19.8.09

Mengenal JIN - Islam atau Tidak

Bab inile yang paling payah...Terutama bagi perawat2 yang tidak nampak.

Secara umum...mana2 JIN yang di rukyah dan mengikut balik..bacaan tersebut...BUKANLAH JIN ISLAM...Amat bersalahan sekali dengan dakwaan Ustaz2 seperti didalam rancangan Expose Mistik...DEN ulangi bukanlah JIN ISLAM....

Seperti yang dijelaskan oleh Hj Nazri...Jin Islam tidak akan mempermainkan Al-Quran kerana mereka pun terikat kepda syariat..Namun Jin Kafir....memang akan mempermainkan perawat. Lebih-lebih lagi kalau perawat percaya bahawa Ayat memberi bekas. Sebenarnya tidak ada satu ayat pun yang boleh mengeluarkan JIN...Tetapi Allah jua..itu pun atas tawakal Perawat...Maka ayat yang terbaik ialah AYAT SERIBU DINAR..Penyerahan secara Total..Maka pasti Allah s.w.t menunjukan jalan keluar...

Apakah jenis hantu terbaik untuk tujuan mempermainkan perawat sehingga goyah...HANTU RAYA...Jenis yang suka mengulang-ulang ayat Al-Quran....Mungkin ada yang mempersoalkan kenapa tak terbakar...Cuba ambil contoh orang2 Yahudi yang hafaz Al-Quran untuk mencari silap dan mempermainkan ayat Al-Quran...mereka tidak pun terbakar atau meletup, walhal Al-quran sudah dalam ingatan mereka...Ingat ...Ayat tidak memberi bekas...Maka kalau nak mengenakan mana2 perawat...tambatkan hantu raya pada badan pesakit...meleleh air liur mengaji...nak kasi lepas

Maka DEN ijazahkan sesiapa nak mengamalkan Ayat Seribu Dinar ini...Amat luas pemecahannya bukan setakat rezeki sahaja...Yang Pokoknya ialah Tawakal...Maka yakinlah Allah s.w.t akan menunjukan jalan keluar dari segenap arah..
Kaifiat amalannya ialah 40x selama 41 hari...lebih tak mengapa...dan boleh diteruskan selepas jazam...Ingat apa-apa masalah pun pasti ada jalan keluar...

Dalam kaedah Scan Musyahadah...Boleh dilihat secara terus..pada dahi JIN tersebut..Namun perhatian harus diberi kerana DEN pernah memakaikan Hanuman ( sejenis Jin Mainan Dewa bertahap tinggi ) dengan Jubah dan Serban yang bercahaya serta Tasbih...Kemudian DEN suruh scanner2 scan..mereka kata macam wali...siap
ada kalimah Alif Lam Lam Ha ( ALLAH ) di dahi...

He...he...DEN kata cuba tgk dibelakang jubah...Berapi ekor Hanuman tersebut...Aik...mereka kata camna boleh nampak kalimah Allah di dahi...DEN kata cuba scan dari tepi atau atas....Hek eleh...Sifu letak kat depan dahi je tulisan kalimah Allah tersebut, kata mereka..Sepatutnya kalimah tersebut melekat didahi....He..he...maka DEN terangkan satu persatu kepada scanner2 terbabit...akan tipudaya makhluk halus. Setakat jubah bercahaya tu, mana2 JIN boleh buat...begitu juga kalimah ALLAH dipaparkan didepan...bukan diatas dahi...maka nak scan kena lihat dari semua sudut...

Kalau malas nak scan...jurus aje...kalau yang baik..depa senyum aje...kalau yang menyamar..sure lari tinggal jubah..tak cukup tapak kaki..

Pengajaran ini boleh menjelaskan kehadiran Tok-tok Syeikh didalam mimpi yang datang mengajar sepotong dua ayat buat amalan...He..he..Lu pikirla sendiri...

43 comments:

  1. Bagaimana nak kenal dia Tok? Kena teropong dahi dia ke? Also sebab apa yg boleh ikut balik bacaan rukyah tu yg bukan Islam.. yg Islam lak tak leh ikut bacaan?

    ReplyDelete
  2. Insyaallah akan DEN terangkan...

    ReplyDelete
  3. Tok, spesis mana tak dapat sebut Muhammad Rasulullah?

    ReplyDelete
  4. Xpdt sebut Muhammad Rasulullah atau pun xnak ngaku Muhammad Rasulullah. MMmmm..

    ReplyDelete
  5. Jin islam biasanya dia tak ikut baca bila dengar ayat ayat ALLAH sebab dia takut dan percaya mengenai azab dan siksa. Jin Kafir dia ikut bacaan untuk mempermainkan pembaca... kalau pembaca tu sekadar baca ... dia peduli apa.. sebab dia memang dah engkar dan dah confirm ke neraka dia dah tak takut apa dah ... tujuan dia menyesatkan manusia ... kalau pembaca tu sekadar membaca tanpa bulat menyerah diri kepada Allah tanpa tenggelam kan diri kepada keesaan Allah dia akan terus mengacau... dia CUMA akan give up dan takut kepada ketakwaan manusia itu... tak ada ayat ayat khusus pun yang boleh halau dia.. yang penting hati kita mesti bulat dan tekad mengesakan Allah... hatta dengan kalimah Allah.,.. Allah..Allah sahaja pun sudah cukup untuk mengerunkan Jin tersebut..

    sekian.

    HJ NAZRI

    ReplyDelete
  6. Encik Tok Saka...

    kau ni aku 'scan' macam Anwar Ibrahim lak... asyik nak drag cerita jer... kau cerita satu-satu kasik habis tak leh ker? Lompat sana, lompat sini... cerita yang mula-mula tu pun tak abis lagi...

    ni yang aku marah nih! Aku tanduk perut boroi tu kang haaa...

    ReplyDelete
  7. AB...DEN dah Slim la...DEN dah jumpa kaedah jurus Kurus....he..he...


    Penerangan HJ Nazri amat baik....syabas...

    ReplyDelete
  8. Tok, boleh cerita detail sikit tak tentang amalan Ayat Seribu Dinar ni..cara..kegunaannya dan lain2.

    ReplyDelete
  9. Baca aje..40 x sehari selama 41 hari..amal dalam wuduk..tak payah sekali gus...boleh campur2...samada subuh 10..zuhur 10 dan lain2...boleh lebih..

    Sesudah jazam ..biasanya kita amalkan 3x selepas subuh dan maghrib...ada yang amal 7x...

    ReplyDelete
  10. Memang benar kata Hj Nazri, saya pernah membantu seorang wanita yg di sihir, hingga 5 ekor jin kafir di dlm banannya, saya bagi segala jurus yg saya tahu dari jarak 4 hesta dgn sebut nama Hu Allah, sehingga jin2 itu tak dapat menahan kesakitan terus keluar....

    ReplyDelete
  11. Terima kasih Alhamdulillah atas perkongsian bijak tersebut...salam hormat

    ReplyDelete
  12. Terima kasih tok atas penerangan yg diberikan.

    ReplyDelete
  13. terima kasih atas penerangan ayat 1000 dinar tu tuan.. saya akan amalkan insyaAllah.. selama ini saya ingatkan ayat tersebut hanya boleh dikaitkan dengan rezeki sahaja.. Maha Kaya Allah.

    Satu lagi tuan, pengalaman saya berpandukan apa yang tuan terangkan mengenai "scan", semasa anak saya demam baru nie.. saya cuba scan laa.. tak tau betulkah tidak. tetiba saya nampak macam muka singa.. apakah itu hayalan saya atau sebenar... mohon komen tuan..terima kasih.

    ReplyDelete
  14. Kenapa orang Islam atau Melayu selalu terkena histeria. Pendapat saya kita mengamalkan Islam dengan pakej yang tidak lengkap. Bukankah ilmu itu terbahagi kepada dua iaitu FARDHU AIN dan FARDHU KIFAYAH. Fardhu Ain terbahagi kepada tiga iaitu
    1.Feqah
    2.Tauhid
    3.Tasawuf
    Untuk menjadi mukmin yang sejati perlu ada ketiga-tiga cabang ilmu ini. Kelemahan umat Islam hari ini kerana mereka berlebih-lebihan dalam Fardhu Kifayah dan berkurang-kurangan dengan Fardhu Ain.

    ReplyDelete
  15. salam to..

    saya terima izajah 100 dinar dari Tok.. doa kan berjaya..amin

    ReplyDelete
  16. Salam Tok,
    Saya mohon diberi ijazah amalan ayat 100 dinar ni. Alhamdulillah. Mohon halal fiddunya wal akhirah.

    ReplyDelete
  17. salam tok,

    saya terima ijazah amalan ayat seribu dinar ni berserta dengan yang lain.. minta halal ya tok...

    ReplyDelete
  18. salam tok..

    mohon beramal ayat 1000 dinar yang tok ijazahkan di sini..

    terimakasih

    ReplyDelete
  19. saya terima ijazah amalan ayat seribu dinar ni berserta dengan yang lain.. mohon beramal ayt 1000 dinar yg tok ijazahkan disini

    ReplyDelete
  20. den terima ijazahnya.......tq tok yg ensem..

    ReplyDelete
  21. Salam tok, mohon diijazahkan @ diizin utk mengamalkannya

    ReplyDelete
  22. salam tok...
    aritu ade akak member kena minyak dagu tak bertuan...nak darah katenye...skang da ok kot...
    ade stu ketika tu die nak air,sey bg air yasin pada die utk minum...lepas minum air tu,die bace ayat qursi...die suh sey ikot bacekan skali...sey pon ikot la akak tu bace...tapi bile sampai ayat yg hujung tu,akak tu sound saye...die marah siap sebut nama panggilan saya lagi...katenye bacaan saya pada ayat yang hujung tu salah...(memang salah pon bacaan saya rupenye...)akak tu pon kate,di sebabkan saya bace salah,''benda'' yg merasuk tu tak dapat keluar,tersekat di kerongkong...
    bolih plak akak tu explain keadaan die ye tok....terus lemah semangat saye lpas die kate bacaan saya salah...

    ReplyDelete
  23. Itu dia acah je....bab betul atau tidak bacaan tidak lah berapa penting dalam kes 2 hantu dan jin. Iktikad masa kita baca tu yg penting....ayat memberi bekas atau tidak ? Lain kali just buat bodoh je...terus baca sebab iktikad kita semuanya serah pada kekuasaan Allah...

    ReplyDelete
  24. assalamualaikum.
    saya ingin kepastian tuan. isteri saya mengidap penyakit mistik sudah lama. Mungkin saka mengikut pembacaan dan pengetahuan saya yang tak berapa tahu ini. Diringkaskan cerita, beberapa bulan lepas kami berdua didatangi sejenis makhluk yang tidak nampak( mungkin bunian). Dia telah mengajarkan saya beberapa tentang cara2 merawat isteri saya terutama ketika dia didatangi "sakit misteri " itu.
    Dia turut menasihati dan mengajar perkara2 baik dan sentiasa "tazkirah" kepada saya. Mohon penjelasan tuan tentang fenomena yang saya alami in.

    ReplyDelete
  25. saye jugak terima ijazah ini..thnaks ye tok..kalo ade bg lagi..saye ketagih ilmu :)

    cmne ye tok nak bljr silat wfh ngan perubatan islam dgn tok??

    ReplyDelete
  26. owh...mcm tu ye tok...
    tapi sejak tu,fobia sey tok...lemah semangat sey...terase mcm roh sey lari jejauh...sbb tergezut... pastu,beberape mlm pas tu saya mimpi benda tu marah2 sey...ade ke patut die marah sey tok???Tok pi marah die balik bolih tak tok...??? bebaru nie benda tu kacau akak tu balik,5 ekor... 4 pagi bu settle tok...tapi kan tok...mase rawat akak tu olih perawat(perawat tu ade gak guna ilmu `Menurun`...saya di arah kuar...saya tak tau kenape...nape tok saya kena kuar lak...ape salah saya tok??? orang lain tak pulak di arah kuar...

    ReplyDelete
  27. saya jugak terima ijazah ayat 1000 dinar..terima kasih ye tok..juga mohon ijazah untuk amalan2 lain yg tok ajar kan kat sini

    ReplyDelete
  28. Saya terima ijazah ayat 1000 Dinar beserta amalannya. Terima Kasih.

    ReplyDelete
  29. saya terima ijazah ayat seribu dinar...qobiltu..tok...syukran..

    ReplyDelete
  30. Saya terima ijazah ayat 1000 Dinar berserta amalannya. Terima Kasih.

    ReplyDelete
  31. salam.saya terima ijazah ayat 1000 Dinar beserta amalannya.Terima kasih tok.

    ReplyDelete
  32. salam..kawan saya menderita penyakit kulit..sudah puas doktor dan cara perubatan islam digunakan,berhabis duit pon dah banyak..ada tak cara lain tok tuk diikhtiarkan.?

    ReplyDelete
  33. as salam tok, saya terima ijazah ayat 1000 Dinar berserta amalan2nya. terima kasih.. semoga diberkati Allah selalu :D

    ReplyDelete
  34. Assalamualaikum Tok,
    saya mohon beramal dengan ayat seribu dinar yang tok ijazahkan disini
    terima kasih tok

    ReplyDelete
  35. Assalamualaikum Tok
    saya terima ijazah ayat 1000 dinar dan mohon mengamalkannya... terima kasih tok

    ReplyDelete
  36. Assalamualaikum Tok,

    Saya terima Ijazah Ayat 1000 Dinar berssma dengan amalannya....

    Syukran....

    ReplyDelete
  37. Slm tok, sya terima ijazah ayat 1000 dinar, syukran tok.

    ReplyDelete
  38. Assalamualaikum Tok,
    saya mohon beramal dengan ayat seribu dinar yang tok ijazahkan disini
    terima kasih tok

    ReplyDelete
  39. Assalamualaikum wbt, tok.

    saya terima ijazahnya akan ayat seribu dinar ini, bersama amalannya.

    terima kasih, tok.

    ReplyDelete
  40. terima kasih guru kerana ijazah ayat ini.... bagaimana jurusnya dan cara scan

    ReplyDelete
  41. AssalamualaikumTok,

    saya terima ijazah Ayat Seribu Dinar bersama Kaifiat amalannya.
    Syukran

    ReplyDelete