29.8.09

Tahap-tahap Scan dan Kronologi - Layar

Apabila scan..pasti mempunyai layar...Umpama Monitor Computer....Kalau satu computer boleh mempunyai beberapa layar / Skrin maka layar scan juga begitu...Boleh sahaja semasa scan kita meletakan layar didinding..di atas kepala pesakit..di hati kita..atau diaman yang di fikirkan sesuai dan serasi mengikut keselesaan memasing.

Mereka yang mahir boleh juga memasang beberapa skrin serentak...mengawasi beberapa keadaan ditempat yang berbeza-beza..Pada mulanya memang agak mengelirukan dan memenatkan namun dengan latihan dan jiwa yang tenang , semua bug atau problem yang timbul dalam melakukan scanning serentak boleh dilakukan dengan jayanya..sehingga pesakit tidak perasan semasa kita bersembang dengan dia..dibelakang dia ada beberapa layar tentang pesakit-pesakit yang lain..Kaedah ini sesuai untuk mereka yang selalu mendapat sms atau email tentang masalah ketika perawat sedang merawat orang lain....Kekadang sms atau email yang diterima itu memang memerlukan perhatian serta merta..maka perlulah perawat menumpukan dahulu terhadap pesakit yang amat terdesak atau situasi amat merbahaya...Ianya seperti pengawal yang ada beberapa skrin dihadapannya hasil CCTV yang dipantau...mana2 kawasan yang ada break through kenalah di layani dahulu..

9 comments:

  1. Dapek ilmu baru lagi terima kasih tok.....Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  2. Ni topik yg saya suko ni..sambung lg abg DEN. TQVM

    ReplyDelete
  3. Setuju sangat.... tolong lanjutkan lagi tuan

    ReplyDelete
  4. Bila scan ni Tok,tenaga batin ke yg kita gunakan,ke yg kita dok makan?sbb penat + mengantuk bila scan, mcm melemahkan

    Lagi satu camana nk top up tenaga tu..tingkatkan zikir ke

    ReplyDelete
  5. ishh macam mana nak buat. teman kena cari dan belajor ni

    ReplyDelete
  6. screen yang dtg secara tiba-tiba membawa kabar berita tak elok...itu macamana pulak tok? adkah masa tu kiter perlu menadah doa untuk minta arah kebaikan?...minta penjelasan tok..

    ReplyDelete