ada org banyak duit and tukar beli emas bebanyak nak simpan mana tok? berat..bawah bantal tak leh nak tido pulak. cerita bleh.. nak buat macam tu..?

    tok pernah dgr ilmu ghaib maghribi? kalau saya pi amik ok ke? sy ni kosong lagi takde weapon..bawak kuda pun tak reti....tok suggest sikit weapon apa nak bubuh kat saya ni..

    ReplyDelete
  16. Salam..
    Patut la lately ni byk crite pasal harta simpanan kerajaan dulu & org dulu.. and org dulu2 kalu tau pun, tak niat ambik sbb nak simpan ke anak cucu.. ni yg timbul smula.. kat negeri TOK GAJAH ni byk dh dengar tp byk yg tak dpt2 lg.. berapa byk lombong2 dulu, british tak sempat punggah jongkong2, last2 bunuh org siam/cina baru tutup lombong tu.. byk bomoh yg dipanggil tapi x mampu jgk.. mana tau, kot2 TOK kaut jer 'jaga'2 tu.. then boleh masuk, ambik buat simpanan..

    ReplyDelete
  17. http://artmelayu.blogspot.com/2007/07/akhirnya-masjid-brunei-di-danau-tok.html

    ReplyDelete
  18. salam, bang Belagak, panji2 hitam tu dari malaysia ker? confuse la, bukan dari khurasan ker? dan mcm mana org biasa mcm saya ni nak berbaiat pada mereka? ilmu apa pun takdak ni bang ...

    betul ker Nyayi Lorogidul tu anak si Sabdo Palon. betul ker level si Sabdo Palon ni dah mcm si dajal? sampai wali songo pun tak boleh bunuh dia?

    final armageddon ni perang dunia ke 4 ker bang? takkan perang dunia ke 3 pulak kan?

    kasi explain skit bang, tahap dewata raya punya =)

    ReplyDelete
  19. Salam,

    Emas perak naik mendadak baru2 ni. Akaun emas GIA maybank dr 4nov hingga semlm 9nov, naik rm6 se gram.

    Dua peristiwa emas dan perak naik seblm ini ialah seblm perang dunia pertama dan kedua. Nasihat pada semua, simpan emas dan perak. Kalau tak mampu simpan syiling 20/10/5 sen. Nilai copper dan nickel pada syiling tu lebih tinggi dr nilai syiling tu.

    Sekian wassalam.

    ReplyDelete
  20. atoi mas naik rm6?? makin lambat la den nak menikah camni..

    ReplyDelete
  21. lucky7...bagi mini sama mak mentua pakai la..kalo simpan jek nant kene bayar zakat. xpong simpan le kat bank..bayor charge servis peti besi dorg simpan annually berapa ntah

    ReplyDelete
  22. owh kalo camtu nant den suruh bakal laki den bayar duit hantaran kawen dlm bOntuk syiling..mesti poning kepalo org tuo den nak ngiro

    ReplyDelete
  23. pakai dinar emas la d'gift..matawang jatuh pn nilainya tetap kukuh..

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum Saudara,

    hamba ingin bertanye, masih ada lagi kah isi di blog saudara ini? kerna ada sedikit pening masa membaca. atau mungkin kebetulan semata2.

    ReplyDelete
  25. Benar tuan bahkan tanah melayu sendiri akan terjadi satu peristiwa besar, itu yg arwah guru saya kata, begitu juga Mat Kilau sangat marah apabilla diajukan peristiwa 13mei katanya: Melayu sangat Leka,beliau juga ada menyebut tentang peristiwa besar yang org melayu akan hadapi lebih ngeri dari 13mei sewaktu beliau diajukan soalan apabilla beliau telah menzahirkan diri sebagai Mat Kilau...teringin sekali saya berjumpa tuan..menambah apa yg kurang,membetul apa yg terkurang...salam buat tuan semoga tuan beroleh kebahagiaan seperti cahaya diatas cahaya...

    ReplyDelete
  26. Kita tunggu dan lihat kesan dari PRU 13 nanti.....

    ReplyDelete
  27. As Salam,

    Bersiap siagalah kalian, waktunya akan sampai ... Isyarat semakin jelas, sampai waktunya kita bako .... kita bako ... kita bako ! Khaibar Ya yahuds .... Allahuakbar!

    Tok Belagak, teruskan usaha anda. Akan tiba saatnya nanti semuanya akan berakhir, istiqamahlah (",)

    ReplyDelete