19.11.09

PELALAU

Suatu ilmu yang tiada memberi kesan sakit seperti sihir yang lain tetapi makan masa dan hanya diketahui setelah bertahun-tahun lamanya...Antara tanda yang lumrah ialah...bercinta tak kemana..yang sorang nak yang sorang tak mahu...bila meminang atau dipinang selalu putus diengah jalan..Asyik bergaduh dalam pertunangan...

Namun kesudahan kes sihir begini amat menakutkan tak kira pada pria atau anak dara.
Ianya akibat dari tekanan keluarga dan masyarakat keliling yang tidak memahami..Bahkan lebih teruk lagi kalau ada yang melemparkan tuduhan SIAL....
Dalam mengenali kes begini..bergantung kepada pengalaman perawat...biasanya dalam kaedah scan kita akan nampak...BIG X pada mangsa. Ada X pada muka sahaja...ada X pada muka dan badan dan ada X pada keseluruhan Badan...Semuanya hanya satu X sahaja....cuma besar atau kecil sahaja..

Perawat boleh juga mengesan pesakit mangsa pelalau dengan melihat di bawah mata pesakit olah ada lengkuk hitam naik keatas..seperti mangkuk tertadah.

Kaedah membuat pelalau ini teramat banyak...kekuatan Pelalau ini ada yang sehingga Ilmu pengasih menggunakan Ilmu Minyak Dagu pun tak lut....Kalau yang begini biasanya benang digunakan dan dililit pada ranting yg bercabang dua..dan dihilirkan ke sungai...sebagaimana tak mungkin arus sungai berubah arah..maka begitu juga nasib mangsa...

Oleh kerana ramai sangat yang suruh DEN tulis bab ini...maka ada baiknya DEN pecahkan kepada beberapa SUB Tajuk

a) PELALAU DIRI
b) PELALAU SIHIR
c) PELALAU TERKENA
d) PELALAU - PERUBATAN D.I.Y

34 comments:

  1. Saya ada kenal satu family kerabat yg kena pelalau. Dah puas berubat tapi blm jumpa yg serasi kut.

    Suma dah tua tak berkahwin.
    Bila tgk kesian rasa kerana takde zuriat utk menyambung keturunan.

    ReplyDelete
  2. cerita menarik ...big x tu aper yer tn.

    ReplyDelete
  3. pelalau mmmg khusus utk jodoh? kalau urusan perniagaan ada tak?

    ReplyDelete
  4. Raja Melewar

    Rasanya mereka tu bukan kena sihir Pelalau...tapi yg lebih dasyat dari itu...

    Ada masa DEn temberangkan bab sihir tu

    ReplyDelete
  5. jeng jeng. Macam-macam jenis sihir boleh diketahui.

    ReplyDelete
  6. wo ingatkan dalam citer 6 jahanam je ada pangkah muka ni.. erk Ada x kena sumpah mandul 7 keturunan..

    ReplyDelete
  7. La ni..ramai tak kira lelaki ato pompuan yg tak kawin2 lg walaupun dah berumur lebih 40 tahun. Padahal gaji lebat.

    ReplyDelete
  8. salam,alamak tok..teman baru dapat idea nak buat logo lam utk sykt teman..(Lam Design)alih2 tok dah buat..tapi saya buat jugak ar,..tapi design lain ler..standad ar anak murid mana yang tak kasihkan gurunya..mana tau kot2 lam tuh boleh manarik rezeki yang halal ataupun sbg penafian yang sentiasa..LA....!!!supaya teman tak kufur nikmat dan syirik.

    -tok guna lam utk tarik rezeeki ngan jodoh bleh?

    ReplyDelete
  9. Tok,

    Sebenarnya sihir pun ada juga.
    Akibat berebut harta pusaka.
    Keluarga ni berada juga, tapi takde zuriat utk mewarisinya.

    Skrg ni yg bongsu pun dah berumur 60-an.

    Nanti saya email tok.

    TQ :)

    ReplyDelete
  10. Tok,

    Saya pun ada mak sedara.
    Nak try match, mesti tak jadi.

    Kesian dia.

    ReplyDelete
  11. Itu dipanggil SIHIR SEKETURUNAN...amat merbahaya...

    ReplyDelete
  12. Salam Lutarkas,

    Hang punya avatar ganas betoi apa nama dia count count apa tah...

    ReplyDelete
  13. wasalam..tok dukun..
    heheh..ade juge yang tau..counter strike namanya..ekeke..aku suke sytle dia..bukan attitude ya..mmm..tok dukun area mana ya???salam perkenalan dari teman..

    ReplyDelete
  14. nama bodonya count grisnacth @ varg vXXXX....
    ekeke..dia anti zionis ngan yahudi rasa teman..hobinya ske bako gereja..tak ker bodoh!!
    dia ada kat norway,dah bukak recording company..
    aku ada berbaleh surat ngan dia..heheh...

    ReplyDelete
  15. Tok..mata kanan kawan perempuan satu opis ngan saya cam kene tumbuk aje..lebam bawah mata. Tapi tak sakit. Gi hospital..check ok aje. Umur pon dah 31 ..tak kahwin2 lagi. Nie cam kes kene pelalau gak ker?

    ReplyDelete
  16. Lut,

    wow hang pernah berbalas surat denga dia noo...jaga sat ni CIA cari hang baru tau...

    aku dok area PJ, hang dok mana? salam

    ReplyDelete
  17. Kesian...kesian... Mmg kesumat la sape yg main plalau ni...org lain lak x kawin...

    ReplyDelete
  18. takut plak teman dengonya tok..pasei bawah mata teman pun hitam juge,tapi idak ler lebam..gamaknya kurang tido kot??chewah..nk nyedapkan hati..teman pun x kawin lagi..

    -ada ker penawar utk pelalau nih tok??

    ReplyDelete
  19. Salam semua...
    "Perawat boleh juga mengesan pesakit mangsa pelalau dengan melihat di bawah mata pesakit olah ada lengkuk hitam naik keatas..seperti mangkuk tertadah"

    Tok, kalau orang biasa macam saya ni boleh perasan or nampak tak tanda tu?

    ReplyDelete
  20. eiiii..pasl la byk sgt org jahat buat mende mende ni, tak larat la dgn benda benda merapu ni, mintak dijauhkan Allah swt dari segala yg tidak baik ni

    ReplyDelete
  21. salam,maaf luar topik.. nak tanya ade sesiapa yg sudi ajar saye camane supaya blog kite masuk dlm google search?time kasih byk2

    ReplyDelete
  22. Apa tanda2 org kena pelalau selain tu ye tok?

    ReplyDelete
  23. camne nak tahu kita kena pelalau atau tidak selain dari lebam bawah mata, sebab saya selalu pakai krim bawah mata tuh ...takde la lebam

    ReplyDelete
  24. Salam Tok...Camna Nak Tahu Yang Kita Dah Terhindar Dari Pelalau???

    ReplyDelete
  25. Salam.

    Sy berumur 27, sdg bercinta tp kerap bergaduh dan sy spt mahu menghentikan phubungn. wlu bgmnpn, kami ade rancang utk bkahwin thn depan. ttp, pihak llki spt mcm ade halangan dr pihak keluarga.
    utk pengenalan keluarga, sy ade 10 adik beradik & sy yg ke-7. kedua2 abg tlh berkahwin tp tdk seorang pn prmpn dlm keluarga mengikut jejak. kakak sulung berumur 39thn, diikuti dgn 38, 35, 30, sy-27, 25 & 23.
    sy risau dgn keadaan ini dan kasihan kpd ibu yg tua (ibu tunggal) krn ingin melihat kami kahwin, kami tlh cube bbrp tmpt utk "memulihkan diri" tp nmpk ny tiada hasil. tmpt2 yg kami pergi semua mengatakan ada "sesuatu" bersama kami adik beradik.
    mohon pertolongan encik. terima kasih.

    ReplyDelete
  26. salam...
    cik sepi..mengikut situasi sedari...mungkin ada tangkal yg kena pasang oleh saka saudari sendiri....kalau salah tok tolong...sebab kekasih saya pun tawar hati tetiba dgn saya..

    ReplyDelete
  27. assalamualaikum,
    saya baru tahu benda ni,selepas kawan saya tegur. saya mmg rasa saya ada saka. Pernah termimpi didatangi pendekar namanya panglima hitam @ panglima berantai macam tu. dia cakap nak masuk dalam badan saya,tapi saya taknak. lama juga melawan, bangun2 peluh. tanda2 saka dan pelalau tu ada di diri saya. macam mana saya nak buat?dimanakah rawatan utk buat?saya cari contact no darulsaka,tapi tak jumpa. harap membantu.

    ReplyDelete
  28. Kenapa takde sape yg nak membantu

    ReplyDelete
  29. Salam...boleh x saya nak hubungi...nk thu lebih lanjut...sbb sy ada tanda2 tu...kalau boleh hubungi saya di talian 0179712271...mohon bantuan secepat mgkin

    ReplyDelete