10.11.09

Berhati-hati Dengan Hizib

Amatlah menyenangkan bilamana mendengar anak2 muda mula berminat mengamalkan HIZIB...Namun bak pepatah berkata...orang makan ISI dan KUAH kita jilat tulang je...


Pengamal Hizib memang akan ada Khadam....Tapi nantilah dulu ..biar iklan masuk dulu...

62 comments:

  1. kawan tok ni ha ado la tanyo. kalau amalkan al-mathurat, samo jugak ko jadinyo. boleh datang khadam ko?

    yang amat berbahagio,

    TOK BELACAK

    ReplyDelete
  2. salam,

    baru nak buat rutin baca satu hizib SAQJ... ingat nak baca lepas isyak dan bila-bila mana terasa nak baca.

    memang akan ada khadam datang kaa?.. kalo kita tak de niat and tak mau khadam nih, bleh tak?

    suka maksud hizib tersebut yang boleh buat rasa sedih dan tenang skit... minta nasihat.

    tq.

    ReplyDelete
  3. Abg...mcm mana asal usul hizib ni? Kalau surf internet kat indonesia ada bermcm2 jenis hizib ni.

    ReplyDelete
  4. Kalau HIZIB yang kena bayar...pasti ada Khadamnya

    ReplyDelete
  5. Salam Tok...tanya sikit saya ada terdengar amalan memerdekakan kadam lepas tu kita pula menjadi penjaga ayat/huruf tersebut..kalau Tok sudi silalah.....berbicara

    ReplyDelete
  6. Maksud tok, khadam tu dtg drpd si pengijazah ke. Sebab tu diorg boleh bagi jaminan mesti ada kesan-kesan yang tertentu.

    ReplyDelete
  7. Dulu saya pernah dapat Hizbul Autad daripada seorg syeikh keturunan Rasullah SAW.

    Bacaannya lebih panjang drpd apa yg ada dlm internet.

    ReplyDelete
  8. tok, betul ke amal hizb bahr rezeki bole jd sempit? dengar2 org kater la

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum tok,
    Macam mana pulak hizib yg diijazahkan tanpa bayaran dan macam mana pulak kalau setakat dengar bacaan hizib dari hpon jer.

    ReplyDelete
  10. amal hizib bahar ijizah dari sheikh nurudin. masa bca kadang2 ada pergerakan bwh kulit bergetar2 mcm vibrate... apa tuh?

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. kepada barr: pada pendapat saya jika amal hizb bahr, Allah akan uji dngn ujian berkaitan rezeki. bukan rezeki jadi sempit. sampai sekarang saya pulangkan ijazah yg tlh diberikan kpd saya oleh seseorang (anak murid syeikh nuruddin dgn izin syeikh nuruddin) sbb tak tahan ujian...hehe.. amek amalan yg ringan sket. :D

    mintak tok belagak komen ye tok...

    ReplyDelete
  13. La, tak tau pula.Alhamdulillah baguih tok belagak bagi tau info ni. Kita kita dok terkena dari pemberi ijazah yang mengatakan tiada khadam.Jadi macam mana nak dapat ilmu-ilmu kalau semua dok kena bayar aje. Ilmu pun dah nampak jadi satu perniagaan dah. Tok kena hurai lebih sikit. Jadikan cerita jenis marathon, kuranglah sikit iklannya.Tidak berjenuh juga kena layan iklan ni

    ReplyDelete
  14. salam,
    kawan ada amal hizib bahr... setakat ni Alhamdulillah tiada apa2 berlaku seperti yang disebut2...
    sama2 le ingat lahaulawalakuatailabillah..

    ReplyDelete
  15. Sebaiknya pergi je jumpa tuan2 Guru di Madrasah...
    Macam Di selangor ..di Madrasah Al-Jenderami...
    Di situ ramai datang ulama2 besar dari tanah Arab dan keturunan Melayu pun ada...mereka dengan senang hati mengijazahkan mana2 hizib...free ma..mana ada harga..Boleh cek dalam web site Madrasah al-Jenderami..jadual kedatangan mereka...

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Ada terima Ijazah dari habib Munzir Al-Musawa (smoga Allah merahmati beliau)..

    kalo khadam nih se pakej.. apa pro's and con's ya tok.. harap2 pro's jek kan.

    tkasih.

    ReplyDelete
  18. Buat apa2 khadam2 ni..kalau muleh kasi emas ok le...

    ReplyDelete
  19. setuju... sebab tak reti hal-hal sewaktu (khadam, pendamping dll).. boleh buat amal saja kan tok.. dan buat dunno saja kalau ada khadam yg datang. dok risau bila tok sebut pengamal hizib memang akan ada khadam.. anyway, belum masuk korum pengamal hizib punnn.

    tq.

    ReplyDelete
  20. Asal HIZIB ialah memuji Allah...so why not stick to that only and main reason....

    ReplyDelete
  21. That's right Tok, let's stick to it now & forever.
    TQ Tok

    ReplyDelete
  22. tok, bila nak sambung tok? alangkah tersiksanya jiwaku ini karena menunggu. iklan dah manyak ni.

    ReplyDelete
  23. Apa alamat webpage madrasah al jenderami tu tok. Ana try surf dapat yayasan al jenderami dan Al jenderami tours and service.

    ReplyDelete
  24. free... fuhhh.

    "mereka dengan senang hati mengijazahkan mana2 hizib"

    wahhh ni yang menarik ni... :)

    ReplyDelete
  25. ada khadam ke, ada gangguan ke, buat bodo je maa hehehe, ikhlas kerana Allah...

    ReplyDelete
  26. assalamualaikum...nak kongsi dgn semua..buleh buke juga web www.iptaf.net berbaloi-baloi-baloi insyaAllah

    ReplyDelete
  27. ko orang buat mokyong laju le Tok Kia kita ni...haa ni satu classic mokyong "wahai mambang tolong standby, rezeki kita sudah sampai, aku hulur engkau capai, tinggal kan peha jangan selesai ppapappapap"....kkekekke

    ReplyDelete
  28. bagi sy yang daif ini..zikir kalau dah mantap takkan pandang bahagian fadilat2..yg dipandang Allah sahaja....disertai dgn doa2 spontan yg mengikut kadar hati...macam hati terasa kotor diminta kan kpd Allah agar sucikan hatinya...begitu prosesnya semasa zikir yg menuju kemantapan...entahlah kalau zikir yg mantap itu dilihat kpd natijah kelebihan dunia...bukan tak boleh..tapi...entahlah...bagi saya yg daif ini kalau dah dapat sikit emas mesti nak lagi...takkan pandang dah perak atau gangsa...enth benar entah tdk umpama sy itu..hehe

    ReplyDelete
  29. tumpang lalu. mmg benar kata en Ali. walau bagaimanapun pada saya menolong orang lain adalah sebahagian sunnah Rasulullah, dan belajar perubatan islam adalah fardu kifayah. semuanya bertitik tolak dari 'ubudiah jua, iaitu semata2 kerana Allah.

    berkenaan fadhilat, tujuan kita menggali perigi hanya semata2 nak cari air sahaja. tapi kalau cangkul terkena peti harta karun, kebas je lah.. tak gitu tok? gali tetap gali.

    bagi saya yg serba tak tau ini... melihat fadhilat tak semestinya memandang fadhilat. fadhilat juga Allah yang jadikkan.

    ReplyDelete
  30. apa2 pun kenali diri dulu..diri..diri terdiri..diri terperi..diri sebenar diri..baru merasa nikmat makan isi..btoi tak syeikh?

    ReplyDelete
  31. nak tengok khadam..??tengok katun naruto..banyak kat situ..he..he..he..

    ReplyDelete
  32. Bismillah Nikmat Rahmat Berkat atau Bismillah serta kadam....yang mana satu pilihan qalbu? Tok logo tu cun la macam ada angka 7....tahniah.

    ReplyDelete
  33. logo ni lagi cun... nampak ada pusat pusaran. titik ditengah.

    ReplyDelete
  34. Salam Tok ni hensem la rasa macam nak bermadu den rasonyo takut bini cemburu pulak....kahwin dua...

    ReplyDelete
  35. kat mana ada angka 7 tu..tak nampak pon

    ReplyDelete
  36. salam...sekadar kongsi..guru sufi mngatakan bahawa kita kena beramal ibadah.. zikir dll atas dasar membalas cintaNya dan syukur atas pemberian Allah..bukan mencari yg lain pula..nikmat yg ada ni pun kita tak mampu nak syukuri..Nabi kan walau beribadah sampai bengkak kaki.."salahkah aku nak menjadi hamba yg bersyukur?.." eh botoi ke den morapu nih? hihihi

    ReplyDelete
  37. Asslmk Tok,
    Tok maksudkan Hizib Bahr ke atau Hizib Nur?
    Atau semua Hizib?

    ReplyDelete
  38. Ada beratus Hizib....asal dijual beli ....

    ReplyDelete
  39. terima kasih saudara syukur atas alamat web iptaf, ingatkan kidi dulu dah tak aktif lagi, rupanya tukar kepada iptaf.. saya suka tulisan mursyidnya tuan haji ibrahim mohamed.. semoga tauhid tasawuf berkembang maju.. insyaAllah

    ReplyDelete
  40. tok, dah banyak dah iklan ni, den ghaso dah bleh masuk citonyo plak eh hehehe...

    ReplyDelete
  41. salam..Tok ade pengetahuan tak pasal Bapak Febrian di kota raja klang? web dia..www.ilmughaib.com...minta tlg tok scan kaedah yg diguna...tkasih..

    ReplyDelete
  42. Hanya yg ada Dawr al-A'la @ Hizbul Wiqayah.....boleh ambil lebih dr satu hizib ke sifu? Adakah hizib perlu ngam dngn diri seseorang itu?

    ReplyDelete
  43. hizib yang kena bayar...contoh yg macam ni ke tok...

    http://sukma-insani.blogspot.com/2009/05/ijazah-ilmu-hizib.html

    IJAZAH ILMU HIZIB
    Ilmu-ilmu Hizib sedia untuk diijazahkan kepada umum. Ilmu yang menjadi rahsia para Aulia dan ulamak-ulamak terdahulu kini dihimpunkan dalam sebuah kitab yang diberi nama KITAB HUZUBUL HUZUB (PERISAI DI ATAS PERISAI). Di sini saya senaraikan hizib-hizib yang telah dihimpunkan dalam sebuah kitab :-.

    1. Hizib Basmallah
    2. Hizib Selawat
    3. Hizib Rasul
    4. Hizib Yaman I dan II
    5. Hizib Akhbar I dan II
    6. Hizib Barqi
    7. Hizib Jailani Baghdadi
    8. Hizib Lathif
    9. Hizib Nashar
    10. Hizib Bahri
    11. Hizib Salamah
    12. Hizib Badawi
    13. Hizib Silah
    14. Hizib Mahabbah
    15. Hizib Jaafar Shodiq
    16. Hizib Autad I dan II
    17. Hizib Malaikat
    18. Hizib Mubarok
    19. Hizib Maghrobi Sugro
    20. Hizib Maghrobi Kubro
    21. Hizib Sihir Maghrobi (Bukan Ilmu Sihir)
    22. Hizib Mutlak Maghrobi
    23. Hizib Sirrul Maghrobi
    24. Hizib Mignatis
    25. Hizib Saidina Ali
    26. Hizib Mansubil Mahabbah
    27. Hizib Jalalah
    28. Hizib Mumit
    29. Hizib Andarun
    30. Hizib Khofi
    31. Hizib Sakron
    32. Hizib Falah
    33. Hizib Ta’awud Waddifa
    34. Hizib Dafa
    35. Hizib Thoiri
    36. Hizib Nawawi
    37. Hizib Ikhfa
    38. Hizib Iqbal
    39. Hizib Abu Bakar Sakron
    40. Hizib Bukhori
    41. Hizib Hikmah
    42. Hizib Nurul Hikmah
    43. Hizib Syaitan (Untuk perubatan dan menangkis ilmu hitam)
    44. Hizib Nuraniah
    45. Hizib Huzubul Huzub
    46. Raja Bagi Segala Hizib

    MAHAR RM 165.00

    Untuk Ijazah Guru silalah hubungi saya untuk keterangan lanjut.

    ReplyDelete
  44. salam...tok..ooo tokk.....iklan dah melambak masuk ni...pasal citer tak sambung2 lagi? dah meleleh air lior basi nunggu citer tok ni haa..

    ReplyDelete
  45. Salam Den nak tanyo sikit ada tak insan yg nak jual ilmunya dengan duit adatnya satu sen dan garam sebuku....? Kalau ada den nak jumpo...buat saudara seagama...

    ReplyDelete
  46. Salam Cik kepompong angka 7 tu tenggelam kat titik tengah...semoga dipermudahkan kepompong jadi rama-rama yang cantik di mata...suatu hari nanti...

    ReplyDelete
  47. Tok Belagak,
    Bila nak abis iklan tu?

    Nak tunggu cerita sbenar ceritanya ni..

    ReplyDelete
  48. lamanya iklan tok..
    naik kematu dah pungkok den ni ha..
    tapi adat belajar kena sabar..
    yes..den tgu jugak..

    ReplyDelete
  49. tok cakap orang lain semua dah tolong jawabkan dah..

    ontahlah..

    ReplyDelete
  50. Apa-apa amalan bagus. Adanya amalan ialah bukti perhubungan antara guru dan murid. Yang penting ialah guru yang mursyid lagi murabbi.

    ReplyDelete
  51. ape yang penting?..keje same...
    ape yang penting?..ingat Allah..NabiSAW..&Guru..

    ReplyDelete
  52. Ayat Al Qur'an mana ada khadam.Yang kononnya ada khadam tu adalah jin jin yang datang kepada kita apabila kita amengamalkan ayat ayat Al Qur'an dengan niat bukan kerana Allah.Atau dengan niat "Niat kerana Allah,kerana Allah juga,niat nakkan khadam pun ada juga".

    Adalah lebih baik kita jangan membuang masa dengan khadam khadam ni.Apa faedahnya?Adakah dengan nak berkhadam tu untuk menambahkan iman dan amal kita? Betul ke khadam tu dapa tmembantu kita utk lebih mendekati Allah SWT? Tlg check balik lah.Takut kita cuma membuang masa sahaja.

    Jika Allah SWT nak memberi kelebihan kepada kita selepas kita selalu berzikir ikhlas untuk mendekati dia,itu cerita lain la

    ReplyDelete
  53. Untuk saudara saudariku,hati-hati dalam memilih guru dan hati-hati dalam memilih ilmu,apalagi ilmu itu sudah diperjual belikan,aampunnn pasti semelekete,pengalaman pribadi,saya sudah melalang pulau jawa untuk mencari ilmu,dengar ada orang pinter saya datang ada orang hebat saya datang,dari timur sampai barat tanah jawa,hasilnya tidak memuaskan,malah uang habis tanpa sebab,akhir nya saya bersandar pada sang halik,dan akhirnya saya di kasih pentunjuk untuk datang kedua orang untuk menimba ilmu,yang satu di jatim yang seorang lagi di jabar,dan hasil nya luar biasa,nggak usah pakai mas kawan mas kawin,nggak usah pakai mahar mahir,ketika ketemu dengan beliau hati langsung adem,bukan iklan cuma saya nggak mau anda anda salah memilih seperti saya dulu,untuk yang di jati,(KIJANUR)081249104380. untuk yang di jabar,(KISABRANG)081937406197. kalau anda ada masalah beliaz beliau pasti membantu,gratis tis tis tis.ya cuma toleran untuk beli rokok aja,tapi anda harus tlp dulu untuk bikin janji,karena beliau selalu rame sibuk dengan pasien pasien nya.

    ReplyDelete
  54. Tok belagak....
    Saya sangat setuju dgn pandangan tok.....kalau ambik hizib tanpa guru yang haqq...biasanye akan ditumpang cik tan dan cik lis....apa apa pun Allah yg decide

    ReplyDelete
  55. pertunjuk,berbeda,jalan dan bukti...ini kitab yg tiada keraguaan padanya pertunjuk bagi org2 yg bertakwa....al-quran tidak diambil dari tasawuf tp dalam tasawuf adalah diambil dari alquran...tul kerw??hihi..adakah ianya ketetapan sebenarya atau kebetulan ..contohnya al-quran tak de cerita sebut pasal sains la apa la..tp bila kita blaja sains fizik,astronomi semua kita leh jumpa dalam al-quran..akal berlandaskan wahyu.sunahtullah.mujizat yg agung..terserah bagaimana kita berfikir jika kita mahu berfikir..(jika blaja kimia jadual berkala utk unsur besi adalah sama dengan susunan surah hadid(besi) pada al-quran padahal al-quran yg menceritakanya dulu..klu aku kaji awal dah tentu nama aku sebaris dengan pakar pencetus revolusi sains..kekek..(rasa mcm dah ilusi wat journal dah ni..sori sekadar merluahkan pandangan utk dikaji bersama ikhlas kerna allah)bye2

    ReplyDelete
  56. alang-alang nak berkhadam, pakai biar ramai. Satu cuci baju, satu tukang masak. Baru la bini pun lega.

    ReplyDelete
  57. oppss hizib mah bukan sunnah kw kw kw jelas nggak pake ijasahpun ada hodam....

    ReplyDelete
  58. Bila cerita bab hizib ni, teringat ada mamat kureng senang bila saya ceritakan pasal amalan hizib.... Siap cabar dengan ilmu batin dia lagi tu... Teman ni bagitau la hizib ni untuk ibadat saja... Apakah ilmu hitam sangat anti dengan amalan hizib?

    ReplyDelete