12.4.10

DERITA SIHIR MINYAK DAGU

Pesakit sudah mengalami penderitaan hebat ini sejak 1975 lagi...35 years to be exact.
DEN sebenarnya dah lupo appointment...kalau tak...DEN buang dari jauh je dulu..jadi sonang ma..Tau2 dah kat luar...

Pendekar Lipan Bara ...DEN top Up...Dio pun pi keluar dan pi tepuk makcik tu..Sirrrr...Makcik tu dah naik syeikh...Lipan Bara naik tangga nyorok...takut nak lawan.

Makcik tu terus meluru masuk....dalam gerak tumbuk. Den didalam bilik. Alamak nayale pelatih DEN. Kang kalau pelatih DEN kasi Back Kick atau tendangan tanpa bayang...habisle muka makcik tu...Sepantas kilat makcik tu tumbuk...Perghhh dapat ditangkap dan di kunci dengan kemas...Maka direbahkan makcik atas carpet merah Darulsaka..Bermulalah Episod nak menyetelkan kes rasukan...


Kesan sihir minyak dagu berbeza..bergantung kepada kaedah mengenakannya...Jika setakat di calit sahaja..agak mudah walaupun begitu ia lebih payah ditangani dari jenis2 sihir yang lain. Ianya bergantung kepada masa dan ketahanan mangsa. Untuk jenis yg terlalu kuat biasanya mangsa menjadi tidak terurus. Membaca ruqyah pada ketika ini tidak sesuai mungkin kerana penerimaan pesakit sudah sifar. Kaedah tradisi ialah mengikat pesakit di batang kelapa atau tiang. Diambil air perlimbahan sebanyak satu baldi. Cukup sekadar bahan2 tapisan yg tersangkut di bawah singki..campurkan dalam sebaldi air biasa. Gaul secukup rasa...kalau nak tau secukup rasa..try le minum barang seteguk dua - muleh kasyaf tu..Boleh juga diambil air yg mengalir di longkang yang bersambung dari rumah seperti di kampung, ala yang hitam2 tu macam Kopi O...best siot. Nikmat nikmat..terasa beb sampai tenggorok...Selamat Makan tengahari sambil menghayati menu dari chef Wong Bo Hong. Tapi ingat jangan le amik yg bengkel kereta punya longkang...muleh Kojol beb..

Sambil itu Sediakan limau nipis 21 biji dibacakan doa nurun nubuwah..bismillah 6...bismillah 9 atau pun bismillah 20 serta doa2 lain..Campurkan dalam baldi berisi air yasin. Perah limau dan gaul.

Jirus pesakit dengan air limbah..pelan2 ma..jangan main hentam je..kasi le semua orang menghidu aromanya..sesudah selesai..biar dalam 10 minit...baru di bilas dengan Air Limau tadi...


Paling banyak procedure ini diulangi sebanyak 2 x sahaja..yakni berselang hari. Standardlah pesakit tidak ingat apa pun yang telah terjadi sebelum ini. Kalau cun...korang tambahlah syarat pada maka bapak dia..Dia ni hanya boleh di nikahi oleh perawat sahaja...kalau tidak, sakit akan berulang...he..he...siot je idea kawin free..Siap suruh pihak perempuan pulak kasi hantaran..toksahlah banyak HTC HD-2 buat permulaan sebagai salah satu dari barang yg menghiasai dulang hantaran.

*Penting*...kaedah ni adalah khurafat..tak caya tanyale Muhammad Abd Wahab Laknatullah yang tengah jadi Barbeque kat alam sana.

Makcik yg datang ke tempat DEN ini pula lain...dia diperdaya memakan darahnya sendiri bercampur minyak dagu bersama sirih...So agak-agakle..DEN tak sompek interview keluarga..sebab patient dah mengamuk. Perghhh ini kali parah ni..kato hati DEN..pegang takdo berdenyut...kalau nak sembelih pun..mana denyut nadinya. Pendekar2 pegang kaki dan tangan..Jin asyik cakap...lepaskan aku...korang ramai...siap ko..kalau aku lepas...perghhh garang siot...banyak lagi butir perkataan yg mengugut..Aku dah lama dah nak bunuh depa anak beranak..tapi tak dapat..anak2 aku ada bawah rumah...jerit si JIN...DEn cakap..3 ekor je kan..DEN cakap...tu DEN dah bunuh...meraung JIN tu...he he..he..mana lagi kaum kerabat ko...biar DEN titik..Jin pun merapu meraban..DEN scan sepintas lalu..Mana yg betul ada..DEN zas terus...meraung Jin tu...kaum kerabat dia semua hilang...

Siap Jin tu menjerit...hoi JIN2 semua bantu aku...Syaitan2 semua bantu aku...Iblis bantu aku...Ada gak jin2 yg lepak kat atas Bumbung building...nak bantu takut. Ramai pendekar WFH tengah standby. Ada yang hantar senjata ghaib ada yg zikir ada yg ruqyah ada yang jurus...kat Pro DS semua ada...sebab memasing dari background yg berbeza...DEN bukan nak halang pun...Relax je JIN tu..DEN cuba cara membuka 4 laluan nafas pun tak jalan. Last2 DEN cakap..siap ko

DEN amik HP E72 DEN...DEN pasangkan lagu tema DS..Ketika Cinta Bertasbih..letak kat telinga kiri..Menjerit JIN tu...Hoi apa mende ni..jauhkan dari aku..apa punya Bomoh ni..cepat jauhkan dari aku...


Minyak dagu banyak Grade :

Grade terendah ialah yg telah dicampur dengan minyak lain..Dicampur dengannya akan pati minyak dagu ..Pati minyak dagu ini boleh sentiasa penuh apabila bulan mengambang. Ini senang di ubati..

Grade yang terbaik ialah yg boleh mengikut arahan tuannya ..contoh ianya boleh menunjukan keindahannya..Sperti kita menyurh dia tutup pintu...maka dia kan tutup pintu..buka pintu maka dia akan buka pintu .semua perlakuan ini adalah zahir. Namun tiada orang sebodoh itu
untuk menggunakan minyak Grade Premium ini..Sebab ianya boleh digunakan untuk menarik harta alam ghaib...So ramai yg dapat minyak Dagu Grade Premium ini untuk menjadi kaya...Sebab denagan wang berjuta...ramai awek akan datang menyerah diri..inilah ilmu pengasih
wahid/ no 1..

Salah seorang pendekar tanya..boleh pasang asma ul Husna tak ? Pasang le..dia pun pasangle Asma ul Husna di sebelah telinga kiri menggunakan HP...Relax dan cool je JIN tu..last sekali Tok Lipan Bara pasang pula sebelah kanan telinga lagu Move it..move it..Madagascar...menjerit JIN tu...hoi apa ni sebelah kanan telinga...sakitnya...letak jauh...apa punya bomoh ni...tak pernah jumpa...umur aku 1000 tahun. Dia dah dengar ruqyah dan jampi beribu x doh cuma x ni dia dengar amat berlainan.

Tetiba Toh Puan Belagak datang menghidang kopi o. Den pun lepak le sambil menghirup kopi o kaw....sib baik bukan kopi cap layar
Kalau kopi cap kapal...sure den ajak mini balik,,,atau den tiba 2 ada dibulan. Tiba2 pesakit kata nak minum darah...mashaallah..terbuka sudah semua persoalan. Tahulah Den kenapa dia kebal dari semua ruqyah dan zikir. Den tersengih mavam emang manang darulsaka..
Den habiskan minuman. Den perkemaskan diri, Den mengunci diri didalam tubuh Adam. Den isikan telapak tangan dengan nur zikir.
Den minta tok naga membantu. Kepoweran tok naga ini dah melampaui batas...ekor di laut cina selatan...perut di tasik puchong...kepala tersangkut di KLCC. Tok naga memegang kaki...sambil ruqyah....nampak tak bergerak apa pun jua..... Maka betullah tanggapan Den. Den pun bergerak ke arah kepala pesakit. Dengan tenang Den meletakan telapak tangan atas kepala pesakit... Abismillah.....Wahai Zat Wajibal Wujud , dgn kasih dan rahmatmu....tukarkan lah darah hambamu ni. Terus Den alirkan zikir didalam hati....terus ke dalam pembuluh darah pesakit. Apabila dalam pandangan Den darahnya sudah di penuhi nur zikir.....terus Den Lamkan Jantung..sambil mengikut petua guru...selepas darah...penuhkan zikir di sum sum tulang dan sendi sendi.

Akhirnya kedengaran pesakit menjerit kesakitan...nampak berapi di bahagian kaki yang di pegang oleh Tok Naga. Ha..ha..ha...Jin didalam badan sudah kena direct contact dgn Tok Naga...sebelum ini dia menyorok didalam darah seperti syaitan. Mengalir bersama darah...inilah bahana di tipu Mak andam supaya makan sirih dengan titik darah dan minyak dagu. Bila Den tahu je dia mengaduh kesakitan ...dan nampak liat pasti dia akan memakan masa kalau salah guna kaedah rawatan. Den terus melafazkan dengan nyaring di telinga kiri pesakit....suatu yg memang tak pernah didengar di mana mana pun pusat rawatan dulu dan kini......Kau Allah ke. ...? Kau Allah ke ...? Kau Allah ke ? Masuk kali keempat..Jin menjerit..bukan....aku bukan Tuhan....Den cakap terus ...aku bukan tanya ko Tuhan ke ? Aku tanya ko Allah ke ? Ko Allah ke . Ko Allah ke ? Aku bukan tu....? tu ..tu apa ? Sanggah Den. den terus je tanya..Ko Allah ke ? Bukan....jawab Jin....Kalau bukan Jin apsal ko duduk dalam Haq Allah....Ko Allah ke ? Den ulangi dalam 30 kali....akhirnya Jin tu cakap.....Islamkan aku....Terus Den ucapkan Syahadat Tauhid dan Syahadat Rasul. Dia pun keluar.....Case close.

147 comments:


  1. Auzubillah ....
    Saper la punya keje tu.. dah 35 tahun menderita ... moga mendapat hikmah tak di dunia di akhirat kelak kerana menderitanya di dunia yang fana ini ... apala ada du dunia ini ..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

  3. takut la dengar2 orang ada ilmu2 ni..

    ReplyDelete
  4. D kame dah citer, habislah modal Tok nak temberang...
    Tapi panjang citer tu tok siap boleh masukkan lagi kartun yang panji alam buat utk mlm tu bagi menarikkan lagi citer

    ReplyDelete
  5. kalau tak diubati, apa kesan pada pesakit yg terkena minyak dagu ni ye? [my blog]

    ReplyDelete
  6. 35 tahun? Semoga penderitaan yg dialami tanpa keluh kesah dari empunya badan dapat meningkatkan darjatnya di sisi Allah kelak.

    ReplyDelete

  7. jahat betul la manusia nie, kasi doa sikit, doa org2 teraniaya makbul , amin :)

    ReplyDelete
  8. Mlm tu satu kampung Tok kaut langsuir,hantu raya,dll. tinggal dia sorang kat kg tu...
    i move it, move it

    ReplyDelete
  9. Habsi, kito tunggu yo Tok sambung sobolum tu kito minum dulu... erk haus..

    ReplyDelete
  10. D kame, kita minum tribulus juice dulu...
    mai secawan tok...

    ReplyDelete
  11. Ado 2 kotak tribulus tu...Rasonya DEn kona amik gak sebungkus...sebagai persiapan...iolah mini DEn baru amik silat gerak...kang dia minta gerak kelamin...mampus DEN...

    ReplyDelete
  12. minum Tribulus Juice tu muleh BESPAN tak tok?

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. "iolah mini DEn baru amik silat gerak...kang dia minta gerak kelamin...mampus DEN..."

    nampak gayonyo Toh Puan tu konolah bagi Seminar Suami Perkaso 2 minit dulu kehkehkeh

    ReplyDelete
  15. DARUL SAKA said...
    "Ado 2 kotak tribulus tu...Rasonya DEn kona amik gak sebungkus...sebagai persiapan...iolah mini DEn baru amik silat gerak...kang dia minta gerak kelamin...mampus DEN..."

    hoho.. abis kalo kes camni, nak kilas balik pakai apa... kursani ka....

    ReplyDelete
  16. Susahnya manusia ni nak terima hakikat dia x de jodoh ngan seseorg yg dia suka. Sampai ada yg simpan dendam kesumat "kalau aku x dapat biar org lain pun x dapat" atau sanggup bagi org yg dia suka tu menderita seumur hidup.

    Memang ini la jenis manusia bertuhankan iblis.

    ReplyDelete
  17. macam-macam... teruskan penceritaan..

    ReplyDelete
  18. saspen je crita ni...
    geram nak ambik silat gerak...teknologi canggih tu sayang kalau tak dikuasai..tak sabor rasa nak balik malaya..izinkan aku bertemu mu sifu..

    ReplyDelete
  19. gerak kelamin? ambe ingat lawak jer selama ni. betul rupanye..

    ReplyDelete
  20. Hei Besi Kursani nak melanggar bukit Tursina...Emmmmpppphhh

    ReplyDelete
  21. SALAM...

    Sifu & The Gengs...

    :P ni salah satu ayat nie..best2..pinta diijazahkan Sifu..hehehe...:P

    ReplyDelete
  22. ambe tahu gerak opocot jer. opocot!

    ReplyDelete
  23. tok,
    camne nak join silat gerak WHF ni??
    kena g kursus dulu ke ape?
    lame dah tercari2 satu silat tuk pakaian diri..
    harap2 leh le join..

    ReplyDelete
  24. den pun tk terpakai pakai lagi nie haaa

    ReplyDelete
  25. Salam Abang Belagak sampaikan salam saya kepada Tuan Hj Jamaluddin Munir......

    ReplyDelete
  26. Saya pernah jumpa pesakit gak pesakit jin minyak dagu ni.. garangnya lain macam.. dan ikat kaki tangan betis sekali rentap je , lerai semuanya.

    ReplyDelete
  27. Saya buat iklan sat....

    Saya penah ubatkan orang kena penangan minyak dagu. Keeeesiiiiiaaannnnn. Budak perempuan ni besar sikit masa tengok dan putih melepak. orang kata kalau naik bas tu orang sekali dengan kondaktor bas dok tengok dia saja. sekali kena minyak dagu dan berkahwin dengan pemuda ni dia lama kelamaan jadi nak gila. Kita tengok pon nak gelak sebab gaya dia tapi nak buat macam mana orang sakit.

    Alhamdulillah bila dah sembuh dia sedar. Tapi x ingat bila masa dia kahwin dan bila masa dia ada anak. kesian betul. 2 tahun hilang ingatan.
    Laki dia lari. macam mana pon dia x terima laki dia kecuali anak.

    Kepada yang guna minyak dagu. ingatlah kebahagian hanya sementara sahaja. Kesian dekat anak orang. Family bela cantik cantik jadi macam tu. Kalau teringin sangat cari duit lebih baru masuk meminang. Jangan x kerja minat dengan anak orang yang cun melecun.

    Iklan tamat. Sambung tok belagak. cak pong cak pong

    ReplyDelete
  28. salam, tok..

    camno nk atasi pesakit yg kena minyak dagu nih.!?
    biasanya yg saya tengok, bila perawat2 bacakan ayat-ayat quran pesakit still steady jer..

    ReplyDelete
  29. kita sapu minyak dagu paling mahal...tok dah kena dah...

    ReplyDelete
  30. Janganlah kita mendahului tok guru kita dalam brcerita tentang sesuatu, walaupun ianya berkaitan dengan diri dan keluarga kita.
    Beradablah.

    Ini Peringatan untuk diri saya dan kita semua di sini.

    ReplyDelete
  31. Salam,
    Terima Kasih kepada Skuad Peninjau kerana menegur.
    Minta Maaf Tok Belagak.. Semoga ada yang terus menegur sesama kita tentang adab berguru yang makin dilupakan..

    ReplyDelete
  32. skuad peninjau lama tak kuar...itu resam berguru yang semua orang kena pegang kemas2.
    tok......HTC HD tu spesis apa..mcm canggih bunyiknye...ke hang tipu customer hang dosa?

    ReplyDelete

  33. kalau ada sesapa nak beli HTC HD tu ..jom le kita beli sesama kot2 bleh dapat lagi murah beli ramai2

    ReplyDelete
  34. Tok, betul ke Muhammad Abd Wahab laknatullah? mengikut ape yg saya baca die pon actuallynya mengikut ahli sunnah jugak sbb mengikut mazhab hambali cuma cara beliau mengajak orang meninggalkan bid'ah dan kembali kepada alquran dan hadis tu terlampau ekstrim menyebabkan ramai yang membenci beliau (TAPI UNTUK WAHABI ZAMAN SEKARANG NI SAYA NO KOMEN). Ape kata tok kite biarkan jer dorang tak payah pedulikan ape diorang nak kata ape. Kalau kite ni memang mengikut cara Islam kite tak digalakkan pon kondem orang kan tok, kite doakan jer dorang mendapat hidayah and kite dikekalkan di jalan yang lurus.

    ReplyDelete
  35. ada jln a ada jln b..ada tukang ubat..ada tukang tunjuk jln..ada tukang hempok..tengok lah keahlian masing2..mane blh biarkan..salah tetap salah beb..nak berjuang biarlah sepenuhnya jgn la separuh2..hehehe..

    ReplyDelete
  36. Insyaalah...cuma pada saya ada baiknyer pedulikan jer ape org nk kata...nk berjuang pon kena betol2 tau ape yg diperjuangkan kn tok xleh membuta tuli bertaklid...maaf kalau saya ni salah cuma saya xberapa setuju jer dikuatiri ade pembaca diluar sana yang bertaklid membuta tuli...takut dorang lak yg tersesat jalan sebelum melangkah..

    ReplyDelete
  37. hanya ada putih atau hitam, tak ade kelabu.

    ReplyDelete
  38. sebab tu kena jelas dulu macam mana yang kata putih and macam mana yang kata hitam..takut ade orang yang baru macam saya ni yang belum jelas hitam putih tersalah campur kaler jadi hijau...=) peace...

    ReplyDelete
  39. tu yang dikuatiri..so pendekatan berhemah mestilah diselitkan..mcm mendoakan dorng mendapat hidayah lagi baik dari kite kutuk dorang kn?? kalau tak sama lah kite mcm dorg..kan lagi sedap didengar..

    ReplyDelete
  40. apa beza simptom pengasih biasa, penunduk dgn minyak dagu? ke sama? camne nak bezakan yg mana satu ?

    ReplyDelete
  41. umpama kisah nabi idris dgn iblis..iblis dtg ganggu nabi idris katanya blh tak allah ni masukkan dunia ni dlm lubang jarum nabi idris yg sedang menjahit..hehe ambik muu buta sebelah mata padan muka..hehehe..

    ReplyDelete
  42. wahabi kononnya menentang taklid tapi secara tak langsung suruh orang bertaklid kat depa... mengeluarkan kata2 yg enak di telinga untuk tujuan yang batil. Muhammad Abd Wahab Laknatullah anhu.

    Pasal ayat istiwa ala arsyi, muka, tangan dll tu golongan salafi aswj berpegang bahawa mereka tidak faham dengan ayat2 itu dan tidak mahu memberi apa2 makna kepadanya samada tersurat atau tersirat, manakala golongan terkemudian aswj memberi makna kehebatan. "Salafi" celup ni jer yang menjisimkan Allah, pastu mengaku salaf aswj.

    cakap lebih pun tak guna. lakum dinukum waliya din. lana akmaluna, walakum a'malukum wa nahnu lahu mukhlisun.

    ReplyDelete
  43. bab fekah ada perkara pokok dan furuk. akidah pun ada perkara pokok dan furuk. manakala sama ada Allah berjisim itu adalah perkara pokok akidah, bukan lagi furuk akidah. Khilaf furuk, berlapang dada lah. Khilaf pokok, nak berlapang dada lagi ker? Reda dengan maksiat bersamaan dengan membuat maksiat, reda dengan kekafiran, lu pikir la sendiri.

    ReplyDelete
  44. kalau bab2 ayat al-quran ni saya tak tahu lah..cuma saya tak berapa setuju mengondem org tu jer..nabi pon kata bab roh ni allah jer yang tau so macam mana kite nak tau die kena barbeque ke tak kat sana..maaf sekali lagi kalau saye tersilap kata..jangan lak tok kata xberkat amalan saya amek kat sini dah le..=) peace..

    ReplyDelete
  45. memfitnah itu haram total. mengumpat itu haram bersyarat. mengumpat dibenarkan dalam beberapa keadaan.

    Membunuh 1000 jiwa pun masih kita tidak boleh capkan seseorang itu sebagai kafir. Tapi kalau perkara pokok akidah tentang Allah sudah berlainan, sudah tentu salah satu kafir dan yang satu lagi muslim, kerana Allah itu Esa bukan 2 atau 3. Bagi yang kafir, dalam Quran dan Hadis, jelas balasan mereka di alam barzah sekarang dan di akhirat nanti.

    hmmm. emosional pulak ambe tghari ni.

    ReplyDelete
  46. salam, Uda-udah ler..

    bab hubungan manusia-semua kita ni satu sanad,adam n hawa.

    syaitan ni suka amik peluang atas ego lelaki.
    jdkan agama sbgai kelebihan y kita dpt..

    sbb ego pun bleh musnah sglannyer
    ego ade gak kaitan ngan nafsu

    mslh manusia adalah ego / nafsu

    come on la..

    klu kita duduk diam..
    fikir blik...
    ingt la akhirat
    ni smua syaitan punya keje
    sbb kwn / sedara ni xleh putus
    kalau awek tu bleh la..
    hahahhaah

    ego kite kene tingal jauh2
    kite smua satu darah..satu sedara
    satu agama,smua da mcm adik beradik
    sbb satu 'atuk'
    just ignore benda2 tak penting
    y penting iman smua slamat
    memang klu org marah / bnci dgn kite
    smpai xnak tngk muka / kwn atau sbgainyer

    wat ever y jd skrg
    ulama hari ini pun berselisih pndapat psl ego masing2..

    maaf yg tidak terhingga jika coretan hamba ni melukakan hati sesiapa.mohon maaf..

    ReplyDelete
  47. egolelaki??? isyy !! isyyy!!
    biar betul ...
    abih tu org perempuan nak ikut apa ??

    ReplyDelete
  48. Siapa yang dah nampak apa jadi, taulah kenapa Tok cakap macam tu.
    Sila baca karangan ulama' sezaman dengan muhammad abdul wahhab, tentang pemuda ni.
    Apa yang yang dia buat kepada orang yang tak sependapat dengan dia, even kepada saudara dia sendiri (sulaiman abdul wahhab).

    Selisih pendapat tak ada masalah, kalau kita menghormati satu sama lain.
    Ulama empat mazhab boleh duduk bersama2 walaupun berbeza.
    Ini masalahnya, wahabi kalau tak sependapat, dia kata keluar. Even imam nawawi dan imam hajar asqalani pun dia kata tak ikut akidah Islam yang sebenarnya. Habis tu?

    Golongan yang membuat persaksian walaupun tak dimintak.
    Golongan Najd yang Rasulullah enggan doakan apabila diminta.
    (Tolong cari sendiri hadith2 ni)
    Baca apakah itu golongan ini, sheikh idris marbawi ada buat explanation pasal golongan ni.

    Silap tu nurul hafiz, Allah tak bagi ilmu roh ni melainkan sdikit, sdikit bagi Allah, seluas lautan bagi manusia.

    ReplyDelete
  49. alhamdulillah terima kasih atas pembetulan sekuad peninjau..

    ReplyDelete
  50. Salam Tok,
    Maaf Tok,
    mahu tanya penggunaan "air perlimbahan sebanyak satu baldi" --- resional apakah kita menggunakan air tersebut @ bolehkah digantikan dengan air yang bukan ketagori "kotor" @ "najis".... mohon pencerahan...
    Tk

    ReplyDelete
  51. Cara DEN tak yah....Itu cara tradisi yg terbukti...kita mandikan je...lepas tu bilas lah..

    ReplyDelete
  52. Rasanya Nurul Hafiz tak baca habis blog DEN...apa syarat minimum menjadi Guru...

    ReplyDelete
  53. Cara tok; bagi dengar lagu sambil minum dgn straw. Kalau jadi perawat tu kena hati2 dgn jin ni, mmg degil, sebut bismillah selambe je walau dia kapir..

    ReplyDelete
  54. Terima kasih Tok... ingatkan cara Tok macam tu... sebab kalu cara kami pun kami kaut aje apa2 yang ada.... he he he

    ReplyDelete
  55. HTC HD2 - T8585 RM2500 jee hehe..

    ReplyDelete
  56. Hadis dari Sahih Bukhari tersebut adalah seperti berikut (terjemahannya):

    Ibn ‘Umar meriwayatkan bahwa Nabi s.a.w. berdoa, “Ya Allah Ya Tuhanku! Berkatilah negeri Syam kami, Ya Allah Ya Tuhanku! berkatilah negeri Yaman kami”. Mereka (para Sahabat) berkata: “Wahai Rasulullah! (Doakanlah) juga untuk negeri Najd kami”. Baginda (terus) berdoa: “Ya Allah Ya Tuhanku! Berkatilah negeri Syam kami, Ya Allah Ya Tuhanku! Berkatilah negeri Yaman kami”. Mereka (para Sahabat) berkata: “Wahai Rasulullah! (Doakanlah) juga untuk negeri Najd kami”. Aku agak pada (permintaan) yang ketiga Baginda bersabda: “Padanya (Najd) (berlaku) gempa bumi, fitnah dan tempat terbit tanduk syaitan”

    ReplyDelete
  57. Hadis bab "Golongan yang membuat persaksian walaupun tak dimintak." tu dah ada dalam blog ni

    ReplyDelete
  58. tok...sabtu pagi den nak bawak seorg hamba Allah jupe tok...pastu den nak ngendeng setitis ilmu dari tok...hehehehe..kalau ada rejeki...

    ReplyDelete
  59. tok.. camana jin tu bole sakit bila kasik dengar lagu tu tok? sikit pun jadila tok.

    ReplyDelete
  60. Naam, sohih.. Pantang Minyak dagu air longkang.. Tapi ini 'khurafat' nie.. :-)Aduhai..

    ReplyDelete
  61. wakakaka baru aku tau menatang HTC HD2 tu....adoh...baru dok kat borneo dah rasa ulu sangat dah....kat tempat aku lum ada yg pakai lagikut. bila aku tanya pakcik google baru dia bagitau...

    terangwulan & skuad peninjau : anak murid sejati...

    ReplyDelete
  62. ""DEN amik HP E72 DEN...DEN pasangkan lagu tema DS..Ketika Cinta Bertasbih..letak kat telinga kiri..Menjerit JIN tu...Hoi apa mende ni..jauhkan dari aku..apa punya Bomoh ni..cepat jauhkan dari aku...""

    HANG BULAT:--HAHA!!LAGU POWER NIE..

    ReplyDelete
  63. kammin:

    ambe cuma sependapat ngan Tok.. sebelum kenal Tok lagi.

    ReplyDelete
  64. "Naam, sohih.. Pantang Minyak dagu air longkang.. Tapi ini 'khurafat' nie.. :-)Aduhai.."

    Ontah le Ustaz. Ni lah bahano terkeno Tauhid Uluhiyyah Wahhaby. Semua nabi tak buat, jatuh bidaah dholalah. Sobab dah pakai MAKNA ZAHIR lafaz hadis - KULLU BID'ATIN DHOLALAH. SETIAP (KULLU) BIDAAH ADALAH SESAT.

    Selagi kato KULLU tu diterjemah kepada SETIAP SESUATU, selagi itulah bidaah akan sentiaso sesat. Bila keno kat depa, pandai pula kato IJTIHAD. makno zahir KULLU sebagai SETIAP SESUATU tu dah hilang ontah ke mano.

    Bondo ni biaso ajo. Manusio mati kono arus elektrik, takdo pun bidaah. Jin Dagu mati kono air longkang, tibo2 jadi bidaah. Jin Dagu yang Wahhaby pun tak kato bidaah. Siap boleh mati senyum laei.

    ReplyDelete
  65. agak berapa kali jin akan adapt/biasa dengan lagu baru Tok?

    ReplyDelete
  66. Asslmkm Tok, cara mgubat sihir nasi tangas mcm sama dengan ubat sihir minyak dagu ?

    ReplyDelete
  67. tak semesti jin 1000 thn tak sakit di ruqyah...2000 thn pun sakit

    ReplyDelete
  68. aslmkm,saya pernah dengar yg ubat minyak dagu ni
    air kelapa muda dan mandi kat laut selalu..boley pakai ke ni tok?.

    ReplyDelete
  69. bangkai haiwan haram dimakan. ye ker? tak lah, ada nas yang mengecualikan... begitu juga hadis pasal bid'ah tu..jgn ambik satu nas dan ignore yg lain, pastu digembur2kan macam nas tu jer yg wujud dalam syarak. usul fiqh mau kena belajar ma...

    Syeikh Wan Asrul: jumpa Syeikh 16 Mei ni. Tahniah atas pengzahiran Nuruddin 4/4. Anak pompuan ambe pulak zahir 31/3.

    ReplyDelete
  70. Salam saudara dandiar,

    Hebat nickname saudara. berdiri bulu roma saya dengan nama saudara tu. bukannya apa teringat kisah tukang kebun Sultan Abu Bakar, Johor yg namanya sama dgn saudara. tukang kebun ni angkut air dalam raga dan dipikul macam bawa baldi ??

    ReplyDelete
  71. Salam saudara "dandiar" ...menyusul jalan pulang.....kalau nak nengok gambar nya cari orang ini....atau kalian kenal?
    http://mforum3.cari.com.my/archiver/?tid-466769.html

    ReplyDelete
  72. Dikatakan Dendiar belum lagi wafat sampai sekarang..dan kalau ia hidup disesuatu tempat dan meninggal maka ia akan muncul pula ditempat yang lain.. macam cerita Embah Saleh Surabaya yang kuburnya ada sembilan kerana mati hidup semula sampai 9 kali.. cerita begini puak Wahabi harap janganlah baca.

    Dendiar dikatakan juga pernah berkhidmat dengan Sultan Karimon yang mempunyai seorang puteri yang solehah bernama Raden Mas.. yang setelah itu atas sebab2 tertentu mereka berhijrah keSpura.

    Watak Dendiar dalam cerita Raden Mas dilakonkan oleh AlMarhum Nordin Ahmad.

    Potret asli Dendiar boleh terdapat didalam makam Raden Mas yang terletak diatas bukit Mount Faber Telok Belangah Spura.

    ReplyDelete
  73. Tok Belagak..saya pernah mendengar. Masalah penagihan dadah di kalangan remaja melayu muslim katanya ada anasir sihir di dalam bahan yang diambil sehingga menjadi khayal dan memakan diri antaranya tulang manusia dan lain-lain lagi.Apa komen Tok Belagak?

    ReplyDelete
  74. kena barbeque ke mamat tu kat sana. dgr2 citer keturunan dia la dulu yg xpuas hati dgn keputusan Rasulullah membahagikan harta ghanimah. kalu xsetuju dgn Rasulullah, apa hukumnya..?

    ReplyDelete
  75. kitab sohih bukhari pun dah kurus skang. ulama wahabi filter. lg alim dpd amirul mukminin nmpk..

    ReplyDelete
  76. tok tangkap jin negara siam nama dia kon prat chat dia segala bapak jin minyak dagu,atau tangkap jin d burma nama dia kon sap, senang selesai masalah sikit....

    tok bila nak cerita pasal jin...

    ReplyDelete
  77. tok kat bidor satu sekolah kena serang dgn jin histeria...tok slow talk dgn jin kat situ suruh depa cool down atau jadikan jin tu sindrom down...bole di katakan tiap tiap hari 20 30 org histeria...elok tok gi sana pi titik jin termasuk tok moh cari makan tu...

    ReplyDelete
  78. Tok belagak saya perlu bantuan untuk penerangan.

    Saya penah bagi nasihat pesakit untuk kesejahteraan keluarga. Banyak membaca al Quran surah Yusuf. hari jumaat lepas saya terbaca soal jawab agama dekat harian metro. Hukumnya haram menggunakan ayat al quran untuk suami sayangkan isteri. Seingat saya semua perubatan terkandung dalam alquran kecuali tua @ maut.

    siap bagi ar Rum ayat 21
    21. Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir.

    Adakah tindakan saya salah? x bolehkan seorang isteri memohon supaya suaminya menyayangi dirinya?

    ReplyDelete
  79. Pening kepala nak bagi nasihat pon orang cakap haram

    ReplyDelete
  80. assalamualaikum...,

    tok belagak memang handsome... ilmunya pun handsome

    kalu sorang lelaki kena guna-guna makan bender kotor dari betina apakah dengan meminum air kencing ibu lelaki tersebut sebagai persumpahannnya.....

    ReplyDelete
  81. dah nama pun harian metro...laa.. buat ape pergi percaya...kalau kitab imam-imam mazhab, sodap skit telinga dongar

    ReplyDelete
  82. ada pernah Syeikh Nuruddin jawab persoalan macam nie ... katanya suratkhabar kah menjadi rujukan umat Islam?

    ReplyDelete
  83. kot geng geng ustaz yang jawab. mana nak tau. den ilmu x penah cukup. dok mencari lagi. tu yang tanya pendapat

    ReplyDelete
  84. Syarat minimum jadi guru ialah boleh melihat siksa kubur....klau den x shillap ler

    ReplyDelete
  85. Salam tok. Harap tok dapat menjawab persoalan menggunakan air kelapa sebagai alternatif selain air limbah untuk merawat kes camni. Adakah ia berkesan?

    ReplyDelete

  86. iklan sattt ... iPhone vs HTC HD2

    http://vark.com/channels/19127526?_or=zqTY_77

    ReplyDelete
  87. Mati kita ada 2 jalan atau di kata orang Jalan Pulang/kembali.

    Pada tahap tertinggi ilmu Musyahadah...boleh sahaja mati biasa..jasad ditanam.

    Satu lagi tahap ialah just berpesan pada sanak saudara atau murid kaka...Biasanya dia akan berkata di sini tompek DEN berpindah alam....Dia pun melangkahlah dan hilang..ada yg dianggap mati ada yg tidak itu atas perintah Allah s.w.t. Jasad hilang begitu aje. Namun di zaman ini rasanya sudah tiada walaupun masih ada yg mampu berbuat gitu..Sifu DEN pesan sebab banyak urusan dunia berkait rapat. Antaranya harta pusaka, insuran, dll supaya tidak menyusahkan pewaris2 yang tinggal...report polis mesti dibuat..so memang aan menyusahkan pewaris..maka ramai yg memohon mati dalam kaedah berjasad.

    Mati dalam kaedah tanpa jasad ini..selalau di buat tanda oleh ahli keluarga seperti makam. Nmaun bila sudah bergenerasi...cicit2 ke bawah tidak tahu cerita ...ingat makam yg di bina itu ada mengandungi jasad/tulang temulang onyang mereka..Walhal isnya di bina sebagai memperingati sahaja.

    Dandiar itu seorang Wali Agung. Mungkin telah mencapai satu tahap ilmu yg pernah dicapai pertama kalinya oleh SAQJ. Tidak ada manusia yg mencapai ilmu ini dahulu kecuali setelah di capai oleh SAQJ.

    ReplyDelete
  88. hafez_effandy said...

    Tok belagak saya perlu bantuan untuk penerangan.

    Saya penah bagi nasihat pesakit untuk kesejahteraan keluarga. Banyak membaca al Quran surah Yusuf. hari jumaat lepas saya terbaca soal jawab agama dekat harian metro. Hukumnya haram menggunakan ayat al quran untuk suami sayangkan isteri. Seingat saya semua perubatan terkandung dalam alquran kecuali tua @ maut.

    siap bagi ar Rum ayat 21
    21. Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir.

    Itu pendapat dia aje...bukan dia sorang je Ustaz dalam dunia..Kang orang pakai ayat siam lagi haru...surah Ar-rum itu sendiri ilmu pengasih yg ampuh

    ReplyDelete
  89. Salam. Betul tu Tok B. masa tahun 50'an dan 60'an dulu, saya selalu saksikan tok pawang guna kaedah buang gangguan yg degil menggunakan kaedah mandi air longkang. apa tak haru semua khazanah ada dalam air longkang yg pekat dan hitam...bertempiaran lari jin2 yg degil tu. lepas pesakit tu ok, baru mandikan dengan air mutlak. kalau puak wahabi dengar pasti kena label kurafat lagi. itulah petua. kata orang petua lebih tua dari ilmu. tul tak Tok wallahu 'alam.

    ReplyDelete
  90. Kes yang sama dengan Dendiar ialah pada awal tahun 80'an di Kg. Linau Besar, Bukit Pasir, Batu Pahat Johor terdapat seorang tua yang misteri bernama Embah Kandar. Beliau tinggal dengan banyak ayam dipondok buruk didalam kebun kopi dan rumbia. Makanannya ialah buah kopi. Yang peliknya ada kenalan saya sorang imam (kg. parit Bilal sekarang ni dah meninggal) dan rakannya pergi ke pondok buruk Embah (datuk) Kandar. Apabila ternampak banyak ayam di pondok buruk embah Kandar tersebut, maka terdetik dalam hati kawan pak imam ni ..hei, tak bau taik ayam ke atok ni? Apabila balik saja kawan pak imam tu dan masuk ke rumah dia, satu keluarga dalam rumah berbau taik ayam yang amat busuk. bila bapanya tanya adakah dia ada kemana2, maka dia tu pun bagitau bahawa beliau ada berkata2 dalam hati pasal hamba Allah di pondok buruk tu. Maka bapanya memarahinya dan menyuruhnya pergi jumpa embah Kandar tu dan minta maaf. bila dah minta maaf langsung bau busuk taik ayam tu hilang serta merta. beberapa perkara pelik lain banyak diceritakan.

    ReplyDelete
  91. MENGIKUT SEJARAH PERAK: Sultan Mansur Shah I telah mangkat di Negeri Perak dalam tahun 1577, malahan kemangkatan baginda tiada diketahui dengan sahnya. Mengikut cerita, baginda sedang bersembahyang Jumaat di Masjid Kota Lama Kanan, tiba-tiba baginda ghaib dan rakyat pun menyangkakan baginda telah mangkat. Dengan yang demikian, baginda digelar 'Marhum Kota Lama Kanan'.

    Justeru Sultan Mansur Shah I tidak mempunyai makam melainkan sebuah batu peringatan yang dibinakan di dalam Masjid Kota Lama Kanan. Batu peringatan ini menrupakan sebuah nisan yang dipasang dengan perintah Sultan Idris Murshidul'adzam Shah, Sultan Perak yang ke-28, bagi memperingati Sultan Mansur Shah I yang hilang ketika menunaikan fardhu Jumaat di masjid itu. Masjid Kota Lama Kanan dibina semula dalam tahun 1916 menggantikan masjid asal yang telah dibakar oleh penjajah Inggeris semasa berlaku Perang Perak dalam tahun 1875-1876.

    http://sultan.perak.gov.my/bahasa/mansur_shah.htm

    ReplyDelete
  92. Kes yang sama macam saudara D Kame ceritakan pun ada berlaku di Kg. Inas, Johol N. Sembilan pada pertengahan tahun 90'an (tak ingat tahun sebenar). Hamba Allah (Haji Endut)ni abang ipar pd kawan saya (Hj. Mokhtar - sudah meninggal). Hamba Allah itu pun ghaib dalam masjid di Kg. Inas, Johol. kisahnya masuk dalam majalah Variasari. Satu negeri heboh pasal misteri itu. pasukan anjing ada dibawa kesitu tapi anjing2 tu setakat menyalak di kawasan masjid. Malamnya isteri kepada hamba Allah tu berjumpa suaminya dalam keadaan jaga dan ada memberitahunya supaya jaga diri ,sebab dia ada tugas yang telah diamanahkan Allah untuk dilaksanakan. isteri hamba Allah tu faham. kisah tersebut mempunyai banyak persepsi...tak kurang juga yg menuduh haji tu ada bela hantu raya la, bela jin la, masuk alam bunian la, dimakan sumpah belajar ilmu ghaib la dll. Hanya mereka2 yg diberi Allah ilmuNYa saja yg faham perjalanan tersebut. wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  93. Tok antidevil... boto ko sekarang ni ado yg berkebolehan panggil embah Dendiar ni? Soalnya ada penyaksian ramai yg tengok,(siang hari, temapt orang ramai) termasuk abg angkat den, Dendiar muncul dgn pakaian ala pahlawan jawa kraton, berbual dgn depa2 ni...kemdian dah selesai, masing2 salam tgn, terus gaib depan depa2 ni.
    Kek JB ni pun ado cerito jugak dari sahabat den.

    Wallahua'lam.

    ReplyDelete
  94. Saudara Ismail, pd fahaman saya tak ada yg mustahil jika Allah izinkan. cuma Dendiar adalah seorang waliyullah dan tak semua orang boleh jumpa beliau secara open. cuma ramai yg mendakwa berdamping dgn wali songo tapi yg datang rupa2nya kuali songo (menyamar). hati2 saudara... tapi tiada yg mustahil dgn izinNya.

    ReplyDelete
  95. terima kasih tok belagak dan semua yang bagi penerangan...

    ReplyDelete
  96. semoga dipanjangkan usia tok belagak dan semua untuk menyebarkan apa yang tersurat dan tersirat.

    ReplyDelete
  97. amin...
    Madagascar tok... Madagascar....

    ReplyDelete
  98. salam..

    apo kato tok buek temu bual eksklusif bersamo Dendiar atau WALI-WALI YG GHAIB.

    tak sabo den nk dongar cerito-cerito kek alam sano..kot2 dapek bernikah dongan putri salju ko..
    botuah badan.hehe

    ReplyDelete
  99. aku pun nak menyebok sket. taadi antidevil ada cerita ttg embah kandar. Ada juga yg menggelar waliyullah itu Wak Kandar. diceritakan tahi ayam yang jatuh di halaman rumah Wak kandar tu semuanya ditukarkan oleh Allah S.W.T dengan benda lain seperti serbuk kopi (tapi bukanlah wak kandar makan serbuk kopi tu..). dam memang tidak ada bau taik ayam di rumahnya.

    ketika wak kandar berguru dengan almarhum gurunya, gurunya menyuruh beliau beruzlah. maka ketika dalam wak kandar beruzlah, meninggallah gurunya. oleh itu wak kandar melihat kewafatan gurunya ketika sedang menyuruhnya beruzlah sebagai alamat bahawa seluruh kehidupannya adalah beruzlah.

    sebab itu rumah wak kandar tertutup. yang ada hanyalah tingkap kecil yang dapat dijenguk oleh tetamu yang datang. jika difikir logik, rumahnya takde jalan keluar masuk.

    ramai yang datang mohon didoakan dan antara pengalaman seorang (orang muar) yg penah menziarahi beliau dan mohon didoakan, wak kandar berdoa dan diaminkan oleh tamunya itu sampai lenguh tangan hamba Allah tersebut kerana tersangat lamanya wak kandar berdoa. itulah antara sifat pemurah wak kandar.

    ReplyDelete
  100. DANDIAR>>>>
    orang muar yang mengenali Dandiar menggelarnya sebagai Wali Dandiar.diceritakan ketika wali Dandiar bekerja di dalam istana Johor, tiada siapa mengetahui bahawa beliau adalah seorang waliyullah kerana beliau mahu menyimpannya sebagai satu rahsia antara dia dengan Allah s.w.t.

    tak tau apa sebab, mungkin ketika nak menimba air, beliau tak jumpa timba air, maka beliau senyap2 menggunakan bakul yang ada untuk menimba air, jadi ketika beliau memikul air yang ada di dalam bakul itu, tiba2 ada seorang hamba Allah yang terlihatnya... jadi apabila wali Dandiar menyedari rahsianya telah terbongkar, maka beliau ghaib dengan tiba2 sehinggalah sekarang, orang2 awam tidak mengetahui di mana wali Dandiar.

    begitulah al-kisahnya daripada apa yang dicheriterakan dari guru kepada guru almarhum Sultan Ibrahim yang dikatakan mengamalkan ilmu wali-waji juga kepada muridnya dan sampai cheriteranya kepada hamba yang dhoif ini.

    kalau tengok gambar wali dandiar ni, masa tu dia pakai songkok dan bermisai tebal dan lentik sikit.

    ReplyDelete
  101. Beberapa tahun selepas embah Kandar(nama sebenar Raden Iskandar...)meninggal dunia, beliau dikatakan berada di istana lama K.Kangsar dan Grik, Perak. sorang kawan beritahu kami namanya bertukar kepada Mas Kandar tapi wajahnya tidak berubah. selepas tu Mas Kandar tak ditemui sampai sekarang.

    Adik ipar kepada seorang pekerja majlis perbandaran Pt. Raja pernah terjumpa embah Kandar di Masjid Demak semasa beliau balik kampung di Jawa. Apabila dia bertanya pasal kematiannya, embah Kandar pun bercerita tentang hal sebenarnya....sedangkan masa tu embah Kandar disahkan telah meninggal dunia di Linau Besar Bukit Pasir, Batu Pahat.Pekerja majlis itu bercerita sendiri kisah adik ipar berjumpa embah Kandar pada saya semasa lepas solat zuhur di Pt.Raja 25 tahun lalu.

    Seperti yg saudara syakirin cerita tu mmg betul. saya tak sempat pun jumpa embah Kandar sebab 3 bulan sebelum cadang nak jumpa, beliau diberitakan meninggal dunia. Cerita beliau saya perolehi dgn lebih detail menerusi ketua kampung Linau Besar, Bkt Pasir iaitu en. Samsuri pada tahun 1980-1986.

    Pasal Dendiar tu sengaja Allah utuskan beliau ke istana sultan johor bagi mengimbangi kehebatan dan garangnya sultan johor supaya tidak melampaui batas (maaf). selepas peristiwa membawa air dalam raga heboh, maka sultan johor pun kureeng sikit dia punya temper.

    ReplyDelete
  102. dicheritakan juga almarhum Sultan Ibrahim juga mengamalkan ilmu2 kewalian yang terbangsa kepada ilmu tasawuf dan duniawi juga. dikatakan almarhum sultan mempunyai sebilah keris sebagai tanda kekuasaan yang dinisbahkan kepada power wali2 dan dikatakan amalan2nya tidaklah dapat difollow oleh anak2nya. senjata tersebut masih lagi berada di dalam istana, tetapi orang yang mencarinya masih tidak mengetahui yang mana satu di antara banyak2 senjata yang ada di dalam istana.

    Almarhum sultan juga pernah bermimpi JUMPA SAQJ ketika singapura dilanggar penjajah. SAQJ menyuruhnya membaca surah yasin dan apabila sampai di ayat "salaamun qaulan min-Rabbirrahiim.." hendaklah diulang2 ayat tersebut. Almarhum sultan mentashihkan mimpinya kpd tuan gurunya (tak silap aku gurunya digelar AYAH HAJI - mungkin silap) dan diconfirmkan oleh gurunya yang datang itu adalah SAQJ.

    maka diperintahkanlah seluruh rakyat jelata Johor yang Islam untuk membaca yasin dan mengulang2 ayat tersebut sebanyak 3 kali bila sampai pada ayat tsbt. maka dengan izin Allah, terselamatlah negeri johor daripada serangan penjajah ketika itu.

    itu sejarahnya sebab itulah di johor, bila ada yasinan, kami mengulang 3 kali ayat "salaamun qaulan min-Rabbirrahiim.." cuma sekarang dah kurang orang baca cara tu, mungkin asbab pengaruh wahabiyyah taik idung masin.

    ReplyDelete
  103. Agaknya Wali Dandiar masuk ke alam ghaib yang 1 hari bersamaan dengan 1 tahun alam shahadah (alam kita ni). kalau kita fikirkan, alam ni macam kelakar pulak kerana banyak yang disangkakan manusia berbeza hakikatnya... hebat betul ciptaan Allah! :D

    ReplyDelete
  104. Mantap cerita tok belagak, tok antidevil dan tok syakirin. Semoga di lanjutkan lg. Bertambah ilmu pengetahuan den.

    TQVM

    ReplyDelete
  105. Tok Belagak, beliau ni dah tahap tinggi.walaupun umur saya lebih tapi ilmu Tok B jauh lebih tinggi. saya cuma dapat cerita tapi beliau alami sendiri dalam ilmu yg beliau perolehi.

    Dalam sebuah kitab mengenai Ibnul Arabi, alam kewalian mempunyai 7 waktu yang berbeza dengan waktu manusia/orang awam. malam menjadi siang dan siang menjadi malam kepada mereka. Malam yg gelap menjadi terang kepada mereka. setiap saat hati mereka tidak alpa berzikir. sebab itu wali boleh berada dalam 7 tempat dalam sesuatu masa mengikut kehendak mereka yg menjalankan perintah Allah. dunia laksana sebuah talam/dulang kecil pada mereka. selangkah pada mereka sudah sampai kesebelah sana dulang. kalam mereka makbul hanya dengan berkata "kun" maka jadilah.

    Alam ini bukan kelakar tapi penuh misteri dan keajaiban pada mereka2 yg ingin memahami rahsiaNya. beruntung orang yg diberi anugerah yg tinggi oleh Allah e.g Tok Belagak yg mahu berkongsi ilmu dengan kawan2 (walaupun saya belum pernah jumpa Tok Belagak).

    Tok Belagak sudah jelaskan apakah itu 'mati' yang perlu kita kaji dan hayati. Allah juga ada jelaskan dalam ayatNya bahawa mereka2 yg bertakwa dikalangan nabi/rasul/wali/kekasih Nya.....mereka bukan mati tetapi mereka tetap hidup disisiNya. Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  106. Terimakasih 'Tok' syakirin atas penerangan mengenai sejarah 'dendiar' dan akak nak ucapkan tahniah kerana mendapat pangkat/gelaran hari ini.

    ReplyDelete
  107. Kepada saudara Syakirin. jika berminat untuk mencari usul ilmu dalam bab musyahadah boleh cuba cari nama hamba Allah ini...Alllahyarham Omar bin Jayadi (baru meninggal dunia hujung tahun lepas). Rumahnya di belakang Jalan Rebung , Kg. Bendahar (berdepan Kg. melayu Majidi). mungkin ada anak murid belaiu yg boleh membimbing dalam bab tersebut. dah lama saya tak jumpa beliau. apa yg disampaikan mempunyai wasilah dengan mereka2 yg di alam misteri tersebut.

    ReplyDelete
  108. tak layak aih pangkat tok tu untuk saya... yang dah sampai pangkat guru boleh la pakai. saya bukan guru. itulah penjelasan saya agar tak ada yg keliru. kalau saya tok guru, saya akan cakap yg saya guru, kalau bukan, maka bukan. bukan tujuan nak merendah diri, tapi memang dah begitu. saya ni bukan tok guru, jadi tak layak pakai gelaran tok tu.

    ReplyDelete
  109. apapun bukan kerana kawan2 tak tau.. mungkin kawan2 senang dan suka dengar kisah2 tok wali ni... jadi terlatah la panggil saya tok pasal saya yang menceritakan... umpama al-hallaj terlatah ana al-haq.. bukan bermaksud hamba dah jadi tuhan.. hehe tak gitu?

    saya tahu alam ni bukan kelakar, tapi maksud saya, kelakar diri sendiri yang asyik tersalah anggap ttg proses alam yg banyak manusia tak tahu. jadi alam tu dah macam kelakar bagi orang jahil cam saya ni. sebab tu saya kata alam ni MACAM kelakar. macam je... hehe

    ReplyDelete
  110. saya kalau nak banding ngan orang yg dah pangkat guru cam tok belagak ni macam jarak 7xlangit ngan 7xlapisan bumi didarabkan ngan sepuluh ribu belas ratus kali, dan dikuasaduakan, kemudian dikuasassejutakan nilai tersebut. itu pun belum tentu lagi.. mungkin lagi jauh dari itu.. :D

    ReplyDelete

  111. Salam moga adik Aina dapat byk hadiah .. :)

    ReplyDelete
  112. Terima kasih tok belagak sekali lagi. Sebab saya dah terjumpa dalam hadis. Penggunaan ayat al Quran untuk perubatan atau 'menjampi'.

    Di sini saya sertakan alamat

    http://hadith.al-islam.com/bayan/display.asp?Lang=mal&ID=1270

    ReplyDelete
  113. Takpo tok syakirin...itu kan sekadar gelaran antara kita2 disini yg melanglang buana blog darulsaka ni. Tak kisah ilmu tinggi mcm Tok Belagak ko...ilmu ciput mcm den ko. Kalau dlm mailing list darulsaka lg mcm2 gelaran ado....hhehhe...
    Apo2 pun den suko dan terimakasih byk2 pado semua yg sumbang ilmu, pengalaman dan cerito kek sini.

    ReplyDelete
  114. bes gile.tak pernah ambe dgr nama Raden Diar & kisahnya..

    ReplyDelete
  115. "bes gile.tak pernah ambe dgr nama Raden Diar & kisahnya.."

    Sabonarnyo eh, Den ni cakap nogori sobab terikut2 dongan gayo penulisan Balogak ni.

    Tapi Den rasolah kan, Balogak ni mungkin juo keturunan Raden dan seorang Wali macam Wali Dandiar tu.

    Sobab Balogak ni suko bahasokan dirinyo sobagai "Den". Maknonyo Raden la tu. Kono pulak ado anak prempuan macam Aina Najwa tu. Dah sahih memang seorang Wali.

    ReplyDelete
  116. malam tadi lepas jam 12, kes pertama selepas amalan asas 7 hari dan wirid harian, jiran minta tolong, menantu kerasukan, menjerit2 cakap yang bukan2, saya belum tahu lagi apa langkah2 nak dibuat, jadi saya baca ajelah bacaan 7 hari tu, gangguan tak nak keluar dan buat dek aje, so saya berentilah baca dan biarkan beliau, nasib baik lepas 1/2 jam kemudian pesakit waras sendiri...

    rasanya Tok @ ibnuadam perlu buatkan manual kes2 emergency untuk peserta kursus yang novis2 macam saya ni...

    ReplyDelete
  117. Kecek Minang "balagak" Cakap Nogori 9 "bolagak"..."balo gak"??? Balo kek suku sakat jan gak eh.....

    ReplyDelete
  118. Kan tok dah ajar dlm seminar tu.. ambil air simbah jer, lps tu buat pagar Lam terus. Kalau tak ok gak ko ketuk je dgn baldi tu...

    Manual utk novis adalah perlu TAPI jgn harap sgt. Kan Tok dah pesan "ayat tidak memberi bekas".. Sape2 yg biasa melihat cara tok merawat pasti faham.. Tapi sifu lain...para novis mcm kita ni kena jazam byk amalan dulu baru best lawan jin.

    Kalau ikut pglmn saya, setakat kena rasuk dgn jin liar tu bacakan pada air al-fatihah, 4 qul, ayat kursi 7x, selawat 11x. Lps tu bg minum dan renjis bdn dia. Kalau dah panik sgt baca je bismillah pada air dan simbah, niatkan (doa) supaya Allah jadikan air tu sbg penawar gangguan.

    Kalau jin sihir mmg degil sb mrk setia dgn tok moh tuan mrk..

    ReplyDelete
  119. dan sesunguhnya hebat ilmu allah ni,dah tak ada tapi masih ada.mungkin kita tak nampak kuasaNya
    dalam terang.hehe.

    ReplyDelete
  120. cewah. tabik tok dandiar. mari layan rock kapak.

    ReplyDelete
  121. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  122. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  123. HADIAH UNTUK TOK BELAGAK DANDIAR n KENGKAWAN:

    http://www.youtube.com/watch?v=xjUWBYSmg6Y

    ....dalam terang Ia sembunyi

    ReplyDelete

  124. apo bondo tu Syakirin, byk posting mengamuk ker .. ;)

    ReplyDelete
  125. hehe.. ayat kene kontrol macho sket kak liley.. kalo rasa tak best saye padam. buat malu je gambo kuar 4 kali.. huhu.

    ReplyDelete
  126. tapi ayat tu dapat gak siapa yang subscribe by email :p

    ReplyDelete
  127. hehe... itu macam ka... ingat tok belagak je yg dapat.

    ReplyDelete
  128. tq motuner...
    malam 20 april tempohari kes pertama saya, malam kelmarin kes kedua saya, mini komplen kepala sakit sangat, saya baca yang sama juga ayat asas tu, sambil pengharapan pada YME agar disembuhkan, dikeluarkan gangguan jika ada dan urut-urut seluruh kepala dan bahagian belakang dan tengkuk... bi'iznillah lepas kira2 15 minit... dia erk erk keluar angin dan lega sampailah tiko ini nampak hepi jo...

    beberapa minggu dulu sebelum ikuti kursus ds di uia... sakit kepala sebegitu telah menyebabkan mini kerasukan... terpaksa saya sms anak murid a.k.a sahabat TB kat melaka tu utk bantu settlekan... la ni saya dah boleh usaha sendiri... alhamdulillah

    ReplyDelete
  129. meme itu pun niat ds...biar semua mampu setel masalah family

    ReplyDelete
  130. amboi... kensalam buleh tok..?

    ReplyDelete
  131. mintak tolon tok dandiar kensalam kat tok botok kelantan skali.. huhu.. makin ngarut la pulak aku.

    ReplyDelete
  132. Salam TB cite sikit rupa Embah Dandiar....di mana?

    ReplyDelete
  133. Salam TB...cite la sikit wajah Embah Raden Dandiar....bertemu dimana?

    ReplyDelete
  134. Yg pasti dengan basikal tuanya....tentu dok hensem...hanya 2 tempat sahaja boleh dijumpai di Malaysia. Satu di Kelang satu di Kota Tinggi.

    ReplyDelete
  135. Assalamualaikum..
    Saya ingin mintak bantuan kalau sesiapa tau tempat berubat. Secara ringkasnya, suami saya dh tak pulang ke rumah hampir sebulan setengah. Dia sekarang bersama seorang perempuan yg dikenali beberapa bulan lepas. Selepas saya selidik, perempuan ini adalah GRO yg bekerja di KTV di Pandan Indah. Saya sudah cuba berubat untuk mengetahui apakah punca perubahan yg mendadak dari suami saya. Dia bukan lagi lelaki yg saya kenal selama 12 tahun. Menurut ustaz yg saya mintak bantuan tu, katanya suami saya dh terkena minyak dagu n mkn benda2 kotor perempuan tersebut. Saya amat perlukan bantuan utk pulihkan suami saya, lgpun saya sekarang sedang mengandung 5 bulan, anak pertama kami. Harap dapat hubungi saya secepat mungkin andainya dpt membantu. Hanya Allah sahaja yg dapat membalas budi baik anda..

    ReplyDelete
  136. salam.saya agak lambat la untuk mengomen entri ni.saya sedang mencari pewaris den diar.saya mencari kerisnya.sampai sekarang den diar ghaib tapi makamnya ada di singapore.saya xpasti di mana.saya ingin mencari pewaris den diar ni sebagai menolong embah (atok) saya.orang tua.mana tahu IT sangat.saya cuma tolong je.saya dapat berita la dari cari forum bahawa ada yang jumpa den diar dan dapat kerisnya.orang nya duduk di ulu tebrau, tiram.tapi saya sampai sekarang xtahu di mana rumahnya dan saya xpasti betul kah itu den diar yang beliau jumpa?saya harap sangat dapat beri maklumat tentang den diar,sebab kami mencari pewaris kami.atok saya merupakan sepupu den diar dan seorang bekas polis istana semasa bekerja bersama den diar.ketika zaman natrah, dia masih berkhidmat di istana.atok saya ghaib bersama natrah dan lari ke singapore.mereka memang mempunyai kuasa masing-masing ketika itu.dan mengenai wali songo.salasilah den diar juga mempunyai keturunan wali songo.salah seorang wali songo merupakan atok kepada atok saya.saya hanya ingin membantu atok saya mencari salasilahnya dan pewaris (keris) yang mereka dapat.untuk apa saya tidak pasti.wallahualam.hanya mereka sahaja yang tahu.yang saya tahu, keris atuk saya itu hanya untuk mengubati orang dan mempunyai pantang larangnya.

    ReplyDelete
  137. assalammualaikum...saya nak tanya kawan saya terkene minyak dagu dan org yang baut benda tu da mengaku..sy nk tanya bagaimana cara mengubati dalam cara islam?kawan saya perempuan da sdkt 2 minggu dia pucat..

    ReplyDelete