14.9.09

SANTAU dan Kaedah Rawatan 2

Antara Kaedah rawatan santau yang diguna orang ialah kaedah makrifat....Pasti wajib dilakukan..Apatah lagi kalau bisa sudah menular dalam pembuloh darah, organ2 dalaman...kaedah tepuk hanya yang diluar sistem pembuloh darah sahaja.

Den terpaksa menceritakan bab ini kerana pusing kemana pun mesti ambil juga jalan ini...Ambillah kaedah mana pun mesti dicampurkan kaedah ini bersama-sama.

Seperti yang DEN pernah jelaskan dahulu..

a) Buang dahulu Jin pembawa ..kalau ada...masa mengubat hendaklah peka..buka deria kepada semua penjuru..terutama belakang dan atas. Tak semestinya boleh scan nampak sahaja...gerak hati seorang perawat kena ditingkatkan bersama pengalaman...Bila bacaan tersangkut2..maka lekas ucapkan tasbih Yunus...baru adjust balik bacaan..

b) Buang Santau - Kasi clear semua yang melekat disalur pernafasan...dalam perut...
dalam organ dan juga dalam darah...

c) Pulihkan kembali 7 sifat Muhammad pada diri...Bekalkan Air doa berserta limau untuk membuat tapak dan menawar bisa2 dan mengeluarkan santau

d) Kuatkan kembali semua organ - kalau boleh minta pesakit membawa bersama Madu Asli yang ada Jaminan dari ALLAH dan Rasul menyembuh kesemua sakit kecuali mati...Doakan
Kalau pesakit tak membawanya dan duduk jauh...biar didoakan aje dari jauh bila sudah ada...DEN cakap madu Asli yo...Sebaiknya untuk tempoh 7 hari...makan madu campur dengan kuning telur..pagi sebelum makan dan malam sebelum tidur..

Kesemua langkah tersebut pasti menghendaki makrifat yang jitu. Untuk menghadirkan makrifat yang jitu kenalah selalu berlatih. Latihan terbaik ialah bangun malam mewajibkan diri bertahajud yakni melakukan Qiamullail...Sebab fikiran tenang...kita hendak membuka minda kita kepada yang lebih luas...Ini amat penting dalam perubatan tahap sederhana dan tinggi...Sebaiknya dalam 2 am....Sifu DEN pesan...Solat Tahajud Wajib...Solat 5 Waktu tu Hutang...

Langkah makrifat hendaklah di latih dari tahap rendah sederhana hingga tinggi..namun dalam kaedah musyahadah memang dah tak pakai makrifat sebab sudah musyahadah/menyaksikan....dari tiada menjadi ada dan kembali menjadi tiada.

21 comments:

  1. Tok, klau trpikir benda lain tu terbatal ke langkah makrifat...? Kena buat blk semula ke

    ReplyDelete
  2. SALAM..

    Sifuu...nak gak tau..emm naper Solat 5 waktu tu Hutang ya Sifuu..?

    ReplyDelete
  3. Hutang tu Wajib yang Teramat Wajib...Itu janji kita dahulu di alam Lahut..masa kita menyaksikan ( musyahadah ) bahawa Allah lah Tuahan kita...

    Sebab hutang dgn manusia pun roh boleh tergantung...inikan pula Hutang dgn Allh s.w.t...Sebab itu amal pertama disoal...ialah SOLAT...tanpa Solat semua amal lain kira waste of time aje..

    ReplyDelete
  4. Assalamua`laikum.

    solat 5 waktu hutang sbb kena ganti ?
    solat tahajud wajib sbb xda qada?
    hamba yg daif ilmu mohon pencerahan maksudnya wahai tok belagak yg ensem

    ReplyDelete
  5. Salam,
    7 sifat Muhammad pada diri leh kasi detail sikit ke bang?

    TQ

    ReplyDelete
  6. SALAM...

    Sifuuu..thanks a lot sudi bg penerangan nie...emm begitu mendalam ayat Sifuu nie..kalau kita x toleh kiri kanan..depan belakang..memang x nmpk apa yg sifuu ceritakan nie...baru dpt ilham..kalau nk tafsir ayat2 sifu..kena pandang sekeliling..bukan didepan saje...emm tui x Sifuu...?

    ReplyDelete
  7. 7 sifat Muhammad.. :)

    Den tumpang sekaki Abg Belagak..

    ReplyDelete
  8. Sifat Ma’ani.
    Sifat Ma’ani artinya berdiri ia kepada yang mawujud, yaitu :

    Qudrat……Kuasa
    Iradat ……Berkehendak
    Ilmu……...Tahu
    Hayat…….Hidup
    Sama……..Mendengar
    Basyhar…..Melihat
    Kalam…….Berkata-kata.

    Sifat Allah yang dipinjamkan pada makhluk(tiada apa pada makhluk... yang ujud hanya ujud Allah jua).... INI KE TOK MAKSUD 7 SIFAT MUHAMMAD pada diri TU? Harap dapat di jelaskan....

    ReplyDelete
  9. Seorang salik yang terus istiqomah...akhirnya akan melihat dirinya sendiri dalam bentuk bayi yang putih bersih....itulah yang dikatakan Bayi Maani... Maka sewajarnya melapurkan kepada Guru...

    Namun biasanya ianya akan melauli suatu pengalaman samada melihat diri sendiri berkapan bangun meghadap kepada kita..lesu mukanya umpama orang dah mati..

    Maka fahamlah ketika itu diri dalam sudah mula bangkit...setelah lama tertidur...dibaluti 7 lapisan nafsu..mencari apa perjanjian semasa dialam lahut dahulu..

    ReplyDelete
  10. Ada ketikanya kecil sahaja kelihatan diri kita..ketika kita hendak mengerjakan solat..yakni ada dua dirir..satu tubuh diri..satu lagi..diri yang kecil...lapurkan kepada guru...kalau guru tak reti...carilah mursyid yang lain...

    ReplyDelete
  11. Tanda2 kelahiran kedua...Tiflu Maani ni ianya sering di mulai dgn peristiwa Tangisan Diri ya Tok? Ataupun adakah ianya berbeza bagi setiap salik.

    ReplyDelete
  12. Tangisan Diri Pasti akan dilalui oleh segagah mana pun insan walaupun segagah mana pun sekali pun...yakni Umar al-Khatab r.a...

    Namun terjadinya ia bukan boleh dipaksa paksa seperti Awek di kebas orang.

    Macam Umar al- Khatab..lain dia di kurnia direct..apabia mendengar Ayat Al-Quran yang di baca oleh Habsah r.a......Yakni Diri dia yang selama ini terpendam..terjaga secara tiba2...inilah yang dikatakan Kalau Allah s.w.t hendak mengenalkan dirinya..tiada siapa yang dapat menghalangnya lagi

    Mereka yang sudah dapat tangisan dir..hendaklah melepaskannya ..jangan sekali-kali ditahan...konon-kononnya malu la lelaki macho mau nangis..Makwe hilang boleh menangis tak ingat punya inikan pula sudah tersedar diri yang tertidur selama ini...Kalau ditahan nanti kalau sudah tua...akan ada masalah..selalau seolah2 bercakap seorang diri..atau sedu sedu...So let it go..itu kurnia ALLAH...biarkan air mata tumpah kerana ALLAH bukan AWEK..

    ReplyDelete
  13. Abng belagak...kalau mcm kes2 seperti malik noor yg tiba2 menangis bila dengar azan magrib..terus taubat dan buat amal baik semula...atau kes penyanyi kumpulan rock lama dulu..lupa lak namanya..katanya tiba2 nampak mcm siksa neraka time konsert..terus menangis dsn taubat....itu kira tangis diri juga ke tok?

    ReplyDelete
  14. Yep...tapi kena istiqomah...sobab Syaitan akan declare WAR....sebab itu kena istiqomah...kalau tak merundum balik..

    ReplyDelete
  15. Yap setuju tu kena istiqamah. Kalau tak jadi ler mcm ust rock tu. Cerai mini kawin artis.

    ReplyDelete
  16. ramai gak yg menangis tengok cerita hindustan...

    ReplyDelete
  17. SALAM...

    Sifuu...ingin dptkan kepastian...maaflah kalau apa yg anak murid yg x bertauliah ini nk bertanya nie...suatu tika dulu..ketika saya berdiri dlm solat..seolah2 ada 2 dlm diri saya ni Sifu..sepertimana Sifu beritau..1 diri sendiri..& 1 diri dlm diri..bila time tu..saya rasa sgt seronok..dpt bicara dlm diri sendiri..syukur pada Ilahi..terasa brckp dgn diri kiter sendiri..emm apa pandangan Sifu yg memang ariff dlm bab nie...niat untuk belajar..minta perjelasan nie Sifuuuuu.....

    ReplyDelete
  18. Sepatutnya kita jangan layan...itu sebagi petunjuk aje...

    ReplyDelete
  19. ehm...patut la susah nak khusyuk dlm solat, banyak sangat diri, ada yg nak solat, ada yg nak surf internet, buat expediting pasai vendor lambat hantaq barang dll. Tok ada petua nak bagi khusyuk ka? Hamba tau jawapannya, kena banyak solat tahajud kan.. tu la yg payah tu..tidoq ni syok sangat

    ReplyDelete
  20. muryid? alangkah nikmat kalau mursyid mudah dikenali...ada tak mana2 mursyid sekitar saya ni Tok?

    ReplyDelete