22.10.09

Ayat Qursi dan Kaifiat Mengamalnya - 2

DEN ingat nak sambung jo dalam topik asal...Tapi dah panjang benar...sebab penganjur marah...Iklan tak masyuk...

Sesudah diamalkan dan di jazamkan....maka lanjutkan amalan dengan memilih jumlah2 tertentu sebagai istiqomah kita...kalau kita dah tetapkan 18x sehari...maka jangan main YO-YO..hari ni 18..esok 200...lusa 3..tulat 135..dan seterusnya..hendaklah di amalkan yang termampu..katakan 18...biarlah 18x ..lebih takpa...sebab iman kita pun macam belon ma...cuma jangan kurang...

Maka untuk amalan ampuh pendinding ada disertakan beberapa kaifiat yakni yang diluar procedure biasa...Ini kerana hendaklah setiap insan itu mempunyai ISO 9000...ada faham ?


Qursi 8 :

Ianya dinamakan 8 kerana ianya dibaca lapan kali...

Bacaan Qursi sekali pada setiap tempat dibawah :

1) Di tiup kehadapan..sambil makrifat ada didinding didepan
2) Di tiup kebelakang ( pakai makrifat je ).sambil makrifat ada didinding dibelakang
3) Di tiup kekanan..sambil makrifat ada didinding dikanan
4) Di tiup kekiri..sambil makrifat ada didinding dikiri
5) Di tiup keatas..sambil makrifat ada didinding diatas
6) Di tiup kebawah..sambil makrifat ada didinding dibawah
7) Di tiup pada diri...
8) Di telan air liur ... Air kautsar...Merangkumi kesemua 7-7 dinding qursi tadi..yakni macam Bola melingkungi segi empat sama...


Qursi 15 :

Setelah cukup Qursi 8 tadi..boleh sahaja diteruskan dengan bacaan 15x Qursi...dengan niat Ya Allah..lindungilah diriku dan Keluargaku serta harta bendaku sejauh mata memandang...


2 Kaedah yang DEN turunkan disini hanya ikhtiar sahaja...dan hendaklah diasingkan dari amalan Qursi yang kita lazimi...

Cara guna ialah diamalkan setiap hari atau bila hati berdetak seolah sesuatu akan berlaku...

Mereka yang melazimi bacaan Qursi pasti di beri gerak rasa oleh Allah s.w.t. Bila hendak keluar bekerja..hati terasa kurang enak...relax dulu, kata Saleem Main dam 2 -3 papan...selawat...sampai tenang..dan baca qursi sekali mohon dijauhkan segala kesukaran

45 comments:

  1. itu macam ka, tok belagak.terima kasih atas amalan ini. Hamba memohon keizinan untuk mengamalkannya. Kira otomatik jadi anak murid sifu la.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. tok, bg amalan ampuh pendinding tu boleh diterangkan macammana? selalunya saya amalkan ayat qursi 44x sehari dan zikir Allah > 1000x sehari. bolehke macam tu?

    ReplyDelete
  4. Sabar dulu...yg sebelum ini hanya amalan di mulut tanpa makrifat

    ReplyDelete
  5. Salam,
    Timakasih Tok,keizinan untuk amal.

    ReplyDelete
  6. alamak confuse le plak..heheheh..

    ReplyDelete
  7. oh klu dah 18 kene berterusan la...ye..

    ReplyDelete
  8. blog ini sememangnya tok nak kita belajar... niat tok....nak kita jadi murid le....murid dari seantaro dunia... yg faham melayu aje...le
    kan tok....

    tetapi apa yg pasti itu semua krn ALLAH bkn utk bermegah tetapi....ingin sampaikan ilmu...Nya

    ReplyDelete
  9. Ayuh mari pelajari dan fahami ILMU HAQ dan ILMU BATHIL serta teknik bunuh iblis, syaitan, jin, bunian dan sekutu sekutunya.

    ReplyDelete
  10. Kayuh pelan2..janji sampai ke destinasi. Jangan gopoh-gapah..kang tersadai kat tengah jalan. Silap2 bole xcident lagi..err tul tak Tok?

    ReplyDelete
  11. Salam, Kita dah ada 45 peserta untuk Ceramah Perawat Cemerlang dari Tok Belagak dan Seminar Suami Perkasa dari Dr Rashidinz. Untuk detail update, sila lawat
    http://seminarperawatcemerlang.blogspot.com
    Terima kaseh diatas sokongan semua.

    ReplyDelete
  12. teringin nak hadir tapi masanya sahaja tak diizinkan lagi.

    ReplyDelete
  13. harap kursus dan seminar dapat dibuat lg di bulan desember :)

    bulan november ni, ramai yang kejar dateline yang tak terkejar

    ReplyDelete
  14. Pak kiai, saya ada satu kitab lama yang dah berusia lebih 100 tahun. saya tak faham sangat bahasa sebab bahasa lama. boleh tok tolong tafsirkan.

    ReplyDelete
  15. Ayuh mari pelajari dan fahami ILMU HAQ dan ILMU BATHIL serta teknik bunuh iblis, syaitan, jin, bunian dan sekutu sekutunya.

    layari:

    http://ilmuhaq.multiply.com

    ReplyDelete
  16. kaedah makrifat tu, boleh bagi cerah lagi dak..

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah...sambung lg sifu. Makin ramai anak murid sifu hadir ni.

    Mcm sifu selalu kato...kayuh pelan2. InsyaAllah ada hasil.
    TQVM

    ReplyDelete
  18. Salam Tok,

    Alhamdulillah didikan Tok banyak membuka minda kami..

    Semuga usha Tok diberkati Allah

    ReplyDelete
  19. Salam Tok
    Alhamdulillah, terbuka minda. Mohon izin mengamalkannya.

    ReplyDelete
  20. Salam,

    Nak tanya air Kautsar tu apa ye

    ReplyDelete
  21. WAHAI ALLAH ENGKAU BERILAH AKU ILMU HAQ YANG BERMANAFAAT KEPADA DIRI KU DAN ORANG LAIN DAN ENGKAU LINDUNGILAH AKU DARI ILMU BATHIL YANG MENYESATKAN AKU DAN ORANG LAIN

    http://ilmuhaq.multiply.com

    ReplyDelete
  22. Saya mohon izin mengamalkannya tok... tq

    ReplyDelete
  23. salam Tok, pasal air kautsar tu, atuk saya ada ajar dulu; ashadualla ilaha illa Allah (pastu telan air kautsar dan tasdiqkan dlm hati 'aku adalah Zat Allah') betul ker tu? boleh amal ker?

    ReplyDelete
  24. terima kasih tok belagak...
    ayoyoyo... 'aku adalah bintang pening'... pada pendapat saya..."aku adalah zat Allah" itu tidak betul!. kita x boleh jadi Tuhan...menyamakan diri sendiri dgn Allah akan memesongkan akidah kita kerana kita ini makhluk, Allah itu zat, zat Allah ialah diri Allah swt yg x ada pada makhluk. lebih anda rujuk kepada mereka yang arif, jgn amalan yg kita dpt tanpa usul periksa dan ilmu yg cetek akan memesongkan akidah kita. Mohon pencerahan Tok Belagak...jika silap tolong tunjukkan. TQ

    ReplyDelete
  25. salam..TUAN "TOK BELAGAK" saya juga mohon keizinan untuk mengamalkannya...t.kasih

    ReplyDelete
  26. Abg...amalan di atas dibaca as amalan harian ke...atau sekali buat cukup utk pendinding?

    TQVM

    ReplyDelete
  27. Salam Tok...Mohon izin mengamalkannya. Terima kasih.

    ReplyDelete
  28. ambe nak pagar rumah ambe sejauh mata memandang dari mata penguatkuasa MDKS. ambe nak renovate rumah. Takmo tunggu permit kelulusan.. klu tunggu approve ..lambat banget ler ... kira ok ker ????

    ReplyDelete
  29. Assalaamualaikum Tok, ambe juga ingin mohon keizinan untuk mengamalkannya. Jazakallah

    ReplyDelete
  30. Semian...itu hang bayar ufti kat DEN je...lain2 hal beres...wa tutup terus rumah lu...

    ReplyDelete
  31. dah terguna qursi 8 sebelum minta izin tok. minta izin tok untuk saya amalkan dan turunkan untuk anak bini. alhamdulillah, menjadi.

    ReplyDelete
  32. assalamualaikum tok, saya mohon keizinan nak mengamalkannya.

    ReplyDelete
  33. salam tok, saya mohon izin utk amalkan ilmu Allah swt diatas, wassalam

    ReplyDelete
  34. salam tok..

    saya mohon izin utk amalkan Qursi 8 dan 15... saya baru amalkan hari ini..semoga Tuhan memberkati tok dan keluarga.. amin

    selamat menyambut Maal Hijrah.. kpd tok dan sahabat semua..

    ReplyDelete
  35. salam tok.. den mohon untuk amalkan amalan nie ha.. mohon restumu.. syukran..

    ReplyDelete
  36. salam tok... mntak izin nak amal tok... syukur...

    ReplyDelete
  37. Salam Tok,

    Saya dah amalkan jazamkan ayat Qursi tu cuma tak tau dah jazamkan ke atau tak.

    Ni saya nak minta ijazah nak amalkan Qursi 8 dan 15 dari Tok.

    Wassalam

    ReplyDelete
  38. Salam Tok, Izin mengamalkannya...

    ReplyDelete
  39. minta ijazah serta izin utk mengamalkannya tok

    ReplyDelete
  40. Salam Tok. pohon keizinan untuk mengamalkannya.

    ReplyDelete
  41. Salam Tok, Izin mengamalkannya...

    ReplyDelete
  42. salam tok berlagak...saya pohon untuk di izinkan utk amalkan ilmu ni ya...
    terima kasih...
    =)

    ReplyDelete