17.8.09

Memulihkan Orang Koma

Tahun Lepas DEN terima satu panggilan dari sepupu DEN...Dia tanya bolehkah DEN pulihkan orang yang dah koma...DEN seperti biasa cakap..boleh..yang tak boleh Mati aje..Yang lain ALLAH s.w.t janji pasti ada ubatnya...So kita kena yakin 100% kalau tak, malu kita mengaku umat Muhammad. Masalahnya pesakit di Ipoh...DEN cakap...sama aje..DEN pinta nama...dia kata tunggu sekejap.nanti dia tipun balik...nak tanya suami pesakit..

Selang seminit dia tipun balik..DEN scan..DEN tengok rohnya berdiri di sebelah tubuh ...DEN kasi salam dan panggil serta tunjukkan lorong Nur kearah tubuh...Pelan2 dia masuk..Seminit kemudian suami pesakit talifon..Isteri beliau sudah sedar....Menangis suaminya ketika menalifon DEN..

DEN cakap kenapa di tebuk kepala isterinya..Dia kata sedang memandu ..tiba2 isteri dia mengadu sakit kepala...Kelam kabut dia ke Ipoh Specialist. Doktor kata darah tinggi 210...tinggi tu..Doktor scan kepala ada macam angin tidak lepas...So dia kasi greenlight untuk tebuk...Sesudah tebuk...isterinya terus KOMA sebulan..Puas dia panggil ustaz2 berdoa..namun camtu gak...DEN cakap itu gangguan penunggu di pertengahan jalan...Bila discan nampak seperti ORB ( cahaya putih di bahagian otak )...DEn cakap pasti di pejalanna Cameron Highland..dia kata betul lah tu..Daa panik..bila doktor kata..bahaya..so dia terus aje sign surat izin..


Masa DEN scan DEN tengok mamat penunggu tu tertunduk takut memandang DEN..DEN tunjuk isyarat jari...blah...Baru DEN pandu roh tu masuk kedalam sarung...

DEn teringat kembali kisah ini bila terbaca BLOG dari sahabat
http://abumujahid-urduni.blogspot.com ....

Ia agak berbeza tetapi kaedah memasukan roh itu sama...Dalam Kes ini Saudara Mujahid berjaya mengeluarkan Jin tersebut..Tetapi pesakit masih diam kaku..

Biasanya dalam kes rasukan yang teruk baru roh pesakit diluar...Maka apabila JIN dikeluarkan biasanya ada vakum didalam tubuh pesakit...dan sendawa berlaku...Lazimnya pesakit roh pesakit akan masuk kembali seperti kita bermimpi...Namun ada ketikanya roh tersekat dengan berbagai-bagai sebab...Kerana itu kita dilarang mengejutkan kengkawan yang sedang mengigau dengan cara mengejut..dikuatiri...roh stuck...dan lambat masuk..maka dikatakan lemah semangat..

Kaedah terbaik ialah membaca Fatihah....itulah kelebihan pada ayat Ihdinassiro...mustaqim. Makrifatkan suatu jalan yang lurus dipenuhi nur...Kalau roh masuk sepenuhnya..biasanya akan ada pergerakan jari...bacalah selawat...Biasanya dibacakan Selawat asal..yakni tiada Saidina...selawat pendek kata orang...


Namun kalau tak gerak juga...biasanya roh masuk separuh aje..dia akan seolah duduk melunjur dengan bahagian atas tubuh belum masuk lagi...Kalau begini pasti ada ikatan atau apa jua halangan...biasanya jin2 sihir yang membantu JIN2 yang kena sesah..memegang/mengurung roh tersebut dan jua sebab2 lain...Putuskan ikatan tersebut mengikut keahlian memasing...Samada ilmu Lam Jalalah..Bismillah 6, Lauanzalna, dan apa jua cara..lepas tu suruh dia masuk dengan membacakan fatihah...

Namun ada ketikanya gagal juga...maka perhatikan baik2 perkataan tok ini....Roh orang yang banyak dosanya memang susah sikit nak dapat panduan..kerana cahaya nur itu terbit dari hatinya...kalau kelam hatinya...sukar dia nak nampak walaupun jalan lurus sudah terbentang..Bacakan surah Wadhuha...insyaallah dia akan jumpa jalan kembali...Hadiahkan zikir pada rohnya ...

Kepada roh orang yang soleh...insyaalah mudah sebab hatinya sudah digilap seumpama cermin...maka mudah sedikit..Ada nur dari hatinya maka teranglah jalan...

Selepas itu...bacakan ayat penutup.dibahagian kepala...manalah tahu ada mamat lain nak merempit...Biasanya dibacakan Walyattalatof....Surah al-khafi..Ayat merah ditengah Al-Quran Lama...Boleh juga baca Kaf Ha Ya Ain Sod Kufitu...

DEN raso gembira akhirnya ada lagi seorang Perawat sudah diajarkan ALLAH s.w.t melalui ILHAM akan kaedah ini..DEN lama dah tahu..dan banyak kali dah buat kaedah ini... Cuma sebab ramai sangat suka menuduh DEN syirik sebab dengar ilmu pelik2..walhal mereka menyukat dari neraca Ilmu yang sedikit...maka DEN diamkan aje...Kalau Den sebarkan ilmu ni...dan mereka berterusan menuduh DEN syirik...dikhuatiri syirik berbalik kepada mereka...maka DEN pun senyap...Tapi nampak gaya, kebenaran tetap pada yang benar..Ilmu Allah s.w.t tiada bertepi...


Dalam menangani kes Koma..perlu diperhatikan juga beberapa perkara...Koma boleh
sahaja berlaku akibat terkejut (Impact)..Setan...Accident..sesudah pembedahan...

Maka DEN ijazahkan kepada siapa jua yang berminat mengamalnya..FOC...Tapi jangan la sampai dijual...adjust sana sikit dan jual..konon ilmu dia...Janggut ada panjang sampai 2 jengkal...hati mau ingat sama ALLAH s.w.t..tak mau jual ilmu...


Ada sedikit peringatan..bukan semua pesakit Koma boleh dimasukan kembali...ini perlu kepada Scan..untuk melihat dimana roh tersebut di simpan atau disambar Setan...Dan juga dimana roh tersebut berjalan-jalan..kadang2 terlampau jauh...Sebab itu bila roh kembali pesakit akan menceritakan pengalaman yang tidak dapat digambarkan...begitu juga kalau mangsa sihir yang rohnya di ikat atau dibawa berjalan-jalan...Biasanya roh yang berjalan kealam sana...ada talian bala dari atas...maka kaedah memutusnya agak sukar..perlulah dimohon keampunan dari ALLAH s.w.t akan segala dosa2 pesakit yang menyebabkan dia diseksa begitu..Sesudah diampunkan..barulah dipandu kembali jalan ke sarung Insan...Selawat Azimiah dan Tasbih Yunus 40x..amat sesuai untuk tahap begini...Bagi mereka yang berpengalaman...boleh diagak...samada pesakit akan terus "Jalan"
kealam barzah..namun wajib ia masuk sebentar..sebelum dicabut nyawanya...

Menyelamatkan Roh Gentayangan pun lebih kurang caranya...cuma itu biarlah di lain bicara...Biasa sangat mereka datang jumpa DEN...mula2 gelabah gak DEN...tapi bilo den tipun sifu...Dia kata biasalah untuk mereka yang dialam sana tahu siapa yang mampu menyelamatkan mereka....maka bermula lah episod DEN dengan Roh Getanyangan...

Camno Best tak DEN punyo temberang kali ni ?

21 comments:

  1. salam tok, banyak ilmu yang saya dapat..alhamdulillah ..terima kasih tok

    ReplyDelete
  2. Insyaallah..baru lapisan kulit pertama den dedahkan disini..yang lain tu ...den tgk dulu...kang kena tuduh syirik ke hapa...

    ReplyDelete
  3. Syirik tu diorg yang letak abg Belagak, bukan ALLAH yang letak..biorkan aje.. Abg teruskan usaha, den support n menadah dari dari belakang.. Yang haq tetap haq..

    ReplyDelete
  4. kalau org eksiden motor..lumpuh separuh badan..bleh tok belagak usahakan?

    member nie arituh bgtau, die tgh nak berubat..dgn org guna bunian...ermmm....

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Salam, Tok Ayo nak jumpo, nak belajar boleh tak Tok... niat ikhlas nak belajar ni Tok boleh koo..?
    Den teringat dulu Utz HaronDin tak mau lagi ajar ko anak murid skrg ni Teknik Kembara Roh tu..sobab ado fitnah yg mngakotokan dio pakai Jin... jadi amatlah rugi iLMU ni jk tak dapek di kombangkan... sbb kat USA sendiri pun ado Jabatan Polis yg pakai caro nih...ni yg Den lihat kat Discovery[Astro] tu..

    ReplyDelete
  8. Kalau nk buat kursus pun Ust Wan Asrol boleh uruskan...:)

    ReplyDelete
  9. salam...
    untuk belajar teknik masukkan roh org koma ni...perlu syarat "dah bole scan ker"? kalau tak pandai kira tak bole ker?

    ReplyDelete
  10. Lepas ni klau nak bace blog DarulSaka kena bawee pop corn + air coke..

    Tok roh gentayangan boleh bertaubat lagi ke..?

    ReplyDelete
  11. Bang belagak,saya cadangkan wat dalam bentuk animation cam citer ice age. Jadik, kiteorang yang masuk blog ni tak yah baca, main mp4 sambil minum air coke ngan pop corn.

    ReplyDelete
  12. Banyak la ko punya animation...blog ni pun ehsan seorang forumer..buatkan..DEN bab IT tahap Gaban bangangnya..

    Masukkan roh tu tak semestinya boleh scan..Cukup dengan pandangan mata hati dan Taqarrub dgn Allah...Orang Islam memang ada pandangan hati ni...

    Roh gentayangan tak semestinya berdosa...Ada banyak sebab roh terperangkap di alam maya ini...Apabila roh anak Adam sudah di Halkum..tiada taubat lagi....

    ReplyDelete
  13. Salam..Syukur kepada ALLAH...atas kurnianNya dan kekuasaanNya..ilmu yang sangat hebat...SubhanaLLAH..teruskan ya TOK BELAGAK...

    ReplyDelete
  14. selawat asal tu ..sallahu 'ala muhammad ker..gitu ker tok?

    ReplyDelete
  15. Yep...Kalau tiba2 terasa malas nak beramal...bacalah selawat asal tersebut 100x

    ReplyDelete
  16. Terima kasih tuan.. saya mohon kebenaran untuk menggunakan ilmu ini tuan.

    ReplyDelete
  17. nak mintak tok tlg scan roh abg sy...dia eksiden 1/2/2010 kt kawasan shell batu 9 highway cheras kajang....skrg dia duk hukm wad icu(msh x sdrkn diri) nama abg sy 2 mohd faizal b. che zakaria

    ReplyDelete
  18. Salam....Mohon forumer disini...siapa tahu no telepon tok ni.....saya perlukan pertolongan..

    ReplyDelete
  19. Satu bentuk ilmu yang sukar untuk kita dengar dan perolehi dari tempat lain....Memang Tok Belagak layak untuk belagak! Tapi hakikatnya beliau bukanlah insan yang benar2 suka belagak. Dari tulisan beliau kita tahu dia seorang yang berilmu.....

    ReplyDelete
  20. boleh di amalkan ke nie... n bleh x disebarkan pada sahabat lain?

    ReplyDelete