25.3.10

Kursus Asas Rawatan

insyaallah Den akan conduct kursus rawatan Islam..bertempat di UIA Gombak. Pada 3.Apr.2010 bersamaan hari Sabtu...

Maka pusat rawatan akan ditutup pada malam Sabtu dan Sabtu.

Pusata Rawatan hanya di buka pada Ahad 4. Apr selepas Asar.

83 comments:

  1. dah daftar nama. esok bayor le...

    ReplyDelete
  2. camna nak ponteng hari sukan ni... x nampak jalan lagi..

    ReplyDelete
  3. i'allah kite jumpe kat sane.. hehe :D

    ReplyDelete
  4. sila lawati www.seminarperawatcemerlang.blogspot.com untuk pendaftaran dan keterangan lanjut..

    ReplyDelete
  5. terima kasih..tok
    moga Allah merahmati tok dunia n akhirat.
    amin..

    ReplyDelete
  6. sayangnya saya tak dapat pergi... tak dapat cuti... mudahan ada rezeki dilain hari...

    ReplyDelete
  7. Salam,
    tok, sabtu yang lepas liley mimpi muntah keluar benda2 kotor cam kertas2, kayu la dan ubat2 hospital. ubat2 hospital tu keluar dengan pembalut2 dia sekali cam dalam bentuk pil lah gitu ... adakah itu petanda baik ;)

    ReplyDelete
  8. salam tok.. maaf bertanya.
    saudara saya nama dia nurul huda bte kostor.
    nama mak dia saniatin bte hj abd rashid.dia di masukkan ke hospital sebab kaki dia kebas sampai tak leh nk jalan.antara dada ke bahu sebelah kanan dia sakit.dia kena sihir atau saka tok.kesian saya kat dia tok..

    harap dapat membantu.jazakallah..

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah...sesamo la kito meramaikan dan belajar menimba ilmu dari Tok.
    Amin...

    Wassalam

    ReplyDelete
  10. besnye..nak g xmampu plak..xpela..kene cri guru2 kg jela..

    ReplyDelete
  11. sempat lg ke nak daftar...?

    ReplyDelete
  12. Niat tu kena betul2. Dah niat tu minta dgn Allah supaya sampaikan hajat. Ambo dulu pun tgh sesak juga tp nak sgt jumpa jalan ni, alhamdulillah ketemu jua dgn tok.

    Siapa2 yg was2 tu ambo nasihatkan bersangka baik dan beri peluang kpd diri sendiri utk berubah mencari jalan kebenaran. Adat le kena keluar modal sket sb dunia skrg semua kena bayar. Tp amat2 tidak ternilai duit tu dgn ilmu yg korang akan dapat. Pertalian guru dgn murid tidak terputus sebaik bersurai pada majlis seminar tu. Bahkan hingga ke liang lahad..

    Akhir kata... mmg rugi besar kalo tak gi

    ReplyDelete
  13. motuner.... sadaqta. Dapat berguru ngan Tok Belagak, dah boleh dikira satu anugerah yg tak ternilai, bukan jalan hikmah yg dituju, jalan musyahadah yg dicari, pelan2 Tok buka jalan bagi yg layak, pelan2 kita kayuh.Kalau tertutup mata sebelum sampai pun, moga2 Allah menghitung niat kita.Ya Rasulullah... rindunya aku padamu.

    ReplyDelete
  14. Kira tak le mahal sgt kursus darulsaka ni banding dgn yg lain. Kat tempat saya..ada yg charge 500 pun ada kursus satu hari.
    Nak belajar dan inginkan sesuatu...kenalah ada usaha, pengorbanan dan pengabdian. InsyaAllah.
    Saya dah 2 kali mimpi abang belagak dan teman2 yg lain ni...hehhehe..

    wassalam

    ReplyDelete
  15. tetiba aku terfikir...... bermacam macam kaedah musnah kan jin lawan la pancung la itu la ini la..... tapi xpenah dengar plak orang lawan syaitan ker apa ker syaitan tu duduk salam manusia dengan jin ka?

    ReplyDelete
  16. blaja tengok jin ramai yang teruja. blaja tengok malaikat takde ke tok

    ReplyDelete

  17. hiyaa ini bukan kursus berlajar tengok jin sahaja ....

    ReplyDelete

  18. aikk mana komen liley dah ghaibb ...

    ReplyDelete
  19. apa hafez..syaitan janji sampai kiamat nak sesatkan manusia..apahal nak salam plak..

    ReplyDelete
  20. Den tak mampu melebihi kekasih den..Muhammad s.a.w dalam membunuh syaitan atau iblis..kalau nak belajar pi belajar dgn Mail Kacip...dia boleh bunuh syaitan dan iblis....

    ReplyDelete
  21. syhhh.... jgn sebut, sat gi dia mai, haru

    ReplyDelete
  22. elok lagi power root kacip fatimah...

    ReplyDelete
  23. nak bertanya, manusia bila mati jasadnya ditanam kebumi, ruhnya ditempatkan ke alam barzah... jika jin mati dibunuh oleh perawat... jasad jin? ruh jin? kemana?... jadi konfius pulak saya... selama ni tak penah fikir pulak...

    ReplyDelete

  24. art, kalau dia mai eloklah, bleh berkenalan pd saper yg tk konai tuu ... ;)

    ReplyDelete
  25. "kalau nak belajar pi belajar dgn Mail Kacip...dia boleh bunuh syaitan dan iblis...."

    Balogak jangan susah hati. kalau benar Mail Kacip boleh bunuh syaitan dan iblis, dio masih lagi tak sehensem dan seganteng macam Balogak. Insya Allah.

    ReplyDelete

  26. ini ke mail kacip ---> http://ilmuhaq.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. mail kacip selalu membunuh iblis, saitan, jin dan sekutu dengannya <---- dalam profilenyer...

    tajuk post yg terkini:
    1)Limau Mandarin
    2)Sejarah Sukan Olimpik

    ReplyDelete
  28. Watpe la liley kasi iklan pree kat mail kacip...suker la dia..

    ReplyDelete
  29. ala tkde niat pun.. nk tanya je btul ke tu mail kacip n btol ke apa yg tok ckp dia bleh bunuh syaitn??

    ReplyDelete
  30. sebab dalam pemantauan saya ada ayat macam2 dalam internet tp semua pasal jin. xda pasal syaitan. yang nampak selalu pon jin. bukan syaitan. tapi tapi sifatnya macam dia duduk kat mana (mata, hati , anu, macam2 lg nak mengganggu manusia).
    ada pulak tu yang dengar orang cakap syaitan manusia syaitan jin. kebanyakan penjelasan x jelas.

    lepas tu terbaru saya jumpa satu ustaz dia cakap dalam alam ghaib ada manusia ada roh. hanya manusia yang karomah sahaja. bertambah la confius. Sebab sebelum ni rasanya ada jin sahaja(tok nenek ka, bunian ka). roh bukan ker dalam alam barzah sahaja? tp ustaz tu cakap kalau yang karomah dia boleh kembali untuk menolong manusia. Cth sheikh abdul kadir jailani yang selalu disebut. siap cakap cakap
    kalau nak kenal dia cuba salam dulu. baru tau.
    Pelik jugak.

    ReplyDelete
  31. Khabarnya Mail Takda murid..sebab takda yg mampu belajar...berat...

    ReplyDelete
  32. Syaitan tak leh di bunuh termasuk Iblis...Sebab itu ramai para Normal atau tok perawat atau ustaz mana nak cerita..Rasulullah s.a.w sendiri pun hanya mengucapkan kalimah Taa"wuz..Auzubillahiminasyaitonirrojim..
    Aku berlindung dari Syaiton yang di rejam.

    Kenapa Nabi tak munuh je..kan senang umatnya semua beriman..Nabi tak leh munuh sebab Allah s.w.t dah kasi greenlight pada depa untuk hidup sampai tiupan sangkakala yang pertama.

    Jin dan Manusia ada syariat...Kalau melakukan perkara mungkar maka dikatakan berperangai syaitan...sebab syaitan tidak mungkin berbuat baik walau satu hama pun, semua perbuatan mereka hanay jalan mungkar sahaja...
    Jin walaupun Kafir mungkin ada berbuat baik walaubagaimanapun amal baik itu tidak dikira pahala selagi dia belum Islam. Begitu juga manusia kafir..sejahat2 manusia pasti pernah berbuat baik..termasuk Abu Lahab yg di kutuk didalam Al- Quran, cuma tiada ia mendapat pahala selagi belum masuk Islam..Namun Kasih sayang Allah s.w.t itu melimpah ruah..Setiap kebaikan mereka akan di himpun dan dikira back dated sekiranya mereka memeluk Islam...semua kejahatan di masa lalu diampunkan ( Royal Pardon )...

    ReplyDelete
  33. Masih ada kekosongan lagi untuk kursus...

    ReplyDelete

  34. wah kita back dated pahala, ingat gaji je ada back dated .... caya la tok .. ;)

    ReplyDelete

  35. kalau tiada anak murid, rugilahkan tok, tak dapat la saham MLM .. ;)

    ReplyDelete

  36. mati ler liley kena pancung kepala ...

    ReplyDelete
  37. "Jin dan Manusia ada syariat"

    Dan tidak aku jadikan jin dan manusia kecuali untuk beribadah kepadaku (Surah Al-Zariat: 56)

    "Kalau melakukan perkara mungkar maka dikatakan berperangai syaitan..."

    Dan demikianlah kami jadikan bagi setiap nabi itu musuh dari jenis manusia dan jin, sebahagian daripada mereka membisikkan kepada yang lain perkataan yang indah-indah untuk menipu. (Surah al-An'am ayat 112)

    "Nabi tak leh munuh sebab Allah s.w.t dah kasi greenlight pada depa untuk hidup sampai tiupan sangkakala yang pertama."

    ***15:32***
    32. Allah berfirman: "Hai iblis, apa sebabnya kamu tidak (ikut sujud) bersama-sama mereka yang sujud itu?"

    ***15:33***
    33. Berkata Iblis: "Aku sekali-kali tidak akan sujud kepada manusia yang Engkau telah menciptakannya dari tanah liat kering (yang berasal) dari lumpur hitam yang diberi bentuk"

    ***15:34***
    34. Allah berfirman: "Keluarlah dari surga, karena sesungguhnya kamu terkutuk,

    ***15:35***
    35. dan sesungguhnya kutukan itu tetap menimpamu sampai hari kiamat".

    ***15:36***
    36. Berkata iblis: "Ya Tuhanku, (kalau begitu) maka beri tangguhlah kepadaku sampai hari (manusia) dibangkitkan [1],

    [1]. Maksudnya Iblis memohon agar dia tidak diazab dari sekarang melainkan diberikan kebebasan hidup sampai hari berbangkit.

    ***15:37***
    37. Allah berfirman: "(Kalau begitu) maka sesungguhnya kamu termasuk orang-orang yang diberi tangguh,

    ***15:38***
    38. sampai hari (suatu) waktu yang telah ditentukan [2],

    [2]. Ya'ni waktu tiupan pertama tanda permulaan hari kiamat.

    ReplyDelete
  38. SALAM....

    Sifu..family & The Geng...
    Salam dari anak murid yg x register lagi nie..hihihi..apa khabar Sifu..hrp all sihat walafiat hendaknya disamping insan yg disayangi..

    :D nka tanya..andaikata time hari kursus tu..ada x pembukaan mata yg ke-3 ni Sifu? Teringin gak nak tgok walaupun sekejap makhluk2 halus ni Sifu..walaupun saya ni x berani..namun sifat teringin nk tgok tu ada..hrp dpt la diberikan kesempatan jika Sifu merestuinya...Amin... :D

    ReplyDelete
  39. x pe epal...Bagi change mail kacip masuk...Nak tau gak camnolah dia bleh munuh iblis nih??Nak tau gak tekniknya....Klo munuh jin tu bleh gak dtrima...Btul kata tok qiyai kite tu(sifu blagak)dalam peneranganya...JIN dan MANUSIA ada syariat-mempunyai hari pembalasan atas setiap amalan mereka,x seperti iblis atau syaitan.ESE story sedikit untuk kongsian...Sewaktu Allah memerintahkan iblis berjumpa dgn rasulullah SAW...seorang sahabat nak munuh...Nabi kito cakap..Tak yah lah beb..Meme tak leh munuh punya...Dah dio mintak kat sipencipta supaya umurnya dipanjangkan atas tugasnya untuk menyesatkan....kalo cederakan bleh masuk akal gak ler...Seperti story nabi idris a.s mencucuk mata iblis ketika nabi idris a.s lagi syok menjahit pakaian...sampai lah kezaman rasulullah SAW beliau melihat iblis buta sebelah mata....Sebab tu ada sesetengah para perawat2 sukar nak handle karusakan berkaitan dgn mereka(iblis atau syaitan) nih...Pikiran mereka umpama seorang yang arif dan bijaksana seperti ulama yang tinggi ilmunya...Lagi Nabi adam pun sonang dio rembat inikan kito...Maka kono ado pengetahuan agama yang berlandaskan Al-Quran dan sunnah...Atas rahmatnya....wasalam

    ReplyDelete
  40. klo x ado ilmu agama...Sonang gak kito tumbang...lagi ulama dalam permainannya....inikan pula kita insan yang di bawah ulama....Hanya perlindungan dan rahmat kito selamat..Jaminan 100% ikhlas..ESE cakap ajo lobih.....Cakap tak serupa bikin...He..he..Yang baik ambik ler...Yang merapu tu buang dalam sampah k...sub totalnya untuk kebaikan seumat...WSAlam

    ReplyDelete
  41. Wahhh...makin nak dekat training..makin meriah posting. Takpo nanti kek kursus leh tanyo lg kan.
    Jumpo tok belagak and the geng184 di sinun. insyaAllah.

    ReplyDelete
  42. saya doakan semoga seminar nanti akan berjalan lancar dan manfaat daripada seminar tersebut dapat digunakan untuk para peserta kelak. terima kasih kepada penganjur... :)

    ReplyDelete
  43. salam.tok

    maafkan saya sebab tak dapat datang kursus..azam di hati ingin bersua,berjumpa dengan tok tercinta,namun takdir menentukan segala.ketentuan tuhan yg Maha Esa.insyallah,ada rezeki bole jmpa di lain masa.

    amin..
    mohamad..

    ReplyDelete

  44. mohamad tak dapat sponsor lg nak attend kursus, sama la kita, tunggu n tinggal lagi beberapa jam jer boleh daftar ..kalau saat2 akhir time pendaftaran peserta pagi tu then baru dapat sponsor boleh daftar lagi ke ya tuan admin ...

    ReplyDelete
  45. Semoga yang mengambil kursus menjadi perawat bejaya...

    ReplyDelete
  46. merawat hati yang lara jer...

    ReplyDelete
  47. semuga kursus berjalan dengan lancar seperti yg dirancangkan.

    dan semuga kursus yg akan datang den pun dapek lah tumpang sekaki..

    ~selamat/-

    ReplyDelete
  48. Best Punya la penerangan lagi jitu dan tepat. Terima kasih semua. Sebab kadang tu kita bertanya orang kurang jelas (xda fakta) atau cakap "Mengaji apa tinggi tinggi yang tu pon tak tau".

    Boleh bagi tabik spring kat semua. Insyallah bila ada projek sebelah KL kena plak masa kursus saya join the club. Hahahhahaha.

    ReplyDelete
  49. Ops sebelum terlupa.. kalau tok belagak pi Gunung Jerai ka?. Roger roger sama. boleh join

    ReplyDelete
  50. oh ye, nper kt setengah2 tempt nk berlajar kena gi ikut betapa kt gunung ledanglah, gunung apa lg dlm ms seminggu...?

    ReplyDelete
  51. Bertapa kat blog kiro aci tak liley hehehe

    ReplyDelete

  52. eh adi jarang nampak adi komen kat blog ekk ;)

    ReplyDelete
  53. Mlm tadi bacaan Yasin 40 dilakukan di pusat rawatan dan lepas tu sebahagian sukarelawan PRO Saka menyusun nota dsb sampai 2 pagi ...Hanya Allah yang dapat mebalasnya..Amin

    ReplyDelete

  54. Bilalah agaknya liley dapat bersama2 membaca yasin di Pro Darul Saka ;)

    ReplyDelete
  55. Assalamu'alaikum Semua Saudaraku sekalian,

    Saya hendak menambah sikit pasal Iblis dan Syaitan ni..sekiranya ada salah dan silap minta betulkan.

    Saya pernah mendengar satu kuliah agama..ustaz tersebut ada memberitahu bahawa jangan di lawan Iblis dan Syaitan ni..pasal Iblis inilah yang telah menewaskan Bapa kepada Manusia sekarang iaitu Nabi Allah Adam serta isteri Hawa..Dan Nabi ada mengajar kita caranya seperti yg Tok tuliskan di atas iaitu membaca doa meminta pelindungan dari Allah dari kejahatan syaitan yg direjam.

    ReplyDelete
  56. Ucapan Takziah juga pada Seluruh Ahli Keluarga Din Beramboi di atas pemergian Pelawak Mior Ahmad Mior Badri (Din Beramboi).

    Semoga Rohnya diCucuri Rahmat Allah S.W.T.

    ReplyDelete

  57. kursus tu kat UIA, bagaimana adab berpakaian ... ;)

    ReplyDelete
  58. takkan nak pakai bikini..hehe mestilahh tutup aurat sesuai sebagai seorg muslim..mcm org banjar cakap jgn jadi bungul..soooriii..hehehe

    ReplyDelete

  59. adoi ....
    pakai seluar jin aprit mata satu boleh ker ;)
    ...bungulnya aku ... (apa tu tak paham le maksudnya, ingat baik2 je la .. )

    ReplyDelete

  60. errrr... mcm la datang, daftar pun tk ... errr .. err

    ReplyDelete
  61. bungul kadak ape lah... asal kambang pinggul... suburrrrr...

    ReplyDelete

  62. aduhh bahasa paras tinggi nie, ngak paham gue, please ngomong dalam bhs paras rendah sikit kok ...tok tolong tok .. ;)

    ReplyDelete
  63. den tak pandai nak komen la liley, den golongan yang tak pandai jadik tumpang baco jo la

    ReplyDelete

  64. den plak tak pandai nak baco jo, mosti nak komen, ni yg payah nie, kang ada yg kata gila kuasa lakk ;) kena berlajar dr adi camne nak dok baco jo ...

    ReplyDelete
  65. ok la tu komen liley muleh menambah pengetahuan den yang sangap ni haa...
    den Nak join berkursus pon tak layak huhuhu...

    ReplyDelete
  66. SALAM.....

    Buat sahabat adi & liley..Insya'Allah..jika berniat nk berilmu..nk berjumpa dgn Sifu & The geng nie...nak + Ilmu..Insya'Allah..ada punyaa la...yg penting niat serta Doa yg ikhlas...pasti boleh punye la...so..bersabarlah ya...ada masa..ketemu jua akhirnyaa....

    Siapa aku...insan biasa aja dong..hehehe :D

    ReplyDelete
  67. pro ds course, priceless ! hati yg sentiasa berzikrullah...tqvvm to TB & his lovely TPB, may Allah swt keep blessing u both, amin...

    ReplyDelete
  68. SALAM.....

    Syukur Alhamdulillah..akhirnya jadi gak anak murid Sifu nie....syukran... :D

    ReplyDelete
  69. bila nak buat kursus kat selatan tanah air?

    ReplyDelete
  70. Buek kat sini pun Kos dah tinggi....kalau jauh lagi le mahal...

    ReplyDelete
  71. hmmm dah lama tak jumpa bg belagak, semoga diizinkan Allah untuk berjumpa lagi...

    ReplyDelete