15.3.11

YES ... DEN DAH JADI HERO ASIA TENGGARA

Best siot....keluar paper...keluar TV...

Memang Best Fitnah kali ni....Rezeki dari Allah Taala....He..he..he...

Ada ka baca Yasin terbalik nak buang saka ? Cet ..DEN buang saka below 5 second ja..baca yasin betul pun 12 minit..inikan terbalik...mau 25 minit...DEN tak baca apa apa pun masa buang saka. Itu dah menjejas kredibiliti DEN sebagai SIFU segala SIFU.

Kawasan Jajahan pun tak di sebut Madagascar...Menjejaskan Kredibiliti DEN.

Umur DEN 50 an..INI yg DEN sedih sangat..Walhal DEN awet muda..looks 30 an..le.

Tengah nak fikir nak pakai baju apa nak masuk TV dan Paper ....Jangan Jeles..

75 comments:

  1. jawab tok belagak, jangan tak jawab lak, nanti kene gelak lak. ubat pengasih ada tak

    ReplyDelete
  2. glamour lah tok belagak yer, saya pun baru tau ni tok belagak masuk paper

    ReplyDelete
  3. salam...TB kenapa boleh sampai masuk paper ni?siapa yang buat laporan? parah ni....saya rase TB pengajaran kat mereka

    ReplyDelete
  4. pagi2 saya sudah dpt sms cakap tok belagak masuk paper...hehehe...

    ReplyDelete
  5. Nenek mano la yg diorg upah jadi kambin itam gie buat fitnah kat metro nie... Tgk gambo mcm ropa kak limah pon ado. Blawok blawok blawok.. Keh keh keh keh..

    ReplyDelete
  6. TB tolong la explain kat tv & press pasal benda nih. Parents saya dah cuak pasal darul saka ajaran sesat keluar kat hmetro sebab saya salah seorang ex-patient TB. Jelas kan pada mereka yang masih kabur pasal ilmu yang Allah beri ni agar kerunsingan di jiwa hilang.

    ReplyDelete
  7. hehehe inilah ler rezeki allah swt. kalau metro tau TB buang saka below 5 second n tak payah baca apa-apa, den raso TB ke CNN pulok lerr lps niee...

    Semuga TB byk2 bersabar... nnti bila kuar TV tu, ingat2 ler kami sini.

    ReplyDelete
  8. Tok, kalau kita saman metro raso2 buleh kerr? nak jugak raso duit juta2... huhuhuhu

    ReplyDelete
  9. kih kih kih.betul tu mr vendetta. hampeh benor. desperate sangat nak jatuhkan TB..bala bala..~

    ReplyDelete
  10. Apa lagi tok,ni la rezeki mau saman juta2 metro (paper fitnah no1 Malaysia)
    Moga Tok dan keluarga sihat.
    saya mendoakan di sini.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. hmetro tu memang hampeh. itu sebab KRU tak jemput pratonton Merong Mahawangsa...huhuhu...
    apa-apa hal pun explain kat dunia yang fana pasal kes fitnah nih.

    ReplyDelete
  13. Salam dan solawat.

    Ada satu golongan yg tidak habis2 menaburkan fitnah. Yg lebih besar menguasai media. Yg mahu terus melihat sisi buruknya Islam. Lihat betapa kaburnya berita itu, mengapa pula tiada tangkapan kalau ia dilaporkan sebagai ajaran sesat.
    Seperti pesan Rasulullah, akan bertebaran fitnah di akhir zaman..

    ReplyDelete
  14. Ustaz muda sesat,ko ingot ko muncul ko terel ke,beli buntat lip an lg bagus....haha solat kat langit,nabi solatpun kat masjid...satu lg ayahpin sudah muncul

    ReplyDelete
  15. Salam Tok,

    Apa nak kisah Tok, mereka yang hampir kepada Allah akan diuji dalam semua aspek. Bila dah lulus semua ujian tu barulah Tok boleh tambah satu lagi belakang nama Tok, "Muqarrabin".
    Dah memang akhir zaman, lepas ni jangan terkejut jika Darul Saka akan diharamkan, premis Darul Saka akan diredah oleh pihak berkuasa, pencacai2 akan diupah utk membuat fitnah terhadap Tok sekeluarga dan sedara-mare pun akan menjauhkan diri takut kena tempias.
    Masa tu lah Tok akan tahu siapa musuh dalam selimut, anak murid sejati dan sahabat yang sebenarnya.
    “Adakah kamu menyangka bahawa kamu akan dapat masuk ke dalam syurga, padahal belum kamu mengalami duka derita yang pernah dialami dan menimpa orang terdahulu sebelum kamu.” (Surah al-Baqarah, ayat 214)'

    ReplyDelete
  16. Tula penyakit busuk hati namanyer xbleh buat mula la ngata org mcm2 don't wori nobody die in this story....I support U

    ReplyDelete
  17. memang bertambah femes la Tok pas neh...hehe

    ReplyDelete
  18. dah baca online,hehe nak terkentut saya bacanye tok..sape ntah yang bangang buat laporan tu..sepatutnya jajahan Madagascar termasuk takhlukan tok jugakkan hahaha

    ReplyDelete
  19. bagi la link tingin nk tngok tok masuk paper...kawe caqi2 dok jumpo jgk...

    ReplyDelete
  20. tuduhan x berasas..sengal...

    http://www.hmetro.com.my/articles/BacaYasinmengundur/Article

    ReplyDelete
  21. Salam Semua
    Ini beritanya..

    SHAH ALAM: Mampu mengimbas siapa yang bakal masuk syurga atau ke neraka, mampu menghantar roh orang sudah mati ke Makkah untuk beribadat hingga kiamat dan memulihkan mangsa santau dengan bacaan Yassin secara mengundur - itu antara kebolehan luar biasa Tok Belagak.
    Namun, semua itu dakyah songsang satu kumpulan dipercayai ajaran sesat yang kini bergiat aktif di pinggir bandar raya ini untuk mencari pengikut. Ia diketuai seorang bomoh lelaki berusia 50-an yang digelar Tok Belagak.

    Mendedahkan perbuatan bertentangan akidah itu, seorang ibu tunggal yang mendakwa dua anak lelakinya berusia 30-an terpengaruh ajaran terbabit berkata, dia amat bimbang akidah anaknya akan terpesong daripada ajaran Islam sebenar.

    Wanita berumur 56 tahun yang hanya mahu dikenali sebagai Siti berkata, pada mulanya kedua-dua anak lelakinya itu menemui lelaki terbabit untuk mendapatkan penawar penyakit dialaminya yang tidak sembuh sejak sekian lama.


    “Pada mulanya anak-anak saya ingin mencarikan penawar untuk sakit saya dan tidak kebah sejak dulu. Namun, selepas diberikan air kononnya boleh menyembuhkan penyakit saya, anak tertarik untuk mengikuti ajaran kumpulan digelar Darul Saka itu.

    “Mereka tertarik menyertai kumpulan itu selepas melihat penampilan ahli dan ketua ajaran terbabit. Dari luar mereka kelihatan alim dan warak serta selalu membaca kitab dan berzikir. Sebab itu saya tidak membantah pelawaan anak untuk menyertai kumpulan mereka pada mulanya sejak dua tahun lalu.

    “Tok Belagak pula tak kedekut menurunkan ilmu kepada anak saya untuk mengubati mereka yang terkena saka dan mereka seperti teruja kerana mempunyai ilmu itu,” katanya.

    Namun, Siti pelik apabila anaknya membaca surah Yasin secara mengundur ketika mengubati orang yang mengalami sakit buatan orang atau dirasuk.

    “Lebih menghairankan apabila Tok Belagak mendakwa boleh tahu berapa banyak amalan arwah suami saya ketika hidup. Arwah meninggal dunia lima tahun lalu dan Tok Belagak mendakwa mampu menghantar roh suami saya ke Makkah untuk beribadat sehingga kiamat untuk menampung dosa ketika masih hidup.

    “Saya rasa itu dah cukup melampau kerana saya sentiasa mendoakan untuk arwah suami. Tok Belagak mendakwa dia tahu sejauh mana amalan arwah. Bagi saya itu semua kerja Allah dan dia tidak patut mengeluarkan kenyataan begitu,” katanya.

    Siti berkata, dia mula mencurigai amalan kumpulan diketuai bomoh terbabit sejak Ramadan tahun lalu, apabila melihat anaknya yang rajin ke masjid atau surau berhampiran rumah untuk menunaikan solat sunat tarawih tidak lagi berbuat demikian, malah tidak sekali pun melakukan ibadah itu.

    “Bagai nak gugur jantung apabila mereka menyatakan tak perlu menunaikan solat tarawih di masjid atau surau kerana mereka bersolat dengan Rasullulah s.a.w di langit. Saya mempersoalkan kenyataan mereka, tetapi sedih betul anak-anak yang saya sayangi memarahi dan meminta saya tidak masuk campur urusan ibadah mereka,” katanya.

    Menurutnya, dia kini buntu memikirkan cara untuk memulihkan akidah kedua-dua anak itu, namun pada pada sama tidak berani mendedahkan kegiatan songsang bomoh terbabit kerana bimbang keselamatan diri.

    Katanya, sebelum ini dia pernah mengikuti anaknya ke tempat bomoh itu beroperasi untuk ikhtiar mengubati penyakitnya, tetapi selepas menghidu ajaran songsang bomoh terbabit, dia tidak lagi mengikut anaknya ke sana.

    “Tok Belagak yang mempunyai isteri dan lima anak turut mendakwa menjalankan aktiviti membuang saka dari jarak jauh. Malah, dia mendakwa mempunyai kawasan jajahan di Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia.

    “Saya difahamkan di kawasan Lembah Klang saja, lebih 300 pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) sudah terpengaruh dengan mengikuti dan menyebarkan ajaran Tok Belagak menerusi blognya di Internet,” katanya.

    ReplyDelete
  22. http://www.hmetro.com.my/articles/BacaYasinmengundur/Article

    ReplyDelete
  23. orang yang buat fitnah ni ada kaitan dengan orang yang tok belagak nak saman tu ke..
    tok belagak lambat bertindak,jadi dia ambil kesempatan dengan kenakan tok belagak dulu? MasyaAllah. semoga Allah s.w.t tolong tok belagak. kerana Dia lebih tahu apa yg terbaik untuk hamba-hambaNya.

    ReplyDelete
  24. saman jo! share 1k dgn den pon da cukup nak buek idop roadtex yo ni~

    ReplyDelete
  25. TB, moga2 Allah SWT sentiasa merahmati TB dan keluarga. Fitnah sukar kita elak. Lidah lebih tajam daripada mata pedang. Hanya Allah SWT maha mengetahui keikhlasan TB, keluarga dan sahabat handai. Mereka2 yg dengki dan iri hati, itulah lumrah manusia. Abaikan Tok. Yg benar tetap benar.

    ReplyDelete
  26. mak aih.. jenuh rozaimy nk menjawap.. dia tentu kenal dgn editor metro tu..

    ReplyDelete
  27. Barulah saya tahu hari ni..
    harian metro mengeluarkan berita berdasarkan penerangan dari satu pihak semata tanpa siasatan lanjut adakah berita yang dibawa tu betul atau tidak.

    "Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasiq membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu"(Surah Al-Hujurat ayat 6)

    ReplyDelete
  28. Masya Allah, teruk sungguh fitnah yang ditaburkan. HArian Metro sudah tersilap, tak bertanya, tak soal siasat, fitnah dahulu yang ditabur. siapalah perempuan yang diinterview tue. silap2 "doctored interview". Saya sendiri kenal dengan abang belagak sudah hampir 5 tahun, sejak di mines dulu. Tak pernah ada cara bacaan yasin mengundur, apatah lagi tahu siapa yang masuk syurga ataupun tidak. teringat saya satu forumer dulu berkata, ada perkara yang kita kena rahsiakan kerana apabila terpampang di mata umum, akan ada yang tersalah tafsir. Sabar bang belagak, ada hikmahnya perkara ini berlaku sekarang.

    ReplyDelete
  29. Salam abang belagak n suma rakan2. inilah bila zaman sekarang, kalau xpuas hati, fitnah dulu. ntah anak sapela yang maknya harian metro interview tue. yang harian metro pun, asal ada benda sensasi, laju je tulis, kalu ikut orang putih, half truth, all lies punya stori.saya kenal bang belagak dekat 5 tahun, semenjak di mines lagi, mana ada yasin dibaca mengundur. kaedah yasin 7 mubin tue kalau ditanya pada ulamak, memang ada. sila buat kajian serapi mungkin sebelum menulis seuatu. terlajak perahu boleh ditarik, terlajak kata, terimalah padahnya. Nak ke boikot HArian Metro?

    ReplyDelete
  30. sebelum ni aku mmg terasa harian metro ni xder kualiti. yer lah hari2 dok tulis pasal sexs je, kupasan cerita pun macam jantan xder telur. bila baca artikel ni, confirm bg aku yg wartawan2 kat harian metro jenis2 pemalas nak buat penyiasatan. main tulis je. mmg low class lah harian metro.

    ReplyDelete
  31. Pg 16 mac-
    ambo tepon tok belagak...tok belagak ckp x bca Metro?..ha3..tengok2 terpampang kt Front Page!..
    tahniah TOK..
    (ambo lew dari Kedah tuh)

    ReplyDelete
  32. wahhhh

    sayer nantikan wajah handsome tu..... klu rabhitah bayangkan wajah handsome tok belagak buleh takkk...

    ReplyDelete
  33. tok bleh la pakai vellfire lepas nie hehe

    ReplyDelete
  34. Mintak Tok bagi penjelasan kat Masyarakat umum Tok Saya tngok Komen2 kat luar sana bnyak yang more ke negatif kat forum2 pun ado..

    ReplyDelete
  35. Dugaan name nye tu. geng2 umar n wahabi pembunuh generasi nabi mesti dah bertepuk tangan skang. tumbang sekor lembu wat kenduri ini malam.

    tapi bagi orang2 yg mengerti, ini semua petunjuk. petunjuk bagi orang2 yg berfikir.

    ini akan jadi kali terakhir aku baca metro. ada ke bace yasin terbalik?? bangang ke hape diorang nih.

    apela agaknye nasib pemfitnah dan pembawa fitnah tu.

    ReplyDelete
  36. Dugaan name nye tu. geng2 umar n wahabi pembunuh generasi nabi mesti dah bertepuk tangan skang. tumbang sekor lembu wat kenduri ini malam.

    tapi bagi orang2 yg mengerti, ini semua petunjuk. petunjuk bagi orang2 yg berfikir.

    ini akan jadi kali terakhir aku baca metro. ada ke bace yasin terbalik?? bangang ke hape diorang nih.

    apela agaknye nasib pemfitnah dan pembawa fitnah tu.

    ReplyDelete
  37. BILA RUMI MENARI

    Kita menari bukan sebarang tarian
    Asalnya dari tanah orang-orang pilihan
    Bila terdengar masnawi ciptaan maulan
    Ku bunuh nafsu lebur rantainya dari badan

    Hingga hilang bangga diri
    Berani hidup berani mati
    Bagai musafir bertemu janji
    Ini Darwis sudah gila berahi

    Kita tak rindu pada siasah dunia
    Perangkapnya membuat manusia hampa
    Untuk bertemu impian bukan percuma
    Mengorbankan yang tersangat kita cinta

    Bagai Yunus di makan paus
    Ibrahim tak makan api
    Bertemu kekasih di malam kudus
    Luka di badan tak terasa lagi

    Pukullah rebana jantungku
    Bersyairlah maulana
    Aku mabuk hakiki
    Mendengar suaramu...

    Sayang........
    Pada mereka yang tak mengerti
    Sayang........
    Pada hati tertutup mati
    Bagai sangkar tanpa penghuni
    Burung berharga terlepas lari

    Rindu...
    Kembali bertemu
    Hatiku merindukan pemiliknya
    Rindu...
    Kembali bersatu
    Kembali bersatu dengan yang di kasihi
    Rindu...
    Kembali bertemu
    Hatiku merindukan pemiliknya
    Rindu...
    Kembali bersatu
    Kembali bersatu dengan kekasih....

    Lagu dan Lirik : M.Nasir
    Album : Phoenix Bangkit
    © 2001 Luncai Emas Sdn. Bhd.

    ReplyDelete
  38. sapa la makcik yg makan upah tu...cam ne yassin mengundur tu...baca smpi 1 mubin pastu ulang balik smpi mubin ke2 seterusnya smpi mubin ke7 ke..aku pu jahil jga..pastu try tnya ayah aku (70tahun umur)..rupanya dh lama dia tau...cuma aku xnk tnya kt dia sbb tu dia x bgtau...dh lama org dulu2 amalkn...pd makcik tu klu xtau duduk perkara jgn le sdap mulut ckp sesat takut berbalik kt diri sendiri...tp klu btul nk perbetulkn org sesat prihatin sgt ngan kesesatan org meh join kt sini..dh tentu terang nyata kesesatan geng nie..

    http://hikmatun.wordpress.com/2009/11/05/yesus-nabi-isa-a-s-bukan-tuhan-bahagian-kedua/#comment-31059

    mohon izin tok paste kt sini...

    ReplyDelete
  39. sapa la makcik yg makan upah tu...cam ne yassin mengundur tu...baca smpi 1 mubin pastu ulang balik smpi mubin ke2 seterusnya smpi mubin ke7 ke..aku pu jahil jga..pastu try tnya ayah aku (70tahun umur)..rupanya dh lama dia tau...cuma aku xnk tnya kt dia sbb tu dia x bgtau...dh lama org dulu2 amalkn...pd makcik tu klu xtau duduk perkara jgn le sdap mulut ckp sesat takut berbalik kt diri sendiri...tp klu btul nk perbetulkn org sesat prihatin sgt ngan kesesatan org meh join kt sini..dh tentu terang nyata kesesatan geng nie..

    http://hikmatun.wordpress.com/2009/11/05/yesus-nabi-isa-a-s-bukan-tuhan-bahagian-kedua/#comment-31059

    mohon izin paste kt sini tok..

    ReplyDelete
  40. baca yasin secara mengundur? camne tu ek? baca terbalik ke baca secara mengundur? konpius betul... tapi saya arap fitnah ni akan berenti cepat...

    ReplyDelete
  41. what da frog... main fithnah2x..

    " kita tunggu dan lihat, siapa yg kena, yg Haq tetap Haq, yg batil tetap batil"

    wallahualam

    ReplyDelete
  42. "Tidak aku tinggalkan fitnah selepasku yang lebih boleh membawa mudarat kepada lelaki selain wanita" (Hadis riwayat Bukhari)

    kenapalah h.metro tak tanya secara detail kat makcik tu baca 'yasin mengundur' tu macamana, ni percaya bulat-bulat apa yang orang tua tu cakap.

    ReplyDelete
  43. Kata Guruku...
    Wartawan nie sangat dalam ilmu mereka..Hheh.
    sebab mereka makan ubat kuat sangat,ubatkan ada unsur haram..(percaya tak)maka mereka sanggup makan dan masuk benda haram dalam tubuh mereka.Ya..H..DI sangat halus mengenakan orang islam,cuba tengok berapa ramai yang mengaku beriman pada Allah swt sanggup makan benda haram 2-4 kali sehari ke dalam tubuh,macam mana tue? bila yang haram tue masuk ke dalam menjadi darah,agak-agak apa jadi pada hati?? macam kat metro hari ini la.baik makcik tue,wartawan,editor,dan musuh musuh yang terlibat.InsyaAllah kalo ini harga yang perlu dibayar oleh TB,tunggulah saat kemenangan nanti

    ReplyDelete
  44. orang lebih percayakan fitnah sekarang
    Semoga tok dbantu oleh Allah SWT dalam menegakkan apa yang benar

    ReplyDelete
  45. Sapa la SIot bertudung tue.angin aku

    ReplyDelete
  46. Semoga tok dapat menegakkan kebenaran krn ramai ahli DS & Patien DS jg terken kesan fitnah ni

    ReplyDelete
  47. Sapa la dok mengaku 3 line Kedah? kedah tue jangan pakai k.itu negeri saya.. memang perangai orang tue bermacam2.

    ReplyDelete
  48. Salam TB, fitnah antara dugaan Allah swt bagi mereka yg berjuang menegakkan Islam. Rasullah swt pun biasa kena fitnah. Sebelum diangkat jadi rasul Baginda d gelar Al Amin, yg benar. Tapi lepas d angkat jadi rasul Baginda d gelar Majnun, gila (Na'uzubillah). Teruskan berjuang...Ikhlaskan niat...

    ReplyDelete
  49. hehe...alhamdulilah...masanya hampir tiba..awal taun syiah ..then negara arab kacau..pastu new zealand begegar...jepun begegar..next week or month maybe new york or calfornia pulak... fitnah makin menjadi jadi ke atas org2 yang benar.. tanda2 makin rapat ikut mengikuti.. kalau prg ngandung kata "contraction makin kuat & rapat" sebelum air pecah dan beranak.... nantikan kemunculan generasi dan saat yang ditunggu tunggu..hehehe..

    ReplyDelete
  50. xkesah la dorang cakap apa...den tetap sokong Tok forever and ever...

    ReplyDelete
  51. tok kasi saman tu dajal yang buat fitnah dengan metro sekali. Tu rezeki tak disangka sangka. Lepas ni tok bukak pulak wisma darul saka. Orang yang teraniya pasti menang. Apabila yang haq datang, yang batil pasti binasa.

    ReplyDelete
  52. Sifu segala sifu bapak kau,meh matikan kote aku kalu benar ko siput Babi,aku masuk blog ko n xnak hormat so what din bongok,mau fight batinka...marila...heheh,nak samakn diri ngn nabi konon sbb kena fitnah,nabi tu pilihan allah,ko tu pilhan syaitan..guru ko konon pendete tu tgh kena azab kubur,ko tak nampak ke,sbb 7ekor syaitan duk dlm badan ko,tgk apa sudah jd skrang,masuk tv la ko lepas ni senasib dgn rasul melayu...hahhahuhuhu...famousnya...HahhahuhuhuMari beli buntat lipan...pakTam ko scan mmg tepat..

    ReplyDelete
  53. dajal mana berani tunjuk wajah dia, nanti manusia tahu dia pembohong, tu sebab dia tunjuk tubuh belakang jer dalam metro.

    ReplyDelete
  54. Sah Harian Metro merupakan akhbar yang tiada kredibiliti. Sebelum ni orang duk cakap Harian Metro ni menyebab dan menyumbang kepada kerosakan akhlak para remaja terutamanya remaja Melayu. Laporan terkini ternyata mengesahkan Harian Metro juga terbabit dalam menyebar fitnah untuk memecah belahkan Melayu.

    ReplyDelete
  55. “Tetapi setakat diketahui, ajaran Tok Belagak tak menampakkan ciri-ciri penyelewengan namun kami akan tetap menyiasat,” - Jais.. metro rini..

    komen2 kat artikel metro smlm ramai yg backing tok (metro bg lepas lak.. pelik..) jais mintak SITI tampil bantu siasatan.. cane la SITI 50an BADAN TEGAP tu nak mai jais.. kehkehkeh

    ReplyDelete
  56. Salam TB. jangan takut ini bukan bala tapi rahmat. rezeki datang bergolek Tok. mula2 report polis dalam satu minggu nanti mangkok2 hayun tu akan dipanggil ke balai. bila kena sergah ketaq lutut maka berduyun-duyun la balaci2 tu datang mungkin penuh satublack maria bole masuk.

    Lepas polis interrogate, bila ada kes... maka teserahlah pada Tok nak saman atau tidak. kalau saya inilah masa nak tegakkan kebenaran.jangan serah pada Allah saja.macam sesetengah mereka yg kata nak pasrah pada Allah. ingat Allah ni kuli kita nak minta DIA lapor pada polis atau saman mereka2 ni untuk kita?

    Saman je RM1 atau RM2 juta sebab damages pada peribadi dan bisnes Tok masa depan. masukkan sekali potential business masa depan (good will) Darulsaka. Jangan bagi kesian manusia yg nak binasakan kita dan orang melayu. oleh kerana besarnya kesan fitnah yang lebih dahsyat dari membunuh (maksud Quran), maka apalah ada pada RM1 atau RM2 juta kan. Beranai buat berani tanggung!

    Tok kalau nak bukti Yassin 7 mubin saya ada buku yang diterbitkan tahun 90'an. buku ini tak pernah diharamkan oleh jabatan agama, maknanya ia bukan ajaran sesat, so boleh dijadikan "bahan bukti" untuk menyangkat fitnah minah latah yg buat fitnah tu. kalau Tok nak contact saya.

    Pada akhbar porno tu,kasi kaw-kaw masuk mahkamah biar dia jadi Defendan pertama dan makcik kambing hitam tu Defendan kedua. sebab pandai2 keluarkan berita tanpa research. makcik kambing hitam tu tak lain dari balaci umar yg dah ketaq lutut.

    Tok kalau menang kes belanja saya teh tarik bole!

    ReplyDelete
  57. Saya tak kenal Tok Belagak ni. Tapi bila baca gaya tulisan dia dlm blog ni, dia tidak mengambarkan langsung sbg seorang yg 'baik-baik' atau ada ilmu agama yg basic. Ilmu agama yg basic tu ialah penggunaan perkataan yg baik2 dari mulutnya/keyboardnya....

    Entahlah... dunia akhir zaman, macam2 org nak claim...

    ReplyDelete
  58. Ape da, baca Yasin ulang2 tu memangla kekadang depa panggil undur, ayah sy yg 78 thn pun panggil undur, bukannya baca terbalik or gostan, maksudnya mengulang dari ayat awal, begitulah seterusnya,haiya! inipun tarak paham ka? senang2 kata org sesat.

    ReplyDelete
  59. Fitnah tidak boleh di anggap ringan..

    Diceritakan pada zaman dulu, ada seorang lelaki pergi ke pekan dengan tujuan hendak membeli seorang hamba.

    Kemudian ditawarkan kepadanya seorang hamba yang tiada sebarang kecacatan kecuali ia gemar memfitnah.

    Oleh kerana, lelaki itu menganggap memfitnah satu perkara yang ringan, maka beliau bersetuju membeli hamba berkenaan.

    Selepas agak lama berada di rumah majikannya, hamba itu mula berkata kepada isteri majikannya, bahawa suaminya ingin berkahwin lagi.

    Lalu hamba itu mencadangkan isteri majikannya cepat-cepat menggagalkan perkahwinan dengan ubat guna-guna, iaitu mengambil beberapa helai bulu roma leher suaminya.

    Cara mengambilnya pula harus dengan menggunakan pisau cukur yang tajam supaya tidak terasa sakit ketika suaminya tidur.

    Oleh kerana si isteri ini benar-benar percaya, lantas ia berusaha mendapatkan pisau cukur yang tajam.

    Kemudian hamba itu pergi pula memberitahu tuannya dengan berkata, "Isterimu akan membunuhmu ketika kamu sedang tidur, kerana itu tuan diharap berhati-hati dan perkara ini boleh dibuktikan dengan berpura-pura tidur."

    Maka benarlah ketika si suami berpura-pura tidur, tiba-tiba isteri datang membawa pisau cukur yang tajam, dan ketika memegang leher suaminya, si suami segera bangun dan merampas pisau cukur daripada tangan isterinya lalu terus menyembelihnya.

    Maka pada keesokan harinya keluarga si isteri menuntut kematian itu dengan bunuh-membunuh antara kedua-dua keluarga.

    Ada dua pengajaran penting daripada kisah ini pertama, fitnah tidak boleh dianggap suatu perkara yang remeh, kerana ia boleh memecah-belahkan masyarakat hingga ke tahap pembunuhan dan kedua, perlu menilai terlebih dulu kesahihan berita yang disampaikan.

    ReplyDelete
  60. nak lawan dengan hujah pun tiada gunanya.asyik nak maki hamun ja. hanya penat dan sia-sia saja. kutukan yg lebih dan hinaan. yang pastinya, Tok dan orang yg benar tetap berdiri di atas muka bumi ALLAH ni. nak mati batin ke,nak mati orang ke,kita hanyalah perantaraan ja. sebab dan asbatnya, yg memberi KESEMBUHAN dan KEMUDHARATAN hanyalah ALLAH.(manusia suka mencari kelemahan orang lain,tetapi tidak berusaha mencari kelemahan sendiri)
    sebab tu TB xbalas komen kat sini. amik langkah berdiam sementara dulu dan yg pentingnya....Happy In Silent.

    ReplyDelete
  61. tindakan pemfitnah mndedahkan kebodohannya. n bertindak untuk melampiaskn segala hasad dendamnya pd Tok.

    ReplyDelete
  62. ishh takut lak harian metro nk kuar komen saya...bacul cam umar n kroninya..

    ReplyDelete
  63. hai langkasuka..ko dah burukkan guru tok belagak iaitu arwah hj anuar..orang yg sama guru utama persatuan seni gayung fatani..

    ReplyDelete
  64. Bila dah gali lubang pasti kena tutup lubang tu kan? tapi bila dah banyak sangat lubang2 yg digali kadang2 sipenggali tu tak perasaan dan akan masuk dalam lubang yg digalinya sendiri.

    begitu la apa akan berlaku kepada kawan kita yg gali lubangnya (fitnahnya) sendiri. dia tak akan lelap tidur. dia akan cari jalan macamana nak tutup lubang yg dia buat. lepas tutup satu lubang dia kena tutup yg lain dan sterusnya. tapi akhirnya yg batil akan binasa yg hak akan tegak berdiri. pada yg suka gali lubang tu....berani buat berani tanggung ok. pada tukang fitnah muga2 anda nyenyak tidur sebelum dipanggil oleh pegawai penyiasat dari PDRM.

    ReplyDelete
  65. tahniah tok.....mu muleh msok tv dan paper...mmg tokonal la mu...p kt tok,tok mai kdah ja...kcewa tp puas ati...
    kalo x byok soalan nk di interview kt tok...xpa kmi akn g pulok...

    ReplyDelete
  66. Masyarakat Malaysia sudah terlalu tinggi ilmu agamanya, sampai fatwa dari seorang "perempuan" yang mengatakan sesuatu amalan itu sesat amalan ini karut hanya melalui akhbar telah boleh diterimapakai oleh sekelompok orang.MAKAnya Malaysia tercinta ini tidaklah lagi perlu membazir duit untuk melantik mufti atau jawatankuasa Fatwa. Nampaknya sesiapa saja boleh keluarkan fatwa tanpa perlu merujuk kepada ulamak atau majlis Fatwa lagi.

    Surat surat khabar tertentu yang rendah moral dan etika adalah ibarat pelacur yang akan direlakan untuk apa saja asal kan jualan dapat ditingkatkan...samada cerita betul atau direkakan itu adalah bab lain dan urusan orang lain untu menyelesaikan.

    ReplyDelete
  67. kekeke langkasuka... sian ko ekk geliga lipan ko tak laku ker kekeke fitnah org best kan kekeke sian ko langkasuka.. masuk laman umah org buat taik byk2 kekeke sian ko kan ..

    ReplyDelete
  68. Sapa kenal Langkasuka? Bleh buat laporan ngn JAKIM, JAIS dan Majlis Fatwa Kebangsaan. Tok buat laporan Tok, ada hamba syaitan yang buleh nampak orang lain kena azab dalam kubor. Mengaku kasyaf.. jerat dah mengena. Silat Langkasuka - mengamalkan seni jurus Langkah Suka-suka ikut kepala hotak berjambul. Sekang dah sangkut kat Langkah Laksamana. Kejap lagi OYO BANA TEI!!!!

    ReplyDelete
  69. lama tak singgah cni,
    salam semua!
    liley, ibnu nurdin, antidevil, sy sokong.memfitnah seseoghang, memang teruk, x bleh biarkan aje.

    ReplyDelete
  70. wahhh....bukan senang Tb owg nak masuk front page...ish2 bila giliran den nak masuk front pade kat news paper.....wkakakak

    ReplyDelete