4.11.09

Ayat Qursi Dan Kaifiat Mengamalnya - 4

Yg ini ada kaitan dengan Lam Jalalah Qursi...Diamalkan oleh ramai guru di sebelah Patani..Ia adalah antara tahap tertinggi...Mengamalnya perlu kepada menjazamkan kesemua kaifiat yg 3 sebelum ini..

Tahap lain ialah Menjazam QURSI untuk membuka MATA BATIN....Kaedahnya akan DEN bincangkan didalam kursus pada 14 hb ini

42 comments:

  1. untuk memudahkan semua akan tertibnya...

    http://darulsaka.blogspot.com/search?q=ayat+qursi+dan+kaifiat+mengamalnya

    ReplyDelete
  2. tqvm terangbulan...for tok blagak, ambo dah jadik ketagih ngan blok niee

    ReplyDelete
  3. setuju!
    hari2 kena tengok 2-10000 kali..

    ReplyDelete
  4. tahap 1 beginner...
    tahap 2 pro...
    tahap 3 master...
    ni tahap 4 kira tahap otai kursi la kot sifu nak kasi hehehe...

    ReplyDelete
  5. aku tahap beginner pun x lepas2 lagi...

    ReplyDelete
  6. Dulu2 den pun ingat ayat qursi ni guna baca time rasa seram2 jer. Ropa2nya....peeerrrhh...TQVM sifu.

    ReplyDelete
  7. Asalamualakom,Bagaimana kah rahsia-rahsia halus begini(kelebihan Ayatul Qursi) di gali oleh pak pak kiyai kita/orang alim kita....tentu Wahabi mengatakan tidak ada dalil yg jelas dari Nabi juga sahabat,tabein...bagi orang daif seperti aku,payah nak jawab...isu tahlil cukup dah pening dah berdepan dgn dia orang ni..conth Rasul Dahari/ bekas Mufti Perlis juga..sangat mementingkan dalil bersanad dari Nabi/sahabat/tabein..(walau adayg mengatakan tdk ada golongan wahabi yg jadi wali..mohon penjelasan sahabat sekelian/Tok Belagak...Hamba yg dhaif...

    ReplyDelete
  8. ulama pewaris Nabi.
    Nabi dapat wahyu dari Allah.
    ulama dapat ilham dari Allah.
    Nabi pembawa syariat.
    ulama pengembang syariat.
    Sodakallahul adzim..

    ReplyDelete
  9. nabi dianugerah mukjizat,
    wali dianugerah karamah,
    bila wali mengajarnya kepada orang awam jadilah ia ilmu hikmat.
    Wallahua'lam..
    Kalau silap, tolong Tok betulkan.

    ReplyDelete
  10. Salam

    Untuk statistik terkini peserta Kursus Perawat Cemerlang dan Majlis Makan Malam bersama Tok Belagak dan Seminar Suami Perkasa Bersama Dr Rashidinz..

    Statistik Peserta Setakat 6 November 2009

    Update:

    Salam semua.
    Jumlah Peserta setakat ini ialah 83 orang

    Terima kaseh diatas sambutan tuan tuan sekelian pada siri seminar perawat cemerlang dan suami perkasa ini.

    Stat peserta mengikut negeri adalah seperti berikut:

    Utara
    Kedah - 4
    PPinang - 3
    Perak - 4

    Timur
    Terengganu - 4
    Pahang- 10

    bersambung di
    http://seminarperawatcemerlang.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Aku rase ek... blog ni boleh menang blok terfamous satu hari nanti (dalam mesia aja... omputih tak reti cakap melayu)...

    ReplyDelete
  12. kaedah lam jalalah tu apa sifu?

    ReplyDelete
  13. saya pun keturunan (ke 10)- Syeikh Muhammad Arsyad Al-Banjari.dan keturunan ke- 4 Tuan Guru Husin Kedah Al-Banjari (keturunan ke-6 Sheikh Muhammad Arsyad Al-Banjari)..Anak perempuan Tuan guru Husin Kedah (Mariam) kahwin dengan Tuan Guru Abdul Ghani (murid tuan Husin Kedah) dapat nenek saya (Aisyahtun@TunAisyah kini 81 tahun).Aisyatun kawin dengan Haji Hamzah dapt ibu saya kini 60 tahun..jika diizin Allah kita berjumpa/berhubung..mungkin saudara terdekat dan mungkin boleh rapatkn yg jurang..salam..(http://www.facebook.com/mustahil.alcarleone?v=box_3&ref=profile#/mustahil.alcarleone?ref=profile)

    ReplyDelete
  14. Dikhabarkan keturunan ulamak memudahkan anak cucunya menerima/menangkap ilmu agama yang dituntutnya. Itupun kalau menuntut. Tok, adakah ini benar, atau ada jin hijau menyelit di mana2?

    ReplyDelete
  15. Wahabi suka menolak hadis yg kononnya jika terdapat perawi yg kurang ingatannya..tapi mereka pula mengambil semua hadis yg di susun oleh Nasiruddin Al Bani Laknatullah...Mangkuk ayun ni terlebih bidaah dari yang lain...dia meminta kerajaan arab saudi memindahkan kubur rasulullah s.a.w..Satu-satu nya bidaah terbesar.. SO den tolak semua hadis yg dikumpul oleh laknatullah ini yg dijadikan sandaran oleh Asri..sebab hadis2 tu di kumpul oleh sebangsat manusia...Lebih baik ikut aje yg ulama2 sebelum ini kumpulkan...bertekak dgn dorang just waste of time...

    Pihak Wahabi tidak akan memakai serban hatta ulama sekali pun...walaupun ada hadis sohih tentangnya...

    dikatakan Wahid Salim Al Bali yg kononnya bersanad kepada rasulullah s.a.w ilmu perubatan membuang sihirnya adalah seorang WAHABI...so agak2 le perawat2 yg telah mengagung-agung kan beliau...

    ReplyDelete
  16. Wahabi ada sedikit perselisihan dgn Ahlus Sunnah dalam bab akidah, iaitu dlm bab mentajsimkan Allah spt Allah itu bertangan dsbg. Juga mereka berpegang kepada Allah itu bertempat seperti Allah itu sekarang ni ada kat langit. Kalau Allah bertangan, tentulah Allah itu berjuzuk, kalau berjuzuk boleh diceraikan, maka jadilah dua Allah. Kalau bertempat cthnya Allah bertakhta kat kursi, maka sebelum ada kursi, Allah dok kat mana? jadinya tentulah kursi itu sedia, jika sedia, sudah ada dua sedia, ternafi sifat esa. Faham ka? hamba pun tak faham...he..he..

    ReplyDelete
  17. art : mengenal Tuhan itu wajib..Rukun Islam 5 perkara 1. mengucap 2 kalimah syahadat..nafi dan isbat..Ahlus Sunnah wal Jamaah ..jika lari dari 3 sifat ALLAH Taala wajib, harus , mustahil yang menjadi asas maka bermasalah..ini soal aqidah..jadi sendiri ingat..hihihi...

    ReplyDelete
  18. Utk sesiapa yg nak refresh balik sifat 20, bolehlah pi kat link di bawah, kitab bakuratul amani, pak da'el. Sedap ni.. ralit....
    http://www.mymaktabaty.com/search/label/MP3%3A%20Ismail%20Sepanjang%20al-Fatoni%20(Baba%20Ismail)

    ReplyDelete
  19. YEp..dia cuba mengelirukan dengan mengataka mereka Manhaj Solafus Soleh...sebab nak menutup aib akan Kecelakaan pengasas fahaman bangang ini iaitu Muhammad bin Wahabi laknatullah yg telah menghalalkan darah Orang Islam di Mekah suatu ketika dulu...

    Fakta sejarah tidak dapat dipinda...

    ReplyDelete
  20. kawan sekerja banyak yg balik dari Jordan title ustz, berfahaman sealiran mufti yg kontravesi tu...baca yasin utk majlis hari jumaat(sesekali aje) pun tak hendak...maulud nabi suatu kerja bidaah...last last ustz balik Amareka senang buat berkira...Kawan dari jemaah tablig lagi lah kesian..kena bidaah ajelah sebab amal hadith dhoif...Tu yg Dr Haron Din kena bantai teruk siap keluar fatwa lagi tentang pengamalan selawat Tifrijiah yg dikata tiada dalil jelas..(dr Haron Din dikatakan melakukan kerja syirik) kalau ikut pendapat mereka...mungkin betul kata Tok Belagak, layan mereka Westing time...maaf lah lari dari tajuk lah pulak..

    ReplyDelete
  21. Tok,

    Minta tolong kongsi ilmu tu kat sini tok.
    Kesian mereka yang tidak dapat menghadiri kursus tu kerana bertugas diluar negara (seperti saya).

    Insya Allah, kalau ada rezeki kita akan bertemu di majlis yang lain.

    Semoga Allah memudahkan perjalanan kerohanian kita bersama.

    ReplyDelete
  22. tak sabar nk blaja drp sifu blagak sabtu ni, nanti jgn lupa amik gambar dgn saya, huhuhu

    ReplyDelete
  23. bestnya org yg ada peluang..berguru sabtu ini...
    aku pulak...termenung jauh..jak....huh....huh...

    insya Allah tahun dpn ada peluang bawah tuan guru....dtg sabah....org2 sabah...nantikan...dah cukup jumlah peserta ...maka boleh le kita jemput tuan guru....

    ReplyDelete
  24. Salam,
    Tok, yang tak pi kursus pon ajaq pi laa..kesian kat kami, yang ni saya dok ushar lama,saya selalu berkata "Satu hari Tok mesti ajaq scan punyalah..." cewah sempoi punya skrip. saya dok follow jazam seribu dinar,bismilla ayat qursi, kota kursi, sampai tang ni ja..Tok buat lap(kona) pi Bangi pulak dah..aduuuss....macamana dok tengah klimaks tengok hindustan, tiba2 letrik takdak....

    ReplyDelete
  25. kluxx, aku pun sama. kalau rezeki kita, ada la tu. bersangka baiklah... apapun, pelan2 kayuh. slow n steady... Tok tu pun sendiri bukan kejap nak terbuka scan...

    ReplyDelete
  26. TERIMAKASIH Terangwulan, BERPESAN-PESAN, pelan-pelan, sedikit-sedikit.
    Insya'allaah.
    Maaf Tok dan rakan semua.

    ReplyDelete
  27. Laaa... kan ada amalan untuk scan kat Forum Harmoni. Cuba lah gi kat sana skodeng... ;)

    ReplyDelete
  28. betul tu... kalau x silap bro sentosa yg tolong susunkan...

    ReplyDelete
  29. Untuk kekawan sumer, aku cut paste dari site harmoni tapi dah ringkaskan pasal boleh masuk 4,096 karakter jer kat sini:

    ILMU SCAN by Belagak

    Peringkat Kasyaf Kauni

    1. Hendaklah Menjazamkan Ayatul Kursi 313 kali dahulu-Ia boleh digunakan sebagai jurus jika menghadapi gangguan

    2. Mewiridkan Kalimah Tammah Yang pendek-A’uzubikalimati…hittammat sebanyak mana yang mampu (1113x)…tiga kali minimum…

    3. Mewiridkan ALLAH ALLAH ALLAH 5000 kali SEHARI…tu boleh buat sambung2 ...waktu keje ... lepas solat .. dsb

    4. Tasbih Yunus 1000 kali-tambahan je atau buat Amalan pendinding misalnya Kota Kursi, Kota Tauhid, Rukyah dan lain-lain.

    #1,2 &3 Bertujuan Memantapkan Diri.
    #4 Bertujuan Mendinding Diri.

    Kaedah riadahnya :

    5. Mewiridkan Ayat 103 Al-An’am..La tudriku…1000kali setiap hari sebanyak hari mana yang mampu..Untuk yg sudah beramal sekurangnya 21 hari....boleh mula untuk scanning sebagai latihan....

    6. Untuk memantapkan lagi amalan.. boleh amalkan membaca Surah Al-mulk selama 40 malam.. lepas tu 80mlm.. 120mlm

    7. Kaedah Latihannya :
    i.) pejam mata dan mula zikir Allah...dalam hati sebanyak mungkin...

    ii.) kalau dah tenang pusatkan kepada titik antara dua kening....lihat apa yg ada....

    iii.) zikir lagi...mula2 biasanya warna hitam dan ini akan bertukar warna....akhir sekali akan keluar kalimah....Apa2 kalimah yg kuar itulah panduan Asas kita dalam scanning nampak bukan rasa.....Begitu juga cahayanya...Kalau hitam tu...kona buat lagi le....
    a-kalau BIRU Tahap Siti Fatimah
    b-kalau HIJAU tu Tahap Rasul.....
    c-Kalau MERAH tu Tahap Iblis....

    iv.) Walau pun cahaya biru dan Hijau sudah boleh dijadikan "lampu" pada scan tetapi jgnlah di biar setakat itu sahaja....Kalau merah tu..baik perhatikan niat dan amalan kita kemas-kemas.
    8. Maka bermulalah apa yg dikatakan scanning pandangan...

    a) Gambaran pertama biasanya hitam putih dan gambar pun kuar sekeping2...satu dimensi
    Selepas kuar gambar sekeping hitam putih....selepas tu baru kuar vision bergerak hitam putih dan akhirnya color....Tapi nasible..ada yg terus color dan siap 3 dimensi lagi...

    b) Kalau semasa scan kuar cahaya campur2...relak dulu..zikir pelan2.....Bagaimanapun setakat nak tahu ada gangguan atau tidak boleh le pakai cuma takleh nak kasi tau siapa buat dan sebagainya kerana ada gangguan dalam Scan.

    c) scanning cuma lihat.. macam kita guna teropong.. tgk jarak jauh.. macam tu la lebih kurangnya.. kecuali la.. bagi yg aura tinggi bila org scan dia boleh tahu…scan ni…kalau ikut kata budak2 muda serupa cam 'sekodeng'.. kita sekodeng dari tempat gelap.. jadi org tak nampak kita.. kita tgk dari lubang pintu (cahaya kecil).. org di dalam bilik@ rumah tak nampak lubang kecik ni.. bilik ni terang .. jadi org yg tgk boleh nampak melalui lubang kecil tadi.. lebih kurang begitu la..dah nampak lubang kecik tu nape tak jenguk?.. jgn la duk melilau tgk dalam gelap gelita tu..

    9. Petua Tambahan by Sentosa

    -hilangkan rasa takut spt melihat jin, takut kerasukan dll perasaan takut kerana perasaan takut akan menghambat penguasaan ilmu ghaib apapun.
    -biasakan menzikiri Allah atau Allahhu dimana saja bila-bila masa saja.
    -bila permulaan latihan scan lakukan diluar rumah maknanya beratapkan langit ditengah malam.
    -sambil menahan nafas lihatlah gelap hingga jadi terang, dan terang hingga jadi gelap(lampu).
    -biasakan mandi fajar/mandi besar menjelang subuh
    -sabar, tidak beremosi kerana marah akan menutup kepekaan batin.

    Nak detail lagi kat sini: http://www.harmoni-my.org/forum/index.php/topic,821.msg33181.html#msg33181

    ReplyDelete
  30. salam....

    wahhh ilmu scan... D.I.Y

    Tq tok
    Tq terangwulan

    maaf tok baru nak join forum harmoni...

    ReplyDelete
  31. SALAM....

    SIFU....bersua kembali..emm lama gak x balas2 mesage ni..sebab dok peratii je..byk info2 yg berguna dari Sifu serta sahabat2 yg lain...

    Niat dihati nk belajar Ilmu Ghaib..Bathin..Scan..niat dihati nk bantu org yg memerlukan kerana ALLAH TA'ALA...Semoga kita semula diberkati oleh ALLAH SWT dgn Ilmu yg Sifu & sahabat2 berikan..Amin...

    Sifu..ajarlah ku Sifu......

    ReplyDelete
  32. ilmu scan..pas jazam 1 persatu baru leh g yg scan ni..tq terangwulan..tq tok belagak

    ReplyDelete
  33. salam semua...susah gak masuk forum harmoni...terawulang

    ReplyDelete
  34. Salam Tok,
    Saya terima ijazah menjazamkan ayat qursi

    ReplyDelete
  35. Kerajaan Arab Saudi yang ada sekarang termasuk Wahabi sebenarnya diasaskan oleh Penjajah Inggeris.

    Bujang
    jangham@gmail.com

    ReplyDelete
  36. salam, sesiapa sudi ajar hamba?

    otak ni benak sgt.. kena blaja depan2... hu3x...

    ada ke tok2 guru sini yg sudi ajar hamba ilmu utk melindungi keluarga hamba serta diri hamba?

    ReplyDelete
  37. zul.bro@gmail.com

    email la hamba sesiapa yg sudi ajarkn ilmu...

    tggl kan number fon. nnti hamba kol trus...

    hamba tggl di putrajaya,cheras...

    boleh jumpa if dkt... mohon jasa baik tok2 guru...

    ReplyDelete
  38. alhamdullillah...sronok tgk saudara2 semua berpengetahuan luas dlm soal agama,sy pun tringin,tok belagak pls kol me..012 6464 157,sudilah kiranye membimbing saya kejalan lurus

    ReplyDelete