26.10.09

JIN kena Sembelih Tak Mati-Mati

Banyak sangat dah DEN dengar perawat2 suka sembelih JIN..sampai dalam expose mistik pun ada...Tak mati2 pulak JIN tu...buek malu company je...masa depan TV pulak tu JIN ni buek kebal...Kalau tidak kan best..nama naik...Bisnes masyuk.

Apa ke he nya sampai sembelih tak mati2...kalau bebudak tak lut sunat dipanggil BUTA..
Species JIN memang ada yang tidak lut disembelih..

a) Jenis asal sembelih je dia self repair..macam cerita Terminator tu..
b) Jenis yang boleh memecah diri
c) Jenis yang boleh menyimpan nyawa di tempat lain
d) Di lindungi oleh Tok Moh dari jauh...
e) Keazaman JIN tersebut..

Rasa ramai dah perawat2 yang jenis menggunakan kaedah sembelih pernah gagal..Maka perhatikan akan sebab2 dan jenis2 JIN diatas..kalau jenis hantu macam hantu raya tu lain le...peanut je kata orang banjar..menggelupur macam ayam kena sembelih..

DEN pernah didatangi perawat membawa pesakit ke Kantin DEN di suatu zaman belum ada teknologi Blackberry lagi...Sebelumnya ada perawat tipun DEN kata ada kawan perawat nak bawa pesakit..katanya susah dan liat..sebab dah pernah sembelih beramai2 tapi camtu gak..DEN kata bawa le sini...mudah je tu..DEN akan pastikan dia cakap Hello Is It Me You looking For...

Sebelum tu DEN dah perati dari jauh...flashback..apake jadah punya JIN lorat sangat ni...Dalam flashback tu nampak jelas leher terpotong..tapi akan bercantum semula...Kalau parah paling lama 24 jam akan tercantum..jarang JIN sebegitu degil menangani keadaan begini apatah lagi bomoh takda ikat pun kat badan pesakit..

Lepas Isyak...Patient datang dengan kekawan perawat...So Den selesaikan kes pesakit lain dulu..Malam tu DEN pakai sajak sikit...baju pagoda putih..berkain pelekat...
Mereka berdepan dengan DEN..Setelah DEN perhati kengkawan sudah mengambil tempat memasing di kerusi panjang Kantin sekolah...DEN pun cakap...Keluar..duduk atas meja..JIN tu pun keluar dan duduk diatas meja..Tercengang perawat tersebut..walaupun dah mendengar kebolehan DEN sebelum ini...

Pada perkiraan DEN ini Jin dari Mesir...Biasa dengar Azan ..so kalau setakat Azan tu kira dah mangli...DEN tanya ..apa kehalnya ko berdegil nak merasuk mamat ni ? Mamat tu memberi isyarat hati...Dia terpaksa kerana kedua Ibu Bapa nya telah ditangkap oleh Bomoh dari Republik Besut..Kalau dapat lepas kan mereka baru dia keluar dengan rela hati...

23 comments:

  1. Isk, menarik ni. Tak sabo nak tahu macam mana nak selesaikan kes macam ni.

    ReplyDelete
  2. Dulu slalu layan expose mistik..skang dah malas dah..Ustad2 tu lg suka pulak sembang ngan jin..yelah jin respond...br lah org tgk rancangan diorang........

    Sama2 la kita kena tipu ngan jin....

    ReplyDelete
  3. Salam

    Untuk cara cara membuat pembayaran bagi Majlis Makan Malam , Ceramah Perawat Cemerlang Bersama Tok Belagak dan Seminar Suami Perkasa Bersama Dr Rashidinz sila lawati http://seminarperawatcemerlang.blogspot.com/2009/10/cara-cara-membuat-pembayaran-under.html

    Terima kaseh.

    AJK Urusetia

    ReplyDelete
  4. Dari Abu Said al-Khudri r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesungguhnya di Madinah terdapat sekelompok jin yang telah Islam. Maka sesiapa yang telah melihat jin-jin ini, beri izinlah dia tinggal selama tiga hari. Jika sesudah tiga hari telah diperingatkan supaya pergi, tetapi dia masih kelihatan, bunuhlah. Kerana itu adalah syaitan.”

    (Muslim)

    Insaallah jika tepat tekniknya makhluk durjana boleh dibunuh

    ReplyDelete
  5. buat jahat di suruh tobat tak mau maka kasi pancung sama dia.insyallah MATI

    ReplyDelete
  6. Firman Allah "Dan demikianlah Kami jadikan bagi tiap-tiap nabi itu musuh, yaitu syaitan-syaitan manusia dan jin

    ReplyDelete
  7. Expose mistik pun la ni byk ulangan je. Takda new episod.

    ReplyDelete
  8. Abg....cerita sikit pasal harimau jadian. Ni tak tau betul ke tak..kat felda kg saya, abg saya cakap beberapa penduduk felda cakap terserempak dgn orang tua bawa 2 ekor rimau kat dalm kebun getah. Rimau jadian katanya. Dan senja semalam....adik saya sendiri terserampak dalam semak kebun getah...siap mengaum rimau tu. Sempat panjat pokok getah selamat kan diri. Saya cakap kat abg dan adik saya..betul ke rimau jadian atau boleh jadi rimau betul. Tah la...nak scan dari jauh lum pandai lg..herhheee.

    ReplyDelete
  9. kasi tau nama tempat tu...boleh kita buat kerja kursus...DEN simpan dalam botol ke hapa

    ReplyDelete
  10. Harimau jadian memang sesuai bebenor dgn botol cap harimau Tok yg tersohor tuu....

    ReplyDelete
  11. Ok tempatnya felda kepis, bahau, NS. Abg saya cakap dia pun tak berani lg nak masuk kebun getah. Tunggu konformation pihak pengurusan felda.
    Rimau jadian leh makan orang ke.. mcm rimau betul? Saya cakap..tah lah. Kalu Rimau betul konfom makan orang. hehhee...

    ReplyDelete
  12. ada ker org bleh jadi harimau jadian?dgr citer org mendailing sangat terer pasal menda nie.

    ReplyDelete
  13. Pakcik sepupu DEN orang mendeiling....

    ReplyDelete
  14. Tu orang bodoh bela rimau..mati nanti dia pulak kena bela....Ada potensi jadi roh gentayangan...
    Apolah bangang na....punya banyak ilmu ALLAH...ilmu ni dia amik....Rimau bela tak makan orang....

    Kek rembau...ESE dah pernah tamgkap pun...orang tu payah nak putus nyawa....

    Tangkap rimau Ghaib ni...pada DEN mudah jo..sebab dia bangsa JIN...

    Tapi kalau rimau siluman itu lain...

    ReplyDelete
  15. Ingatkan dlm tv je ada Jadian rupanya wujud juga...

    Rimau macam ni ke Tok yg jaga pagar rumah tok moh style? Ustad style takde penjaga kan.......

    ReplyDelete
  16. Abg...so...kek felda kg den ni memang ada orang bela rimau gaib ko atau memang ado rimau betul jalan2 cari makan? Mungkin ada yg bela rimau gaib nak jaga kebun gotah kot sebab al-maklum kata ayah den sekarang ni byk kes orang curi lantun gotah. Penat je motong...esok hilang lantun. Atau pun.. sekarang ni ramai orang indon kojo motong gotah kek felda ni. Dia orang selamba je duduk dan tidur dlm kobun dalam pondok kecil jo. Mungkin ado yg datang kojo sini bawa saka rimau sekali kot. Orang2 indon ni kato..dia orang tak takut sama hantu jembalang ni...takut kek polis jo...takda permit la tu kot...hehehhe. Tah lah...mcm2 cerito kek felda ayah den ni.

    ReplyDelete
  17. Wah kalau crite bermula dengan "mase kat kantin dulu"..confim bes ni..hehe..mamak teh tarik satu kasi nipis punye..

    xsabar nak pegi seminar nti..bole jumpe otai2 pearawat..hehe

    ReplyDelete
  18. Salam,

    Testing

    kata ganti untuk aku@saya

    Den,eden,kawe,ambo,beta,patik,akuk,sayak...tolong tambah lagi wehhh

    ReplyDelete
  19. memang betul cakap abg tu...mcm2 ado kek felda den ni. Punya la ramai bomoh dan dukun dlm felda ni...bela mcm2. bela ayam itik takpo la. Ni bela lain. Penduduk bukan ramai pun. Kurang lebih 500 je.

    ReplyDelete
  20. DEN tahu.... ramai patient masa DEN mula2 di latih jarak Jauh..oleh sifu DEN...banyak bomoh dari Felda ni..masa tu le saat termanis sebab Sifu kasi chance titik bomoh.....Banyak rahsia dan petua den belajar bial kerap menitik bomoh...

    ReplyDelete
  21. Harimau jadian ni kononnya org org kerinci aje yg ada ilmu ni bukan org mendailing.Tapi Wallahualam.Kalau tanya org Kerinci pulak mereka kata zaman dulu org org kerinci ni berniaga kain dan lain lain .Masa dulu mereka masuk kampung keluar kampung.Cerita mereka jadi harimau jadian tu fitnah aje kata mereka.Fitnah oleh saingan saingan perniagaan mereka.

    Aruah opah saya banyak cerita pasal orang org kerinci jadi harimau ni..Anyway kesian la kat org kerinci ni.Belum tentu betul cerita tu

    ReplyDelete