27.10.09

Ayat Qursi Dan Kaifiat Mengamalnya - 3

Wa cakap lu...Ilmu Allah ni Maha Luas...tiada bertepi...So DEN lanjutkan dengan memulakan di topik baru.

Kota Qursi :

Amalan ini bermula dengan membaca Doa Pembuka Amalan dan bersambung dengan Ayatul Qursi. Ia dikatakan sebesar-besar kota...Biasa dijadikan Pembuka dan Penutup gelanggang silat oleh Guru2 yg tidak bersekongkol dengan Wali Songo Bunian...Jin2..Tok Belang...dan sebagainya...selama DEN membuka gelangang Silat tidak pernah lagi ditembusi oleh mana2 unsur sihir dan hasad dengki manusia dan Jin.

Ia sesuai untuk perawqat yang membuka pusat rawatan kalau pusat itu dianggap Gelangang...

Maka ia ada kaitan dengan menjazam bismillah, Ibu Bismillah...Menjazam Pembuka Amalan dan Menjazam Qursi.

24 comments:

  1. salam Tok, pasal air kautsar tuh, Atuk saya ada ajar duluh; ashadualla ilaha illa Allah (pastu telan liur kautsar dan tasdiqkan dlm hati 'aku adalah zat Allah' -betul ker tu?boleh amal tak Tok? mohon pencerahan. TQVM

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...ada lanjutan lg.

    TQVM sifu.

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah...
    tq tok diatas tunjuk ajar...

    tok saya nak buat kota qursi di rumah saya...
    "Doa Pembuka Amalan " tu macam mana tok?

    saya dah jazam amalan qursi.. kira pembuka amalan ke tu tok?

    tq tok...

    ReplyDelete
  4. Salam Tok,
    Tok Mengajar Silat Apo?

    ReplyDelete
  5. subhanallah. luas sungguh ilmu Allah...

    ReplyDelete
  6. Assalaamualaikum...
    (...Insyaallah kalau ada rezeki dan keizinan akan DEN ijazahkan pula DOA PEMBUKA AMALAN yang DEN dapat semasa tingkatan 3 lagi...)
    Tok Pembuka Amalan camana Tok,harap Tok sudilah ajaq...
    Makasih.

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum..
    Tok ajaq cara baca Al Kursi sekali..

    ReplyDelete
  8. Kota ni boleh nampak ke dalam scan Tok....

    ReplyDelete
  9. Salam tn..
    boleh tak tn citer pasal ayat 1000 dinar dan kaifiat mengamalkan ayat ini..

    Tima kaseh

    ReplyDelete
  10. "Maka DEN ijazahkan sesiapa nak mengamalkan Ayat Seribu Dinar ini...Amat luas pemecahannya bukan setakat rezeki sahaja...Yang Pokoknya ialah Tawakal...Maka yakinlah Allah s.w.t akan menunjukan jalan keluar dari segenap arah..
    Kaifiat amalannya ialah 40x selama 41 hari...lebih tak mengapa...dan boleh diteruskan selepas jazam...Ingat apa-apa masalah pun pasti ada jalan keluar..."
    - Tok Belagak

    ReplyDelete
  11. TQ terangwulan tunjukan n3 nie...sy udah pn tima ijazahnyer...TQ tn

    SYUKRAN

    ReplyDelete
  12. salam tok

    saya terima ijazah ayat 1000 dinar
    40kali selama 41 hari

    ok tok saya buat balik.
    ok tq tok...
    tq terangwulan... salute bro.

    ReplyDelete
  13. tolong menolong untuk kebaikan...

    ReplyDelete
  14. Saya pun mohon ijazah dan amalkan nya,

    TQ sifu.

    ReplyDelete
  15. salam, saya terima ijazah ayat seribu dinar dari tok.. terima kasih tok.

    ReplyDelete
  16. salam..sy terima ijazah ayat seribu dinar tok..tq

    ReplyDelete
  17. salam saya terima ijazah ayat seribu dinar dari tok belagak

    ReplyDelete
  18. Salam dan selamat btemu kembali Tok Belagak dan kawan2 semua. Saya terima ijazah ayat seribu dinar dan ayatul Qursi dari Tok Belagak. Terima Kasih

    ReplyDelete
  19. Assalamu'alaikum ok Belagak

    mohon kebenaran dan ijazah sebarang ilmu Allah yang Tok turunkan di blog ini khususnya ayatul Qursi dan 1000 dinar...

    saya terima ijzahnya...

    moga ilmu dapat dimanfaatkan dan sama-sama beroleh keberkatan... amiin...

    ReplyDelete
  20. salam tok.. den terima ijazah ayat seribu dinar ni tok.. qabiltu..Barokallahu fik..

    ReplyDelete
  21. salam tok... den mntk ijazah nak amal... luas suggh ilmu allah...

    ReplyDelete
  22. Salam Tok,

    Saya terima ijazah ayat seribu dinar. Shukran ..

    ReplyDelete
  23. Salam Tok..Mohon ijazah ayat seribu dinar ye!

    ReplyDelete