15.11.09

BUAT BODOH JE - 2

Sesudah mula beramal dgn penuh Iltizam....bersedialah...mamat2 Lucifer akan mengganggu...Mereka amat Gentar dan kuatir kelak kalau tidak diganggu...suatu masa nanti mereka akan tewas dengan mudah...

Maka seperti yang DEN katakan buat bodoh je...kaedah mende2 ni datang mungkin sekor2 dan kemudian banyak2...masa pulak tak tentu...ini jenis liar...belum lagi yang bertuan ..Sebagai contoh...kalau kita berjiran dengan Tok MOH atau mereka yang ada dampingan dan sewaktu dengannya...


Ada gak bomoh yang kurang senang kalau dia terasa konco2 dia terganggu...Dan seperti biasa..gangguan jin syaitan yg bertopengkan manusia serangan mereka lebih dasyat kerana mereka bukan bertubuh halus...dalam kes begini maka sebaiknya dibacakan doa akasah sekali sehari...

33 comments:

  1. insyaallah..
    moge2 ditabahkan hati..
    dikuatkan iman..

    ReplyDelete
  2. Sifu...kalau jiran2 bnagsa cina atau india yg ada rumah sembahyang kecik kat dlm/luar rumah tu...boleh terganggu ker penunggunya time kita zikir?

    ReplyDelete
  3. tok,
    ade sikit kemuyskilan la..
    cane nk bagi niat tu tetap kerana Allah je?
    asyik2 lari je niat mase nak beramal..
    adoyai~
    tq tok atas jasa baik sebarkan ilmu2 ni..

    ReplyDelete
  4. Gulp..kenapa tiba2 bulu roma tegak ni???

    ReplyDelete
  5. ada sembang dengan ustaz Asrul...selok-eloknya jazamkan dahulu Doa Pembuka Amalan, kemudian pada setiap amalan baca doa pembuka dan diikuti dengan amalan khusu yang diberi...maksud doa itu pun sudah cukup sabagai niat...kalau salah tolong betulkan...kalau kurang tolong tambah...

    adehh hujan lagi customer tak dok le macam ni..

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. salam tok belagak........seakan-akan seperti saya melihat api besar macam letupan nuklear.........Allahualambissawab........

    ReplyDelete
  9. masa kursus tu Tok ada cakap sape2 buka blog ni dan rasa macam2 tu, pening2 ke ...cepat2 le check ...mungkin ber"isi" atau ber"teman"... ada siapa boleh tolong confirmkan?

    ReplyDelete
  10. ha,ah aku pun heran...
    naper ya pening2??

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum Tok,

    tumpang lalu...sambil minta izin amalkan ilmu2 berguna dalam ni

    ReplyDelete
  12. mana mungkin budak darjah 6 nk jawab soalan SPM..tinggi btol ilmu2 kat sini..mungkin sbb tu korg pening2 kot.

    ReplyDelete
  13. Salam, Pening sebab saka x suka la beb.. Cuba pegi ke laman artis tengok apa yang pening plak..

    ReplyDelete
  14. mmg betul lah gangguan mmg ada.. seekor2 datang

    ReplyDelete
  15. cobaan cobaan cobaan.. ini bukan cobaan ini betul2...alahhhhhh..

    ReplyDelete
  16. Salam. Bedah siasat dalaman setelah mendapat feedback dari para peserta dah di buat tentang seminar 14 Nov 2009. sila lawat..
    http://seminarperawatcemerlang.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Salam Tok,

    Minta penjelasan ttg KHADAM AYAT.
    Adakah mrk ni wujud? Kalau wujud mrk ni duk kategori mana? +ve atau -ve

    ReplyDelete
  18. Salam Tok, zikir Allah 5000x kali tu kena jazam berapa hari? Dah termiss ni...Tak larat nak mengira la Tok hari2. Kalau nak melazimkan di hati dan lidah, InsyaAllah.

    ReplyDelete
  19. pasal sesetengah orang yang berbangga dengan cincin2 yg dipakai..benarke kat dalam cincin tu leh taruk "isi" dan ade power?sape2 tolong jawab..thanx..

    ReplyDelete
  20. SALAM....

    Sifu..munin..hope sihat walafiat disamping family tercinta....

    Bagi saudara 'ardhmill'..cincin merupakan alat penghias diri..sepertimana subang..rantai ke..gelang ke..cuma semua benda2 camni boleh di'isi'kan ataupun tidak berisi...selalunya cincin di'isi dlm batu cincin tersebut..samada di'isi dgn Khadam/Jin ataupun sebaliknya...
    Klau yg Power tu..terserahlah pada Power Khadam/Jin tersebut..kalau nk jenis penggerun..maka pengerun la sapa yg memakainya..kalau jenis pelari or pengasih..maka itulah dia akan perolehi...

    Sekadar itu sahaja yg saya boleh terangkan...sebab ilmu ciput je...masih nk belajar dari Sifu n sahabat2 sekalian alam ini...
    Insya'Allah....

    ReplyDelete
  21. Salam TOk,
    Nak tanya ada kemusyikilan, amalan2 yang tok ajar yg kene buat lepas maghrib tu
    maksudnya mmg lepas magrib ke? kalo lepas isyak tak bole ke TOK.
    Sebab bila jemaah di masjid kadang2 ada kuliah so x sempat nk buat amalan tu lepas maghrib.
    Mohon tok atau sahabat2 yang lain dpt membantu.

    ReplyDelete
  22. Boleh kut, takde masalah. Janji buat je..

    ReplyDelete
  23. salam tok dan kawan2 yg hebat2 belaka.

    saya rasa tak de masalah kot... cuma masa nak beramal kalau boleh tenang dan tanpa ganguan. kalau kat masjid tak sesuai kot... sebab mungkin ada kuliah agama ... elok2 tengah zikir lupa lak sebab hilang fokus dengar orang dok ceramah.
    cth: amalan kursi 313 lepas isyak... saya rasa kalau buat kat masjid mungkin tak jazam kot... elok2 tengah zikir .... mana tahu kawan2 tegur... oh fl dah lama sampai... tak jawab tak boleh..... heheh... :)
    dah kena start balik..

    saya suka buat kul 12mlm keatas... orang tengah tido... lancar je.... insyaallah.
    lulus tak lulus atau jazam tak jazam belakang cerita.... :)

    kita mintak je. kalau diizinkan maka jadilah.
    kunfayakun.

    maaf tok... saya kongsi pengalaman...
    tq tok
    tq tok

    ReplyDelete
  24. satu lagi persoalan sy, adakah bila kita telah dijazamkan, pengamal akan mendapat ilmu persilatan secara batin???

    ReplyDelete
  25. salam saudara ardhmill pasal cincin tu elok baca kat sini

    http://darulsaka.blogspot.com/search/label/Barangan%20Berkhadam

    (Terus DEN isikan dgn Nur Ilmu Lam kat keris pendik tersebut...)

    kalau kat keris boleh cincin pun boleh.

    maaf tok....
    tq tok
    tq tok

    ReplyDelete
  26. Banyak benda yang perlu dijazamkan, ada sesiapa boleh bantu tak? ikut turutan mana yang perlu dijazamkan.

    Kalo dalam kursus tu, tok suruh jazamkan 1.pembuka amalan + 2.amalan 7hari pertama selama 7hari ,selepas tu baru start 3.wirid harian selama 7hari.

    Selepas itu yang lain2 mana satu yg kene buat. byk benda ilmu yang tok turunkan hari tu. Boleh tak maknanya lepas dah settel 1+2+3 boleh kita buat amalan lain dalam satu masa. seperti amalan bismillah6, 7kun, kaedah scan, tasbih yunus, zikir allah 5000X dan amalan2 lain lagi lah.

    Mohon bantuan dari tok dan sahabat2 jelaskan.

    ReplyDelete
  27. "satu lagi persoalan sy, adakah bila kita telah dijazamkan, pengamal akan mendapat ilmu persilatan secara batin???"

    tak tahu la pulak...tak kot?
    buat bodoh je...

    mungkin tok atau kawan2 yang lain boleh kongsikan?
    salam tok.

    ReplyDelete
  28. Salam Jin Kodok,

    Insha-Allah kita sama2 membantu dalam hal ni, setahu ambo yang tak tak tahu ni tasbih yunus dan zikir Allah jadikan sebagai amalan riadah, maksudnya tengah bawak keta kat dalam office sebaik2nya ada wuduk tak de wuduk pun tak pe, kalau rajin buat le tengah malam repeat zikir Allah tu 5000x yang ni berwuduk,yang perlu dijazamkan jazamkan dulu, yang paling di tekankan oleh Tok Belagak adalah Zikir Allah...ingat jangan mengejar khasiat...kita kehendakan Redho Allah...Allah redho insha-Allah tuan akan nampak jalannya...tolog tambah kalau kekuranggan kalau salah tolong betul kan....sebaik2 amalan adalah amalan yang ihklas...pelan2 kayuh maaa

    ReplyDelete
  29. Sapa-sapa yang buka blog Darul Saka, jin-jin disekeliling akan dok menyibuk skali sebab nak baca apa tok belagak tulis. Dia tengok aura orang yang buka blog ni lain macam je. Lagi satu, Tok Belagak ni famous kat alam diaorg..

    ReplyDelete
  30. ya la, sy kalau buka mula lah sakit tengkuk, rami bertenggek nk baca sekali..lucu pulak diaorg ni ya..hehehe..salam tok..pekabo, alhamdulillah tak terbako klcc yek

    ReplyDelete
  31. AlhamduLILLAH ThumalhamduLILLAH.

    ReplyDelete
  32. Zikir ni tak yah berwuduk...cuma kalau nak yg tertib....gosok gigi...kumur siap dgn doa menyuci hati dari nifaq dan lain2...pusat di cuci dgn ibu jari mengikut jam..dan last sekali berwuduk...pakaian bersih...sejadah dialas kain putih dibahagian sujud...kalau boleh tebalkan sejadah....Pastu pelan2 kayuh...

    Namun janganlah dijadikan wuduk sebagai halangan dari meneruskan zikir...so masa berjalan dan buat apa2 pun terus je zikir....

    ReplyDelete
  33. pe pe hal...LILLAH HI TAALA..

    ReplyDelete