2.11.09

Hari dan Ketika Lemah Insan

Setiap Insan pasti ada hari lemahnya....So seharusnya kita mengenali bila tika dan waktunya kita berada dalam keadaan paling lemah ( FRAGILE - Handle with Care ). Mengetahui tahap terendah kita membolehkan kita bersedia akan kemungkinan kita di sihir orang walaupun kita seorang OTAI...

Kajian mendalam boleh juga menjurus kepada ilmu pecah rumah...Maso DEN di Kantin dulu..selalu berlaku pecah rumah di rumah Guru...DEN perhatikan trend nya sama..dan masa berlaku jua tak lebih dari 2 jam....Bila dihalusi ilmu ini banyak digunakan oleh pejuang2 di zaman Belanda di Indonesia..ketika memecah masuk ke Gudang penjajah...Tiada jampi serapah hanya berbekalkan rajah harian serta mingguan....Pendekar boleh masuk dengan selamat selama mana petua dari rajah tersebut di patuhi..katakan dalam petua mengikut sekian hari...seperti khamis 2-3 ptg...maka Pendekar akan masuk menyelinap pada ketika itu sahaja...Waktu lain..memang mencari nahas..

Cara termudah ialah melalui pernafasan....Kita boleh rasa pernafasan kita yang keluar melalui hidung...Biasanya kalau pernafasan stabil dan keluarnya nafas dari hidung itu sama ..maka kita dalam kondisi yg baik...Tapi Make sure taik hidung tak blockage..Atau resdung...Kalau sebelah kiri yang kuat maknanya ketika itu kita dalam keadaan paling lemah...Sebelah kanan kuat maknanya kita tengah Top Form...Melalui kaedah ini...turun naiknya keadaan kita samda lemah sederhana atau kuat akan berubah-ubah dan mudah di monitor...

28 comments:

  1. Nak tau sangat kaedah Tok bagaimana....ada yg perhatikan jalan keluar masuk nafas, berat dikanan atau kiri

    Hari kuat/lemah itu ada kaitan dengan hari kelahiran seseorang tu, ke Tok?

    ReplyDelete
  2. Info ini baik untuk diri kita dan keluarga tersayang kita. Bagaimana nak tau tok belagak

    ReplyDelete
  3. ya,tu la harinya nordin mat top mati dibunuh,setelah bratus2 kali telepas,mereka dok kaji hari kelomahan dio

    ReplyDelete
  4. alang2 nak citer pasal hari ketika paling lemah, citer sekali la hari ketika paling kuat tok..

    ReplyDelete
  5. HARI PALING KUAT HARI KITA GAJILAH HA HA!sory lah gurau sikit...

    ReplyDelete
  6. Abg...Hari lemah dan kuat ni berlaku sekali setahun ke atau tiap bulan.

    TQVM

    ReplyDelete
  7. salam tok
    macam mana nak tahu?
    tq tok

    ReplyDelete
  8. ehemmmm...setelah dilakukan scan kat tuk belagak pasal gi brunei selalu rupanya dia ada "dapur" kat sana...errr betoi ker scan teman tu..baru nak belajor scan nie kalau salah tolong betulkan ya tuk...:)

    ReplyDelete
  9. MEMANG LE ADA DAPUR..KALAU TAK CAMNO PEMBANTU2 RUMAH NAK MASAK...

    ReplyDelete
  10. Sewaktu kuliah Syeikh Nuruddin Al-Banjari Al-Makki pada Ramadhon yang lalu, beliau ada menyentuh mengenai kemulian Maulana In’amul Hassan rah (Amir ketiga Jemaah Tabligh).

    Antaranya beliau berkata bahawa Maulana In’amul Hassan ini adalah termasuk seorang yang sentiasa berzikir sehingga zikir harian beliau mencecah 70,000 sehari semalam. Juga kata beliau bahawa sewaktu beliau dilantik menjadi syura (kata Syeikh yang bermaksud Amir /Hadrat ji Jemaah Tabligh) orang yang memutuskan siapakah yang akan menjadi amir ketika itu ( Maulana Zakaria rah) memerintahkan setiap orang yang ada di dalam majlis berkenaan keluar melainkan dia yang pernah melihat malaikat. Akhirnya semua keluar yang tinggal hanyalah Maulana In’anamul Hassan rah. Beliau menangis terisak-isak kerana rahsia beliau selama ini telah terbocor.

    Kisah ini beliau mendengar dari Syeikh Abdul Wahab, Amir Pakistan. (Mungkin ketika beliau hadir di Ijtimak Indonesia baru-baru ini)


    Aku melihat beliau sentiasa berzikir dengan mulut beliau berkumat- kamit. Beliau tidak memegang sebarang biji tasbih namun kedua-dua belah tangan kanan dan kiri digunakan untuk berzikir.

    Ibu jari dan jari telunjuk akan sentiasa bergerak-gerak seperti kita mengira biji tasbih. Jika sesiapa yang datang menjumpai beliau beliau akan melayani namun jari-jari tangan tadi tetap akan bergerak. Sepanjang kami berzikir di dalam bilik Maulana In’amul Hassan tidak ada orang lain hanya aku, teman aku dan satu dua lagi maulana yang aku tidak kenali.

    Di hujung-hujung masa iaitu sekitar 5,6 hari barulah waktu curfew itu ditarik balek oleh pemerintah. Aku lihat ramai tetamu yang datang dari jauh dan bertemu dengan Maulana. Rupanya waktu itu adalah waktu mesyuarat syura-syura seluroh India, Pakistan dan juga Bangladesh. Kami mengambil menafaat dari mesyuarat berkenaan untuk mendengar nasihat dari beberapa elders yang datang. Ini termasuklah nasihat dari Maulana In’amul Hassan sendiri.Nasihat dari Maulana Umar Palampuri, Maulana Said Ahmad Khan dan juga Haji Abd Wahab. Kesemua nasihat mereka cukup memberi kesan kepada kami.

    Aku dan teman penah bertanya kepada Maulana Mustaqim sewaktu makan bersama beliau di Markaz Raivind, Pakistan, “Mengapa kulit Maulana In’amul Hassan putih begitu? Jawab beliau, “ Maulana In’amul Hassan terkena serpihan sihir.

    Kata Maulana Mustaqim lagi, “ Kulit Maulana yang sebenar hanya kamu boleh lihat sewaktu beliau memejamkan mata iaitu kulit di atas kelopak matanya sahaja warna kulit asal beliau.” Tambahnya lagi,” Jika beliau lalai sahaja dari berzikir pasti beliau akan terkena sihir yang dihantar oleh gulongan Hindu dan juga gulongan “Brelwey” (Grave worshipper).

    Apa komen tok belagak

    ReplyDelete
  11. Yep..Murid DEN seorang Al Hafiz...asal nak mengajar Kelas Tafsir Al-Quran aje akan sakit belakang menyucuk2...Last DEN tgk...itulah JIN Nasrani yg berpakaian seperti Robin Hood...Bila DEN kaut je...beliau pun tiada lagi gangguan...

    Ketinggian iman maulana tersebut menyebabkan beliau tidak mahu meminta bantuan manusia - semuanya diserah pada ALLAH - Ini sudah makam Innalillah.....walhal..ramai yg mampu membuang sihir tersebut...teramat mudah...

    ReplyDelete
  12. Time kasih tok komen.pada awalnya saya sangka ini sihir yang tahap tinggi sampai seorg yg begitu kuat berzikir masih boleh dicederakan oleh sihir.

    Bukan ke kalu ada sihir yang ditujukan pada wali secara auto akan berpaling balik pd si penyihir.akan hangus jasad dan rohani si penyihir.

    ReplyDelete
  13. Teringat rumah den kena pecah bulan posa lepas. Terus minta abg belagak buat pagar...hehhehe...
    Betul tu... masa antara 2-3 pg..3 tempat kena pecah masuk satu malam.

    ReplyDelete
  14. Salamu alaik,

    Abg Belagak dah buka lagi satu ilmu lama.. Lama dah xdengar syarah pasal ilmu nie..

    Terus2kan.. Macam2 ada.. :)

    Terima kasih sangat2.. :)

    ReplyDelete
  15. Salam Khamis.

    Sekiranya berdasarkan kepada Kajian Mengenal Diri through Astrology Method (melalui Kaedah Rahsia Tarikh Kelahiran),...

    Hari Lemah kita ialah jatuh pada hari kita dilahirkan. Misalannya, kita lahir pada hari Khamis, maka hari Khamis lah merupakan 'Weak Day' kita.

    Bahkan based on history purba-kala dahulu, kita juga akan dijemput Malaikat Izrael a.s. pada hari yang sama dengan hari kita lahir ke dunia. Cth: Baginda Nabi SAW lahir pada hari Jumaat & Wafat pada hari Jumaat juga.

    Maka, setiap orang enggak sama hari lemahnya. Sewajarnya kita selidiki bilakah hari kita dilahirkan.

    Dan melalui Kajian seumpama ini juga, membuktikan bahawa tubuh badan aka energy kita juga akan menjadi agak lemah sedikit pada setiap hari yang jatuh pada hari lahir kita ini, berbanding pada hari-hari yang lainnya.

    Dan disarankan, agar kita sebaiknya memperuntukkan waktu rehat yang secukupnya pd hari 'Weak Day' kita, (elakkan dari melakukan aktiviti2 yang lasak & berat pada hari tersebut) bagi memaksimakan kembali penjanaan energy kita pada waktu2 seterusnya & hari2 yang mendatang.

    Wallahu'alam...

    GMTB:

    Yaaa GMTB, besar harapan kami agar GMTB juga bisa mencurahkan sedikit sebanyak ketahuan GMTB, akan berkenaan perihal 'STRONG DAY' kita umat Muhammad SAW pula. Thank You & Hail In Advance.

    Salam Mukhlis.

    ReplyDelete
  16. awal thn dulu rmh abg aku kn rompak indon...yg bestnye mggu 2 straight rumah2 kat situ kn...sumer kt mcm kn pukau...polis wat intipan 2 bln,last2 tertgkp gak perampok2 indon 2,polis 2 bgt abg aku diorg x pukau pn,tp gn ilmu pelangkah,siap polis 2 rampas kitabnya...

    ReplyDelete
  17. Saya pulak dengar2 org tua2 kata hari mati seseorg tu sama hari tanggal pusat dia... macam2 ya... mintak abg Den bukak bab Notice Kematian masa seminar nanti boleh!!! Sharing is caring gitu

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum tuan rumah.. tumpang menyibuk..

    ReplyDelete
  19. Dulu masa sekolah, ada belajar silat ngan kawan2, jadi guru silat minta kami ambil tanah/pasir (tak pasti mana satu)pada hari lahir masing2 (bukan tarikh lahir)

    cara ambil ialah dengan mengangkangkan kaki sedikit, tunduk dan ambil tanah diantara bukaan kaki tadi, waktunya ialah apabila bayang2 berada betul2 pada bukaan kaki tadi. Jadi untuk menentukan ketikanya kami perlu mencacakkan kayu dan apabila bayang kayu tadi berada betul2 bawah kayu tadi, prosedur yg disebutkan akan dilakukan.

    Namun tak seorang pun yg hantar tanah, sampaikan selepas setahun guru bertanya semula siapa yg dah ambil...tiada siapa pun yg ambil...akhirnya sampai sekarang tak hantar.

    Minta Tok komen, sebab tak tau tujuannya dan tak diberitahu untuk apa, tak seorang pun tergerak untuk tanya.

    ReplyDelete
  20. betulah tu...byk kaedah guru...sayang sungguh...kalau takda murid beliau yang tahu....

    Kita sendiri boleh mengecam bila time kita lemah...dengan cara membuat analisa terhadap diri kita sendiri dan ahli keluarga..catit dan perhatikan...itulah cara orang2 tua dulu membuat petua...Zaman sekarang sibuk...tapi kita ada PDA..komputer untuk mencatat dengan lebih detail...Setiap orang memang tak sama...Ianya seperti uabt juga keserasian uabt sejuk dengan mereka yang beruncsur api..memang le jauh

    ReplyDelete
  21. Sifu...kalau hari paling kuat insan ada ke?

    ReplyDelete
  22. salam..Tok ade pengetahuan tak pasal Bapak Febrian di kota raja klang? web dia..www.ilmughaib.com...minta tlg tok scan kaedah yg diguna...tkasih..

    ReplyDelete
  23. luas ilmu nafas ni kan Tok? sampai la ni belum saya dapat riadahnya...semoga saya diberi kefahaman dan kesabaran...

    ReplyDelete
  24. Amalan ini disebut langkah kemenangan turut diajar oleh Tuan Guru Syeikh Muhammad Yusuf Kenali kepada muridnya Syeikh Mahmud Nasri Othmani.

    ReplyDelete
  25. Salam.. kalau masa tak kuat ( nafas keluar ikut kiri) masa tu pulak orang serang kita samada fizikal atau batin, nak wat cam na Tok?

    ReplyDelete
  26. emm..tu cam ilmu bintang celaka..xperlu baca2 cuma batang2 mancis atau lidi utk disusun tgk waktu yg sesuai kuar masuk..dikata bintang celaka klu salah kira celaka le jawabnye...wallahualam...

    ReplyDelete