3.4.10

Ketika Cinta Bertasbih

Inilah lagu tema Pusat Rawatan One Darulsaka.


Bertuturlah cinta mengucap satu nama
Seindah goresan sabda-Mu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih mengutus hati ini
Ku sandarkan hidup dan matiku pada-Mu

[*]
Bisikkan doaku dalam butiran tasbih
Ku panjatkan pintaku pada Maha Cinta
Sudah diubun-ubun cinta mengusik rasa
Tak bisa ku paksa walau hatiku menjerit

[**]
Ketika cinta bertasbih nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur pada-Mu atas segala cinta

Back to [*][**]

Cinta
Back to [**]

Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur pada-Mu atas segala cinta
Ketika cinta bertasbih

68 comments:

  1. Nak kena minta tlg Kump Hijjaz yg nyanyi la tok.. dgr suara Melly Go Slow x menikam kalbu la tok..

    ReplyDelete
  2. Boleh wat versi DarulSaka lak..

    ReplyDelete
  3. Baru perasan tajuk Tok tulis 8ertasbih bukan Bertasbih..versi DarulSaka nih

    ReplyDelete
  4. wat versi DarulSaka..sape penyanyi..duet..
    http://www.youtube.com/watch?v=-d1cPv81bJw

    ReplyDelete
  5. wah, bestla ada lagu tema darul nie, semua ada, moden sungguh
    ohh jd yg phone tok bunyi mcm jin kena curent tu sbb ada org antar komen la ye.. patut le mcm2 bunyi ada..

    ReplyDelete
  6. liley boleh la jd pnyanyi tu..

    ReplyDelete
  7. imam naga duet dgn liley..peh, mmg mantap.

    ReplyDelete
  8. Apa dah jadi dgn den ni, lepas kursus makin terang den raso lak ni...., he he. Tq tok. Bila mailing list nak dapat ni, senyap je...

    ReplyDelete
  9. Salam...
    730 td baru den sampai JB. Ponek botol. Dari tangkak sampai JB leh jem lak highway. 5 jam baru sampai. Selalu 2 jam jo dah sampai JB.
    Hari ni bangun tidur badan teraso enteng. Ringan badan.
    Alhamdulillah...timokasih sifu..geng2 darulsaka pro dan juga geng2 baru kursus. Tak sabar nak tengok mailing list ni.
    Wassalam.

    ReplyDelete
  10. enteng kabih...wak imam Nogo ora iso nyanyi..kalo de'e nyanyi iso hudan deres...

    ReplyDelete
  11. Bang ismail yg mana satu haa..den x prasan laaa..

    ReplyDelete
  12. Botol, den pun tunggu mailing list ni.. tak sabor-sabor dah den :P

    ReplyDelete
  13. epal yg mano?yg bersilat smlm ke?

    ReplyDelete
  14. alah korang ni pun satu la...masa kursus taknak tanya..ke lain kali pakai la nam tag tulih "epal".. hahaha..weih lama ke silat tu? pukui angin ka isi?

    ReplyDelete

  15. time kursus malu2 kucing gitu .. ;)

    ReplyDelete
  16. Den menyorok kek belakang jo. Bukan malu....tp sogan la... tengok kawan2 yg datang ramai dah power2..ado yg siap bawo kawan ghaib sekali...mcm tok belagak cakap. Den bawak diri kosong jo....hehhehe.
    Takpo..samo2 la kito belajar dari bawah. Pelan2 kayoh...

    p/s den cadang lain kali pendaftaran kursus darulsaka.org minta jugo gambar peserto la utk filing. Baru konal.

    ReplyDelete
  17. en ismail..orang johor bharu..ya..tinggal dimana..sok boleh lah lepak dengan dua ahli ds jb ..dua dua dekat utm...sorang student ..sorang pensyarah...bukan apa boleh lah berkongsi pengalaman..atau persoalan...

    ReplyDelete
  18. ehh..tu silat pembukaan cam org kawin silat pulut jee..hehehe

    ReplyDelete
  19. salam,

    ketika cinta bertasbih,
    bayu sangat setuju

    ReplyDelete

  20. eh markisa pun ada datang ekkk ... ;)

    ReplyDelete
  21. Aslmkm, terima kasih tak terhingga kepada Tok, Fasi2 dan para peserta kursus atas perkongsian ilmu2 yang bermanfaat, mudah2an kita semua mendapat keberkatan ilmu dan amal.

    ReplyDelete
  22. SALAM....

    Kehadapan Sifu & The Geng...
    Saya pun sama gak le...terasa mudah lak nk bgun time2 Subuh nie..emm pastu tido balik...bgun2 dah lewat da..huhuhu.. :D ..tapi memang termakbul nk berguru dgn SIfu nie..Syukran...

    kpd liley : emm ari tu..ada dtg ke kt UIA nie? :P

    ReplyDelete
  23. 'toing'... pendekar tok... namo sape tah keno karate kat pale...

    kakanak...
    mambari sarik...
    kadak mahuk bulik...

    pergh kena alif... ba... nun...
    hek alehhh... tukar lain le pulak... sawadikapppp...

    ReplyDelete
  24. ye sy ada dtg, awk ada dtg?

    ReplyDelete
  25. Salam...

    Sifu..mintak laluan jap..
    :P
    liley..saya ada hadirkan diri zahir n batin...cuma batin x nmpk le..kui3..emm liley pakai baju apa?waner apa?bertudung or not?dok kt baris berapar dari bawah?
    :P

    ReplyDelete
  26. Ketika Cinta Bertasbih Lyrics


    Bertuturlah cinta mengucap satu nama
    Seindah goresan sabda-Mu dalam kitabku
    Cinta yang bertasbih mengutus hati ini
    Ku sandarkan hidup dan matiku pada-Mu

    [*]
    Bisikkan doaku dalam butiran tasbih
    Ku panjatkan pintaku pada Maha Cinta
    Sudah diubun-ubun cinta mengusik rasa
    Tak bisa ku paksa walau hatiku menjerit

    [**]
    Ketika cinta bertasbih nadiku berdenyut merdu
    Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
    Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
    Sujud syukur pada-Mu atas segala cinta

    Back to [*][**]

    Cinta
    Back to [**]

    Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
    Sujud syukur pada-Mu atas segala cinta
    Ketika cinta bertasbih

    ReplyDelete
  27. Lopeh ni muleh la liley nyanyikan

    ReplyDelete
  28. SALAM..

    emm betui tu..liley leh nyanyi..cuma...dia shy2 cat le..hihihi. :D
    ...emmm liley...pakai baju waner per ekk?pakai spek mata ke? bertudung?:P

    ReplyDelete

  29. kang liley nyanyi abih Melly goslow tk dapat cari makan, silap2 siti pun tk dapat ... :p

    ReplyDelete

  30. liley suka part nie
    --> Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta

    ReplyDelete

  31. adoi payah nie, bila nak berzikir jer... keluar ..kembang kempis dadaku ..kat mulut ni....aduhhh ni yg payah nie

    ReplyDelete
  32. i pun suka part tu..emm.. ;0

    ReplyDelete

  33. almaak ada jin kacau server lerrr...

    ReplyDelete
  34. kepada yang pergi kursus tu... upload le gambar... saya tak dapat pergi ada exam kat CAC pukul 9am dekat je dengan experimental hall tu... saya jeles tau tak dapat pergi kursus tu...

    ReplyDelete
  35. kia pun jeles tak dpt jumpa awak..hehe

    ReplyDelete
  36. liley nii mmg byk jin laa..semuanye jinn..patut laa ada jin dtg ngadu..

    ReplyDelete
  37. :D hahaha....liley cuba mengelak dari memberikan jawapan yg diperlukan..hihihi~ :P

    ReplyDelete

  38. markisa, maklumlah penternak yang berjaya ... :p

    ReplyDelete
  39. hehehe..hari tu ternak cicak.

    ReplyDelete
  40. macam mana awak tahu yang masjidil haranm ngan imam mekah tu tidak dikuasai oleh wahabi? sedangkan syeik2 saya seperti syeik husain asiraji syeik husain almali almakki tidak di benarkan mengajar di masjidil haram neraka ini semua berpegang dengan mazhab asyairah sedang syeik ahmad alpalimbangi benarkan yang terang terang bersependapat dengan wahabi dan imam mekah bila sembahyang subuh tak baca qunut?

    ReplyDelete
  41. sheikh Hussin Assiraji @ Baba Sin dan baba mat sendawa..rindunya alfatiha buat mereka yg dibibirnya sentiasa basah dgn selawat.

    ReplyDelete
  42. Salam, nak tanya kawan2 lee...bacaan Qunut tu wajib ke sunat? puak wahabi ni tak gemar yg bid'ah(tokok tambah).depa tak mahu ikut sunnah selain dari apa yg nabi Muhammad s.a.w buat. bagus le macam tu. Tapi... nabi dulu naik unta dan kuda kenapa puak wahabi ni tak mahu ikut sunnah nabi naik unta/kuda. Naik kereta dan motosikal kan bid'ah (nabi tak buat). cuba le naik unta dan kuda balik kampung nak tau berapa hari depa sampai kampung. (contoh dari KL ke Kelantan, he,he,he...kepada puak wahabi ni bawa2 lah hijrah MINDA tu. senang2 aje nak bid'ah kan pegangan tok nenek mereka yg ramai dikalangan mereka adalah ulama2 tersohor seperti Tok Kenali sedangkan banyak amalan2 nya tidak membid'ah kan selawat.

    ReplyDelete
  43. muzaffar azmie, kalau syaikh2 ekau tu asya'irah, baguslah. bab doa qunut tu khilafiah ajo. kek malaysia konolah buek doa qunut, sobab wajib patuh pado ulul amri atas perintah yang tidak melanggar syariat.

    iyolah pemerintah wajib memelihara perpaduan, tu mazhab syafie dimasukkan dalam undang2 negaro. masalahnyo ado yang kato doa qunut tu bidaah dholalah masuk nerako. Imam Ahmad Hanbal pun tak kato macam tu.

    bab Imam Mekah tu Wahhabi. Hujah ni dah lamo Den jumpo. Den nak mintak video pengakuan Imam tu sebagai Wahhaby, tak sampai hati, sobab takdo sapo pun buang tebiat nak buek video macam tu.

    Den mintak kitab2 karangan Imam Masjid Haram tu, sobagai dalil dio Wahhaby, sampai sekarang puak2 Wahhaby tu sonyap jo.

    Balik2 puak2 wahhaby tu asyik ulang dakwaan Syaikh2 mereko juo, kunun Imam Masjid Haram tu Wahhaby. Macam mano Den nak percaya Imam tu Wahhaby.

    Macam mano pun, senyuman ekau memang menawan. Mungkin sobagai petando musim mengawan gamaknyo.

    ReplyDelete

  44. liley selalu lupa nak baca doa qunut then sembahyang balik semula ..

    ReplyDelete
  45. Ada seorang Syeikh di Brunei..belajar di mekah..meme dorang terpaksa sembunyi-sembunyi sampai dia masuk pun register as pekerja..namaun tetap mereka solat berimamkan Seorang yg bukan wahabi..

    Apabila Syeikh Muhammad Al Maliki mengajar..memang gabenor disana cover dia walaupun berlaina fahaman sebab mereka kawan baik...

    ReplyDelete
  46. khusus kepada saudara Muzaffar... cantik gambor wajah saudara sebelah nick name tu. macam pernah aku jumpa ya...tapi dimana??? bersihkan hati dan buangkan perangai budak2.

    ReplyDelete
  47. Masa kek asrama dulu...ada Qunut panjang ada qunut pendek....

    ReplyDelete

  48. pendek camno n panjang camno lak? ;)

    ReplyDelete
  49. Tok yang panjang tu: Quuuuuuuuuuuunnnnnnnnnuuuuuut dan pendek Qu..nut aje kan,kan. bab ni mesti pak wahabi poning palo nak faham he,he,he.

    ReplyDelete

  50. antidevil, nie lawak ke apa .... :|

    ReplyDelete
  51. Tunggu le Tok B komen liley. nak tengok mcm mana pak wahabi kutuk.

    ReplyDelete

  52. haha nie mcm nak mengundang kutukan jerr ... ;)

    ReplyDelete
  53. Salam TB,TPB,Ibnu Adam,Rozaimy,Hamdan Dan Epal.

    Syukur Alhamdullillah, sampai juga saya kat UIA walaupon berbagai rintangan sebelum itu. Terimakasih pada TB kerana berkongsi pengalaman dan ilmu pada kita semua yang hadir dikursus hari itu. Mudah mudahan TB akan dapat adakan kursus lanjutan pula. Terimakasih pada semua yang sempat saya berkenalan dan diatas layanan yang baik untuk kami yang datang dari jauh. Insya Allah, ada umur yang panjang kita berjumpa lagi.

    ReplyDelete
  54. Masa kek asrama...ramai tak hafal qunut..jadi kalau di tanya...baca aje qunuuuuuuuuuuut
    atau qunut...kan ada panjang pendek

    ReplyDelete

  55. aik salam kepada yang tu jer ke ... :(

    ReplyDelete

  56. leeee await cangitu lakkk tu, tak sah lah solat tu ... :| kang datang pihak wahabi seret kata sesat kang ..

    ReplyDelete
  57. Minta maaf,

    Liley ni yang mana satu ya. Akak tak berapa ingat, sebab hari itu ramai dan kami ada bertukar tukar emel juga. Salam untuk liley dan semua sekali yang diblog ini. Maaf sekali lagi.

    ReplyDelete

  58. liley dok sebelah TPB kat tengah2 tu la akak cantik lagi comel ;)

    ReplyDelete
  59. en ismail rubani boleh invite saya ke blog encik?

    ReplyDelete
  60. indah liriknya dan melodinya
    lalalalala

    ReplyDelete
  61. :D SALAM...

    Sifu & The Geng...Semoga Kemenangan milik kita semua...Insya'ALLAH....

    Pinta laluan jap SIfu..emm akak 'Dollphinz..aik..kt liley je ke yg nak diSalamnya ekk..hihihi...oo liley yg itu yekk..baru ku tahu lak..kui3.... :D

    ReplyDelete
  62. Selamat pagi semua,

    alang007 - akak kan dah extend salam kat semua.
    Anyway salam perkenalan khas untuk you
    juga. 007 tu cam nombor James Bond eh...

    ReplyDelete
  63. :D SALAM....

    Buat Sifu & THe Geng...Semoga Rahmat ALLAH senantiasa bersama2 dgn kita semua..AMIN...

    :P Buat akak 'dollphinz'..terima kasih atas Salam ini..hehehe~ sesaja je nak nyakat2 akak & liley nie..kui3..emm comey la akak ni kan..:) ..dari mana nak kemana ya?org Malaysia gak ke? or org Singapore? 007= adalah....hehehe..

    ReplyDelete
  64. alang007 - akak dari Singapore.
    Mari lah datang sini.
    Bolehlah tolong orang kat sini kan.

    ReplyDelete
  65. :D SALAM....

    Buat Sifu & THe Geng...Semoga Rahmat ALLAH senantiasa bersama2 dgn kita semua..AMIN...

    Pinta laluan jap Sifu: Buat akak dollphinz,saya maner la ada ilmu ni akaknya..daif benar la..huhu..Syukur Alhamdulillah..dpt attend course Sifu ni akaknya..dah ada mailing list dah nie...akak pinta pada Tuan Sifu kita nie..Tok Belagak nie..sure 100% leh nya...okies akak comey.. :)

    ReplyDelete