6.4.10

Berentap Dengan Saka DEWA

Masa kursus hari tu...ada seorang al-Hafiz cakap kat DEN ada kes Saka melampau...sampai di UIA pun takda yg dapek setel...Kena jumpa Tok Kiai Belagak, dia belajar kek UTM jo...bukan lulusan Al-Azhar..ha..ha..ha..Buku rujukan utama DEWATA RAYA, ALAM PERWIRA dan PENDEKAR LAUT. Antara syeikh terkenal yg DEN belajar ialah Syeikh Ma Wan Sing dan Syeikh Tony Wong.

Den cakap dia nak datang ke..? Atau DEN nak buang dari jauh je...dari dekat pasti saka dia mengamuk dan merasuk. dalam hati DEN bagus jugak...alang-alang DEN temberang kek kursus muleh gak buek live punya demo...Asal DEN buek kursus jo ado jo yg mengamuk...Iolah DEN kan POWER RANGERS. Wahabi tolak Power rangers sebab zaman Nabi mana ada. Tapi kalau pergi rumah dorang besar2 TV depa...Sebab itu perawat Wahabi mana terror sebab tak tengok Naruto dan Super Saiya..Wahid Salim Bali tu walaupun dia mai dengan batang paip nak pi pukul pesakit pun belum tentu pesakit pulih..silap2 mati le pulok..


Tongah2 DEN temberang di pentas...dalam 170 orang audience tibo2 Ustaz tu kata ..nak bawak masuk ke. ? DEN kata bawak je...Den kan Rock Kapak...Maso kek bawah berlari pesakit tu..sampai tingkat 2 dah lomah. Jalan pun cam orang cacat jo..Masa tu pulak Handphone zaman Purba DEN berbunyi...Usah di persoalkan cinta ku kepada Mu...Sohaimi Meor Hasan tu...Jiwang tu.


Di luar pintu Ambe nampok soghe pompuang jalang slow banget. Siang gok tengok hok pompuang jalang gitu..Mule Ambe nak Zas aje..tapi sebab ambe baru je cerita kehebatang manusia yang sanggup memegang amanah, maka Ambe pung bagi signal supaya pompuang tu di bawa masuk. terus di dudukan di kerusi empuk VIP...AMBE perati..Paparazi dah bersiap dengan kamera dan Video memasing.


Selepas duduk dia mengalih kepala kekiri kekanan..mengomel bahasa German Tua kut...AMBE masih diatas pentas memegang Mikrofon ...Sesekali terasa gok cam Jamal Abdillah...AMBE pung panggil Mini DEN yg cun tu turun dari belakang Audotorium...Dia pung pege kepala pesakit. Pesakit menjadi aggresif..dia mengangkat tangan keatas..Mini Ambe tepis sampai peserta Pompuan ingat Mini ambe pandai bersilat...Dengan Ambe pandaile dia bersilat...menang sokmo Ambe. Ambe selalu suruh mini Ambe kasi CAS Patient dan bila depa nak merasuk baru AMBE masuk...AMBE panggil petugas/trainee Pro Darulsaka turun...Depa pun AMBE arahkan Menggunakan Jurus Telapak BESI....semua pakat keliling Patient...PDA tak dibenarkan...kang nampak dek peserta kursus kan malu..Peasakit semakain Ganas dan mula bertempik dan membuka langkah...Mini AMBE berundur. AMBE turun ke bawah..


Ambe buka Botol tempat AMBE simpang JIN...ada 9 ekor dalam tu. Orang tanya Ambe camna AMBE simpang JIN banyok dalam satu botol kecik...Ambe khabor AMBE buat Pangsapuri Kos Rendah dalam tu. Hanya satu unit sahaja tandas dalam..yang lain tandas luor...So mana2 JIN2 yg paling GEDEBE saje yang layok duk unit yang ada tandas dalam. Maka sentiasalah ianya bertukar Tuan...apakah kali ini akan bertukar tuan lagi...kita ikuti kisah selanjutnya...LAST sekali JIN besor bapok yg dok berani nak merasuk bila tengok pelatih2 DS siap dah tunggu dalam 20 orang...Gajoh pung mapuh. Semua pakat dok isi dada malam sebelumnya. Bila AMBE panggil masuk dalam badan pesakit dia dok mboh. AMBE kasi kata dua..Mu masuk botol atau masuk patient merasuk. JIN yang selalu tendang perawat tu takut.

Jauh dia berdiri terkangkang...DOK berani rapat ke Pusat Rawatan...Agoknya dia fikir..kalau lawang..badan cedera..kena gok masuk Jail...Baik masuk terus...Apartment siap ada tandas dalam...Siap ada minyak wangian Sultan Brunei beli di Mydin Hypermarket Subang Jaya. ( harap2 tok Mydin sponsor le Darulsaka punya pusat rawatan - nok tamboh Air Con...panas bila ramai buek Yasin 40 atau majlis zikir ) Last2 AMBE boring...AMBE masukan je dalam botol..Kes closed.

Pesakit menjadi bengis dan mata bersinar kemerahan...merenung tajam kearah Nippon. DEN slowkan pegangan di kepala. patient pun mara sambil membuka langkah tari silat..siap cakap..aku benci ko...asyik menuju ke arah Nippon aje berbanding perawat lelain. DEN pun cakap di microphone ( ingat nak nyanyi lagu tema je ) Itu bukan tanda Nippon lemah..tapi menunjukan Jurus Nippon yang berjaya menyakitkan Jin Panglima didalam badan patient. dia menendang, Nippon mengelak...DEN pun turun dan pegang belakang Nippon untuk Top Up. DEN pun ketempat asal...DEn pesan..jaga.jaga...Nippon terleka...dalam silat mana boleh leka..PUK...dia hentak kepala Nippon...Nippon tersentak tapi masih kemas kuda-kudanya sambil tangan kiri mengepal penumbuk sulong...DEn cukup risau Nippon terlepas penumbok Sulong...DEN pun ambil peluang bercakap..Perawat sebaiknya mahir seni mempertahankan diri..janganle belajar karate atau Tae Kwan Do..amat tak sesuai dalam menangani rasuk..karang Jin keluar pesakit yg pecah muka ..Hanataran dari rm 12,000 dah tinggal rm 4,000. Sebaiknya biarlah pandai mengunci..kata orang bila dah lekat, semakin bergerak musuh semakin kemas dan ketat..TAK PATAH KIAT.

Sang Panglima bangga dapat ketuk...dan bersedia untuk serangan kedua..Nippon memperkemaskan langkah..panglima masuk...Nippon sambut dan kilas tangan kebelakang dan menjatuhkan panglima tertiarap dgn muka diatas kotak..Sib baik ada Kotak..kalau tak cacat muka...panglima keras..DEN suruh masuk dalam Botol...Maka lepakle Tok Panglima dalam botol yang tidak bertutup itu bersama 9 ekor lagi JIN...Sambil itu Nippon tersenyum puas. jejaka idaman le katakan. Mencuri perhatian...Depa sibuk tanya sakit ke kena serang...mana sakit..dah DEN isikan dengan Yasin 1000 2-3 malam sebelumnya. Nippon You are the man...Dalam mailing list semua AFUNDI Nippon hantar ke 23456....Harga Saham ditutup tinggi bercampur campur..


Pesakit duduk kembali di kerusi VIP...DEN pegang je kepala dia..Dia dah mula balik...Aduh...berapa banyak ni...DEN pun terus kira 7 + 1 rupanya. Mulanya DEN nak pasang lagu tema Pro Darulsaka je kat telinga dia..tapi Handphone DEN kek atas pentas le pulok.

63 comments:

  1. wah semakin menarik citer...sambung lagi tok

    ReplyDelete
  2. betul tu...hamba saksinye sbb hamba pon join kusus tu....

    ReplyDelete
  3. alamak..rugi nye xpegi kusus.....waaaa~

    ReplyDelete
  4. tok atau otai² skalian....emmmm saka dewa tu cmne plak ye????

    ReplyDelete
  5. part yg best bila nippon bersilat

    ReplyDelete
  6. adoi..tak dapt pi...kejer plak

    ReplyDelete
  7. Dapat Den buktikan Jin, Harimau, Dewa pun ada lawannya yang mampan dan Tangguh..Kira bertemu buku dgn ruas...

    DEn guna kaedah 3 huruf kaedah Yasin 1000 dan kaedah Kota Qursi Kaedah Tasbih Ahmadiah dll...tergolek JIN dan Dewa

    ReplyDelete
  8. hok bagi jurus dan tepuk dahi pelatih tu ko tok.. hok tu 8ekor otai2x tok kan.. den hok tanya tok tentang penjazaman ayat qursi masa tamat seminar arituh.. den mohon pencerahan dari tok.. Barokallahu fiikkum..

    ReplyDelete
  9. Penat menunggu lps sekor, sekor masuk... Skrg siapakah gerangan penghuni unit kondo tandas dlm master bedroom? Kawan2 kita duk perhati siaran langsung dgn penuh minat, suruh gi makan pun tak nak...hehehe

    ReplyDelete
  10. Bagus tok.. ada live update lagi...

    ReplyDelete
  11. petugas / trainee yang kono 'tepuk' pale dahi tu... apa rasanya... tak sokit yo... slambo jo... tak sompek nak kunci lam yo...

    ReplyDelete
  12. yo lah... kono lah kontrol macho... liley ado perati... maaf yo den gurau jo...

    ReplyDelete
  13. sambung cite tok, rupanya banyak juga peristiwa berlaku ye. rugi tak pegi :(

    ReplyDelete
  14. Ada DVD lagi...Heronya Nippon...Mahir bersilat pandai mengunci

    ReplyDelete

  15. aaikkk nape ada nama liley dalam ini cerita :p

    ReplyDelete

  16. haha .. liley pun ada video masa tgh silat tu ... nak tengok ker?? boleh tepek je... tp kena minta izin penerbit dulu ... hehe ;)

    ReplyDelete
  17. tok..kalu species king kong tu...saka ape plak tok?minta pencerahan

    ReplyDelete
  18. adeh...nape mcm tu sy lak duk jauh....ingat nak jurus dewa2 2 dari jauh pakai kaki..tapi tak kuar pula..mungkin jurus tak kuar dlm kasut lg pun stoken pun tebal..tu sangkut tk smpi.....hahahahah..........

    ReplyDelete


  19. Di Kg Toradja (Indonesi) terdapat satu ilmu yg luar biasa dimana
    mereka boleh menjadikan mayat berjalan pulang ke rumah sendiri.
    kejadian berlaku disebuah daerah pendalaman Indonesia yg berbukit
    bukau. Jika ada kematian di kg Toradja maka mayat itu akan
    diberi kuasa hipnotisme supaya simati boleh pulang berjalan kaki
    dan hanya berhenti bila sampai dirumahnya. kuasa ini dibuat supaya
    tidak menyusahkan orang kg dari mengurus mayat tersebut.
    Yang ini kategori apa Tok, Dewa? Jin? Syaitan, Iblis, Hantu?
    Sila klik utk gambar ..
    Mayat berjalan


    ReplyDelete
  20. King Kong tu le hantu raya

    yg mayat berjalan tu jin

    ReplyDelete
  21. haha jin ekk tok, sekali tok zass jin yg ada tu tk pasal2 tumbang mayat tu n bomoh yg wat mayat tu berjalan terus jumpa tok nk berguru.... :))

    ReplyDelete
  22. saya pun rasa pening2 gak takut2 saya pun ada...heheh

    ReplyDelete
  23. salam...
    tok belagak...
    apa pun saya dapat banyak ilmu dari tok...
    saya harap sangat wasilah saya dan tok tak terputus takat di seminar itu saja saya harap sangat dapat bertelaqi dengan tok di darul saka dan terus berguru dengan tok untuk mencari keredhaan Allah..yang saya paling harapkan saya dapat merawat diri dan keluarga...
    terima ksi tok belagak

    ReplyDelete
  24. seb bek mini den takdo mase tu..kalo dak buleh mini den jd translator internasional..mini den org banjar..haha

    ReplyDelete
  25. :D hehehe..saya pun ada jugak berketurunan org Banjar..sebelah Ayah saya..tapi tak tau nk ckp Bnajar lak..hihihi.. :D

    ReplyDelete
  26. jumpe tok belagak dlm mimpi udah tp secara real blum lg...aiii mak bile nak bsua mate ntahle....

    ReplyDelete
  27. langkah nye sumbang la tok..xmahir silat xpandai kunci..

    ReplyDelete
  28. tak po nippon pelan-pelan kayuh baimbai... nak tanyo nih... tak sakit kan... zahir jo kono... yang dale mantoppp... alhamdulillah... liley ado ambik video tuh...

    ReplyDelete
  29. Itulah. Masa Wong Fei Hong datang ke Darul Saka tempohari, Den raso Balogak patut ambik sanad bela diri sekali. Banyak gunonyo. Nak kunci mangsa rasukan, ni satu contoh.

    Contoh lain, Darul Sako dah dikenali di UIA. Jadi ramai mahasiswa/i Nigeria Zimbabwe tengok. Kalau perawat2 Darul Sako ni gagah perkaso, lepas ni mungkin boleh buek cawangan kek Nigeria Zimbabwe pulak.

    Jadi perawat2 Wahhabi pun naik gerun. Sobab perawat2 Darul Sako ni, tulang besi urat dawai. Jangan main2. Tidak mustahil mahasiswi2 Zimbabwe pun boleh jatuh cinto dan ajak kawin lari.

    ReplyDelete
  30. Ko biar betul...kang kacukan melayu zimbabwe...nak panggil binawe...

    ReplyDelete
  31. :D SALAM....

    Buat Sifu & THe Geng...Semoga Rahmat ALLAH senantiasa bersama2 dgn kita semua..AMIN...

    :D hahaha..Sifu dah bersuara..~hihihi~tak ada la sampai ke situ nya Sifu..hehehe.. :D

    ReplyDelete
  32. ;-)) da nak dekat Madagascar tu..

    ReplyDelete
  33. nippon kene tumbuk x rasa ape..power nippon..

    ReplyDelete
  34. uia dulu masa den kat situ imam masjd pun wahab...skang tak tau lak laie...

    ReplyDelete
  35. salam,tok..
    rugi saya tak dapat datang kursus.
    saya antara org yg berhadapan dengan jin dewa.
    bila saya nk rawat org je jantung saya kena attack,keadaan ni berlaku sampai skrg.da lama saya tak rawat org,saya nk rawat diri dulu.kalau di izinkan Allah,dapat la kiranya tok merawat saya.

    jazakallah..

    ReplyDelete
  36. SaLaM ToK & seMua....

    deN seMpaT sHooT viDeO dR bLaKaNg peSaKiT jO...
    taK bRaNik naK pie dPn² maKluM jeRk laaa...daDo neH koSoNg laiE luM seMpaT naK keMbaNg keMpiS...yg doPaN² tuH suMo nyeR maNtoP² bLaKe...

    ReplyDelete
  37. sakit mato den tgk ko tulih akid (kesan penuaan)hehehe

    ReplyDelete

  38. aduhh kena guna tanslater eh silap converter la teks nko nie akid ... ;)

    ReplyDelete
  39. camno nak tau jin tu taraf dewa...sapa leh bagi penerangan?

    ReplyDelete
  40. Dewa rupanya sebijik macam manusia..

    ReplyDelete
  41. ooo..kire jiniey ngaku panglima or putri tu dekat2 taraf dewa la kot...ye ker tok?sebab ambik form org...ke bunian? adoiyai...

    ReplyDelete
  42. :D SALAM....

    Buat Sifu & THe Geng...Semoga Rahmat ALLAH senantiasa bersama2 dgn kita semua..AMIN...

    Sifu..dewa rupa macam manusia..emm rupa tu rupa yg dirasuk atau pun rupa org lain selain yg dirasuk ni Sifu? Pinta pencerahan lagi ni Sifu.....
    :P

    ReplyDelete
  43. tok...jin muka macam kucing badan mengerutu macam katak...tangan macm katak..ada web..puaka ke tok...duk dalam tasik putrajaya...

    ReplyDelete
  44. banjar punya saka tu apa cite tok?

    ReplyDelete
  45. kan tok dah cite pasal dewa ni buka bab dewa dewi kat tajuk besar kat atas tu

    ReplyDelete
  46. Sorry la LeeKoh & Liley... Den nyer keyboard rosak (dah terbiase taip beso kecik) hehehehe laju sket taip lam h/p neh...

    ReplyDelete
  47. siapa nal puaka tasik putra jaya tu...macam Lee KOH cakap...just bawa botol atau senjata lama...biar den simpan...FOC before sabtu ni....

    ReplyDelete
  48. mesti puaka tu nakal kan tok...sebab tu la kena kaut...hehehe

    ReplyDelete
  49. emmm byk ke yg ado kek dlm tasek tu yekk? yg dok lepak2 kt tepi2 tasek tu..ado ko??? :D

    ReplyDelete
  50. tok, boleh singkap x tabir alam lagi 1... just nak tau aje

    ReplyDelete
  51. Apa tak muleh plak...DEN bukan Wahabi

    ReplyDelete
  52. wahabi..tu..abdul wahab dlm cerita 3 abdul tu x leh pakai...

    ReplyDelete
  53. hehe.. tok ni sensitip betol bab wahabi ni.. bagus la tok... da cakap awal2 ni tak la anak pak wahabi banyak songel nak tanya macam2 lak...

    ReplyDelete
  54. tok.. nak tanya, puaka kat putrajaya tu ada kene mengena dengan H1N1 tak?

    ReplyDelete
  55. apa status pp tok?pp=puakaputrajaya..hehehe

    ReplyDelete
  56. DEN nak challenge mano2 Ustaz Wahabi ma...kalau Depa terror..try le buang dulu....DEN asi depa 40 hari...

    ReplyDelete
  57. Kalau ikut Wahabi..BLOG DEN ni mati gitu le..semua tak leh..semua Khurafat..Semua tu Ini...

    ReplyDelete
  58. Sabar Tok. puak wahabi ada link kot dgn JAKIM sebab tu apa saja citer pasal darulsaka depa palam. sebab... depa ingat ilmu Allah dalam kepala lutut depa saja. kalau depa tak tahu maknanya orang lain tak boleh tahu atau faham. inilah intisari kepala lutut depa. kalau depa tak tahu/faham depa akan kata tak boleh belajar ilmu tu, nanti sesat. sedangkan depa yang sesat akal fikiran mereka dan mata hati mereka gelap segelap gelapnya. sebabnya mungkin depa tak faham pun makna ayat Quran Surah Al-Qaf ayat 22 " Fakasyafnaa 'angka.... Itulah puak2 wahabi ni, depa hafiz Quran tapi makna belum tentu depa faham.

    ReplyDelete
  59. Tok Belagak

    Mana tok tau Muhammad Abdul Wahab tu jadi barbeque kat alam barzah? Setau saya beliau adalah salah seorang pejuang Islam yang mengembalikan ajaran Islam sebenarnya ditanah arab.Perbezaan pendapat tidak seharusnya dijadi kan alasan kita mengkafirkan sesiapa

    ReplyDelete
  60. Assalamualaikum,

    apa kabar ? Wah akhirnya dh ada blog. Pikir pikirkan balik....dah lama tak dengar citer bang belagak nie... dari CVT dulu...dh bertahun dah...kalau dulu dah "power ranger" sekarang mungkin dah lagi atas kot.

    Ok Selamat Maju Jaya.
    -budakbiru-

    no tepon masih sama kan. ? manalah tahu perlu rujukan kes kes pelik dengan bang belagak nanti ker..

    ReplyDelete