14.11.10

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Den dan ahli Darul Saka mengucapkan Selamat menempuh Hari Raya Aidil Adha

Darulsaka akan ditutup...selama seminggu...Isnin hingga Jumaat.

Namun DEN amik kes emergency Case cam santau..please email kat darulsaka@gmail.com atau call...DEN buek dari jauh...

Untuk Kes Santau..sila sms nama dan sediakan ( Air mineral 2 botol dan Fresh Orange 6 biji. Sesudah barang disediakan, sila talifon )

Untuk Kes isteri lari...cari le mana2 Awek dulu..
Begitu juga kes suami lari...

Dalam bulan lepas 2 kes SANTAU tak dapek DEN selamatkan kerana Santau lebih kepada apa yang digelar Santau 7 hari. ( Pesakit tak sempat jumpa pun ). Santau sebegini tidaklah ia bertujuan untuk menyiksa mangsa seprti lazimnya sampai sakit bertahun2 barulah dibiarkan mati. Santau 7 hari memang niatnya untuk membunuh dalam 7 hari.

Rasanya kita sudah masuk bulan melepaskan SANTAU oleh peilik2 Santau serta IBU santau yang terpaksa dilepaskan setahun sekali oleh pemiliknya. Pemilik IBU santau yg tidak menggunakan Santaunya terpaksa melepaskan Santau itu kerana akan makan ahli keluarga sendiri kalau tidak diizinkan mencari mangsa. Habis dah tahu tak guna buat apa simpan..

Banyak sebabnya..antaranya ialah

1) Ia turun sebagai warisan atau SAKA dan tak mampu di buang..sebab alang2 perawat..malam tu GOL kena titik denagn The JIN of IBU SANTAU itself...

2) Ia digunakan untuk tujuan Pendinding..Khadam Ibu Santau memang hebat..kalau setakat Hantu raya ke Jin sihir yang So So..tak yah le..silap2 tok moh yang hanatr tu di Santau secara peribadi oleh Khadam IBU SANTAU tanpa pengetauan pemiliknya sendiri.

Mangsa yang kena santau begini biasanya akan muntah Darah Hitam sama seperti Mangsa Busung tahap terakhir. Kepada sesiapa Ahli keluarga ..sahabat Taulan atau sesiapa jua yang berhampiran..SILA BANTU MEMBERI FIRST AID KIT.

Ambil Air mineral ke hapa..bacakan

1) Bacakan Bismillah ( siapa yg pandai bismillah2 yg lain silakan )
2) Selawat - Apa2 selawat yg terlintas di kepala ( ada beribu lebih selawat )
3) Fatihah - 1 x
4) Alam Nasyrah - 7 x ( surah apa pun tak pa..cuma kes santau atau bisa..surah ini amat sesuai )
5) Masukan DOA...Wahai Zat yg Ujud lagi Maujud..Lindungilah hamba mu ini..aku mohon keluarkan segala bisa dari jasad dan roh hambamu ini...tahan nafas..dan zikir...Allah..allah sebanyak 33x dan hembus pada air.

Beri minum..sebanyak banaynya namun perlulah sedikit demi sedikit..basuhkan muka dan beri minum lagi..semasa minum bacakan tasbih yunus atau istigfar...

Selepas tu carilah perawat profesional yang ada yuran pendaftaran RM 80. Koyakle dompet korang...

Rawatan First Aid Kit ini teramat penting untuk mengelakan mangsa lagi parah atau kerosakan kekal yg lebih teruk walaupun sudah di rawat oleh perawat Pro. Ia sama seperti mangsa patukan ular ..first aid Kit itu amat penting..hentikan aliran bisa secepat dan make it very minimal damage.

Namun untuk rawatan SANTAU 7 langkah..Susah DEN nak cakap..cukup 7 langkah jo...Matile..Kaedah dan petua orang dulu...Mangsa yang terasa sebak didada dan selepas langkah ketiga seperti melangkah keluar dari kedai makan..sewajarnya berhenti..jangan diteruskan langkahan . Terus Istigfar sebanyak banyaknya..mengucap kalimah syahadah..baca selawat..Fatihan dan telan air liur..ulang sehingga ada orang sekitar yg perasan..jangan bercakap..minta air kosong dengan isyarat. Bila diberi bacakan selawat dan buek first Aid KIT seperti diatas..Pastikan air tu banyak le. basuh muka..dan siram air doa tadi di kawasan tapak kaki..ingat jangan melangkah lagi.

Apabila jiwa sudah lega. barulah bersuara minta tolong..Si penolong pula sebaiknya buat first aid Kit jua..dan jika kebetulan ia seorang perawat PRO..minta yuran pendaftaran rm 80 lepas tu baru ruqyah.

Ok..siapa2 nak amik kaedah dan petua ni..DEN ijazahkan.

Selamat Ulang Tahun DEN Kahwin pada 15.Nov. DEN sayang mini DEN..Sudah 18 tahun rupanya...Duduk Kerteh selepas Nikoh...


Ada yang bertanya bab Santau Angin..Pakcik mini DEN pernah terkena semasa driving. Masa tu dia nak menghisap rokok so dia pun pun tekan butang kasi turun itu tingkap..Ini salah satu keburukan merokok..tiba2 berdesup masuk ikut telinga kiri dia. Dia dah tahu dia terkena santau yang dilepaskan secara Random..Terus dibaca Ayatul Qursi dan Bismillahilazi sampai habis..Dia terus bertahan dan memandu dalam 30 minit ke hospital..tiba di hospital dia terus cakap dia kena keracunan. Terus di admid dan bertukar darah dalam 8 pint agaknya..Darah tak henti2 keluar..Keluarga terus talifon Ustaz Jamaludin..dan air di tawar dari jauh..pendarahan berhenti.

Kesioalannya ialah santau angin tahap gaban ini boleh membunuh on the spot..bayangkan apa jadi kalau mangsa tak dapat kontrol kereta dan berlaku kemalangan. Ramai yang akan mati atau cedera parah. Pakcik mini DEN ialah seorang perawat.

DIY kalau terkena sendiri dan tiada siapa2 di sekeling..tiada air..ialah sama seperti diatas ( step 1-5 )..cuma kita perlu menelan air liur. Tarik nafas dan tahan di dada zikir Allah..Allah..dalam kiran setakat kemampuan kita dan lepas nafas dalam kalimah HU..4 harkat..ulang sampai nafas kita lega. Kalau yang belajar ilmu Cermin..boleh sahaja makrifatkan cermin di depan dan masuk dalam cermin itu secara mikhraj..maka santau2 itu akan luruh..

Sejak itu DEN memang declare war dengan penyantau penyantau ni. Alhamdulillah DEN dah ada team yg dah mampu MEMBUNUH mereka yang terlibat, insyaallah....Tunggu pembalasanku..he..he..he...kata mak lampir..

37 comments:

  1. Selamat Aidul Adha juga buat Guru Tercinta Tok Dan Family serta sahabat2 DS yang lain.
    terima kasih bagi ijazah ilmu ni.

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Raya Tok & family..pembaca2, tak lupa juga buat perawat pro rm80..

    ReplyDelete
  3. allah selamatkan kamu.. allah selamatkan kamu allah selamatkan semua allah selamatkan kamu..

    ReplyDelete
  4. salam..tok an ahlul bait darul saka..

    jgn lupa ye tok..
    mase kursus nanti ajakan kami bab santau nih...

    heppy wedding day...moga bahgia selalu...

    saya belum daftar kursus..

    just nk maklumkan kat tok.dari kuala selangor kami ada 4 org yg nk datang kursus..insyallah....tq

    ReplyDelete
  5. trima kasih atas ilmu...tahniah tok for anniversary.. rumah kami dekat je .. kami ni suami isteri duk kat seksyen 26 shah alam..terjumpa tak sengaja blog tok ni..hati tersentuh dgn perkongsian ilmu yg santai tapi berkesan di jiwa dan perasaan.. nak sangat join kursus... tapi ada halangan ekonomi tok..kami dua2 student lagi...Insya Allah tahun depan harap tok bukak lagi kursus...doakan kami tok... - effendy dan nur akmal... http://tasbihqasih.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Terima Kasih Tok, Saya terima ijazahnya and Selamat Hari Raya Aidi Adha. Tok yuran Rm 80 tu untuk ape? leh jelaskan?

    ReplyDelete
  7. Salam TOk. Alhamdulillah. Qobiltul ijazah. Al Fatihah... Moga Allah berkati perkahwinan Tok.

    ReplyDelete
  8. Syukriah said
    Salam Eidul Adha dan Selamat Menyambut Ulangtahun perkahwinan.Muga kekal bahagia hingga ke akhir hayat.saya terima ilmu yang tok ijazahkan.Terima Kasih.

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum tok a.k.a guruku yang sangat disayangi dan dihormati,
    Selamat Hari Raya Aidiladha dan selamat ulangtahun perkahwinan..semoga tok sekeluarga dan seluruh ahli2 DS panjang umur,rezeki yang melimpah ruah dan diberi segala kebaikan di dunia dan akhirat oleh Allah SWT..kawan2,ingat esok puasa sunat arafah..banyak kelebihan..puasa jangan tak puasa..

    ReplyDelete
  10. selamat hari raya aidil adha bt tok belagak sefamily n ahli2 drl saka... terima kasih utk ijazah tuh.. bila nk bk cawangan kt sarawak?

    ReplyDelete
  11. maso den lepak2 minum kat area opis den,tetibo kawan lamo den datang..minum samo2...

    tak semena2 mintak tlg den, kalau tau mana2 org bleh tlg kawan dia kono santau.den pon bg no tipon TB...

    tapi mungkin sudah ajal...tak sempat diselamatkan...ALLAH lebih mengetahui

    ReplyDelete
  12. selamat hari raya tok dan selamat menyambut ulang tahun
    perkahwinan

    ReplyDelete
  13. salam.Lebai nak mintak izin ambik ilmunni tok.
    selamat ulang tahun perkahwinan. moga dimurahkan rozoki.Selamat berkorban....

    ReplyDelete
  14. Assalamu 'alaikum,

    Selamat Hari Raya Aidil Adha buat Tok, ahli DS dan pembaca setia blog, mudah-mudahan Allah membantu kita dalam perjuangan menegakkan kebenaran menentang kebatilan dan diterima segala pengorbanan, amin.

    Juga selamat ulang tahun buat TOk dan TPB. Moga diberkati Allah dan dipermudah segala urusan.

    ReplyDelete
  15. happy anniversary tok blagak..moga dimurahkan rezki dan ditambah keberkatan hidup. salam aidil adha. mohon izin ambil ijazah.

    ReplyDelete
  16. Salam Tok..
    Sy ingin ucapkan Selamat Menyambut Hari Ulangtahun Perkahwinan buat Tok suami isteri.. Semoga kekal dan bahgia disamping isteri yg tersayang dan senantiasa di kurniakan Rahmat oleh Allah swt buat Tok skeluarga.. Amin.. dan

    Selamat Hari Raya Aidil Adha khusus buat Tok skeluarga dan semua pembaca blog DS ini.. Izinkan sy utk amalkan amalan "First Aid Kit" ini.. Terimakasih..

    ReplyDelete
  17. Salam

    salam Aidil Adha... dan selamat ulang tahun perkahwinan tok...semoga panjang umur dan panjang jodoh hingga akhir hayat..berbahagia hendaknya...


    `Ya Allah kurniakan kami isteri-isteri dan anak-anak yang menyenangkan hati kami` aminnnnnnn

    ReplyDelete
  18. Salam EidulAdha buat Tok sekeluarga, ahlul bait DS serta semua pembaca blog... moga ibadah qurban kita tahun ini diterima serta diberkati Allah SWT.
    Juga Happy Anniversary buat Tok & TPB.

    ReplyDelete
  19. selamat hari raya eidul fitri buat tok belagak sekeluarga.. buat korban ke tahun nie?

    ReplyDelete
  20. Salam Tok,

    Saya terima ijazah tu, TQVM.
    Selamat Hari Raya Haji.

    ReplyDelete
  21. SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA..
    moge sanad ilmu ni diterima dgn pengijazahan dr tok ni..syukran billah wa 'alaika warahmatuhuu laka..
    kite jmp kursus nnt..i/allah

    ReplyDelete
  22. Selamat Hari Raya Aiduladha buat TGTB, TPB, seluruh warga DS & sesiapa yg mengenali diri ini. Cuma baru sempat menghadiri majlis Tok mlm minggu seminggu selepas kursus April 2010.
    Selamat ulangtahun perkahwinan kepada Tok & TPB semoga berkekalan dunia & akhirat.

    ReplyDelete
  23. Terima kasih bebanyak uncle TB, syukur alhamdulillah.. kesihatan mak cik zalatan beransur pulih ttp masih dlm keadaan lemah.. salam aidil adha & selamat ulangtahun perkahwinan yg ke -??.. huhuhu..

    ReplyDelete
  24. salam lebaran buat tok belagak sekeluarga, Happy Annivesary tok & Kak Shedah dan happy 1st year annivesary for DARULSAKA

    ReplyDelete
  25. SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA.. semoga selamat dunia n akhirat..

    ReplyDelete
  26. Terima Kasih Tok, Saya terima ijazahnya and Selamat Hari Raya Aidi Adha.

    ReplyDelete
  27. Selamat hari raya TB dan sekeluarga...
    Untung (tapi tak senang) jadi orang berilmu macam TB ni.. sebarkan ilmu.. dapat pahala jariah terus menerus walaupun dah dok kubur.. erkk bukan doakan ya haha..

    -sekian dari muridmu

    ReplyDelete
  28. SELAMAT HARI RAYA TOK..SAYA TERIMA DENGAN LAFAZ QOBILTU...

    ReplyDelete
  29. selamat hari raya aidil adha tuk Tok sekeluarga dan darulsaka, tq atas pengijazahan ini, ALLAh S.W.T sahaja yang dapat membalasnya..amin

    ReplyDelete
  30. selamat meymbut eiduladha tok n family... tok cmner dgn first aid kit utk santau angin? sbb mggu lps tgh drive sesorg 6 kali ketukan (3 wktu dlm prjlnan tu) di tingkap kreta sblh pemandu..bila pndg xde org sbb kreta tgh brjln lg dlm 20km-3okm sejam.. 10 mint lps tu ... dh mula rasa mamai..bdn bisa2... kpla rasa byk jarum.. dlll...blk munth drh... bln ni jer asyik kena jer lps kuar dr tempat kj.. dh rasa usus perut byk luka

    ReplyDelete
  31. terima kasih tok atas ilmu yg dicurahkan.

    ReplyDelete
  32. slm..tok, saya dh fhm.. ttg pos tok yg ini dan psl perubtn 3 tu.. saya akan usaha utk buang reason 1 tok tu.. patut la asyik kena santau jer... itu maksd tersirat tok pd sya... sya dh tahu salasilah nyer... doakn patient tok ni dpt buang tu.. semua dgn izin ALLAH..amin,,jgn post kt blog yer tok..tok baca jer

    ReplyDelete
  33. salam...bagimana caranya hendak menyertai kursus tok belagak..saya ni baru je terjebak...

    ReplyDelete
  34. salam tok.. saya mintak ijazahnya dari tok untuk amalan kecemasan dengan berkat syafaat baginda Rasulullah.. mintak dihalalkan dunia akhirat..

    ReplyDelete