13.10.09

Santau - Tawar Bisa : D.I.Y

Do it Yourself...

Nak buang santau ni kacang je kata mat salleh....So disini DEN turunkan kaedah DIY.
Buek Sendiri....Takde keluar pelik2...Yg penting kita sihat...Lopeh ni banyakle bomoh santau menganggur...Kalau terasa Gian nak menyantau..try le kat DEN..Kita tengok siapa yang kena..Perawat pun dah tak leh beli Alphard....beli je Iswara ..pastu pakai NGV...

Petik apa2 kelapa muda ...carilah kelapa yang rendah...macam kelapa Gading ke...Yang penting masa panjat tu jangan le pakai kain pelekat...Kang ada benggali lalu dia kasi pisau cukur 20 sen...ingat cerita pisau cukur...Make sure jangan jatuh ke bumi...Mangsa pasti tak larat panjat...suruh le anak dara panjat ( ni den tokok tambah jo )....

Kelapa yang nak diambil tu mestilah hari Khamis selepas zohor sehingga sebelum maghrib Jumaat...Sebiji je...lebih takpa..tapi kena simpan le.

Potong kat bahagian atas sekadar nampak air kelapanya.. .Campurkan
a) Garam kasar dalam 3 ketul kecik..nak besar pun DEN peduli apa
b) Cili api 3 biji dipotong halus oleh Chef Wan
c) Carrot..sebanyak satu inci cukup...dihiris halus

Masukan bahan2 tersebut dalam air kelapa tersebut ...tutup balik dengan beks potongan...sebelum potong tu...bacalah Selawat..Fatihah..seribu dinar 3 x atau apa2 doa pun...tutup..
Biarkan semalaman...Kata orang berembun..tak yah letak luar rumah...Esok Subuh...untuk yang solat subuhle..kalau Solat subuh pukul 7.30am itu solat sembah matahari...Lepas nafas tarik nafas,bila nafas dah cantik..baru minum mende nikena buek sebelum makan dan sebaiknya sebelum gosok gigi...Baca bismillah...lepas tu minum senafas sahaja....yg lebih tu buang....biasa dada akan rasa penuh berangin....Tanda ada bisa santau menjadi tawar..bisa akan keluar ikut peluh dan dua saluran najis...banyak minum air kosong...

Ulang lagi minggu depan..begitulah..lama2 hilang le....Rasa berangin menggelembung di dada akan berkurangan ...

Pesanan dari D.I.Y ...U can do this at home...Free of Charge...tak yah kena tepuk ke hapa...mengarut je...

Kaedah ini juga boleh diguna untuk mengesan samada kita terkena santau atau tidak...

Habislah cito2 Den yang Zuhud ni...nak beli Alphard...dapat beli Toyota Estima 3.0 V6 A 00 -05 dahle...

24 comments:

  1. Salam Tok...
    kalau kono santau hari isnin takkan hari jumaat ubat baru siap Tok?

    ReplyDelete
  2. Pedas air ni ada cili api pulak..

    Klau kena hr isnin dapat la Tok pkai Alphad..hehe

    ReplyDelete
  3. Terima kasih Tok,

    Semoga lebih ramai org yg akan mendapat manafaat drp ilmu yg sampaikan.

    ReplyDelete
  4. Salam semoga Tok dipinjamkan lagi nyawo boleh melawa lagi kek dunio....

    ReplyDelete
  5. Betul tu kalau kena hari Isnin, kena le jumpa Tok Belagak,

    Isnin RM 50
    Selasa RM 50
    Rabu RM 50
    Khamis RM 50

    Dah RM 200.... kalau ramai kena santau hari Isnin confirm boleh beli Alphad.

    ReplyDelete
  6. kalau Dapek santau towkey jual Alphard...lagi cepat dapat...

    ReplyDelete
  7. tq tok
    D.I.Y at home secret recipes

    ReplyDelete
  8. hidup tok belagak!! nak tumpang alphard

    ReplyDelete
  9. ada orang mengidam alphard rupanya.. alphard NGV sebijik dengan volkswagen Golf GTI NGV .. hehe.. parking sebelah boss punya Golf kat opis..

    ReplyDelete
  10. tok, kalau yg xleh minum air kelapa byk2 cmne..? kn org tua2 kata air kelapa sejuk..

    aper2 pn moga tok berjaya beli alphard, leh tumpang.. hehe

    ReplyDelete
  11. Alphard/ Estima tu nak color apo tok? color hitam xboley..nanti kono tanam kepalo dalam pasir..
    hehehehee...

    ReplyDelete
  12. Salam Tok,

    Terima kasih kerana berkongsi. Semoga bermanfaat.

    ReplyDelete
  13. minum air kelapa senafas aje, baki yg ada buang.
    maknanya minum sebanyak yg boleh tetapi dlm satu nafas. kalau nafas pendek, minumnya sikit aje.
    lepas buang bakinya.

    aku nak bisnis kelapa muda macam ni le....

    ReplyDelete
  14. salam ziarah :)

    syukran atas perkongsian ilmu.

    ikut pembacaan sy dr tulisan abg belagak,
    buah kelapa tu tak boleh sentuh tanah eh?

    kalau mcm tu, abg rozaimy kenalah jual kelapa ni kena mahal sikit. RM 10 ke, hehe, sbb yang kat kedai sume dah kena tanah

    ReplyDelete
  15. Wah lepas ni tutup kedai la bomoh santauu dan abis la kelapa muda kat kebun wak di kampong. buat stok lagi...semoga sukses semua laa..

    ReplyDelete
  16. Nak jual kelapa utk bende2 camnie mesti byk kerenah.. Pelanggan beli pastu balik buat xmenjadi terus dituduhnye kelapa n penjualnye punye salah. Heheh... Layannn!

    ReplyDelete
  17. tuan justmy10cent, esok lusa ada laaa yang mai tulis kat internet..cara rawatan nih muhong, dah minum 7 bijik kelapa tak sembuh sembuh jugak..sampai sengkak dok telan ayaq nyoq.

    gamaknya lagi tak muntah hijau keluar kaca dan mentol maka teknik orang lain semua salah dan tak betoi belaka..

    ------------------------------------------

    Teknik nih buleh kurangkan lemak dan kolesterol ke Tok ? lepas raya nih terover lah pulak makan lemang..kalau carrot tu ganti ngan limau mandarin dan modify sikit doa nya...

    ReplyDelete
  18. TQVM abg belagak atas sharing cara rawatan ni. Semoga bertambah byk dan murah rezeki abg belagak.

    ReplyDelete
  19. Salam,

    AlhamduLILLAH..comey sekali...

    ReplyDelete
  20. salam tok.. nk tanya.. cara ni buleh dibuat utk alergik atau gatal2 jugak tak? klu tak boleh apa cara nk ubat alergik atau gatal2 ni ...

    ReplyDelete
  21. Kalau Zuhud tahap gaban pun pakai alphard, se yang tahap awam ni kono lagi up dari alphard. hehe

    ReplyDelete
  22. Zuhud ni bukan pada banyak atau sikit...yang penting harta 2 tu tidak lekat di hati....

    ReplyDelete
  23. alhamdulillah..
    terima kasih tok..

    ReplyDelete
  24. zuhud..merendah diri...allah naikan darjat kita..insyallah.

    ReplyDelete