28.6.09

SAKA dan Kesannya

Antara Kesan Saka yang paling ketara ialah ketidak harmonian antara dua jantina...
Seperti Suami Isteri, Tunang dan kekasih...

Tahun lepas saya menerima panggilan dari jauh...Seorang perawat membuat talian SOS...Minta bantuan saya menyelesaikan kes beliau...Seorang DUDA dan JANDA yang baru berkahwin beberapa bulan..masih tidak dapat bersama....setelah lama bernikah...Mereka amat bahagia..cuma tragedi berlaku ketika mereka masuk kebilik beradu untuk bersama...sang isteri tiba2 mengamuk membaling apa jua barang kepada suami....Sudah acapkali..dan mereka puas sudah berubat...

Setelah menerima panggilan SOS tersebut dalam 11 malam...Saya pun Scan...Saka pak belang isteri tak suka dengan saka JIn Suami...So Saya balas balik SOS tersebut..kejap lagi ok le...Apa-apa hal update....Sambil menunggu feedback...Saya teruskan merawat pesakit2 yang sedia menunggu...Pukul 12 pm Aik...lamanya...Saya pun Scan...OOOOpppss...terus tutup scan...Biarlah...nama pun Duda dan Janda...biarlah mereka melayari malam pertama setelah berbulan menikah....Terimakasih pun tak ucap selepas tu...Lupa kut...maybe...sebab F.O.C

Pasangan yang bertunang lebih kerap terkena kes SAKA tidak sebulu....Bila dekat bergaduh..bila Jauh merindu...Akhirnya jalan mudah mereka syak ada orang ketiga membuat onar dengan ilmu sihir ( biasanya setelah berjumpa perawat setengah masak ).
Sepatutnya kalau perawat tidak tahu punca..sebaiknya jangan main agak-agak sahaja...nanti menuduh dan membuat fitnah sahaja..lebih2 lagi kalau kes melibatkan saka...sudah tentu Pihak Ketiga dan keempatnya Jin bukannya manusia...

3 comments:

  1. bila cakap "scan" tu, macam saya faham maksudnya.

    so, point saya kat sini ialah, macam mana saya nak tahu kalau saya ada saka atau tidak? kalau mengikut apa yang saya dimaklumkan, ada saka, mungkin juga bukan saka, cuma ada yang mengikut, mungkin juga khadam.

    tambahan pula, ada saya tengok kesan2 ada saka tu, kebanyakkannya memang saya kena. perkara ni dah lama, tapi saya tak pasti.

    so, boleh ke kalau saya nak minta tolong boleh ke tengok kan ada ke tidak saka dengan saya? betul ke saka atau bukan? bagaimana dia ada dengan saya, dan kenapa? memudaratkan atau tidak (samada kepada saya atau orang sekeliling tak kira lah)?

    saya cuma nak tahu. jika betul ada, nanti tengok la macam mana.

    dah lama juga saya nak siasat, tapi endah tak endah je, sebab tak jumpa orangnya.

    ReplyDelete
  2. salam..
    jika seseorang terkena saka org dan selpas itu membuangnya..mungkinkah saka itu akan kembali lg? atau pn saka lain akan memasuki tubuh seseorang itu, sbb sudah ada 'kesan' sebelum ini.
    bagaimana hendak mengelak perkara ini kembali? terima kasih..

    ReplyDelete