22.8.09

Kaedah Mudah Menjadi Hantu Kubur

Salam Ramadhan...macam pelik je ada orang nak jadi Hantu Kubur...Tapi sebelum itu..biarlah DEN terangkan kelebihan menjadi Hantu Kubur...

Yang paling penting ialah ia tidak menerima Binasa - Bacalah sebanyak mana pun Ruqyah si Hantu Kubur tetap tidak menerima binasa. Ini dijamin.

Bagaimana untuk menjadi Hantu Kubur ? Mestilah kena mati dulu...kalau masih hidup camna nak jadi Hantu yang tidak menerima binasa.

Apakah petua-petua untuk menjadi Hantu Kubur yang perlu diamalkan sebelum mati ?
Mudah sangat petuanya...dan ramai pula dikalangan kita yang sedang mengamalkannya...maka setelah DEN bercerita ini...fikirlah dengan IMAN jangan fikir dengan Emosi. Unless memang korang nak jadi the Invicible..

Bolehkah dibela Hantu Kubur ini ? Kalau dah namanya Hantu..pasti boleh dibela...Namun bukan sebarang bomoh boleh membelanya atau menguasainya, itupun kena tahu asal usul si Hantu Kubur.
Kenapa pula perlu membela Si Hantu Kubur..? Untuk tujuan Jahat le..Kalau kena rasuk dek Hantu Kubur...bacalah apa pun..Dia relax aje...Cuma dia keluar dari tubuh mangsa sebab dia bosan aje dengan lakunan dia yang membentak, meraung dan menangis kesakitan...serta jemu mendengar kita membaca ruqyah atau jampi..itupun mau 2-3 jam gak...lepas tu dia masuk balik...it will goes round and round...sampailah hajat bomoh tercapai..ataupun bomoh sudah kehabisan khadam. ( khadam2 ni terdiri dari JIN...Disini pentingnya keyakinan mutlak Perawat kepada Allah s.w.t semasa Meruqyah pesakit yg diganggu Hantu Kubur akibat hantaran- Insyaallah kalau ada masa akan DEN terangkan apa kaitan khadam bomoh dengan Hantu Kubur yang standalone ni.. )

Bilakah Hantu Kubur mula berfungsi setelah tarikh Kematiannya ?
Sebenarnya selepas di tanam. Namun dia berfungsi sepenuhnya selepas 100 hari..Kenapa 100 hari ? ketika itu ianya tiada sisa lagi di mayat/bangkainya kecuali hanya tinggal tulang..Bak kata Mak Lampir...Tunggu pembalasan ku..

DEN tahu pun setelah DEN mengikuti sejarah hidup seorang patient DEN..Sampai dia mati..dan bangkit kembali...he..he..he..Barulah sifu DEN menceritakan lebih terperinci...Memang DEN ikut sampai 100 hari kematiannya....

Suatu hari...di pagi Ahad...DEN mendapat panggilan talifon..nak buat appointment..Dari panggilan Nick DEN tu..Den dah tahu..ini mesti member atau Waris terdekat yang beri nick DEN tu..DEN kata tunggu lepas DEN beli barang di Tesco Kajang dulu untuk meniaga kantin...lepas tu DEN free...

Tepat seperti yang dijanjikan..datanglah sepasang suami isteri ke kantin...Isterinya kelihatan lesu dan pucat sedikit wajahnya..Si Suami..riak wajahnya seolah tiada emosi...Kami duduk berdepan...Ustaz...boleh buang kanser tak...? Pertanyaan dari si isteri...DEN kata boleh..yang tak boleh mati aje..jawapan standard DEN kalau siapa pun yang bertanya..DEN hangin tu pasal dia panggil DEN Ustaz..bila pulak DEN jadi Ustaz..kalau tok kiai tu ok le..ada keles...he..he..he

Mengubat Kanser ni ada 3 kaedah...ruqyah ( satu ayat aje pun ) , petua dan scan. Kalau teruk sangat terpaksa guna ketiga-tiga sekali...Namun yang pasti JIN kanser tu kenalah di buang dahulu....haruslah diingat JIN yang membawa kanser bukanlah musuh..mereka hanyalah pembawa sahaja sesuai dengan kehendak ALLAH s.w.t....Kaedah menghalaunya mudah..sebab mereka setakat membawa sahaja. Sesudah membawa..mereka akan stay..kecuali kita menghalaunya...Menghalaunya mudah sangat sebab dia bukan ada niat jahat ke apa..Just a duty...Macam algojo tukang gantung orang sampai mati...mereka bukannya bersalah..just seorang kakitangan kerajaan yang bertugas menggantung orang yang dijatuhi hukuman mati. Perlu dibuang Jin ini..kerana jika melakukan kemoterapi...sel2 kanser kan mati tetapi hidup kembali ditempat lain selagi JIN kanser tidak dibuang...Hek eleh...apalah DEN mengarut sampai ke Kanser ni...

DEN minta air seperti yang Den pesan...DEN mulalah scan...DEN suka pegang botol sebab tak mau nanti kalau DEN lihat kelangit ke atau belakang pesakit mereka pun terikut sama...toleh kebelakang..Sebab itu DEN buat layar/screen scan DEN semasa DEN pegang Botol...DEN cakap...Fibroid ni dah besar...kenapa tak cek dulu...kalau macam ini punya besar dah tentu Kanser Rahim ni dapat dikesan terlebih awal...Ini tidak..tau-tau dah tahap 4 ( tahap lima dah dalam 6 kaki dibawah bumi ) Si isteri terkejut..sebab dia tak kasi tau pun sakit apa...Dia mengaku dia hanya tahu ada Fibroid dan Kanser Rahim pun baru 2 bulan...Dr. cakap tahap 4....Maka merata lah dia mencuba ubat kampung...Kalau mengikut petua NOTIS KEMATIAN, DEN rasa dah nak jalan orang ni..Cuma yang DEN musykil kenapa fibroid sebesar penumbuk tidak dapat dikesan
awal...

Biasanya kalau dah ada Notis Kematian ...memang DEN malas nak mengubat serupa gak kes buang SAKA pada orang tua...DAH 8 orang DEN buang saka ...GOL.....Namun DEN dah cakap awal-awal...rasanya kalau buang saka ni..mau jalan nenek korang ni...Jangan salahkan DEN...Tapi cucu-cucu cakap..takpalah kami redho...Hek eleh..alasan aje tu..sebenarnya cuti dah habis..Asal dengar Nenek tenat aje..dorang bergegas balik kampung...Bila sampai je..nenek segar dan sihat...makan tak ingat punya..banyak...Kalau sekali dua takpa le...ni dah berbelas kali...habislah cuti..kalau kerja sendiri takpelah...Satu kes tu DEn buang dalam pukul 12 malam..dan DEN tawarkan air dari jauh..suruh kasi minum....dalm pukul 4 pagi dah pergi buat selamanya..La...cerita saka le pulak..bila nak habis cerita Hantu Kubur ni..apa kaitan dengan Kanser dan Fibroid serta wajah si Suami tanpa Riak dan Rona-rona air muka...( kata orang Plain Death punya muka ) ?

Den kalau dah nampak tanda2 Notis Kematian ni...mulalah lemah je nak ubatkan...Tapi Sifu DEN dah pesan awal-awal...Jangan mendahului takdir...So DEN pun doakan lah..sambil DEN pesan amalkan Tasbih Yunus sekurang-kurangnya 1,000 x sehari....mana2 murid DEN pun DEN akan suruh amal paling kurang 41 hari...Jangan e pulak kalau DEN suruh amal tu korang ingat dah nak mati...Mati tu semakain hari semakin dekat...bukan menjauh..Bukan apa..kadang-kadang sakit ni akibat kesalahan atau dosa-dosa yang lepas..cuma cara Allah s.w.t memberi ingat melalui bomoh sihir...Sebab itu orang Hakikat yang mencapai makam Muntahi melihat semua sakit adalah tanda kasih sayang Allah s.w.t tak kira sihir ke atau sakit diri..

Den dengar dia terus mencari ubat merata tempat sehinggalah sebulan kemudian...saudaranya menalifon DEN..katanya pesakit sudah di Hospital...ICU...dalam pukul 2 ptg..Dorang tanya boleh diteruskan ke ujian atau perubatan moden tu...DEN tengok...kalimah sudah hilang....Cukuplah..kalau boleh ajar dia mengucap...dan bawa balik..Dalam pukul 4 ptg...DEN dapat sms..kata pesakit sudah meninggal.
So apa ke kaitan Hantu Kubur ni...?

Malam sesudah mayat dikebumikan...DEN tergerak hati ..nak scan kubur pesakit..Selalunya kalau ada desakan yang mendadak begini...mesti ada pelajaran atau pengajaran baru...Dalam malas-malas tu..DEN buka scan...Mak Ai...Nampak satu lembaga seolah Mak Lampir tetapi warna pakaiannya putih bercampur tanah..bergerak tak tentu arah...Ini dah lain ni..DEN pun panggil le makhluk tu...Ko kan dah mati..apa hal nak menyibuk kat alam Fana ni...Dia tunduk membisu...Terus DEN scan balik apa yang dia dah buat selama hidupnya...OOOO ini kerja kau...Bagus..amalkanlah selalu...Nak konfirm DEN tanya balik...Makhluk itu terus mengangkang...kelihatan seolah-olah daging berserta darah dan najis2 jatuh kebawah...Cis celaka lah mati kau...Berdosa besar menundukan suami dengan memberi makan kotor...Memang laknat...Hangin betul DEN...Nasib baik ko dah mampus jadi mustahillah DEN boleh membunuh ko ...Pergi minta maaf pada suami ko, baru DEN boleh hantar ko balik ke alam sana, kalau tak ko duduk le selamanya di dunia ....DEN pun balik...Masa ini belum boleh digelar Hantu Bungkus lagi..

Pasti ada sesuatu malam ini...Selepas balik dari Tesco Kajang...DEN perhatikan rumah si Mati...Yang DEN nak tengok..camna keluarga siMati menerima kedatangan Roh Gentayangan tersebut..Jadi tak sukarlah DEN untuk menerangkan kenapa Suami tersebut muka Plain Death aje..tanpa perasaan...Kalau Den terus cerita mau kena hambat dek penyapu...Tunggu punya tunggu talak juga mali mali..Ai ya..sudah sesat jalan ke Ini Makhluk..Sendiri punya rumah takan lupa kut...Pada kebiasaan..isteri yang membodohkan suami dengan cara begini apabila mati...memang akan merayau pergi balik kerumah memohon ampun dari suami..Cara Kampung yang biasa..ialah pihak keluarga akan membuat kenduri arwah dan yasin selama 40 malam...Biasanya gangguan tersebut akan hilang...Walaupun malu...namun apakan daya...kalau tak, nanti dikata orang...Kalau cara DEN..janji suami maafkan..DEN setel on the sport aje..

Hek Eleh..bila pulak Si Hantu Kubur nak menjelma ni... DEN scan kat kawasan kubur..Cet..masih berlegar-legar di kawasan Kubur...DEn cek le takut ada pagar ghaib dikawasan kubur..yang menyebabkan makhluk itu tak mampu keluar..takda le pulok...Heran-heran...Musykil..musykil...

DEN pun tipun le sifu DEN...kenapa jadi macam tu...? Kita minum dulu...

17 comments:

  1. Satu expose mistik yang jarang dikupas.......berdiri bulu roma gue....tok... boleh batal posa tak baca citer niiii .... sebab otak niii asyik teringat hantu kubur .....bangkit minartiiiiiiii ...eeeeeeeee

    ReplyDelete
  2. Ramai dikalangan kita mengamalkan petua nk jd hantu kubur?

    Peliknya niat + horror tahap gaban

    ReplyDelete
  3. nape la banyak citer tergantung ni...

    ReplyDelete
  4. Filem budget kurang..camni le...

    ReplyDelete
  5. TOk saya akan bagi budget kat tok untuk siapkan pilem niiii.....niii tengah tunggu loan Along niiii....saya tak kisah walaupun kena kerat ......hi hi hi

    ReplyDelete
  6. Uisk..isk..isk...suspen gak capter nih Tok...
    Org kato apo tu....Flash back... Tpi ok ler Tok, syok gak dgr cito tu, Den tongah bersila nih Tok...nunggu komersial break nih, fasal sabun ko, cuci lantai ko, biskut ko..Best tol ler Tok!
    Kat Kantin Sekolah Shah Alam ko tu? Seksyen berapo Tok?

    ReplyDelete
  7. Tok boleh buat bisneees pasal pandai potong stim masa tengah kusyuk baca cerita...he he..apapun tok niii penulis cerita yang bagus....kredit untuk tok....

    ReplyDelete
  8. sutradara malaya....blh dpt award ni...pencerita terbaik seantara dunia...hehehe

    ReplyDelete
  9. notis kematian nie, sekadar petua org lain pon bleh tau or ilmu tok belagak?

    ReplyDelete
  10. umang ai, kot tau dek tv3 ni lama dah jadi modal siri mlm jumaat tu.

    tq tn, mohon sambungannya..

    ReplyDelete
  11. Notis kematian....boleh tau ikut petua dan ilmu

    ReplyDelete
  12. salam tok, nanti kalo tok ada masa mintak terangkan bab notis kematian. tq.

    ReplyDelete
  13. salam tok, bila nak sambung citer ni? xsabar ni... hehehehhe....

    ReplyDelete
  14. pehal la yang nak gi jadik antu kubur plak..

    ReplyDelete
  15. seronok plak baca..leh scan saya tak..

    ReplyDelete
  16. notis kematian?..dah mcm citer....movie korea
    'DEATH NOTE' tu....leh ceriter sikit tok..sekadar mukadimah....atau pengenalan...

    ReplyDelete