20.10.09

Genetik JIN - Suatu Kebenaran Yang Amat Pahit

Sebenarnya DEN lamo dah nak temberang bab ini...tapi maso tak sesuai....Sesudah DEN merawat beberapa kes yang berulang-ulang..rasonya wajib DEN menyampaikan kebenaran yang lama terbuku di hati DEN ni...Kalau terkono jenis camni memang sukar dimengertikan dan tiada dalam silibus perubatan....

Sifu ESE pernah memberi beberapa panduan untuk mengenali mereka yang mempunyai genetik JIN ni....Kerna terpaksa aku melangkah pergi...hek eleh francesca Peter ni menyibuk plak...Kita minum dulu..

Apabila Jin yang menyetubuhi isteri yakni kita lupa baca doa...maka kalau benih Jin melebihi 70 % biasanya kandungan akan hilang...diambil oleh JIN tersebut..biasanya Jin bangsa Bunian yang suka buat kerja bangang ni....Namun ada gak Jenis yg tak bertanggungjawab...tau buntingkan anak orang je tapi tak mau bertanggungjawab..ala macam tak biasa dengar kes manusia...Kalau kes begini budak tu nanti kalau besar konon-kononnya mempunyai kelebihan tertentu..seperti boleh melihat alam ghaib...ramai makhluk halus berkunjung...Kononnya tinggi martabat...sorry le beb...itu tanda korang punya saudara mara le ...So lu fikirla sendiri...

DEN dah pernah bincang jenis yang hilang terus dari perut IBU...so elok den bincang yg jenis tak ingin di ambil oleh bapak JIN...( Bapak JIN ni boleh aje dari dampingan ayah...Saka...Liar dan lain2...janji kalau tak baca doa aje depa tumpang 2-3 kaki..)
Untuk yg 70% ni....Samada dikurniakan kelebihan2 atau suka menjadi pendiam tak pasal atau pemarah yang berlebihan...Kalau yang di ambil kealam bunian mereka digelar anak Peri...biasanya half breed ni jahat..macam anak tak beribu...

Untuk tahap yang lebih rendah genetiknya dalam 50 %...mereka ini selalu ternampak lintasan2 atau apabila melihat cermin seolah-olah ada jasad lain yang lutsinar keluar dari badan samada penuh atau tidak...biasanya keluar dari tepi...Amat sukar melakukan amal ibadah..yakni berat bontot dan tak berapa gemar mendengar atau mendalami ilmu agama...

Untuk tahap yang lebih rendah dalam 25% kata orang suku...bukan masuk suku...Biasanya genetik ini tersimpan rapi...Sehinggalah orang tersebut mula berjinak-jinak untuk mengenal Allah dengan lebih mendalam...Biasanya mereka yang masuk tarikat mengambil baiah zikir darojah akan lebih cepat terasa sesuatu bergerak didalam badan...Pendek kata apabila mula berzikri ..mengaji dengan ikhlas...akan terasa sesuatu yang merimaskan..sehingga seolah berkata2 di dalam hati...mana boleh bunuh aku..bacalah ruqyah..zikirlah banyak mana pun..aku tetap tidak binasa...Mursyid yang sebenar mursyid biasanya sudah dapat menangkap apa yang sebenarnya berlaku apabila si salik mengadu akan hal demikian...

Hendaklah diperhatikan kesungguhan dan kejituan hasrat murid tersebut...Maka kalau murid bersungguh-sungguh..hendaklah guru membantu membuangnya. Dalam pengajian Hakikat Insan ( Bukan yang buku hakikat Insan )..Pada ketika ini ada empat unsur..Tanah Air Api Angin...ini untuk Manusia...Untuk JIN ialah Api..Unsur Api Jin tidak sama dengan unsur api Manusia....Hendaklah dibersihkan unsur2 ini yg tercemar...Ia mengambil masa...Salangkan mereka yang tiada genetik JIN pun mengambil masa yang lama melalui proses penyucian diri untuk meningkatkan kebersihan diri yang dalam inikan pula mereka yang bergenetik JIN...Selanjutnya baru di bersihkan Wahdi Mani Manikam ..Darah putih dari ayah, darah merah daripada ibu...Bertanyalah kepada Guru anda akan selanjutnya...Tapi kalau setakat untuk menyuci genetik JIN cukup sekadar step diatas...cuma memakan masa sedikit...biasanya kalau kaedah mandian limau mungkin 40 - 100 hari...Pengorbanan besar harus dilakukan...

Maka perhatikanlah...kalau sudah di ruqyah seseorang itu masih resah gelisah...cek samada beliau bukan terkena serangan sihir atau makhluk ghaib mengacau...Sebab hanya akan membuang masa dan boleh menimbulkan ketidak yakinan kepada Al-Quran Qalam Allah...Apa-apa pun hendaklah dibuang apa2 unsur luaran seperti sihir...saka dan lain2 lagi..sebelum proceed menyuci genetik JIN....Kaedah penyucian ini juga boleh di gunakan untuk mengubati orang GILA...biasanya mengambil masa lebih pendik dari membuang genetik JIN..

36 comments:

  1. salam tok...
    bagus info ni...boleh tok terangkan lebih lanjut selepas commersial break ni..hehehe

    ReplyDelete
  2. lama tak mencelah dalam blog ni... sibuk sikit...baru kena transfer balik ke malaysia...menarik topik anak jin + manusia...boleh tok terangkan ciri ciri genetik jin ni...hyperactive tu pun kira genitik jin ke tok...

    ReplyDelete
  3. Adus...banyak sangat iklan nie Tok. Tak sabar nak tunggu.

    ReplyDelete
  4. salam tok... yang ni memang saya tunggu2 ni tok. minta hurai panjang sket ye tok.

    ReplyDelete
  5. jibam jibam
    tok boleh ke pontianak jadi manusia bila kena paku kat leher dan boleh dapat anak ka??

    ReplyDelete
  6. Cemane ye tuan cara nak bersihkan diri dari genetik Jin nie..

    ReplyDelete
  7. Ulang tayang

    Salam,

    Majlis Makan Malam dan Ceramah Asas Rawatan oleh Tok Belagak akan di adakan pada 14 Nov 2009 jam 8 malam.

    Dan jugak Seminar Meningkatkan Prestasi Suami jugak akan diadakan pada 14 Nov 2009 Jam 2pm oleh Dr Rashidinz di Bdr Baru Bangi

    Sila klik wwww.seminarperawatcemerlang.blogspot.com
    atau klik pada link Seminar Perawat untuk detail dan pendaftaran. Terima kaseh

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Tuan, topik yang amat bagus..tak sabar nak tahu...terutama bagi ada suami enggan atau tak tahu atau terlupa membaca doa semasa bersama sehingga membuahkan benih...takut tercampur genetik ni

    ReplyDelete
  9. hoooo... ni yang kena pergi kursus ibnu adam ni.
    banyak yang saya tak tahu... bab2 ni.

    mungkin ada kaitan budak jadi nakal, tak nak pakai baju, dan sebagainya.

    saya agak2 jer ni tok... :)
    salam tok.

    ReplyDelete
  10. Salam tok,

    Nak tanya ni....Kalau tak baca apa2 masa bersetubuh tu anak boleh warisi sifat jin ke?
    Takutlah tok tak pasal2 jadi waris jari hantu.
    Jgnlah potong stim tok ceritalah sampai habis.

    ReplyDelete
  11. Maaf Tok Kiai,
    Adakah genetik tersebut terdapat pada roh insani, atau hanya pada lahiriah sahaja, atau hanya qarinnya sahaja yg terlibat?

    ....Manakala genap empat puluh hari kali ketiga bertukar pula menjadi seketul daging. Kemudian Allah s.w.t mengutuskan malaikat untuk meniupkan roh serta memerintahkan supaya menulis empat perkara iaitu.... (Sahih Muslim)

    ReplyDelete
  12. genetik bercampur jin, ditambah pula darah keturunan ntah apa2 plak tok nenek moyang kita dulu2 tu...
    klau bleh mohon sifu perjelaskan kaedah nak bersihkan balik kejadian jasad agar tidak menjejaskan ROHani...

    ReplyDelete
  13. malang jugaklah kalau ada genetik jin tapi jalan untuk balik takder!...apakah akhir hayat orang yg ada genetik jin berakhir dengan api neraka!...takut jugak kita ada genetik jin,,,mana kita tau cara mak bapa kita bergaul dulu!...naiya,naiya!!!!

    ReplyDelete
  14. syukur...alhamdulillah.....bertambah lagi pengetahuan yg x pernah gua fikir....pun....

    semoga Tok Belagak...sentiasa sihat utk berkarya...he..he....mmg best ma....

    ReplyDelete
  15. aku pernah dpt kes macam ni, semakin dia cuba mendekatkan diri dgn Allah, badannya makin sakit,
    terutama kalau dia dah start zikir. Tetapi kalau dia stop zikir, ok pulak badan dia. Aku pun pening.

    masa main tu kira nasib le, kalau masa main tu tak ada jin dok tumpang ok le. yg jadi pasal masa kita main tu, depa ada sebelah dan join kita sekali.

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah...thanx kasi info berguna ni tuk kami semua. Saya pun ada jumpa beberapa2 kes famili yg anaknya hilang dalam kandungan. Ada yg sampai la ni dah tua tak dapat anak lg. Manjang hlang je. Tp memang konfom suami atau isteri ngaku ada bela saka/jin.

    TQVM

    ReplyDelete
  17. berbetulan dgn sorg syeikh tariqat bgt "cuci darah-darah kejinanan dgn istgfr $ selawat

    ReplyDelete
  18. Tp ia berlaku atas kehendak dan izin Allah juga..jadi kena usahalah jgn give up

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. Salam...
    Subhanallah.Tu pasal diharamkan zina, takkan org berzina nak baca doa dulu kot halau jin. memang terus on jer sampai tudung pun tak bukak. nauzubillah min zalik

    ReplyDelete
  21. Asasalamualaikum,
    PENERANGAN / SEMINAR / KURSUS / MUZAKARAH / DIALOG
    (PERCUMA)

    BERKAITAN:

    1. ILMU HAQ, ILMU BATHIL, ILMU BATHIN DAN ILMU ZAHIR

    2. TEKNIK BUNUH IBLIS, SYAITAN, JIN, BUNIAN, KHANNAS, QARIN, DJIBT, THOGHUT DAN YANG SEKUTU DENGANNYA SECARA FIZIKAL, ZAHIR, BATIN DAN BATIN DALAM BATIN.

    TUJUAN:

    1. MELINDUNGI DIRI DAN IMAN DARI GANGGUAN.

    2. MEBELASAH, MEMUKUL, MEMOTONG DAN JUGA MEMBUNUH MAKHLUK TERSEBUT

    3. MELINDUNGI DARI GODAAN DAN TIPU DAYA YANG KASAR SERTA HALUS OLEH MAKHLUK HALUS

    4. MENYELESAIKAN MASALAH HISTERIA, SIHIR, PUKAU, SANTAU, ILMU GUNA-GUNA, KENA TINDIH/HIMPIT DAN BANYAK LAGI

    5. MENGUBAT JIWA KOSONG, SUSAH TIDUR

    6. MENGALAHKAN KEJAHATAN MANUSIA DAN MAKHLUK HALUS

    HASIL
    1. JIWA TENTERAM DAN TENANG
    2. HILANG PERASAAN WAS-WAS
    3. SEMBAHYANG KHUSYUK
    4. PERASAAN SUKA KEBAIKAN BENCI MAKSIAT
    5. DAN BANYAK LAGI

    INSYAALLAH ANDA DAN KELUARGA BOLEH MELAKUKANNYA SENDIRI

    *LAIN-LAIN PERKHIDMATAN

    1. BERSIH RUMAH BERHANTU
    2. BERSIH KAWASAN/TANAH BERHANTU
    *TIDAK TERMASUK TANAH KUBUR*
    RAWATAN
    1. HISTERIA, SIHIR, PUKAU, SANTAU, ILMU GUNA-GUNA, KENA TINDIH/HIMPIT DAN BANYAK LAGI

    Salah satu tanda kena serangan makhluk halus jahat

    1. Sembahyang tidak khusuk / malas sembahyang
    2. Pergantungan kepada Allah tidak kuat
    3. Akhlak sukar dikawal-pemarah-ego -banga diri -cakap kasar -sombong -riak-cakap besar -khianat -lain lain perkara yang buruk
    4. Hati gundah gulana / kecewa / putus asa / pilu / sedih
    5. Fikiran kacau bilau resah gelisah tak tentu pasal
    6. Jiwa tidak tenteram
    7. Hati cinta maksiat
    8. Ada perasaan takut selain Allah
    9. Dada sebak / sempit
    10. Hati gatal
    11. Susah tidur

    *TERDAPAT JUGA RAKAMAN SESI PENERANGAN DALAM BENTUK DVD
    BERMINAT HUBUNGI:
    ISMAIL
    (pakar bunuh makhluk halus)
    019-3619305
    http://ilmuhaq.multiply.com
    email: ilmuhaq@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  22. Encik ismail punya Ilmu Haq macam mane tuh?...
    emm.. panjang benor iklan .. hehe.. bleh ke tempek iklan sini?.. ^^

    ReplyDelete
  23. Maaf Tok nak hurai sikit perenggan last baris 3 tulisan Tok,

    Di dalam sebuah blog ada ditulis tentang al-Quran bukan makhluq copy paste pendapat ibn Taimiyah dll.

    Dipetiknya Quran surah al-Muddatstsir: 25 - (Orang kafir itu berkata):”Al Qur’an ini tidak lain hanyalah perkataan manusia”

    Dipetiknya Quran surah at-Taubah: 6 - “Dan jika seseorang dari orang-orang musyrikin itu meminta perlindungan kepadamu, maka lindungilah ia supaya ia sempat mendengar kalam Allah.”

    Lalu diberikan hujah …. bahkan apabila manusia membacanya atau menuliskannya dalam mushaf-mushaf, dengan itu al Qur’an tetap tidak keluar dari keadaannya sebagai kalam Allah yang sebenarnya….

    NAMUN DIA LUPA MEMETIK….

    Al-Quran surah al-Anbiyaa’:2 – tidak datang kepada mereka peringatan yg baru /al-Quran (arabnya muhdath) dari Tuhannya, melainkan mereka mendengar serta mereka mempermain-mainkannya.

    Surah al-syu’araak:5 – dan setiap datang kepada mereka peringatan baru (arabnya muhdath) dari Yg Maha Pengasih, mereka berpaling drpdnya.

    2 ayat ini menyatakan bahawa mereka (jin boleh, manusia pun boleh) mendengar kpd peringatan Tuhan tetapi berpaling dan mempermain-mainkannya

    walaupun sedar yg ianya adalah al-Quran, dan ianya kalam Allah, dan kalam itu adalah sifat Allah, jadi ianya qadim, sekalipun ianya muhdath (datang baharu).

    Jadi ada 2 keadaan di sini 1. Bentuknya datang baharu/muhdath (nisbah pada nada suara ustat yg membacanya, lagunya, pelatnya yg keluar dr mulut ustat)….Hujah nya ialah dua ayat yg diatas tadi……

    yg ke2. Keadaan asal kalam Allah/al-Quran yg qadim bukan makhluk.

    Oleh itu sbgmana kata Tok Belagak “ayat tidak memberi bekas” adalah nisbah pada ustat yg membaca, nada suaranya, pelatnya, lagunya yg datang baharu/ muhdath mereka dengar tp mempermainknnya….tak taulah pulak kalau ada yg anggap nada suara, pelat dan lagu ustat td pun qadim juga…

    Maaf tok hurai tanpa izin……

    ReplyDelete
  24. Salam Maaf Zahir Bathin bertanya hal di atas "Esa Kalam Allah" tu Apa,Siapa,Bila,Bagaimana".Sesaat berserta Allah apa jadi pada Diri kita. Di Mana kita "Berdiri", Kemana kita melangkah......? Kesampaian ke....Dapat ke apa yang kita harap?

    ReplyDelete
  25. Salam Maaf ya Tok lupa nak ucap terima kasih atas artikel yang betul-betul kuno dan menyentuh qalbu

    ReplyDelete
  26. Salam Tok Belagak.
    Harap tok dapat buat artikel bab penyucian. suci zahir dan batin secara lebih detail. Kalau kaedah tarikat kena zikir riban-riban contohnya. Kalau dapat penyucian ni barulah senang dalam pendakian, takde lagi gangguan yg tak sepatutnya nih. Terima kasih Tok.

    ReplyDelete
  27. kalau ikut satu kitab tu... setiap tempat yang dipegang masa xxx tu ada bacaan doanya...tapi lece sikit beb ... lambat ...masa nak pemasuk je la on doa...kira ok kot Tok? kalau tak penat penat kita tungging langgang ...sejuk mandi pagi lagi ...benda tu pulak sedap menumpang...sering tertanya sampai sekarang ...mamat mamat dan minah minah yang berzina tu depa mandi wajib ke tak lepas projek ye......ish ish macam mana hidup gamaknya kalau sentiasa dalam hadas besar...

    ReplyDelete
  28. baru 2 hari lepas aku ada kes sihir,
    biasanya aku tolak ke Tok Belagak.
    tetapi pasal kawan baik kepada anak saudara,
    aku jawap le ok
    biasa le SOP, kasi air jampi.
    Malam tadi masa aku on to rumah tok belagak patient call, lepas minum ada benda keluar
    dari badan, tetapi ada satu lagi tak nak keluar.

    Aku pun heran le, macam mana dia tahu benda tak nak keluar, dia tengok cermin ada satu tu keluar separuh badan aje.

    aku tanya, kalau zikir sakit tak?
    dia jawap, kalau zikir memang sakit badan dia,
    kalau tak zikir ok pulak.

    lepas tu dok tanya aku apa dia.
    Aku jawap, settlekan dulu saka tu,
    yg dia nampak bila tengok cermin kena
    jumpa aku face to face (sebenarnya aku tak
    tahu nak cakap apa, mati idea la pulak)

    Aku di Rawang, patient di JB, so selamat le aku.

    Bila aku tanya tok belagak, dia kata settlekan
    dulu sihir dsbnya, baru tahu tu baka atau tidak....

    kira ok le aku jawap kat patient tu semalam...

    ReplyDelete
  29. tok,macamana yg ada keturunan buaya..?banyak saya jumpa kes cam ni...

    ReplyDelete
  30. Bab buaya ni banyak dari Banjar Masin...

    ReplyDelete
  31. Keturunan buaya...Wah byknya sy x tau...

    ReplyDelete
  32. Mandi tu sendiri ke Tok..?bolehkah berselang hari atau wajib direct..

    ReplyDelete
  33. Sebaiknya berturut..turut...orang mandikan pun takpa...

    ReplyDelete
  34. Kalau org kafir tak baca doa, tu anak yg dia lahirkan tu apa cerita? tapi ada di kalangan mereka yg masuk islam yg lebih baik drp kita yg islam sejak lahir.... lagi satu tu yg buat kereta, gi bulan, gi angkasa, reka macam2 benda utk kita tu.....anak setan ke dema semua?

    ReplyDelete
  35. Menurut kata Ustaz Haji Ahmad, YdP ABJAD MALAYSIA.P.K.2090. Masalah saka ialah gangguan musuh dari dalam. Jika kita membaca doa sebelum bersama dengan isteri. Doa itu hanya menjaga gangguan syaitan dari luar. Masalah saka tetap akan ada kerana ia telah sedia ada di dalam darah daging manusia.

    ReplyDelete